Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 17:20   #1
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard Jan Peumans (voorzitter Vlaams Parlement): “Stop ADHD, wordt Waal!”

Citaat:
Tim Pauwels vroeg me vorige week nog: hoe zou jij later willen terugkomen? Wel: als Waal. Ik heb altijd burgemeester willen zijn in zo’n Waalse plattelandsgemeente. Het landschap, de hartelijkheid, je kan er lekker eten… Mensen zijn er ook veel vriendelijker. En kalmer!

Weet je waar de meeste Rilatine wordt voorgeschreven? In West-Vlaanderen, en daarna in Antwerpen. Die zijn samen goed voor de helft van het Rilatine-gebruik. En weet je waar het minst? In de provincie Luxemburg. Een Waal heeft een andere instelling. Is gewoon zo. Nu zal ik weer brieven krijgen: als ge zoveel van de Walen houdt, ga er dan wonen (lacht).

Jan Peumans (N-VA), voorzitter van het Vlaams Parlement, geïnterviewd door Tom Pardoen en Raf Weverbergh in Humo, 13 oktober 2009
http://lvb.net/item/7907

http://www.humo.be/tws/deze-week/188...parlement.html

Wel grappig, het is dus bekend bij politici dat ADHD geen echte ziekte is. ADHD is een (dubieus) etiket voor druk gedrag. Er is in het geheel geen bewijs voor een ziekte.

Zie ook de Belgische hoogleraar Paul Verhaeghe recent in een Nederlands televisieprogramma: "ADHD is boerenbedrog"

Laatst gewijzigd door ArjanD : 9 januari 2010 om 17:23.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:28   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mocht de Peuk geneesheer zijn, dan zou hij zijn gedachten wellicht anders formuleren.
Mocht de Peuk een jurist zijn, dan zou hij misschien zo'n vergelijking zoeken in een heel ander domein.

Maar de Peuk is een sosioloog, en voordien werkte hij bij De Lijn.

Nu kan je op je pik getrapt zijn dat de Peuk een drukke levensstijl verwart met een ziekte, maar zoals jij opmerkt dat je dat "wel grappig" vindt, dat snap ik even niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:35   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Als je die foto ziet dan weet je toch gelijk wat voor vieze viezerik die man is?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:41   #4
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu kan je op je pik getrapt zijn dat de Peuk een drukke levensstijl verwart met een ziekte, maar zoals jij opmerkt dat je dat "wel grappig" vindt, dat snap ik even niet.
Hij verwart druk gedrag met een ziekte die niet te meten is zeker? Hij heeft gewoon gelijk, het is puur een perceptie op de realiteit en bewijs voor een 'ziekte' is er helemaal niet.

In Australië speelt dit ook en daar gaan ADHD medicijnen er nu dus ook uit:

http://www.news.com.au/adelaidenow/s...76-911,00.html

ADHD symptomen zijn gewoon normaal kindergedrag roepen hoogleraren, en er is helemaal geen bewijs voor een ziekte.

Rel in Australië: ADHD symptomen zijn ‘normaal gedrag’

Laatst gewijzigd door ArjanD : 9 januari 2010 om 17:44.
Oud 9 januari 2010, 18:06   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht

Wel grappig, het is dus bekend bij politici dat ADHD geen echte ziekte is. ADHD is een (dubieus) etiket voor druk gedrag. Er is in het geheel geen bewijs voor een ziekte.

Zie ook de Belgische hoogleraar Paul Verhaeghe recent in een Nederlands televisieprogramma: "ADHD is boerenbedrog"
Zoveel liefde van een Vlaams-Nationalist tegenover Wallonië en de Walen! Een wonder dat Jan Peumans nog bij de N-VA kan blijven!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 18:18   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is dit nu voor zever? Nog eens een rondje Peumans-bashen? Amai, niveau. Inhoudelijk 'nut' van deze topic: nul. Intellectueel nut: nul.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 9 januari 2010 om 18:19.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 18:34   #7
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is dit nu voor zever? Nog eens een rondje Peumans-bashen? Amai, niveau. Inhoudelijk 'nut' van deze topic: nul. Intellectueel nut: nul.
Volledig mee eens. En ik geef Peumans dubbel en dik gelijk.

Vlamingen zijn harde werkers maar .... rusteloze stresskonijnen. Geen tijd voor het echte leven. Werken, werken, werken. Ik weet het, ik maak er ook al decennialang deel van uit tot mijne frank begon te vallen.

Ik werk nog hard maar heb mij zodanig georganiseerd dat ik ook eens kan doen wat ik graag doe. Een gedicht schrijven, mij wat moeien op een forum als dit, af en toe een weekendje elders meepikken, met de kleinkinderen bezig zijn ....

