![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik beschouw de volgende verkiezingen als een referendum.
de keuze gaat tussen : 1. statusquo : belgisch federalisme 2. confederalisme 3. Seperatisme Mijn keuze gaat uit naar punt 3 |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-SPA voor 1 -VLD voor 1 -Groen vr. 1 -CD&V tussen 1 & 2 -NVA voor 2 -VB voor 3 |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zet er bij NVA "& 3" maar bij vermits bij confederalisme het om onafhankelijke staten handeld. Geen confederalisme voor Vlaanderen dus zonder separatisme. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() De mogelijkheden 'unitaire staat' en 'samenvoegen met andere staten' ontbreken.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 mei 2010 om 18:54. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat willen N-VA en anderen nu net niet. Ik ben geen N-VA-stemmer, ik mag ook niet stemmen, maar dat standpunt deel ik met ze.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van sommigen onder hen ben ik wel niet zeker of ze aan deze federale verkiezingen zullen deelnemen. Toch is het 5-12% van de geldig stemmende bevolking die genegeerd wordt. Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 mei 2010 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: Oh ja, status quo en federalisme is niet hetzelfde, je kan ook voor een hervormd federaal model kiezen (zie ook: het "confederalisme" van de VLD).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2010 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er dan in de toekomst de volgende "GM" voorvalt dan wil iedereen dat GM zijn deuren sluit bij hen. "Laat de fabrieken in Belgie maar open", zal Duitsland dan zeggen, "sluit de Duitse fabrieken maar". "Neen!" Roepen de Belgische europarlementsleden dan boos. "Sluit de Belgische!" Dat wordt werkelijk een mooie wereld. Als er dan investeerders in Wallonie willen investeren dan zeggen de Walen, "doe dat liever toch in Vlaanderen". Jaja. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, om on-topic te blijven, mijn persoonlijke voorkeur: 1, 3 en 2. Confederalisme is echt de slechtst denkbare staatsvorm.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2010 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
http://www.verkiezingssite.be/lijsten/ Zonder afbreuk te doen aan de waarde van de kleine partijen, moeten we toch stellen dat voor het maken van een beleid, ze totaal van geen tel zijn. Gewoon te klein.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal NVA stemmen dus, ze gaan onderhandelen met de Walen om een vette vis in de pan te krijgen. De NVA, de beslissingen, de communicatie, het wordt hoe langer hoe neurotischer. Ik hoop voor hen dat het gaat duren maar ik vrees dat de tegengestelde krachten binnenin bij de minste spanning van buiten af de zaak gaan laten uiteen springen. Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 mei 2010 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad is iedere stem voor het VB een verloren stem. Een verloren stem voor het Belgicisme. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() ka da
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij is VLD voor 2, maar met overleg aan de andere kant, niet in de strot rammen...
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 16 oktober 2010 om 14:21. |
|
![]() |