![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar kan u mee leven na Vlaamse onafhankelijkheid | |||
Vlaanderen (inclusief Brussel) onafhankelijk |
![]() ![]() ![]() |
34 | 58,62% |
Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel, Brussel ook onafhankelijk of door Europa bestuurd |
![]() ![]() ![]() |
27 | 46,55% |
Vlaanderen onafhankelijk, Brussel bij Wallobrux of bij Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,62% |
Vlaanderen (+ Brussel) bij Nederland |
![]() ![]() ![]() |
29 | 50,00% |
Vlaanderen bij Nederland (Brussel onafhankelijk of door Europa bestuurd) |
![]() ![]() ![]() |
16 | 27,59% |
Vlaanderen bij Nederland (Brussel bij Wallobrux of bij Frankrijk) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Vlanedwalux of zoiets |
![]() ![]() ![]() |
14 | 24,14% |
Andere optie |
![]() ![]() ![]() |
13 | 22,41% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Indien Vlaanderen onafhankelijk (België sowieso verdwijnt) wordt, met welke opties kan u dan leven?
Meerdere mogelijkheden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - Vlaanderen (inclusief Brussel) onafhankelijk
- Vlaanderen (+ Brussel) bij Nederland - Vlanedwalux of zoiets - Andere optie
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik snap niet waarom vlaanderen bij Nederland moet aansluiten ...
gewoon en confederatie zonder koningshuis Nederland mag best meedoen als confederatie lid.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles hangt af van de manier waarop. Zoals je zegt, op confederaal vlak en met de oranje-nassau's onder de valbijl, kan ik best leven met zo'n eenmaakte structuur. Daar mag van mijn part ook Wallonië bij.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel is voor mij, en, naar ik mag hopen elke Vlaams-nationalist, onaanvaardbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() En zelfs ik, als belgicist afgeschilderd, kan leven met een confederatie Nl/Vl/Wal/Bru
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Allemaal goed en wel, maar denk je dat Brussel zomaar zonder slag of stoot bij Vlaanderen zal aansluiten indien wij onafhankelijk worden? Wat indien wij daarvoor een ontzaglijk hoge prijs dienen te betalen? In dit geval mogen ze dit zootje ongeregeld steken waar de zon nooit schijnt, op het gevaar af dat je mij daardoor als een afvallige nationalist beschouwt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Stel we bieden Brussel te koop aan bij Ebay. Wie gaat bieden? Brussel zelf ---> snel falliet. Wallonië ---> die kunnen elkaar op den duur niet betalen. Europa ---> die hebben wel andere problemen. Kortom, Brussel is blij dat ze voor een zacht prijsje door Vlaanderen geadopteerd worden. .
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik heb andere optie gestemd.
Aangezien ik niet akkoord ga met Vlaamse onafhankelijkheid, ga ik niet kiezen voor post-onafhankelijkheidscenario's
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Eén unitair België en daarmee uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het Joegoslavische voorbeeld gevolgd wordt, dan wil dat zeggen: Vlaanderen, Wallonië en Brussel.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Andere, nl. dat iedereen zijn goesting doet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Ik mocht niet stemmen van het forum, boehoehoe
![]() Bij voorkeur, als ik mag kiezen: Vlaanderen + Brussel. Al ben ik het wel eens met Geert C: het is aan Brussel zelf om te kiezen waar het naartoe wil. Frans-Vlaanderen mag er ook bijkomen van mij en Waals-Brabant ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan weer voor mij onaanvaardbaar.
|
![]() |
![]() |