Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2012, 09:26   #1
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard Kinderen moeten op school onrein vlees eten"

http://www.hbvl.be/limburg/houthalen...lees-eten.aspx

Voor als de klink niet werkt:

Citaat:
Ismail Akarsu is boos omdat zijn kinderen in het Inspirocollege in Houthalen-Helchteren kip hebben moeten eten dat niet halal geslacht was. Hij heeft dit aangeklaagd bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijdingwerden.

“Mijn tweeling zit daar in het eerste jaar”, legt hij uit. “Ze moesten in een les een stuk vlees opeten. Maar dat is niet halal geslacht, merkte mijn dochter op. Toch moest ze het eten, vond de lerares. Anders zou ze nul op tien krijgen.”

“De les technologie stond deze keer in het teken van voeding en de verschillende processen daarrond. Ze moesten ze kip koken en proeven. De lerares heeft tegen de student inderdaad gezegd dat ze nul zou krijgen, maar alleen op het onderdeel proeven. Voor de rest is de leerling ruim geslaagd.

Katholiek
De vader is nog om een andere reden boos. “De directeur heeft me gezegd dat zijn school katholiek is. Wil hij dan misschien geen moslimkinderen meer?”

“Dat heb ik inderdaad gezegd", zegt de directeur. "Maar elke religie is welkom."

Lees vandaag meer in Het Belang van Limburg.

Archieffoto: de kinderen leerden alles over het bereiden van kip.

Hier staat tegenover dat verschillende scholen nog alleen Halalvlees serveren.
- Hoe zit het daar met de hygiene?
- Hoe zit het daar met de discriminatie (mag een niet-moslim slachten)?

Het kan zijn dat de één of andere mierenneuker vindt dat dit in een verkeerd subforum staat.
Oud 4 mei 2012, 10:10   #2
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

vanaf nu zijn die kippen officieel halal geslacht.
Bij KB. Opgelost.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:15   #3
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Yep
Oud 4 mei 2012, 10:21   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Katholieke school verplicht moslim om niet-halal-kip te eten!!!!! schande!

Citaat:
"Mijn kinderen moesten op school onrein vlees eten"

Ismail Akarsu is boos omdat zijn kinderen in het Inspirocollege in Houthalen-Helchteren kip hebben moeten eten dat niet halal geslacht was. Hij heeft dit aangeklaagd bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding.

“Mijn tweeling zit daar in het eerste jaar”, legt hij uit. “Ze moesten in een les een stuk vlees opeten. Maar dat is niet halal geslacht, merkte mijn dochter op. Toch moest ze het eten, vond de lerares. Anders zou ze nul op tien krijgen.”

“De les technologie stond deze keer in het teken van voeding en de verschillende processen daarrond. Ze moesten ze kip koken en proeven. De lerares heeft tegen de student inderdaad gezegd dat ze nul zou krijgen, maar alleen op het onderdeel proeven. Voor de rest is de leerling ruim geslaagd.

Katholiek
De vader is nog om een andere reden boos. “De directeur heeft me gezegd dat zijn school katholiek is. Wil hij dan misschien geen moslimkinderen meer?”

“Dat heb ik inderdaad gezegd", zegt de directeur, "maar elke religie is welkom."
http://www.vandaag.be/entertainment/...lees-eten.html

Ik ben zeer benieuwd wat het CGKR hierop gaat vertellen. Wat is het volgende? dat mijnheer de vrome moslim die zijn kinderen naar deze katholieke school stuurt, diezelfde school gaat verbieden om een kerstboom te zetten en kerstmis te vieren?

Of zouden ze eisen dat moslimkindjes gewoon 10/10 krijgen voor elke les die ze volgens hun boekje weigeren te volgen/onderschrijven?
10/10 voor het weigeren van het leren van de evolutieleer? 10/10 voor het weigeren van turnlessen, zwemlessen etc....

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 10:24.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:21   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/limburg/houthalen...lees-eten.aspx

Voor als de klink niet werkt:

Hier staat tegenover dat verschillende scholen nog alleen Halalvlees serveren.
- Hoe zit het daar met de hygiene?
- Hoe zit het daar met de discriminatie (mag een niet-moslim slachten)?

Het kan zijn dat de één of andere mierenneuker vindt dat dit in een verkeerd subforum staat.
Dan moet die moslim vader toch een beetje consequent zijn. Dat hij een voorbeeld neme aan de, in moslim ogen zo vermaledijde, Joden. Gelovige Joden die wensen dat hun kinderen kosher bereid voedsel krijgen sturen hun kinderen naar een Joodse school. Vermits Saudi-Arabië zo gul is met centen voor het bouwen van moskeeën, kunnen ze dat misschien ook zijn voor het bouwen van islamitische scholen. Het enige wat ze dan verder best zouden doen is ervoor zorgen dat ze in orde zijn met de eindtermen die het Vlaamse ministerie van Onderwijs oplegt. Als die vader het ernstig meent dan moet hij dat maar met collega's nastreven. Wil hij dat niet, dan moet de kleine dan maar niet eten in de schoolrefter en van huis uit "hallal-boterhammetjes" meekrijgen.
Oud 4 mei 2012, 10:24   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Ik maak uit de tekst op dat het kind in kwestie de keuze had om, op basis van zijn geloof, te weigeren. Dat ze dan op dat onderdeel nul krijgt vind ik niet meer dan normaal. Op datgene wat je weigert te doen kan je nu eenmaal geen punten krijgen, ongeacht wat de reden mag zijn. Om de gevolgen van die keuze te sturen bestaan er ook mogelijkheden. Delibereren bvb.
Zo denk ik dat iemand die geen benen heeft niet gebuisd zal worden omdat hij weigert mee estafette te lopen.
Of je op een katholieke school rekening moet houden met andere geloven? Volgens mij niet. Andersgelovigen zijn welkom maar weten ook bij het inschrijven dat ze in een katholieke school terechtkomen met al wat daaraan verbonden is...
In een neutrale (overheidsschool bvb) is dat wat anders.
Wie zich daar inschrijft mag er van uit gaan dat zijn kind niet lastig gevallen wordt met welk geloof dan ook.
Wanneer je daar, zoals Moureaux dat gedaan heeft in Molenbeek, hallalvoeding verplicht en geen alternatief voorziet... die verplicht dus onder andere de Christelijke leerlingen om tegen hun allerhoogste en heiligste gebod te verstoten. Het hoogste van de tien geboden. 'BOVENAL' bemin één God!
In welke zin zou dat gebod minder waardevol zijn dan de islamitische voorschriften?

Een mooi voorbeeld van discriminatie trouwens. Één geloofsgroep, namelijk die van Moureaux zelf, wordt hier boven alle andere verheven in een instituut dat wettelijk gezien totaal egalitair dient te zijn...
En geen haai die er naar kraait.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 4 mei 2012 om 10:24.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:28   #7
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Dubbele draad

Andere is terug te vinden in Maatschappij & samenleving.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:28   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

skoesy : http://forum.politics.be/showthread.php?t=170866
Oud 4 mei 2012, 10:29   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik ben zeer benieuwd wat het CGKR hierop gaat vertellen. Wat is het volgende? dat mijnheer de vrome moslim die zijn kinderen naar deze katholieke school stuurt, diezelfde school gaat verbieden om een kerstboom te zetten en kerstmis te vieren?

Of zouden ze eisen dat moslimkindjes gewoon 10/10 krijgen voor elke les die ze volgens hun boekje weigeren te volgen/onderschrijven?
10/10 voor het weigeren van het leren van de evolutieleer? 10/10 voor het weigeren van turnlessen, zwemlessen etc....

Het verbaast me in feite dat het "R" woord nog niet gevallen is.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 10:30.
Oud 4 mei 2012, 10:31   #10
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dubbele draad

Andere is terug te vinden in Maatschappij & samenleving.
Inderdaad.

En ze kreeg wel degelijk een keuze.
Deelnemen zoals iedereen of 0 op dat onderdeel.
Wie om welke reden dan ook weigert een test af te leggen en daar geen aanvaardbare reden voor kan opgeven (ik denk dat de sharia als reden in een katholieke school niet echt daar onder valt...) krijgt nu eenmaal een dikke nul.
En terecht...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:33   #11
Karasi
Lokaal Raadslid

Karasi's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of dat ze vegetariërs ook buizen.
Oud 4 mei 2012, 10:36   #12
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karasi Bekijk bericht
Ik vraag me af of dat ze vegetariërs ook buizen.
ok. je hebt een punt hier.

maar die kip enkel weigeren omdat ze niet met zekerheid door iemand van het eigen volk is geslacht (alle kippen worden onverdoofd geslacht) is een pak discriminerender dan te zeggen dat men per definitie geen vlees eet;
Een overtuigde vegetarier loopt daar dan ook niet voor naar het CGKR, maar aanvaard het feit dat hij voor het lesgedeelte "proeven" gebuisd zal zijn.
Oud 4 mei 2012, 10:37   #13
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Die man heeft gewoon gelijk, wat voor leerkracht zet nu punten op het eten van vlees? Wat moeten vegetariërs dan aanvangen, krijgen die ook allemaal een nul?

