![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KV Kortrijk wil zijn anderstalige spelers lessen Frans geven. In Kortrijk verlopen de trainingen in het Frans omdat het merendeel van de spelers Franstalig is. Voor enkele anderstalige spelers worden nu Franse lessen voorzien.
Dat in een Vlaamse club Frans de voertaal is, stoort KV entraineur Vanhaezebrouck niet. “Neen, ik ben geen Vlaams Belangstemmer en ik ben ook niet voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen” “Meer dan de helft van mijn kern spreekt Frans en ook de vijf Nederlandstaligen trekken hun plan in het Frans. Het is voor de vijf Engelssprekenden dat we het doen: Keet, Pavlovic, Carevic, Mitrovic en Zukanovic. De vraag is trouwens gekomen van onder meer Keet en Pavlovic.” “Bijna alle Vlamingen spreken Frans en dat is een groot pluspunt voor ons.'' http://www.youtube.com/watch?v=6JXJtXxt4mA http://www.youtube.com/watch?v=bqfYaFxYIiM Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 oktober 2012 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De anachronistische onderwerping werd altijd al gefaciliteerd door dergelijke reactionaire losers met een minderwaardigheidscomplex.
De politiek zit er vol van. Voetbal en politiek: twee handen op een buik, wereldwijd. ![]() Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 27 oktober 2012 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Om een of andere reden heb ik altijd het gevoel gehad dat West-Vlamingen niet de grootste minnaars van de Nederlandse taal zijn.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 27 oktober 2012 om 01:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Och,ja.In Vilvoorde,Strombeek,Haren zijn de vrijwillige trainers al 7-talig.Kom eens naar een training kijken.10 minuten Nederlands en 100 minuten iets anders.
Tja,de vlaamse kindjes hebben het na 10 minuten begrepen en de anderen zullen het nooit begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wachten is dan ook op de Vlaam die gaat krijsen dat de wens van sommigen om KVK Nederlandstalig te houden hen doet denken aan: ''Een bepaalde sombere periode uit de geschiedenis'' Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 oktober 2012 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Ik denk dat de supporters van KVK vooral bezig zijn met de sportieve prestaties van hun ploeg. En die zullen gevoelig beter zijn als er gecommuniceerd wordt in een taal die de voltallige spelerskern kan begrijpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ook: slechts een 15 procent (grof geschat) van onze jeugd stoot door naar universitair onderwijs. Dus zou (zou) 85 procent van de Vlamingen er geen bal uit het stadion van Kortrijk mee inzitten, dat het Frans terug ingevoerd wordt als uitsluitende academische taal in onze universiteiten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aoi : 27 oktober 2012 om 11:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Je kan de vraag ook anders stellen.Waarom willen anderstaligen zo graag in Vlaamse ploegen spelen?Is er misschien iets mis bij de N-Franse ploegen?Of de Brusselse,of de Waalse?Zijn er ook Vlaamse spelers die in een Franstalige ploeg spelen en die de trainer niet verstaan?Welke taal spreken de rode duivels op training?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste punt is: het is niet wat Vlamingen of Walen er van vinden, wat telt is wat buitenstaanders van de inschikkelijkheid van de Vlamingen vinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de Middeleeuwen behoorde het oude Graafschap Vlaanderen bij de Franse kroon, misschien geen slecht idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2012 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Och je moet dat enkel pragmatisch zien: het komt beter uit voor de hele ploeg. De 5 Nederlandstaligen kunnen Frans, alle anderen kunnen geen Nederlands, en de 5 Engelstaligen vragen Franse onderricht, dus het zou dom zijn Vlaamse onderricht te geven. En wat maakt het uit of die 5 personen nu Nederlands of Frans spreken?
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is niet dat zij geen minnaars zijn van de Nederlandse taal, maar zij beseffen het belang van de Franse taal. De vroegere generatie's van de betere klasse's (middenstand en boerenstand) gingen naar Franse kostscholen, om hun Frans te leren. De opperste klasse spraken thuis Frans, maar konden evengoed hun Nederlands. Enkel het simpel fabrieksvolk en ander werkvolk (boerenwerklieden) besefte niet het belang van kennis.
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 27 oktober 2012 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |