![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() http://www.express.be/sectors/?actio...&utm_campaign=
"Die technologieën zullen een grote impact hebben. Grote groepen bejaarden en gehandicapten zullen hun persoonlijke mobiliteit herwinnen omdat ze de auto kunnen opdragen hen te voeren naar elke bestemming die ze wensen. Bovendien zal het aantal verkeersdoden - dat op dit ogenblik geschat wordt op 1,2 miljoen slachtoffers per jaar in de hele wereld - gevoelig kunnen worden teruggeschroefd. Ook de kosten aan gezondheidszorg en verzekeraars zullen ook een belangrijke daling kennen EN VLAMINGEN ZOUDEN BETER WERKEN AAN ZO EEN AUTO http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nie...0287440344.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() nog een interessant artikel:
https://www.economist.com/news/speci...-look-no-hands Het zit er eigenlijk al langer aan te komen, maar nu zou het inderdaad snel kunnen gaan. De grootste struikelblok zou wel eens de wetgeving rond mobiliteit kunnen worden. Daar zit zoveel in dat niet meer van toepassing zal zijn in geval van automatische voertuigen. Om maar één voorbeeld te geven: aansprakelijkheid... Technologisch staan we er wel dichtbij nu; er zijn voldoende "technology demonstrators" geweest de laatste jaren
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() ah oops, dat is gewoon een referentie naar dat artikel.
ok, my mistake...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() Citaat:
Als ze Belgie als Labo willen maken van zo'n auto's, dan moet die wet NU goedgekeurd worden full disclosure: ik heb geen aandelen in autofabrieken; alleen ergens in een bandenfabriek goodyear
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 april 2013 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
Deze verandering is gewoon zo ingrijpend dat het wetgevend kader achterhaald wordt. Dat betekent ook dat er geen bestaand kader is voor deze nieuwe technologie en dat is echt wel een uitdaging. Dat heeft op zich niks met ambtenarij te maken maar met "organisatie" van de maatschappij. Het kader zal volgen op de technische ontwikkelingen en de maatschappelijke voorkeuren ten aanzien van de technologie; dat zal zijn tijd nodig hebben...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() Citaat:
De wagen botst... wie is er verantwoordelijk ? een vuile sensor of de persoon die ertegen knalt, die discussies zullen bestaan, je moet de wagen dus beschouwen als een 'juridische' persoon met een 'technische kant van de leverancier' en een 'onderhoudskant van de burger die hem gebruikt, zelfs al rijdt hij leeg rond...' Dus het wettelijk kader is doodsimpel identiek als voor een hond die rondloopt, je bent als eigenaar verantwoordelijk als die hond uitbreekt en iets doet. idemdito ben je verantwoordelijk voor uw auto die leeg rondrijdt en botst. (hij rijdt leeg rond omdat hij bvb op 16u uw dochter gaat afhalen) Stel u voor dat hij uw dochter afhaalt, maar dat stout kind neemt nog een vriendinnetje mee, en nu gaan ze eens lekker stoer doen, en de autopilot mode overrulen en zelf achter het stuur kruipen en gas geven... zo zal er ook wel van die dingen gebeuren Moet die software dat niet voorzien als hij detecteert dat er een kind in de auto zit en geen +18j met een rijbewijs dat hij weigert die commando's van het kind uit te voeren, maar het kind lekker laat spelen met het stuur Je zit dronken achter het stuur van een autopilot ? Ben je nu aan het rijden of niet ?? Hoe bewijs je dat als overheid, en hoe bewijs je dat als burger; de logs kunnen dat bewijzen, en de flik is gefrusteerd en zegt jamaar kijk 10 minuten geleden was je ook aan het rijden, je hebt wel 5 minuten gestopt en een whisky achterovergekapt bij uw broer... alles is gelogd, maar die flik wil u echt wel een boete geven de plezanterik Stel dat die sensor vervuilt, en hij botst daardoor, moet de software niet voorzien dat de wagen technisch aan de kant gaat staan en vraagt om de sensor te kuisen... ook dat kan een punt van discussie worden. Stel u voor dat hij stilvalt op de snelweg op een verkeerde plaats, en een vrachtwagen botst met uw wagen.. veel plezier wie is er verantwoordelijk: de autopilot auto of de autopilot vrachtwagen. Dan het facet techniek versus eigenaar. Dat kader bestaat ook die discussies heb je altijd bij alle technische problemen en fouten en garantiebepalingen zijn ze gewoon identiek aan al wat technisch al ooit uitgediscuteerd is geworden. Dan in feite moeten we ook een 'software' verantwoordelijkheid hebben, die de LOGICA debugt en traceerbaar werkt en kan informatie loggen, en zelfs moet het mogelijk zijn om de overheid verantwoordelijk te stellen als het misloopt. Dus dat zou het kader zijn waar er wat creatief inovatief wetgevend werk moet gemaakt worden. Alhoewel dat een oneliner de logica kan uitleggen. Stel u voor dat je de snelheid verlaagt naar 50km/u; maar door een EXACTE interpretatie van de software weet die rijdende auto dat hij 70km/u mag rijden... De fout ligt niet bij de auto, maar bij de wetgever