![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Staatssecretaris
|
Kris Peeters eist toezeggingen van de Franstaligen voor concrete resultaten van de dialoog voor juni 2009.
Hij gaat niet onderhandelen over de splitsing van BHV. Of hij kent zijn partij niet meer, of hij is begonnen aan de verkiezingscampagne. Volgens mij is het laatste het geval. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Stoere taal om de kiezers te sussen.
De CVP verdient een afstraffing van jewelste bij de komende verkiezingen vind ik. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hij is wel de slimste Vlaamse politicus die daar rondloopt. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Peeters heeft Vlaanderen trouwens als een bedrijf geleid en zich als politiek onderhandelaar steeds opgestelt als een bedrijfsleider die een concurrent/klant onder controle moet houden. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minister-President
|
Peeters voelt ook wel aan dat wegens de economische toestand maatregelen moeten worden genomen. Maatregelen die zich in Wallonië minder opdringen , vermits het daar al langer een economische puinhoop is. Zonder verdere staatshervorming kan Vlaanderen die niet nemen en dus wordt het dringend.
Ik vermoed (en hoop) dat de Vlaamse regering bij verder uitstel van onderhandelingen en verdere blokkering door belachelijke voorwaarden (benoeming burgemeesters) ZELF beslissingen zal nemen en aldus de zaken zal forceren. Immers stilaan komt Vlaanderen voor de keuze te staan: mee ten gronde gaan of zelfstandig handelen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gouverneur
|
ik ben bang dat Peeters zelf de kat in de zak is.
|
|
|
#7 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Burger
|
Citaat:
![]() Ze kunnen amper het been stijfhouden tegen de Franstalige eisen en jij verwacht dat ze binnenkort beslissingen gaan forceren? Eerst zien, dan geloven.. Peeters doet de gebruikelijke grootspraak strategie, altijd maar zeggen dat ze garanties zullen eisen. Vorige keer was dat volgens mij ook de bedoeling, maar werd er uiteindelijk gestart met een "witte blad". En de keer daarvoor had hij de garanties voor deelakkoorden, maar die zijn dan gaandeweg in rook opgelost? Le nouveau CVP est arrivé zenne..
|
|
|
|
#9 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Blijkbaar was dit niet het geval. En je kan er donder op zeggen dat ze zullen onderhandelen over BHV Peeters heeft daar niks aan te zeggen.
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Eens zien hoeveel het eerste zullen antwoorden, buiten Maingain en zijn kliek. Als ze die antwoorden hebben, kan men verder gaan met wat de bevolking het belangrijste vindt!! En zullen die 0,00...% van de bevolking flink op hun neus kijken. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie echt niet in waarom de Franstaligen zouden toezeggingen doen tenzij het voor hen cash opbrengt....(in hun plaats zou ik het zeker niet doen.....) De dialoog was begonnen onder vrijwel dezelfde voorwaarde als waarover Peeters nu stoer doet,toen was ik voor,als het federaal niet kan,laat het de gemeenschappen dan zelf regelen,maar met een gecastreerde CD&V en een ongeinteresseerde O_VLD zitten MR,PS en CdH op communautair vlak in een zetel tot 2011 ....... Misschien zijn er andere mogelijkheden,maar ik zie het niet meer. In ieder geval Federaal = Regionaal.....de stemming zal een verschrikking zijn voor CD&V Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2009 om 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Heel stoer, maar de beste deal die ze ooit gaan krijgen zal nu te rapen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
toch wel, ze willen een status quo, maw ze willen blijven de federale staat verarmen ten koste van de Gewesten, ze willen dat de staatschuld blijft groeien.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat hoeft ook niet. Het punt is dat als er geen staatshervorming komt de volgende staatshervorming goed het eind van Belgie kan zijn.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Kris Peeters verdient een purifiërend klysma met het water waarin zuster Monica haar tanden conserveert 's nachts, gemengd met "water" uit de Samber bij Charleroi. Zijn leugenachtig mondje laten we wel wat anders zingen wanneer we vader Vandenbossche hem een tong doen draaien. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Logica is zoek......Ik zou het waarderen dat peeters nu eindelijk keiharde politiek voert.....
En als dat betekent dat iedere week een of ander comité clowns van een of ander irrelevant Europees orgaan een onderzoek komt doen aangaande de "gediscrimineerde" situatie van een paar duizend getransplanteerde Brusselaars ...wel,dan zij het zo....... De wortel helpt niet...dan maar de stok (politiek gezien dan) En dat "Leterme" nu mogelijk "weggepromoveerd" kan worden naar het verre buitenland helpt niet,de 800000 hebben daar niet voor gestemd! De Vlaamse regering zou beter PAKKEN wat ze maar kunnen Laatst gewijzigd door kelt : 9 januari 2009 om 18:26. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Kris heeft al een klysma gehad precies in Namen... Laatst gewijzigd door Gforce : 9 januari 2009 om 19:03. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Minister-President
|
'De Walen' zijn wel vragende partij bij uitstek dat Vlaanderen samen met hun in een regering komt zetelen. Het is vanzelfsprekend dat men dan niet kan blijven eisen dat dit in een voor Vlaanderen blatant nadelige structuur gebeurt.
|
|
|
|