Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2013, 16:19   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Agusta bis- De ongelooflijke “arrogantie" van een NMBS falende baas.

Hallucinant!
Fyra, het excuus van de blauwe baard.
Nochtans bestaat het spreekwoord nog altijd, dweil eerst voor eigen deur vooraleer je anderen aanpakt.
Hallucinant!
De gebruikte “vocabularium” van de laatste dagen is ontstellend.
Wie er bij de NMBS opnieuw een product van “Agusta” is gaan kopen met een zodanig zwak lastenboek, is zeer merkwaardig.
Ondertussen heeft Marc Descheemaecker bij de behandeling van het Fyra dossier, ons allen in talrijke televisie tussenkomsten het juiste beeld gegeven hoe in feiten een minister zich zou moeten gedragen tegenover een falend overheidsbedrijf en zijn verantwoordelijke.
Hallucinant!
Hierbij hebben wij duidelijk het bewijs dat politiek niet kan optreden tegen iemand die politiek benoemd is. Het zijn en blijven twee handen op een buik.
Vanwaar dat het met de NMBS nooit beter is geworden.
Ook vernemen wij dat er buiten de drie politieke benoemde figuren er nog iemand anders is die de belastingbetaler moet betalen. Namelijk een zekere
Hallucinant!
Michel Jadot die directeur is voo de NMBS Europa. Nooit van gehoord en u?
Ook vakbondman en opportunist Jos Digneffe die ons zoveel ging vertellen over de binnenkeuken van de NMBS en ABX logistics, haalt ook uit tegen de Fyra.
Hallucinant!
Hebben die mensen dan geen geheugen over hun eigen activiteiten en de ellende van de reizigers.

Mea culpa, mea culpa en vijf Weesgegroetjes…

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 januari 2013 om 16:19.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 20:41   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

NMBS-Europe is een directie binnen de NMBS. Ik zie niet waar het probleem zit, er zijn wel meer directeurs-generaal binnen de NMBS-Groep?

Ik zie ook niet in hoe Descheemaecker persoonlijk betrokken was bij de procedure van het contract met AnsaldoBreda?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 20:44   #3
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Lobas je kan raspoutin zijn topics negeren hoor, hij beschouwt dit forum als zijn persoonlijke blog, wat nochtans verboden is en dat hij hier nog niet voor geband is verbaast me, maar veel reactie krijgen ze niet en antwoorden zal hij zelden.

Het zou op zich al helpen als hij aan bronvermelding deed, deftige opbouw van zijn tekst etc, zijn soms wel interessante topics maar door zijn tekstopbouw en schrijfstijl zijn ze zeer moeilijk leesbaar.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 20:46   #4
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het zou op zich al helpen als hij aan bronvermelding deed, deftige opbouw van zijn tekst etc, zijn soms wel interessante topics maar door zijn tekstopbouw en schrijfstijl zijn ze zeer moeilijk leesbaar.
Dikke 2!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 22:29   #5
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Hallucinant!
Fyra, het excuus van de blauwe baard.
Nochtans bestaat het spreekwoord nog altijd, dweil eerst voor eigen deur vooraleer je anderen aanpakt.
Hallucinant!
De gebruikte “vocabularium” van de laatste dagen is ontstellend.
Wie er bij de NMBS opnieuw een product van “Agusta” is gaan kopen met een zodanig zwak lastenboek, is zeer merkwaardig.
Ondertussen heeft Marc Descheemaecker bij de behandeling van het Fyra dossier, ons allen in talrijke televisie tussenkomsten het juiste beeld gegeven hoe in feiten een minister zich zou moeten gedragen tegenover een falend overheidsbedrijf en zijn verantwoordelijke.
Hallucinant!
Hierbij hebben wij duidelijk het bewijs dat politiek niet kan optreden tegen iemand die politiek benoemd is. Het zijn en blijven twee handen op een buik.
Vanwaar dat het met de NMBS nooit beter is geworden.
Ook vernemen wij dat er buiten de drie politieke benoemde figuren er nog iemand anders is die de belastingbetaler moet betalen. Namelijk een zekere
Hallucinant!
Michel Jadot die directeur is voo de NMBS Europa. Nooit van gehoord en u?
Ook vakbondman en opportunist Jos Digneffe die ons zoveel ging vertellen over de binnenkeuken van de NMBS en ABX logistics, haalt ook uit tegen de Fyra.
Hallucinant!
Hebben die mensen dan geen geheugen over hun eigen activiteiten en de ellende van de reizigers.