die een fout gemaakt heeft in zijn databank... De nieuwe flitspaal met een foutieve snelheid zal iedere autopilot geflitst worden. Dont worry echter die flitspaal is verkeerd, en de overheid moet de burger een schadevergoeding voor het schrik aanjagen. Dan kun je nog een privacy issue hebben als je die logs wilt exploiteren als overheid; Want die zullen daar ook weeral zijn, machtfreaken dat ze zijn, en bigbrother geinsipeerd om allerlei fraude te detecteren gaan ze natuurlijk die data willen hebben. Tot je als burger natuurlijk geconfronteerd wordt met een 'clawback' van overtredingen die gelogd zijn door uw auto, dat je zegt, jamaar gastjes daarvoor dient die log niet, want je wilt zogenaamd mijn kilometers bewijzen zien, en nu geef je mij allerlei PV's waarvan de helft dan nog verkeerd zijn... Ja zo zal dat werken. Wait and See Nu i tweifel er geen minuut aan, gezien we dromen van Belgium logistic hub, moeten we dat kader maken, ASAP
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 april 2013 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
Enkel de bonus-malus-opslag gaat dan naar bestuurder of constructeur. Maar het huidig verzekeringssysteem zal dan ook navenant aangepast worden voor zulke auto´s.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Enne... wat is juist de link tussen de titel van dit draadje en het artikel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Het is m.i. gedeelde verantwoordelijkheid : constructeur, overheid (staat van de wegen), garagist, eigenaar. De eigenaar is verantwoordelijk voor het facet 'goed onderhoud', maar uiteraard zijn verregaande zelf-diagnostische functies nodig in dergerlijke wagens. En een goede virusscanner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.566
|
![]() De zelfrijdende auto is wel een goed wapen is in de strijd tegen het openbaar vervoer maar voor de rest:
![]()
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 26 april 2013 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() De groene toeko st is de zelfrijdende wagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() We hadden al lang de vliegende wagen moeten hebben volgens voorspellingen lang geleden.
Die zullen naar alle waarschijnlijkheid samen met die zelfrijdende wagentjes tevoorschijn komen (nooit dus) Een vliegende wagen bestaat nochtans. Ergens staat die. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.955
|
![]() Over duizend jaar hebben mensen zwemvliezen.
Binnen honderd jaar hebben auto's geen wielen meer. Binnen 10 jaar zijn we allemaal moslim. De ijskappen zullen smelten waardoor de noord en zuidpool verward geraken en daardoor zal de aarde uit haar baan vliegen! ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() Citaat:
De voordelen zijn gewoon fantastisch: 1° alle chauffeurs worden werkloos; dus x miljard efficientie 2° alle auto's kunnen rijden terwijl je werkt, surft dus x miljard efficiente 3° geen botsingen meer 4° alle auto's kunnen dienen als taxi om u af te halen , kind af te halen, hond af te halen, opa af te halen etc waar geld te verdienen is zal de toemost naar toe evolueren, groene jongens zijn natuurlijk tegen geld verdienen, die willen een maatschappij die leeft van de landbouw of zoiets nu sowieso zit je daar op het terrein van de spoorwegen, met dat verschil dat de auto uw persoonlijke taxi wordt. Dus voordeel 1 je hebt niet alleen een auto, je koopt een taxi. De NMBS kan kiezen om zelf een vloot dergelijke wagens of mini-busjes in te voeren en met carpoolingsoftware mensen naar brussel te vervoeren; of gewoon verderdoen met hun ijzerwinkel Nu ik zie ook een andere toekomst voor de auto, de auto wordt volgens mij de hybride WKK centrale voor het huis. Dus warmte en electriciteit aangesloten op het gasnetwerk, en als efficiente energieleverancier van warmte en energie voor uw huis.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 april 2013 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() ik begrijp de scepsis wel ten aanzien van zelfrijdende auto's, dat het een uitblijvende belofte is. Er is evenwel de laatste jaren toch wel wat gebeurd waardoor het heel tastbaar wordt. Natuurlijk zal het niet over een paar jaar tijd gemeengoed zijn, maar geleidelijke introductie, te beginnen bij niche-toepassingen van de technologie (die op zich ook geleidelijk ingang kan vinden, denk maar aan automatisch parkeren) zit er zeker aan te komen.
Eens er momentum is, kan het snel gaan; maar goed, ik denk ook: eerst zien dan geloven ![]()
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Ik denk niet dat de zelfrijdende auto de doodsteek zal zijn voor de spoorwegen. De automatische auto is eigenlijk niet meer dan een chaufeurloze taxi. En goedkopere taxis betekent dat het makkelijker, en goedkoper wordt om bijvoorbeeld gewoon de trein naar ergens te nemen, en dan verder te reizen met een auto die je onderweg al met je GSM gereserveerd hebt, en die je gewoon op het station staat op te wachten als je daar aankomt.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |