![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Er is momenteel een debat bezig op TV... Sommigen weten het al, anderen nog niet, maar ik heb een hoorstoornis (doof + cochleair implant). Ik kan het dus absoluut niet volgen
![]() Kan iemand een béétje objectief (dus niet kleuterclavecimbel ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb het ook gemist... De Vrt doet nog niet genoeg voor de doven (weinig ondertiteling van verkiezingsprogramma's). Helga Stevens heeft dit terecht aangeklaagd voor het programma Doe De Stemtest.
Wat wil zij doen ten behoeve van de dove medemens? (waarvan zij zelf deel uitmaakt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1) Gebarentaal is een gedrocht. Het is het ultieme symbool van extremistische doven die willen dat de maatschappij zich aanpast aan hen in plaats van andersom. M.a.w. : wij moeten niet leren liplezen, de anderen moeten gebarentaal leren! Walgelijk! 2) Gebarentaal en geschreven... kwaliteitsvol, ja droom voort. Een perfect nederlands-/engelstalige dove geïmplanteerde Informaticus (gewone "horende" opleiding toegepaste infromatica) kan al geen werk vinden, vooral veel succes met jullie alternatieve opleidinkjes! Of gaat het weer afhangen van positieve discriminatie? Het idee alleen al maakt mij mottig, als ik werk krijg wil ik dat dit is vanwege mijn talenten, niet vanwege mijn handicap! 3) Dovenscholen als kenniscentra? Wat weten die te onderwijzen dat normale scholen niet kunnen? Dus euh... allemaal heel mooi en waarschijnlijk zeer goed bedoeld, maar ik gruwel er van! De dovenwereld wordt altijd maar meer en meer extremistischer en adopteert het denkbeeld dat de wereld meer inspoanningen moet doen voor hun in plaats van dat zij meer inspanningen moeten doen om mee te draaien in de wereld. Doof zijn beschouwen ze niet als een handicap maar als een apart soort "ras" dat in sommige opzichten nog superieur is ook. Daar wil ik dan nog aan toevoegen dat ze dragers van een implant (die dus wel willen horen) als verraders bestempelen en zelfs niet schuwen ze op straat na te beledigen (in hun idioot gebarentaaltje). U wilt ongetwijfeld een bron. Kijk maar eens naar de BBC rond 3-5 uur 's morgens. Ondertiteling TT pagina 888.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() BTW, G&G, ik ben echt wel bereid in uw goede bedoelingen te geloven, alsook die van uw partijmandataris. Ik wil alleen zeggen dat jullie verkeerd zijn, ondanks jullie goede bedoelingen. Ik trek die niet in twijfel he!
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik heb klein mannen, en het lastige is dat daar geen volume knop aan is, want die maken veel lawaai. Ik kijk dus noodgedwongen ook TV met teletext, en die ondertitteling is inderdaad pure chaos, den helft van de tijd zitten die ofwel ne minuut voor of ne minuut achter. En als het dat ni is dan staat de helft van de woorden er niet tussen. Ik heb trouwens wel ontdekt dat dat ook aan een slechte ontvangst kan liggen, als ge met de antenne kijkt.
Maar momenteel kijk ik weinig tv, en dus ook dat debat heb ik niet gezien, dus ik kan ni helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Allez, denk u nu eens in dat ge voor all berichtgeving, politiek zowel als apolitiek, afgewezen bent op dat soort ondertiteling... ik blijf er bij : VRT, huur eens een kolere typist(e) die meer dan 2 woorden per minuut kan typen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou zeggen: "Wees blij dat je het gemist hebt!". Een van de slechtste debatten die ik al ooit gezien heb. Veel geroep, een hoop sloganesk gedoe, verwijten van de ene naar de andere kant en vice versa en op geen enkel moment een echt inhoudelijk debat.
En dat geldt voor de vertegenwoordigers van alle 5 de partijen/kartels die aanwezig waren. Zelfs Raf Coppens was "beter".
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |