![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal de "Open" VLD kunnen inbreken in de Vlaamse regering ? | |||
Neen, de andere partijen houden het been stijf. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 73,08% |
Ja, maar N-VA blijft ook zitten in deze coalitie. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
Ja, en N-VA wordt er uitgeduwd. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De titel spreekt voor zich.
Gisteren sprak Patrick Dewael nog eens de intentie uit dat de VLD zou inbreken in de Vlaamse regering. Dat dit hoogst ondemocratisch is, interesseert hem niet. Vraag is : Zal het hem lukken ?
#2 |
Minister
|
![]() Waarom hier geen peiling over maken?
Mijn antwoord is neen. |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Maar je was iets te snel ![]()
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn antwoord is ook een neen. Maar ik had liever gewoon een "neen" als keuzemogelijkheid gezien, dan dat aanhangsel over "been stijfhouden" wat terminologie is waar ik afstotingsverschijnselen van krijg.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() nope...
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Uw taalkundige voorkeuren zijn van geen tel in deze.
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is voor een ongewerveld kruipdier inderdaad moeilijk zich iets voor te stellen bij de betekenis van "been stijfhouden". En aangezien CD&V en SP.A grotendeels uit ongewervelde kruipdieren bestaan is mijn antwoord: ja, ze gaan de N-VA eruitzetten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet van de N-VA geen restafval maken dat zich zomaar ergens laat uitzetten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze van geen tel zouden zijn, waarom start je dan überhaupt een enquête ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() En jij denkt dat nva er zich zomaar ga laten uitzetten??
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Tuurlijk lukt dat, wie gaat het tegenhouden? SP.a? Groen!? Op CD&V zou ik alvast niet rekenen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Leren lezen, ViveLaCorruption, de enquête gaat over het inbreken in de Vlaamse regering, niet over de taalkundige voorkeuren van peter1962.
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan beter enquête doen in een besloten forum van enkel gelijkgezinden. Je gaat hier meer voldoening uit krijgen.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Niet om gevit te lezen van gefrustreerde BUB'ers.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan dat echt niet zomaar laten gebeuren hoor. Ik voorzie nog eerst een splitsing van de CD&V over dat thema.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De CD&V echter speelt een ander spel en wel op twee niveau's. In het ene (federaal) gedragen ze zich als slappelingen met het oog op de postjes en zitten gevangen in het ondemocratische spinnenweb van Brusselse en Waals belangen en politiek. Ze verliezen hiermee uiteraard alle krediet in Vlaanderen en worden er als collaborateurs aanzien. De enige mogelijkheid om straks aan de totale electorale vernietiging te ontsnappen ligt, zo denken zij, in een 'onafhankelijker' houding op gewestelijk vlak. Daarom komt Kris Peeters zo 'stoer' uit de hoek en proberen ze het scoren van de N-VA aldaar te verhinderen. Anderzijds geeft deze tactiek op federaal vlak enige ruggensteun om het Di Rupo moeilijk te maken en meer of betere postjes in de wacht te slepen. Dat het formatieberaad in deze partijpolitieke krabbenmand zo stroef verloopt kan ook deels te wijten zijn aan de eis van de O-VLD om opgenomen te worden in de Vlaamse regering. De MR heeft hetzelfde geprobeerd aan de Waalse kant maar er bot gevangen. De PS heeft geweigerd daarop in te gaan. Ik denk, dat de CD&V hierin eenzelfde houding zal aannemen t.a.v. de O-VLD in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slappe koffie van de journalisten:
geen ene die aan Dewael vroeg of hij dan ook niet wenste om, op basis van dezelfde premisses, in elk gemeentebestuur van elke stad van meer dan 50.000 inwoners in te breken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als dit een voorbeeld is van jouw vermogen om de politieke gebeurtenissen te proberen voorspellen, dan ga je snel weer bij je vorige partij terugzitten denk ik. Je begrijpt er echt niets van hee ? Nochtans simpel : no way dat de n-va zich uit het vlaamse regeringsniveau laat zetten. Trouwens, wie wil dat behalve o-vld uit puur opportunistische motieven ?
|
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me wat denken aan het "niet zonder de N-VA" geroep, wat later de zoveelste Belgische leugen bleek.
![]() |