Als ik als zelfstandige ooit de rust vindt om pensioen te nemen dan trek ik gegarandeerd naar de Ardennen. Daan achterna. Ik zou het eigenlijk nu al willen maar het is wat te onpraktisch met mijn professionele bezigheden.

En je hoeft helemaal geen nationalist te zijn om je ginder te vestigen. Gewoon terug naar het échte leven. Weg van die fake Vlaamse stress.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 18:50   #8
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Misschien is de drukke mentaliteit die kinderen tegenwoordig ontwikkelen juist wel ten gunste van de beoogde prestaties in de huidige samenleving.

Als je op een andere manier leert kijken naar je speciale kwaliteiten dan kan het je ook veel goeds brengen. Druk en spontaan zijn heeft ook heel veel voordelen. Voor die kinderen is het vaak dat ze anderen tot last zouden zijn met hoe ze in werkelijkheid zijn, en dat ze daarom pillen slikken:

Citaat:
bullshit, als ik geen ritalin neem, voel ik me zelf beter, maar me omgeving trekt me niet... allemaal jullie schuld

oowjah, en waarom noemen jullie ADHD een ziekte, en nadelig. Ik heb altijd energie, ik zit altijd vol met ideëen, ik krijg medicijnen die als coke werken en zelfs nog slechter zijn! , ik kan me echt wel goed concentreren (als iets me daadwerkelijk boeit), ik kan sneller nadenken, en ik ben absoluut niet ziek (behalve een sporadisch griepje).
ADHD

Tsjakka!” Goeroe Emile Ratelband toont kinderen de andere kant van etiket ADHD

Citaat:
ALMEN - “Tsjakka!” Ze gaan d’r voor. Voor de snorrende camera van SBS6 stappen deze zestien jongeren met aan autisme en adhd verwante problematiek op de fiets.

Met Emile Ratelband in de voorste gelederen maken ze een rondje. Nogmaals klinkt het met de vuist omhoog: “Tsjakka!” Hadden ze al een negatief zelfbeeld, daar is nu niets meer van te merken.

...

Zojuist hebben de kinderen ademloos geluisterd naar een peptalk van Emile Ratelband. Deze ervaringsdeskundige legt deze sportievelingen uit dat hijzelf adhd, het syndroom van Asperger en nog veel meer tegelijk heeft.
En carberatier Bert Visscher recent bij NOS Nieuws:

Carberatier Bert Visscher doet het al 25 jaar zonder Ritalin!

Laatst gewijzigd door ArjanD : 9 januari 2010 om 18:56.
Oud 9 januari 2010, 18:51   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Volledig mee eens. En ik geef Peumans dubbel en dik gelijk.

Vlamingen zijn harde werkers maar .... rusteloze stresskonijnen. Geen tijd voor het echte leven. Werken, werken, werken. Ik weet het, ik maak er ook al decennialang deel van uit tot mijne frank begon te vallen.

Ik werk nog hard maar heb mij zodanig georganiseerd dat ik ook eens kan doen wat ik graag doe. Een gedicht schrijven, mij wat moeien op een forum als dit, af en toe een weekendje elders meepikken, met de kleinkinderen bezig zijn ....

Als ik als zelfstandige ooit de rust vindt om pensioen te nemen dan trek ik gegarandeerd naar de Ardennen. Daan achterna. Ik zou het eigenlijk nu al willen maar het is wat te onpraktisch met mijn professionele bezigheden.

En je hoeft helemaal geen nationalist te zijn om je ginder te vestigen. Gewoon terug naar het échte leven. Weg van die fake Vlaamse stress.
Ik wens van harte dat je het kan doen. Nationalisme heeft hier niks mee te maken, overigens. Ideologie tout court niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 18:59   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Peuk gelooft in 't reïnkarneren
gaf men op dit forum ons te kennen,
hoe zou hij dan terug willen keren ?
ach, om de koning niet te ambeteren
liefst, als een echte vent uit de Ardennen.

dikken amateur ben ik.
Vanderkaarten de Jonge, doe dat eens beter aub

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 januari 2010, 19:19   #11
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Peuk gelooft in 't reïnkarneren
gaf men op dit forum ons te kennen,
hoe zou hij dan terug willen keren ?
ach, om de koning niet te ambeteren
liefst, als een echte vent uit de Ardennen.
Wie gelooft in reïncarnatie
valt hier op 't forum uit de gratie.
Maar De Peuk beweert
dat hij straks weerkeert
als boswachter, held van de natie.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:31   #12
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mocht de Peuk geneesheer zijn, dan zou hij zijn gedachten wellicht anders formuleren.
Mocht de Peuk een jurist zijn, dan zou hij misschien zo'n vergelijking zoeken in een heel ander domein.

