![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april "Deze liberale kopman beheerste gedurende verscheidene jaren het nieuws met opmerkelijke uitspraken. Jurist, Europees parlementair, Volksvertegenwoordiger, ... Na enkele desastreuze peilingen probeert deze oud-voorzitter nu de schaapjes op het droge |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe verklaart u dat de VLD als huidige regeerpartij nog steeds de staatskas blijft vullen met BBSZ, een struikroverij van Dehaene (CVP) en dit na reeds meer dan één legislatuur beloven om dit af te bouwen?
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In dat geval hebben we Steve Stunt nodig. Die is radicaal tegen elke vorm van forfaitaire belastingen. “Dat is oneerlijk.” Daarom heeft hij het kijk en luistergeld laten afschaffen. Wat voor de ‘gewone’ man opgaat, gaat blijkbaar niet op voor de ‘gewone’ firma. Of moeten we hier een uitzondering voor maken? Van racisme gesproken! De ondertoon van die belasting is ook dubieus. Het suggereert dat vennootschappen sociale zekerheden ontduiken. Terwijl de misbruiken netjes verdeelt zijn over alle bevolkingsgroepen. Het is stigmatiserend.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uitvindsel van Dehaene, en niet enkel voor vennootschappen. Ik betaal ze als loontrekkende reeds vele jaren. Maandelijks & trimestriëel.
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Dan zal dat nog wel iets anders zijn.
.................................................. ..50
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom betaal ik nog een solidariteits bijdrage van 1% op mij pensioen terwijl de eerste minister op televisie zegde dat dit is afgeschaft?
Ook houd men nog steeds +/- 50€ af voor ziekte en invaliditeit. Deze zaken zijn ingesteld geworden onder een CVP/sp signatuur, mijn vraag aan U is dus waarom blijft dit!!!!! of wanneer schaft U dit af ? dit zijn zaken die mij en vele andere potentiele VLD kiezers nog wakker houden! ![]() ![]() ![]()
#6 |
Parlementslid
|
![]() Belastingen zijn ook veel te complex. Het lijkt dan wel op een hoogtechnologische motor, alleen sputtert hij serieus en is het geen hoogtechnologie. Het is alleen maar ingewikkeld. Ik ben voor de flattax met hoge vrijstelling. Zéér sociaal én rechtvaardig. In de USA betaalt de top 1% verdieners 40% van alle inkomstenbelastingen! Daar is een zeer hoge vrijstelling en een bijna flattax (van 10% tot 35% max.)
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Gucht is toch geen partijvoorzitter meer van de partij van de burger?
En toch heeft hij blijkbaar nog altijd geen tijd (of goesting?) om op de vragen van de burgers te antwoorden. Vanmorgen klonk het op de radio dat de belastingen onder paars helemaal niet verlaagd zijn. Zo te zien worden er zelfs nog altijd 'bijzondere' belastingen geïnd die als eerste hadden moeten worden afgeschaft door paars. Ik zou, eindelijk, ook wel eens antwoord willen zien komen op een vraag die Superstaaf al meermaals, vruchteloos, heeft gesteld aan verschillende politici.
#8 |
Burger
|
![]() Tja, ik denk dat er met samen met mij, hopen ontgoochelde (op z'n minst gezegd) ondernemers rondlopen in dit land.
Toen de VLD in de regering kwam, dacht ik "ah, eindelijk toch iémand die iets zal doen voor de ondernemingen". Tarara... |
![]() |