Mea culpa, mea culpa en vijf Weesgegroetjes…
Het contract voor de Fyra is getekend ten tijde dat Schouppe er alles aan deed om de spoorweg in de vernieling te rijden, en bij mijn weten is Schouppe gene blauwe (ook nog gekend om treinen te verkopen aan zichzelf om dan NMBS ze terug te laten huren de fameuze "sale and rent back" operatie)
Jos Digneffe ging in een van zijn bevlogen momenten treinen tussen Amsterdam en Brussel verzekeren met materieel dat geen Nederlandse homologatie heeft. Hij heeft waarschijnlijk meer expertise met de notionele aftrek. Dat hij over beide dossiers NMBS en ABX zwijgt heeft meer te maken met de schade die hij aan de (slinkse) broeders kan aanrichten dan goed.
Wie o wie splitste de NMBS in drie om meer postjes te kunnen creëren ? tip : baard, zee windmolens en gesjoemel
Als je de hele directeursstructuur zou opzoeken dan kom je tot de constatie dat 65% Franstalig is, waarvan het merendeel PS-gezind
Als je dan toch even de beerput wil openen kijk dan even naar de samenstelling van de directies en beheersraden van de nevenfirmas die inkomsten genereren waarvan de NMBS de uitgaven betaalt. (één vb :Alle wagens voor Interferry werden volledig gerevisioneerd en dan verkocht als .... schroot aan Interferry)
Dan gaat de Blankenbergse stalker nagels met koppen slaan
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 22 januari 2013 om 22:32.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 22:37   #6
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Misschien is het niet eens Augusta Bis maar gewoon weer heel deze affaire "all over again"

Wikipedia leerde me het volgende

Citaat:
Finmeccanica SpA (Societ�* Finanziaria Meccanica) is een Italiaanse holding. Het bedrijf is in 100 landen actief en heeft ongeveer 45.000 mensen in dienst. In 2003 bedroeg de omzet 8,6 miljard euro.
In 2000 is Finmeccanica geprivatiseerd. Ongeveer een derde van de aandelen is in het bezit gebleven van het Italiaanse ministerie van Financiën. De overige aandelen zijn vrij verhandelbaar op de aandelenbeurs in Milaan.
Maar het volgende is pas echt interessant, deze holding bevat onder andere volgende bedrijven

Citaat:
Transport
AnsaldoBreda, rollend materieel
Ansaldo Trasporti Sistemi Ferroviari, spoorbouw
Ansaldo Signal, spoorbeveiliging
MAAR OOK

Citaat:
Luchtvaart
AgustaWestland - helikopters
Westland Aircraft
Agusta
Alenia Aeronautica
Aermacchi
Officine Aeronavali
ATR (50% Finmeccanica / 50% EADS)
Quadrics
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.

Laatst gewijzigd door Glenneke : 22 januari 2013 om 22:38.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 22:46   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.139
Standaard

De Agusta helikopters werden gekocht bij dezelfde groep...
Dat was al een teken aan de wand dat er zou miserie van komen.
Het bedrijf AnsaldoBreda had tot voor enkele jaren alleen metrostellen gebouwd.(Dikwijls met bedenkelijke reputatie)
Die Italianen hebben hun eerste HST gebouwd als zijnde de floptrein Fyra.
Eurostar denkt er ernstig aan om een HST in te leggen van Amsterdam via Brussel-Zuid naar Londen...Dat zou de beste oplossing zijn.
De Fyra kwam als goedkoopste uit de aanbiedingen.
Bij Bombardier (Brugge) maken ze al j�*�*�*�*�*�*ren heel degelijke treinen met �*lles erop en eraan. Waarom brol kopen in Toscane als wij hier in W.-Vlaanderen kwaliteit voor handen hebben ???
Bombardier dat 100 jaar geleden La Brugeoise noemde, bouwde TOEN ook metro-stellen, o.a. voor Buenos Aires. Daar rijden er nog enkele van rond.
Louter toevallig zag ik in 2011 in de metro daar één zo'n metrotreintje rijden. Ik wist op dat moment nog niet dat het ooit gebouwd werd in Belgie.
Benieuwd hoe de Fyra-soap eindigt.

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 januari 2013 om 22:52.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 23:51   #8
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

'Door Europese regels moest goedkope Fyra gekozen worden'

Audio Wijnand Veeneman, onderzoeker openbaar vervoer aan de TU Delft, analyseert de problemen met de Fyra.

http://nos.nl/audio/464325-door-euro...en-worden.html

Agusta's in India

http://www.indianexpress.com/news/re...lify/1039462/0

http://www.youtube.com/watch?v=4PthV0GxTQg

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 23 januari 2013 om 00:06.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 23:59   #9
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Het verzet en de kritiek vanwege de NMBS-top en Marc Descheemaeker tegen die dwaze Fyra zijn volkomen terecht!

Dat Fyra-gelul is opgedrongen door de kaaskoppen die per sé 32 verbindingen wensten tussen Brussel en Amsterdam.

Wij waren er geen vragende partij voor. De Hollanders hebben weer eens een stront gelegd die serieus stinkt, dat ze hem nu ook maar opkuisen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 00:04   #10
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Wat Agusta hier komt doen in die discussie ontgaat me volledig. Agusta is puur technisch kwalitatief gezien zeker niet slecht. De problemen met de Agusta-helikopters voor het belgisch leger zijn op het vlak van politieke corruptie enerzijds en het willen toepassen van die toestellen voor activiteiten waar ze niet voor gemaakt zijn anderzijds.

AnsaldoBreda daarentegen staat bekend om het produceren van kwalitatief slechte maar financieel aantrekkelijke (lees: goedkope) treinstellen.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 23 januari 2013 om 00:04.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 17:59   #11
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Hallucinant!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Lobas je kan raspoutin zijn topics negeren hoor, hij beschouwt dit forum als zijn persoonlijke blog, wat nochtans verboden is en dat hij hier nog niet voor geband is verbaast me, maar veel reactie krijgen ze niet en antwoorden zal hij zelden.

Het zou op zich al helpen als hij aan bronvermelding deed, deftige opbouw van zijn tekst etc, zijn soms wel interessante topics maar door zijn tekstopbouw en schrijfstijl zijn ze zeer moeilijk leesbaar.
Waar ligt de atlantische oceaan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantische_Oceaan

Wie erkend u op die foto?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Herman_Van_Rompuy


En op deze?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kris_Peeters


Hallucinant!


Dat bepaalde ledden van dit prachtig forrum, de dremppel in verbband met de capacietietten van bepaalde bezoekkers willen bepallen en sommigen daarmee probberen af te schrikken om hier iets te posten is:

Hallucinant!

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 24 januari 2013 om 18:05.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:08   #12
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Iets kopen in een zak...brengt vragen met zich mee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Agusta helikopters werden gekocht bij dezelfde groep...
Dat was al een teken aan de wand dat er zou miserie van komen.
Het bedrijf AnsaldoBreda had tot voor enkele jaren alleen metrostellen gebouwd.(Dikwijls met bedenkelijke reputatie)
Die Italianen hebben hun eerste HST gebouwd als zijnde de floptrein Fyra.
Eurostar denkt er ernstig aan om een HST in te leggen van Amsterdam via Brussel-Zuid naar Londen...Dat zou de beste oplossing zijn.
De Fyra kwam als goedkoopste uit de aanbiedingen.
Bij Bombardier (Brugge) maken ze al j�*�*�*�*�*�*ren heel degelijke treinen met �*lles erop en eraan. Waarom brol kopen in Toscane als wij hier in W.-Vlaanderen kwaliteit voor handen hebben ???
Bombardier dat 100 jaar geleden La Brugeoise noemde, bouwde TOEN ook metro-stellen, o.a. voor Buenos Aires. Daar rijden er nog enkele van rond.
Louter toevallig zag ik in 2011 in de metro daar één zo'n metrotreintje rijden. Ik wist op dat moment nog niet dat het ooit gebouwd werd in Belgie.
Benieuwd hoe de Fyra-soap eindigt.
Dat is zo ongeveer de vertolking van mijn oorpsronkelijke posting.