Citaat:

Als je het verschil niet snapt tussen weigeren vlees te eten en weigeren biologielessen te volgen is het nog erger met jou gesteld dan ik dacht.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:41   #14
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Die man heeft gewoon gelijk, wat voor leerkracht zet nu punten op het eten van vlees? Wat moeten vegetariërs dan aanvangen, krijgen die ook allemaal een nul?

Als je het verschil niet snapt tussen weigeren vlees te eten en weigeren biologielessen te volgen is het nog erger met jou gesteld dan ik dacht.
die moslimleerling weigerde niet van "vlees" te eten! Ze weigerden vlees te eten dat niet door eigen volk werd geslacht!
Kippen worden sowieso niet verdoofd, alleen moet halal kip door een moslim worden geslacht en per slachtlijn prevelen ze dan een gemeenschappelijk gebed. Of dacht je dat ze per kip "allah hakkenbar" zouden roepen? dan zijn ze wel uitgeteld na één uurtje.
Het is toch niet zo dat de juf hen verplichtte om varkensvlees te nuttigen zeker?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 10:49.
Oud 4 mei 2012, 10:42   #15
Karasi
Lokaal Raadslid

Karasi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok. je hebt een punt hier.

maar die kip enkel weigeren omdat ze niet met zekerheid door iemand van het eigen volk is geslacht (alle kippen worden onverdoofd geslacht) is een pak discriminerender dan te zeggen dat men per definitie geen vlees eet;
Een overtuigde vegetarier loopt daar dan ook niet voor naar het CGKR, maar aanvaard het feit dat hij voor het lesgedeelte "proeven" gebuisd zal zijn.
ok, gaan bleiten bij CGKR is erover. Rondom tafel zitten en het uitpraten is beter in dit geval.
Maar een eerste waarschuwing geven is beter dan meteen de leerling buizen, toch?

Laatst gewijzigd door Karasi : 4 mei 2012 om 10:43.
Karasi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 10:50   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karasi Bekijk bericht
ok, gaan bleiten bij CGKR is erover. Rondom tafel zitten en het uitpraten is beter in dit geval.
Maar een eerste waarschuwing geven is beter dan meteen de leerling buizen, toch?
ze ging enkel 0 krijgen op het onderdeel "proeven". Wat wil je? dat ze tien krijgt om de islamitische steenezel uit te hangen?
Het ging over het proeven van KIP begot, niet over het verplicht vreten van varkenspoten.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 mei 2012 om 10:52.
Oud 4 mei 2012, 11:08   #17
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

al een geluk dat het geen varkensvlees is.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 11:15   #18
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Moeten de katholieke scholen, die zo vriendelijk zijn om kinderen van allerlei gezindten te willen onderwijzen, zich nu gaan aanpassen aan elke religie die door die kinderen wordt aangehangen?
Want in dat geval vraag ik me wel af waar mensen die hun kinderen effektief een katholieke opvoeding willen geven, dan nog terechtkunnen? In de islamitische scholen alwaar ze zullen leren hoe varkenshutsepot klaar te maken?
Oud 4 mei 2012, 11:26   #19
Geert C

Standaard

Citaat:
ze ging enkel 0 krijgen op het onderdeel "proeven". Wat wil je? dat ze tien krijgt om de islamitische steenezel uit te hangen?
Het ging over het proeven van KIP begot, niet over het verplicht vreten van varkenspoten.
Waarom zouden er überhaupt punten moeten staan op het eten van eender wat? Als een leerling om eender welke reden iets niet wil eten dan is dat zo, de leerkracht heeft in zo'n geval niet het recht die leerling te verplichten er toch van te eten en al helemaal niet om punten af te trekken. Zo eenvoudig is het, maar ja, het gaat hier over een moslim dus slaan bij sommigen alle stoppen door.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 11:29   #20
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Te zot voor woorden. De term alleen al "onrein".
En wat met al die atheistische en katholieke kindjes die verplicht halaleten krijgen in sommige stedelijke scholen? Zijn dat dan slachtoffers van islamracisme?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be