Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2010, 01:48   #1
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard Van der Vlies weg

Citaat:
SGP-nestor Bas van der Vlies vertrekt uit Tweede Kamer

AMSTERDAM - SGP-Kamerlid Bas van der Vlies zal na de Kamerverkiezingen in 2011 de Kamer verlaten. Het partijbestuur heeft Kees van der Staaij (41) voorgedragen als lijsttrekker. Van der Vlies zit sinds 1981 in de Kamer en werd in 1986 voor het eerst lijsttrekker.

De 'nestor' van de Tweede Kamer laat weten dat het geen gemakkelijke beslissing is geweest om ermee te stoppen.

Van der Staaij zit sinds 1998 in de Kamer. Als 29-jarige kwam hij toen als jongste Kamerlid het parlement binnen. Van der Staaij noemt als drijfveer: vanuit bijbelse waarden en normen herkenbaar en constructief een steentje bijdragen aan goede besluitvorming.
Jammer.
Ik sta erg ambivalent tegenover de SGP. Het is een partij waar ik niets van moet hebben: aartsconservatief, zeer rechts en met standpunten die zo hier en daar nog radicaler zijn dan die van Wilders.
Toch is Van der Vlies een heer en een rasdemocraat, wellevend en met respect voor zijn politieke tegenstanders.
Jammer dat hij de kamer gaat verlaten. Voor de zetels zal het niets uitmaken. De SGP staat al jaaaaaaaaaaaaaaren op twee zetels en zal er ook op blijven. Maar Van der Staaij is stugger en minder slim.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 02:02   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Jammer.
Ik sta erg ambivalent tegenover de SGP. Het is een partij waar ik niets van moet hebben: aartsconservatief, zeer rechts en met standpunten die zo hier en daar nog radicaler zijn dan die van Wilders.
Toch is Van der Vlies een heer en een rasdemocraat, wellevend en met respect voor zijn politieke tegenstanders.
Jammer dat hij de kamer gaat verlaten. Voor de zetels zal het niets uitmaken. De SGP staat al jaaaaaaaaaaaaaaren op twee zetels en zal er ook op blijven. Maar Van der Staaij is stugger en minder slim.
De SGP is nog zowat de enigste zekerheid in het parlement en wat overdrijving de Nederlandse samenleving.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 02:11   #3
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer.
Misschien wel zonder overdrijven, was Van der Staaij, wel de enige die gerespecteerd werd en waar men respect voor had. Heeft de SGP wel een senator? Hoewel me dat wel lastiger lijkt.
Oud 7 maart 2010, 02:37   #4
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Misschien wel zonder overdrijven, was Van der Staaij, wel de enige die gerespecteerd werd en waar men respect voor had. Heeft de SGP wel een senator? Hoewel me dat wel lastiger lijkt.
De SGP heeft twee zetels in de eerste kamer. Ik neem trouwens aan dat je Van der Vlies bedoelt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 02:44   #5
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De SGP heeft twee zetels in de eerste kamer. Ik neem trouwens aan dat je Van der Vlies bedoelt.
Ja ik bedoelde Van der Vlies, Van der Staaij moet maar hopen om ooit die status te bereiken (als nestor van het parlement) .
Oud 7 maart 2010, 10:54   #6
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De SGP is nog zowat de enigste zekerheid in het parlement en wat overdrijving de Nederlandse samenleving.

De SGP is de christelijke tegenhanger van de islamitische fundamentalisten. Hun opvattingen over vrouwen en homo's zijn degelijk fundamentalistisch. Het tekent het achterlijke van een behoorlijk deel van de Nederlandse samenleving.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 11:53   #7
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Was al ruim voor de val bekend inderdaad. Is een opvallende gebeurtenis, maar tegelijkertijd compleet zonder consequenties, de tweede kamer blijft uit 148 zetels bestaan, en vrouwen blijven mensen. Als we de partij tegen de homo's, de partij tegen de moslims en de partij voor verbieden net zo makkelijk buiten spel konden zetten zouden de wolken spontaan basisch worden en de engelenkoren zingen, bij wijze van spreken.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 maart 2010 om 11:54.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 12:31   #8
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer.
²
Oud 8 maart 2010, 17:56   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

De SGP is de christelijke tegenhanger van de islamitische fundamentalisten. Hun opvattingen over vrouwen en homo's zijn degelijk fundamentalistisch. Het tekent het achterlijke van een behoorlijk deel van de Nederlandse samenleving.
Wat niets afdoet aan wat solidarnosc zei, namelijk dat de SGP één van de enigste partijen is die stabiel aanwezig blijft in het parlement.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2010, 18:57   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Das waar maar je weet wat je er aan hebt en dat ze twee zetels zullen halen volgende verkiezingen. Van welke partij weet je nog echt waar ze voor staan, welke samenleving ze willen, hoe ze dat willen realiseren en hoeveel zetels ze zullen halen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 20:59   #11
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat niets afdoet aan wat solidarnosc zei, namelijk dat de SGP één van de enigste partijen is die stabiel aanwezig blijft in het parlement.
Da's ook waar.

Ik zag het bericht als een uitdrukking van iets waar Nederland in het algemeen voor staat. Maar dat was een foutieve overinterpretatie mijnerzijds.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be