Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 09:37   #1
Skoebidoe
Banneling

Standaard Parket laat tieners die vrouw in coma slaan vrij

Deze morgen rezen mijn haren ten berge toen ik dit artikel las!Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Dit kan volgens mij alleen maar in Belgenland. Ondertussen zit Karel De Klucht te lullen over het overbrengen van gedetineerden uit Guantanamo... Veeg eerst eens de stal uit voor eigen deur, heren ministers.
De bevolking is dit incompetent geklungel werkelijk spuugzat...
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:42   #2
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
De bevolking is dit incompetent geklungel werkelijk spuugzat...
Het is zo systematisch en zo volhardend, dat je het eigenlijk geen geklungel meer kan noemen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:43   #3
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard in coma geslagen, door jongeren

In geraardsbergen werd 4 dagen geleden een 64 jarige vrouw tijdens de roof van haar handtas, zo hard aangepakt dat ze in een coma geraakt is.
Ingeklapte longen, zuurstoftekort in de hersenen en een verbrijzeld gezicht met een comateuze toestand als gevolg.

Gruwelijk?
Wacht, de echte gruwel komt nog.

"De tieners, jongeren afgezakt uit Brussel en Lessen" zal weer een politiek correcte variant zijn voor wat gewoonweg het best omschreven kan worden als marokkanen, islamieten of vreemdelingen.

Maar het straftse, meest walgelijke aan heel deze zaak is, dat de daders inmiddels, nadat ze diezelfde dag nog werden opgepakt, alweer thuis zitten.
Want "het was niet duidelijk wie nu juist wat heeft gedaan."
Ipv te zeggen "we gooien jullie in een vergeetput, tot jullie duidelijkheid scheppen over ieders aandeel" zegt men tegen de daders en soortgenoten
"zorg dat de groep groot genoeg is, intimideer getuigen, beken nooit iets. Kortom zorg dat de chaos kompleet is en men doet je niks.

Natuurlijk zijn de feiten 4dagen oud. Maar het politiek correte systeem in dit land is er, waarschijnlijk tot hun grote spijt, niet in geslaagd het dekseltje op maar weer eens een stinkende pot te houden.

Nog even dit.
Mensen op den boerenbuiten;
de tijd dat enkel de antwerpenaar en brusselaar klappen kreeg en verketterd werd als hij erop wees dat het steeds hetzelfde soort mensen zijn die zulke feiten plegen, is stillaan voorbij.
Wat de antwerpenaar en mechelaar al bijna 20jaar kent, zal stillaan ook uw deel worden.

bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aan-vrij.dhtml

Mvg
Pist*on

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 26 mei 2009 om 09:43.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:46   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Dit toont almaar weer eens aan dat ons justitiestelsel langs geen kanten werkt. De Gucht zou zich hier beter om bekommeren, in plaats van zich bezig te houden met die terroristen op Guantanamo Bay.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:42   #5
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Iog.

"De tieners, jongeren afgezakt uit Brussel en Lessen" zal weer een politiek correcte variant zijn voor wat gewoonweg het best omschreven kan worden als marokkanen, islamieten of vreemdelingen.

n
Dan zal het idd wel vreemd gespuis zijn.

Niet dat ik er ooit aan twijfelde
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:47   #6
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Dan zal het idd wel vreemd gespuis zijn.

Niet dat ik er ooit aan twijfelde
of het nu vreemd gespuis is of niet laat ik nog in het midden. Alleen al het feit dat het gebeurd is, is wraakroepend!
Ik had dit trouwens al gepost in een ander forum-onderdeel (Maatschappij en samenleving)

Laatst gewijzigd door Skoebidoe : 26 mei 2009 om 10:48.
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:52   #7
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of het nu vreemd gespuis is of niet laat ik nog in het midden. Alleen al het feit dat het gebeurd is, is wraakroepend!
2

Het is niet op de eerste plaats de identiteit van de daders die belangrijk is, wel de magistraten die vinden dat ze dit soort tuig over straat kunnen laten lopen. Met die mensen is iets grondig mis, en zij moeten ter verantwoording kunnen geroepen worden voor hun misdaden tegenover de gemeenschap.
Oud 26 mei 2009, 11:19   #8
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Iedere misdaad is er 1 teveel; maar laat ons niet een mexicaanse griep psychose beginnen; de misdaadcijfers blijven stabiel en vele misdaadcategorien kennen zelfs een (sterke) daling.
bv 2000-2007
Homejacking: -52,7%
Diefstal gewapenderhand: -35,04%
Diefstal met geweld zonder wapen: -22,41%
Autodiefstal: -53,10%
Diefstal aan of uit auto: -1,09%

De groep "diefstal en afpersing' = -14.41%

Totaal misdrijven 2000-2007:
+1.02%
(en daarbij moeten we rekening houden met de spectalulaire stijging van de 'informaticacriminaliteit' van 4 (vier! )gevallen in 2000 naar 7809 gevallen in 2007 (+195125% )

bron: http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri..._nationaal.pdf

Lat jullie niet vangen aan de perceptie die door sommige "sensationele" gevallen in de hand worden gewerkt.

Maar nogmaals; iedere misdaad is er 1 teveel!

Laatst gewijzigd door Maes_P : 26 mei 2009 om 11:20.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:22   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Iedere misdaad is er 1 teveel; maar laat ons niet een mexicaanse griep psychose beginnen; de misdaadcijfers blijven stabiel en vele misdaadcategorien kennen zelfs een (sterke) daling.
bv 2000-2007

+1.02%
(en daarbij moeten we rekening houden met de spectalulaire stijging van de 'informaticacriminaliteit' van 4 (vier! )gevallen in 2000 naar 7809 gevallen in 2007 (+195125% )
Jongens nog aan toe

Ge kunt misschien een brief schrijven naar die mevrouw wiens longen en hersenen ingestampt zijn, hoe veiliger het hier in België wel niet is
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 11:22   #10
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik had dit trouwens al gepost in een ander forum-onderdeel (Maatschappij en samenleving)
De ethnische oorsprong van de daders is weldegelijk van belang, het toont ten lange leste het rasisme, barbarisme en de algemene minachting voor het leven van bepaalde groepen allochtonen aan.

Net daarmee dat men hun afkomst zoveel mogelijk wil verdoezelen.
Het zou ons eens te duidelijk kunnen worden.

Oud 26 mei 2009, 11:24   #11
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongens nog aan toe

Ge kunt misschien een brief schrijven naar die mevrouw wiens longen en hersenen ingestampt zijn, hoe veiliger het hier in België wel niet is

Me niet de woorden in de mond leggen dat ik deze feiten minimaliseer.
Ik tton enkel de cijfers waaruit blijkt dat jullie stemmingmakerij niet wordt bewezen in de cijfers.

Ik had het al 2 maal in mijn vorige post geschreven maar voor alle duidelijkheid:
IK VINDT IEDERE MISDAAD ER 1 TEVEEL

nu duidelijk genoeg?
Oud 26 mei 2009, 11:25   #12
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lat jullie niet vangen aan de perceptie die door sommige "sensationele" gevallen in de hand worden gewerkt.
Maes, met alle achting voor jou en je opvattingen: hier kan ik echt niet bij. Moet er dan niet dringend iets performants gebeuren? Heb jij kinderen die bus of trein moeten nemen naar school?

Zou dit geen helse cirkel zijn? Politie pakt daders op, gerecht laat hen om de meest onnozele redenen meteen vrij, agressie komt niet in de statistieken. En die statistieken kunnen dan weer dienen om aan te tonen dat de agressie niet stijgt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 11:39.
Oud 26 mei 2009, 11:29   #13
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
bv 2000-2007

+1.02%

bron: http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri..._nationaal.pdf

Idd.

Met die cijfertjes erbij -
de fedpol is dat de site van die organisatie van die mijnheer Van Koekelberg? Diezelfde die daar die secretaressen zonder de nodige diploma's aan een postje met een opslag van effe 1000euro/maand heeft geholpen. Die zijn cijfertjes?
is het natuurlijk begrijpelijk dat wanneer ze je met 5 half doodslaan, je zuurverdiende centjes pikken, dat ze die lieverds dan onmiddellijk terug lossen.
Hopelijk geven ze die kereltjes ineens een pensioentje erbij. Kwestie van hun trauma's wat te verzachten. Want zo een vlaamse die wat tegen uw vuist en op uw schoenen ligt te bloeden. Het zal voor die jongens wel een shock geweest zijn.

Net zoals die andere ingeweken clown, die voor de rechtbank zei dat toen m een zekere van holsbeek joe 7 keer in de borst stak, dat dat ook niet voor te doden was.
en zoals die andere, wederom toevallig een marokkaan, die heeeeeeeel zijn lader van die kalashnikov had leeg moeten schieten op de wagen van de wegpolitie, voordat ze de achtervolging stopten.
Met een oorlogswapen vlammen, da's toch niet om te doden
en idd. de rechter volgde hem in die redenering.
Dat een kind zijn papa kwijt was, da's bijzaak en mag de heren marokkanen toch niet van hun fel begeerde centjes houden. Toch?

