![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Verwerpelijk:
de verdubbeling van de maximumstraffen voor homofoob geweld. De Kamercommissie Justitie stemde zopas in tweede lezing over een ontwerp van Justitieminister Annemie Turtelboom (Open Vld). Eerder hadden we al de hogere straffen voor overtredingen op een hele resem categorieën in openbare dienst Ik vraag me af of daar geen constitutionele bezwaren kunnen tegen ingebracht worden Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2012 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet dat anders zien, binnenkort is het zo dat als je een misdaad pleegt tegenover een heterosexuele autochtone, niet ambtenaarlijke volwassene, dat je strafvermindering krijgt
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo begin ik me stilaan te voelen ja.
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Afschrikeffect creëeren denk ik. Van mij mogen die maximumstraffen in elk geval omhoog voor elke vorm van geweld op gelijk wie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() De tafelspringende politici, die willen scoren in naam van de mensenrechten, zijn iets te overijverig. In al hun inspanningen trekken ze de balans scheef naar de andere kant, zodat je bepaalde categorieën boven de andere heft, met méér rechten dan de rest.
In plaats van het logische te doen en de effectiviteit van de bescherming op te trekken. De huidige normen zijn goed. De handhaving ervan niet. Maar dat corrigeren vergt meer dan enkele regeltjes op papier te zetten. Dat vergt warempel daden en actie. De wetgeving is een maat voor niks, boerenbedrog en creeërt juridische ongelijkheid, die niet te verantwoorden valt. Dit is discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een politieke modetrend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorlopig niet. Met de nadruk op voorlopig. Tot alle geplande werken zijn uitgevoerd. Ik stel mij de vraag hoeveel veroordeelden op vrije voeten lopen, om welke reden ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Moeilijk te vinden
Het enige Citaat:
Overigens ben ik niet opgezet met je overdrijving Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2012 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, wat je uiteindelijk aan het doen bent is illustreren wat ik gisteren in de krant las. Momenteel is volgens de ene groep het gras groener bij de andere groep. En zo zijn er veel groepen. Nogmaals, ambtenaren hebben een voorbeeldfunctie, federale ambtenaren in het bijzonder. Heel wat misdrijven worden zwaarder aangerekend, zowel strafrechtelijk als statutair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||