![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkoop van vastgoed neemt flinke duik
Donderdag 9 Oktober 2008 | (Belga) De verkoop van vastgoed is het afgelopen jaar met 10 tot 15 procent gedaald. Dat zegt het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars (BIV) donderdag in De Morgen. "De vraag naar huizen is al een tijdje aan het zakken", bevestigt Thiers. "Het duurt tegenwoordig veel langer voor we een pand kunnen verkopen." Thiers haalt verschillende factoren aan die de dip kunnen verklaren. "De intrest is hoog en de economische groei vertraagt. De banken staan ook veel minder snel leningen toe. Bovendien hebben veel mensen geld verloren op de beurs ------------------------------------------------------------------------ Dat zouden ze een week geleden nog staalhard ontkent hebben. Maar kijk, we gaan de goede kant op.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, de grote crash is opkomst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De prijzen van huizen zijn veel te hoog en zouden minstens een kwart moeten dalen om een normale hoogte te bereiken. Laten we hopen dat het die richting gaat voor alle kanidaatkopers.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() geloof er niks van ... ge moet eens gericht iets zoeken ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prijzen in Wallonië zijn doorgaans meer realistisch, ligt ongeveer op de helft van bij ons. Maar kom misschien zakken die ook nog eens de helft nietwaar? Dan komen we in de buurt van wat het zou moeten zijn.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu nog een goeddraaiende bank vinden om een hypotheeklening aan te gaan ... Dat gaat precies al iets lastiger zijn ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als ge cash hebt kunt ge binnenkort koopjes slaan
![]() Hypotheken met variabele rente misschien ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Ik voorspel eerder dat immo-prijzen terug snel de hoogte zullen ingaan, vermits geld op de bank risicodragend is geworden, aandelen gelijk staan aan financiële zelfmoord en de zwarte kous niks opbrengt. Vastgoed wordt dus, na edele metalen, terug een zekerheid in deze onzekere tijden. Het is trouwens in ons land ook nu nog altijd een pak minder duur dan in eender welk buurland... Wie slim is, investeert dus nu - voorlopig toch - in vastgoed.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke normaal verdiener kan nog een huis afbetalen,zo een schandalige prijzen zeg
![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd en wie gaat hier weer als grootste verliezer uitkomen?
![]()
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En in Wallonië, daar kan je écht koopjes doen: mooie gebouwen in een prachtige streek voor géén geld.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Hamc, please, leg me nu eens uit waarom je een algemene crash toejuicht? Ik sta daar echt van versteld.
![]()
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Net voor de bankcrash waren de hypothecaire leningen zo goedkoop dat eender wie, die toen een gemiddelde huur betaalde, voor het zelfde geld per maand een bescheiden appartement kon kopen. Nu is het tijdelijk wat duurder, maar de rente daalt al terug, en dus ook de hypothecaire kredieten.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 9 oktober 2008 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met mij zijn er ook nog vele mensen in deze onzekere tijden,fabrieken sluiten om de haverklap,mensen vallen zonder inkomens,banken geraken in moeilijkheden door deze wanbetalers,leningen worden duurder omdat enkel maar de zon voor niets opgaat ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 oktober 2008 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de één al wat meer dan de andere natuurlijk. Dus waarom zou het hier niet naar beneden gaan? t' is al bezig!
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de banken doen met al hun rommel die veel geld kost, dumpen die handel. Daarna kan je weer werken en zullen de kaarten serieus anders komen te liggen voor iedereen. Politiekers hebben ook zulke stress nodig om in gang te schieten.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee ik was vroeger al het slachtoffer,nu gaan er vele volgen,zo is dat juist hey
![]() Mede dank zij U ![]()
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |