![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
Nu Irak traag maar zeker op het juiste spoor zit en de democratische instituties vorm beginnen te vatten, welk land in het Midden-Oosten zou als volgende verplicht moeten worden democratisch te politiek te hervormen en basisrechten aan haar burgers te geven?
Mijn voorkeur gaat uit naar een van de volgende landen: Syrie, Saoudi-Arabie en Iran. Wat denken jullie ? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
"Many regarded the general elections as being tilted in favor of conservatives after more than 2,400 liberal candidates were barred, prompting a boycott by most reformist parties." http://www.cnn.com/2004/WORLD/meast/....elections.ap/ |
||
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Kijk ik beweer niet dat het daar allemaal volmaakt is, maar vergeleken met de rest van het Midden Oosten valt het in Iran nog mee. En daarbij, als ik zie wat MIJN stem nog uithaalt, wie zijn wij om te preken. |
||
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daarna eventueel Saoudi-Arabië, om eens te zien of de VS (en Europa) hun olie op het spel zouden zetten voor de democratie te importeren, ik vrees van niet
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
Als we even de MO-mentaliteit demografie en religie buiten beschouwing mogen laten, dan zou het ideaal scenario zijn dat de bevolking van de andere regimes ziet dat democratie iets oplevert en dat ze daardoor zelf van binnenuit ook een dergelijke hervorming gaan eisen.
Probleem (en ook nog in Irak) is dat - religieuzen niet zo makkelijk hun macht gaan afgeven - er verschullende bevolkingsgroepen zijn in al die staten - er qua mentaliteit een aversie bestaat tegen alles wat van buitenaf komt en vooral als dat Westers is.
|
|
|
#8 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|