En hier op 't forum, maar kwekken, hoe die mensen naar hier kwamen om te werken. Haha.

Komaan zeg
5 keer daags met hun gat omhoog
en pakken wat ze willen.
Werken. Pfff

Loop tijdens de dag eens in brussel. zie je direkt wie er werkt en wie niet. Of doen die allemaal de nacht of zo?

Laatst gewijzigd door Pist*on : 26 mei 2009 om 11:34.
Oud 26 mei 2009, 11:35   #14
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Me niet de woorden in de mond leggen dat ik deze feiten minimaliseer.
Ik tton enkel de cijfers waaruit blijkt dat jullie stemmingmakerij niet wordt bewezen in de cijfers.

Ik had het al 2 maal in mijn vorige post geschreven maar voor alle duidelijkheid:
IK VINDT IEDERE MISDAAD ER 1 TEVEEL

nu duidelijk genoeg?

dat is zo een beetje als de tot standaard verworden zinnen ;
"islam is vrede, ondanks alle onthoofden"
"dat zijn geen echte moslims"

+ ik zeg u dat de moderatie deze topic binnen enkele dagen, of maanden als de identiteit van de daders bekend wordt, in de rubriek immigratie mogen zetten.
10 tegen 1.
Het zou maar erg zijn, als het �*ltijd marokkanen waren. er zijn ook belgische lieverdjes. maar ze verbleken door de band wel tegenover het barbarisme van onze opgedrongen medemens.

Laatst gewijzigd door Pist*on : 26 mei 2009 om 11:39.
Oud 26 mei 2009, 11:40   #15
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maes, met alle achting voor jou en je opvattingen: hier kan ik echt niet bij. Moet er dan niet dringend iets performants gebeuren? Heb jij kinderen die bus of trein moeten nemen naar school?
Egidius, met minstens dezelfde achting voor U, maar de criminaliteitscijfers lopen terug of blijven stabiel. Er is dus blijkbaar iets performants aan het gebeuren.
Het probleem is de perceptie.
De subjectieve onveiligheid die wordt tegengesproken door de objectieve cijfers.

En neen, mijn dochter gaat nog niet met de bus of trein naar school, maar als die dag komt, dan gaat ze dat zeker doen.
Heb je (een tijdje terug) de serie gelezen in humo 'kinderen aan de leiband'?
Daarin werd beschreven hoe ouders soms overbezorgd (goed bedoeld) hun kinderen overbeschermen:
http://www.humo.be/tws/deze-week/133...de-ouders.html
Oud 26 mei 2009, 11:44   #16
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Idd.

Met die cijfertjes erbij -
de fedpol is dat de site van die organisatie van die mijnheer Van Koekelberg? Diezelfde die daar die secretaressen zonder de nodige diploma's aan een postje met een opslag van effe 1000euro/maand heeft geholpen. Die zijn cijfertjes?
Maar jongen toch...
Snap je niet dat zo'n reactie de relevantie en waarde van uw volledige betoog relativeert?
Dat zijn de officiele misdaadcijfers.
Wat heb je dan eigenlijk nodig om tot inkeer te komen?
Ah ja juist, dat wil je helemaal niet want anders komt je geloof in gevaar.
Oud 26 mei 2009, 11:46   #17
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou maar erg zijn, als het �*ltijd marokkanen waren. er zijn ook belgische lieverdjes. maar ze verbleken door de band wel tegenover het barbarisme van onze opgedrongen medemens.
Dit waren volgens mij weldoorvoede blanke jongetjes:

Citaat:
Leerlingen geschorst na agressie tegen kankerpatiënte

woensdag 20 mei 2009

GENT - Een 77-jarige weduwe die kanker heeft, werd door een tiental leerlingen op de tram gepest.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...word=don+bosco
Oud 26 mei 2009, 11:52   #18
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondermeer afkomstig van mensen als de magistraten die de vijf folteraars in Geraardsbergen weer op straat zetten.

Hoe kunnen we nog vertrouwen hebben in die mensen, én hun cijfers?

Citaat:
Dat de berichten van het type "politie pakt criminelen op, gerecht laat ze vrij" stoppen en vervangen worden door "politie pakt criminelen op, gerecht straft ze voorbeeldig"?

Dat onze regeerders de openbare veiligheid eindelijk ernstig oppakken en dat duidelijk laten zien?

