![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Iemand die het financieel niet makkelijk heeft om zijn elektriciteitsrekeningen te betalen vertelde mij dat voor elke achterstaande rekening van 49 € zij in gebreke werd gesteld met een kost van 24,30 €.
Dit gebeurde driemaal, terwijl dat de achterstand nooit meer bedroeg dan een of twee maanden. Deze kosten zijn zo goed als 50% van de elektriciteitkost van deze gebruiker! Is dat normaal, kan dit? Zijn deze praktijken een reden voor het verlies van talrijke klanten aan wie zij alles te danken hebben? Bron “Het Nieuwsblad” Electrabel verliest duizenden klanten - 09/04/2008 06:43:44 BRUSSEL - Electrabel verliest de laatste maanden stelselmatig duizenden klanten in Vlaanderen, zo blijkt uit cijfers van de Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG). Daarmee laat de liberalisering van de energiemarkt zich nu duidelijk voelen, schrijft De Morgen. Tussen 1 augustus 2007 en 1 februari 2008 verloor Electrabel in Vlaanderen minstens 11.960 particulieren en 4.956 kleine en middelgrote bedrijven als klant. Dat zijn per dag gemiddeld 56 particuliere klanten en 23 bedrijven. Dat lijkt nog maar het begin, want daarbovenop tonen cijfers van de VREG voor februari 2008 dat in die maand goed 20.000 klanten bewust van leverancier veranderden. Dat percentage is historisch hoog. Electrabel ziet de daling van het aantal klanten met lede ogen aan. 'Wij maken ons zorgen', zegt woordvoerster Lut Vande Velde. 'Het is nooit fijn om klanten te verliezen en we doen ook ons best om ze te terug te winnen. Hoe we dat gaan doen, daar zeg ik niets over. Maar we zitten nu eenmaal met een geliberaliseerde markt, waarbij het normaal is dat klanten van leverancier veranderen.' ivb (belga) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij inderdaad zeer hoog, anderzijds 49€/maand voor electriciteit en gas is dan weer heel laag. Er bestaat toch iets als een sociale dienst bij het OCMW die gratis voot U bemiddelen - Vraag daar of dit kan Laatst gewijzigd door Crochettie : 9 april 2008 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Tenzij u deze aanmaningskost AANGETEKEND hebt ontvangen, dient deze niet betaald te worden.
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.792
|
![]() als die persoon zo'n achterstand heeft, is het best dat ze een afbetalingsplan vraagt, of tijdelijk uitstel.
Wanneer je dat niet doet, en stelselmatig te laat betaalt, dan zal je inderdaad overspoeld worden door de ene rappel na de andere, da's logisch.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over hoeveel ze mogen rekenen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Citaat:
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
|
![]() Toch positief dat klanten eindelijk van leverancier veranderen. Wat meer concurrentie is altijd goeD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
|
![]() Misschien heb je toch gelijk indien je er van uit gaat dat een particulier niet bij machte is om een andere particulier te beboeten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
|
![]() ze waren inderdaad sterk in achterstalboetes ..toen ze nog een monopolie hadden .
ze moeten die gratis stroom voor al hun kaderleden toch ergens compenseren he |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.857
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
|
![]() Citaat:
![]() Geef mij eletrabel maar hoor dat is voor de kleine man nog het veiligste
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
|
![]() ik had ook een probleem me elektrabel
als je ni op tijd betaalt dan krijgt gei een boete ni meer elektrabel! vive Liminus !! vergeet belgacom en telenet ni ..!!
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.857
|
![]() Ken er ook nog een leuke. Als eender welke energieleverancier weet, dat hij zijn klanten, die niet, of slechts na extreem aandringen betalen, verliest, als hij ze slecht behandeld, zal elke energieleverancier deze klanten slecht behandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
|
![]() Citaat:
En dan sluiten ze je toevoer af. Ze hebben alles in handen,he, en wie van die mensen heeft de mogelijkheid om verzet te bieden?? Als je behoeftig bent, (eerlijk, niet kunstmatig) dan ben je daarover beschaamd en daardoor word je nog dieper in de put geduwd!!!( en niet het minst door de advocaten van de tegenpartij: echte bandieten!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
|
![]() Betaal uw volledige factuur zonder de aanmaningskosten.
Geen kat in de utilitysector die u daarvoor zal droppen. Citaat:
![]() Particulieren mogen niet afgesneden worden; Die krijgen een budgetmeter van de netbeheerder. Als je toch die problemen hebt met je leverancier, stuur een aangetekende naar de VREG & het ministerie van economische zaken. Ge gaat ze zien springen.
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 10 april 2008 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
|
![]() Nu de markt vrij is vloeien alle klanten wat uit naar de nieuwe spelers. Eens de markt verdeeld is snappen de leveranciers al snel dat ze allemaal winnen als ze de consument collectief afzetten. Uiteindelijk is de beweeglijkheid van de klant op dat moment te klein om nog voordeel te halen uit een prijsdaling.
Nog leuker: als eender welke energieleverancier weet dat alle energieleveranciers hun klanten slecht behandelen, dan zal hij zijn klanten ook slecht behandelen.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 10 april 2008 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.857
|
![]() Citaat:
Maar het punt dat ik wilde maken, is, dat het een slecht voorbeeld is, om ne slechte betaler, als voorbeeld te nemen. Er wordt toch niet verwacht dat men hem gaat pamperen. Denk eerder dat hij als ne hete petaat wordt doorgegeven. Laatst gewijzigd door Bob : 10 april 2008 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() De callcenters zijn een echte grap:
1° ze moeten gewoon alle klachten opschrijven , maar er gebeurt niets mee 2° als je door het call center heen geraakt en dorogeschakeld wordt naar een echte medewerker, wordt uw klacht behandeld.. het duurt dus inderdaad een paar telefoons tegen dat je het doorhebt. Je moet dus een klachtnummer vragen... |
![]() |
![]() |