Maar de Peuk is een sosioloog, en voordien werkte hij bij De Lijn.

Kabouter Pinnemuts Peuk eet nogal graag uit twee borden. Tegen te Walen sjamfoeteren en terzelfdertijd Waal willen worden.

Als ge het mij vraagt: een wat schizofreen persoontje onze kabouter Pinnemuts Peuk. Niet veel humoristisch aan.

_____

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2010 om 19:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 13:26   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kabouter Pinnemuts Peuk eet nogal graag uit twee borden. Tegen te Walen sjamfoeteren en terzelfdertijd Waal willen worden.

Als ge het mij vraagt: een wat schizofreen persoontje onze kabouter Pinnemuts Peuk. Niet veel humoristisch aan.

_____
Jullie hebben toch zo'n rare gedachte van een flamingant.

Presies of iemand die de politieke overtuiging heeft dat het best is dat de poltiieke overheid zo dicht als mogelijk bij de bevolking staat, dat die persoon dan vb. niet graag op reis zou gaan naar vreemde landen;
presies of zo iemand absoluut niet zou kunnen overwegen om te emigreren;

in ieder geval heeft de schoofzak, als flamingant, zijn kinderen niet in de verwachte mate opgevoed, vermits er twee zijn die in het buitenland wonen (okee, één in Walenland, een andere in een nu reeds buitenland ...)

ook zo raar: in Spanje kan men niet anders dan geloven dat regionalisten ekstreme kommunisten zijn (baskenlan) terwijl men in onze streken hen onmogelijk anders ziet dan een ekstreem rechtse.

Jongens toch, gooi die paardenbril weg.

Oud 10 januari 2010, 13:28   #14
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht

Allez, na de psychoten moeten nu de ADHD-lijders er aan geloven. Wat heb jij eigenlijk tegen mensen met psychische problemen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 14:35   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik wens van harte dat je het kan doen. Nationalisme heeft hier niks mee te maken, overigens. Ideologie tout court niet.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 14:57   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Jongens toch, gooi die paardenbril weg.
Maar, maar, maar ... dan hebben de jongens helemaal niks meer om hun naaktheid mee te bedekken.

Hoe kunt gij nu zo wreed zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:06   #17
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Allez, na de psychoten moeten nu de ADHD-lijders er aan geloven. Wat heb jij eigenlijk tegen mensen met psychische problemen?
Is de vraag niet eerder wat petit-peu-mans tegen kinderen met ADHD heeft en waarom hij zijn bloedeigen volk door de gehaktmolen draait alsof het norse, opeengepakte workaholics zijn die massaal aan de pillen hangen?
Waar is de link tussen ADHD in Vlaanderen en de gemoedelijke gastvrijheid van Luxemburg?

Geen grotere lafbekken dan NV-A dikkenekken. NV-A: NIET VLAAMS & ARRIVISTISCH
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:13   #18
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Typische houding van de nouveaux riches die de Vlamingen zijn: er komt iets nieuws en hop: ze moeten er in groep bij zijn; zonder nadenken.

Ander voorbeeld:
Het griepvaccin: in ongeveer alle Vlaamse gemeenten werden sportzalen vrijgemaakt om aan de lopende band te vaccineren. Wie het niet deed werd als een onnozelaar bekeken.
In Wallonië is men veel rustiger gebleven en helemaal niet en masse gaan vaccineren.
Wie had gelijk? Niet de Vlamingen die denken dat ze altijd gelijk hebben.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:28   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Typische houding van de nouveaux riches die de Vlamingen zijn: er komt iets nieuws en hop: ze moeten er in groep bij zijn; zonder nadenken.

Ander voorbeeld:
Het griepvaccin: in ongeveer alle Vlaamse gemeenten werden sportzalen vrijgemaakt om aan de lopende band te vaccineren. Wie het niet deed werd als een onnozelaar bekeken.
In Wallonië is men veel rustiger gebleven en helemaal niet en masse gaan vaccineren.
Wie had gelijk? Niet de Vlamingen die denken dat ze altijd gelijk hebben.
Ik ben geen 'riche', en ik hou me doorgaans op afstand van groepen mensen.

Ik heb me bovendien ook niet laten vaccineren.

Ik vind het wel flauw dat niemand mij om die reden als een onnozelaar heeft bekeken.

Stelletje spelbedervers, die Vlamingen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:34   #20
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben geen 'riche', en ik hou me doorgaans op afstand van groepen mensen.

Ik heb me bovendien ook niet laten vaccineren.

Ik vind het wel flauw dat niemand mij om die reden als een onnozelaar heeft bekeken.

Stelletje spelbedervers, die Vlamingen.
In Brussel heeft men misschien ook het hoofd koel gehouden en zich minder als 1 kudde vee gedragen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be