U mag nog zoveel cijfers opvoeren, ik zie het verschil tussen pakweg vijf jaar terug en nu op straat, met mijn ogen. Ik hoor het van buren, schoolkinderen, schooldirecties en vele anderen... Jij niet?

Op enkele jaren tijd is het geweld uitgezaaid van de grote agglomeraties naar heel het land, tot in het kleinste dorp. Kinderen kunnen nu overal aangevallen worden. En steeds meer opgepakte daders worden meteen weer vrijgelaten. Je gaat me dus echt niet overtuigen dat de situatie anno 2009 verbeterd is hoor.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 12:03.
Oud 26 mei 2009, 12:00   #19
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch...
Snap je niet dat zo'n reactie de relevantie en waarde van uw volledige betoog relativeert?
Ah ja juist, dat wil je helemaal niet want anders komt je geloof in gevaar.

idd, want dat wat ik zie, is wel iets anders dan de officiele cijfers.

Net zoals door iedereen belg te maken, er minder buitenlanders zijn. net hetzelfde.
Jongen toch.

Of is Koekelberg niet de strooman van de politiek?
Of is dat nu net niet de reden van het afschaffen van de rijkswacht? Dat men nu de eigen pionnen aan de top van zowel de lokale/gemeentepolitie èn federale/rijkswacht kan plaatsen?

+ als je je politemensen orienteert naar verkeerstaken, betrappen ze minder drugdealers en zakken de cijfers aangaande drugverkoop van dat jaar.
Net zoals de cijfers van diefstal zakken, als de burger minder en minder aangifte doet van bvb diefstal, omdat de daders voor zo'n bagatel toch niet gestaft worden.
als ze u halfdoodstampen, moeten ze nog niet eens in voorhechtenis.
wat denk je dat ze met kereltjes doen, die gewoon effe je gsm stelen en doorverkopen, zonder geweld, niet in bende?
die worden met moeite nog verhoord. Het enige dat het u kost is een uur of twee van jouw tijd op het politiekantoor voor de aangifte. Maar dat mag je vandaag de dag al online doen. De politie kan toch niet meer volgen.

jong toch.
Moet je hier nu echt alles spellen?

Laatst gewijzigd door Pist*on : 26 mei 2009 om 12:06.
Oud 26 mei 2009, 12:01   #20
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ondermeer afkomstig van mensen als de magistraten die de vijf folteraars in Geraardsbergen weer op straat zetten.

Hoe kunnen we nog vertrouwen hebben in die mensen, én hun cijfers?
Euh neen, die cijfers komen van de politie
Niet van het gerecht
EN die politie is het ook kotsbeu dat die gasten weeral worden vrijgelaten.

Citaat:
Dat de berichten van het type "politie pakt criminelen op, gerecht laat ze vrij" stoppen en vervangen worden door "politie pakt criminelen op, gerecht straft ze voorbeeldig"?
Ik denk dat in dit geval niet werd voldaan aan de bewijslast.
Dan moeten ze worden vrijgelaten.
Dat is het gevolg van ons systeem. En dat systeem heeft vele voordelen.
Maar inderdaad in dit geval stuit het tegen het rechtvaardigheidsgevoel van de mensen. dat betekent niet dat het juridisch systeem dan maar bij het grof vuil moet worden gezet.
Werkt het perfect?
Neen
Werkt het naar behoren?
Ja
Kan het nog beter?
Uiteraard
Bestaan er betere juridische systemen?
Volgens mij niet

Citaat:
Dat onze regeerders de openbare veiligheid eindelijk ernstig oppakken en dat duidelijk laten zien?
De cijfers dalen: welke parameter kunnen we anders gebruiken om de openbare veiligheid te definieren?

Citaat:
U mag nog zoveel cijfers opvoeren, ik zie het verschil tussen pakweg vijf jaar terug en nu met mijn ogen op straat. Ik hoor het van buren, schoolkinderen, schooldirecties en vele anderen... Je gaat me echt niet overtuigen dat de situatie anno 2009 verbeterd is hoor.
Dat weet ik wel dat ik je niet zal overtuigen
Ik kan maar zeggen dat in mijn geval (Oostende) de situatie merkelijk is verbeterd in vergelijking met 15-20 jaar geleden.
Wat zijn mijn/uw subjectieve ervaringen meer waard dan de andere?
Niks; het zijn subjectieve indrukken die afhankelijk zijn van 101 factoren.
Daarom hou ik het bij de cijfers.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 26 mei 2009 om 12:05.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be