Brugge ware beter geweest.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:28   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Wat Agusta hier komt doen in die discussie ontgaat me volledig. Agusta is puur technisch kwalitatief gezien zeker niet slecht. De problemen met de Agusta-helikopters voor het belgisch leger zijn op het vlak van politieke corruptie enerzijds en het willen toepassen van die toestellen voor activiteiten waar ze niet voor gemaakt zijn anderzijds.

AnsaldoBreda daarentegen staat bekend om het produceren van kwalitatief slechte maar financieel aantrekkelijke (lees: goedkope) treinstellen.
Agusta helikopters waren ook financieel aantrekkelijk...
De corruptie lag er toen al vingerdik op.
De corruptie met de Fyra is evident, na het experiment in Denemarken...
G�*ns die groep is corruptief.
Punt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:34   #14
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Geen commissies en ook geen ongewenste actuele vragen meer in Vlaanderen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Agusta helikopters waren ook financieel aantrekkelijk...
De corruptie lag er toen al vingerdik op.
De corruptie met de Fyra is evident, na het experiment in Denemarken...
G�*ns die groep is corruptief.
Punt.
Spijtig dat er in België geen onderzoekscommissies bestaan om dit te onderzoeken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parleme...k_in_Nederland

Wanneer Eric Van Rompuy nu verder gaat doen met zijn commissie Dexia is ook een goede vraag?

Kan er iemand hem die vraag stellen?

Misschien dat Luc Coene nu wel wil spreken om zijn leven te beteren tegen dat hij naar St Pieter zal moeten gaan. Net zoals al die anderen die op de hoogte zijn van het bedrog van de laatste jaren met alleen maar publiek geld.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 24 januari 2013 om 18:37.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:36   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Spijtig dat er in België geen onderzoekscommissies bestaan om dit te onderzoeken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parleme...k_in_Nederland

Wanneer Eric Van Rompuy nu verder gaat doen met zijn commissie Dexia is ook een goede vraag?

Kan er iemand hem die vraag stellen?
Misschien dat Luc Coene nu wel wil spreken?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 18:40   #16
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Snap het niet, corruptie daar heb je een commissie voor nodig.
Wat is er dan of topic?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 19:19   #17
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Dat bepaalde ledden van dit prachtig forrum, de dremppel in verbband met de capacietietten van bepaalde bezoekkers willen bepallen en sommigen daarmee probberen af te schrikken om hier iets te posten is:

Hallucinant!
En je bewijst mijn gelijk. IK heb er niets tegen dat je post, ik heb er wel wat tegen dat je dit forum als je persoonlijke blog beschouwt. Zorg dat je openingsposts een aanzet tot discussie zijn in plaats van enkel je persoonlijke mening te plaatsen (deze kan natuurlijk opgenomen zijn in de openingspost). Zo had ik het aangenamer gevonden als je concrete voorbeelden aanhaalde (maar evenmin de 3 pg's lange die je in andere topics doet), enkele bronnetjes (dus geen waslijst) met relevante info toonde en dan je aanzet formuleerde. Het zou ook helpen als je een beetje minder theatraal schreef, elke paar zinnen hallucinant in het vet helpt echt niet...Soms gaan je topics over boeiende onderwerpen maar negeer ik ze gewoon doordat je er ellenlange citaten en bronnen in plaatst zodat een mens niet weet waar te beginnen te lezen en je schrijfstijl het nog erger maakt om te lezen dan een BUB persbericht. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening maar ik vermoed dat ik niet de enigste ben die dit gevoel heeft.

Op zich is het concept voor deze aankopen niet slecht, normaal wordt kwaliteit etc mee in rekening gebracht maar nu wordt er te vaak een slechte keuze gemaakt...Als je kijkt welke programma's ze bij de staat gebruiken...minder opvallen dan fyra maar met deftige programma's zou de staat ook veel beter werk leveren...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 19:30   #18
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Het contract voor de Fyra is getekend ten tijde dat Schouppe er alles aan deed om de spoorweg in de vernieling te rijden, en bij mijn weten is Schouppe gene blauwe
Het contract voor de V.250 is getekend in mei 2004. Schouppe was baas bij de NMBS tot 2002.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
Bij Bombardier (Brugge) maken ze al j�*�*�*�*�*�*ren heel degelijke treinen met �*lles erop en eraan. Waarom brol kopen in Toscane als wij hier in W.-Vlaanderen kwaliteit voor handen hebben ???
Bombardier Brugge heeft nog minder ervaring met hogesnelheidstreinen dan AnsaldoBreda, namelijk geen enkele. De reden waarom de treinen niet bij hen gekocht zijn is trouwens bijzonder eenvoudig: Bombardier heeft zelfs geen offerte binnengebracht. Je kan moeilijk verlangen dat men treinen koopt bij een bedrijf dat niet geïnteresseerd is om ze te bouwen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo-
Dat Fyra-gelul is opgedrongen door de kaaskoppen die per sé 32 verbindingen wensten tussen Brussel en Amsterdam.

Wij waren er geen vragende partij voor.
Onzin.

De Nederlanders hebben kennelijk de doorslag gegeven in de keuze voor AnsaldoBreda voor de bouw van die treinen, maar niet voor het feit DAT er treinen zouden komen.

Prachtig toch ook wel hoe bepaalde figuren hier, niet gehinderd door enige kennis van zaken, of door harde feiten, reeds besloten hebben dat er hier sprake is van corruptie...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 21:45   #19
Paultje
Lokaal Raadslid
 
Paultje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Locatie: 't stadt aan't scheldt
Berichten: 396
Standaard

Als de sneeuw weg is zou alles opgelost zijn
oplossing : tegen volgende winter een koepel met verwarming over het hele traject ?
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 22:19   #20
Maikel Joosten
Gouverneur
 
Maikel Joosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Locatie: Vlaams-Limburg
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het verzet en de kritiek vanwege de NMBS-top en Marc Descheemaeker tegen die dwaze Fyra zijn volkomen terecht!

Dat Fyra-gelul is opgedrongen door de kaaskoppen die per sé 32 verbindingen wensten tussen Brussel en Amsterdam.

Wij waren er geen vragende partij voor. De Hollanders hebben weer eens een stront gelegd die serieus stinkt, dat ze hem nu ook maar opkuisen.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Wat Agusta hier komt doen in die discussie ontgaat me volledig. Agusta is puur technisch kwalitatief gezien zeker niet slecht. De problemen met de Agusta-helikopters voor het belgisch leger zijn op het vlak van politieke corruptie enerzijds en het willen toepassen van die toestellen voor activiteiten waar ze niet voor gemaakt zijn anderzijds.

AnsaldoBreda daarentegen staat bekend om het produceren van kwalitatief slechte maar financieel aantrekkelijke (lees: goedkope) treinstellen.
In feite heb je gelijk, de augusta is zoals je zelf zegt technisch kwalitatief in orde, maar in mijn ogen zijn zijn die toestellen compleet nutteloos gebleken, wat is het nut en doel van deze toestellen nog. De meeste worden als medisch toestel ingezet maar je kunt maar 1 patient per toestel verplaatsen, weg nut!

Zeg nu zelf ga jij nog zaken doen met een zakenman als die je al eens belazert heeft? Als dezelfde groep die de Fyra bouwt ook Augusta heeft, dan had deze deal nooit tot stand mogen komen.
__________________
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be