Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2014, 07:52   #1
Peche
Banneling

Standaard Entiteiten

Bestaan ze volgens jou? Volgens mij wel, en is er een interactie enigszins mogelijk. Entiteiten, hoe klasseren we zoiets? Geesten, spoken, demonen, engelen? Aliens? Ik denk toch dat er iets is dat te doorprikken valt in deze wereld.
Zou ik bv mijn vrije wil kunnen openstellen om zo'n entiteit te ontvangen en permanent te koppelen aan mijn wezen? Leven in symbiose.
Zoals de spirituele wereld ze "gidsen" noemt, zouden we daar een constante interactie mee kunnen aangaan in bewuste zichtbare vorm?
Een constant extensie van het Zelf ervaren via het aanvaarden van een entiteit gekoppeld aan het Zelf via vrije wil.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 09:14   #2
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bestaan ze volgens jou? Volgens mij wel, en is er een interactie enigszins mogelijk. Entiteiten, hoe klasseren we zoiets? Geesten, spoken, demonen, engelen? Aliens? Ik denk toch dat er iets is dat te doorprikken valt in deze wereld.
Zou ik bv mijn vrije wil kunnen openstellen om zo'n entiteit te ontvangen en permanent te koppelen aan mijn wezen? Leven in symbiose.
Zoals de spirituele wereld ze "gidsen" noemt, zouden we daar een constante interactie mee kunnen aangaan in bewuste zichtbare vorm?
Een constant extensie van het Zelf ervaren via het aanvaarden van een entiteit gekoppeld aan het Zelf via vrije wil.
Maar Peche, het Zelf is een entiteit. Maak het vrij, ontdoe het van al zijn aardse ketens en het zal bewuster en bewuster zichzelf linken aan de cosmische wijsheid.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 15:41   #3
Peche
Banneling

Standaard

Het geloof en het mosterdzaadje.
Ik geloof zeer sterk dat ik in interactie met "iets" kan komen, een entiteit. Of dit nu mijn Zelf is, dat weet ik niet. Maar ik geloof heel sterk dat ik er dingen mee kan verwezenlijken die vanuit het geestelijke komen.
Hoe gek dit ook mag lijken.
Wanneer ik me volledig openstel tot ontvangst, en uit vrije wil mijn gehele wezen afsta om "gekoppeld" te worden. Hoe dramatisch kan dit aflopen? Stel ik heb succes... wat ermee doen? Lepels buigen?
Oud 3 april 2014, 18:10   #4
Peche
Banneling

Standaard

En hen wat vragen?
Oud 4 april 2014, 21:33   #5
Peche
Banneling

Standaard

Niemand ervaringen, verhalen van horen van ... ?
Iets? Als de ervaring zuiver een extensie van het Zelf is... wat ermee doen???
En wat wanneer deze niet manifesteert op commando maar enkel na lange bezinning en "aanvraag tot" waarop dan een oncontroleerbaar event zich als een poltergeist kan uiten.
Hoe onder controle krijgen?
Oud 4 april 2014, 21:39   #6
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar Peche, het Zelf is een entiteit. Maak het vrij, ontdoe het van al zijn aardse ketens en het zal bewuster en bewuster zichzelf linken aan de cosmische wijsheid.
Mijn spellingcontrole geeft alarm. U bedoelt 'komische wijsheid'?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 08:43   #7
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het geloof en het mosterdzaadje.
Ik geloof zeer sterk dat ik in interactie met "iets" kan komen, een entiteit. Of dit nu mijn Zelf is, dat weet ik niet. Maar ik geloof heel sterk dat ik er dingen mee kan verwezenlijken die vanuit het geestelijke komen.
Hoe gek dit ook mag lijken.
Wanneer ik me volledig openstel tot ontvangst, en uit vrije wil mijn gehele wezen afsta om "gekoppeld" te worden. Hoe dramatisch kan dit aflopen? Stel ik heb succes... wat ermee doen? Lepels buigen?
Denk je echt dat kosmische (Piero) entiteiten, die de moeite waard zijn om mee gelinkt te worden, geinteresseerd zijn in het buigen van lepels?
Oud 6 april 2014, 08:52   #8
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En hen wat vragen?
De enige vraag die volgens mij zin heeft om beantwoord te worden is vragen om inzicht, kennis en wijsheid en waarschijnlijk zal, indien je groeit tot meer inzicht het duidelijk voor je worden dat alles juist verloopt zoals het moet verlopen en dat alleen jouw inzicht en/of jouw groter bewustwording de voornaamste bijdragen zijn, die je kunt meegeven aan de mensheid.

Je moet zo ver komen dat alleen al door in contact te komen met jou de mensen rondom jou zelf ook bewuster gaan leven of anders gezegd gaan ontwaken.
Oud 6 april 2014, 09:02   #9
Peche
Banneling

Standaard

Soms heb ik een nacht, en dan kan ik alles plaatsen, zo'n nacht wil ik altijd vasthouden.
Maar die nachten ben ik "gekoppeld", ik wil altijd gekoppeld blijven. Altijd in bewuste vorm een extensie van mezelf meemaken.... OK geen lepels buigen, ik ben er wel uit wat ik ermee wil doen. Groeien, sneller groeien alleszins. En hiermee bedoel ik dan mijn relatie met het andere. Alles is zoals het moet zijn, maar ik zou toch graag op commando wanneer het mij uitkomt beroep doen op de ruimere kijk.
In die nachten kan ik alle onheil aan, maar 's anderdaags begint het leven weer zijn routine te lopen en kan ik dwalen in negativiteit en komen er stressconflicten boven. Ik heb die wel onder controle, niet daarvan, maar kan innerlijk zo negatief denken dan.
Ik weet dan wel als ik aan die nachten denk dat ik dat ergens kan plaatsen, maar het voelt niet zo aanwezig als die nacht dan, snap je?
Ik wil zulke aanwezigheid ten allen tijden ervaren, maar het is in mijn omgeving dat ik afdwaal....
Oud 6 april 2014, 10:30   #10
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Soms heb ik een nacht, en dan kan ik alles plaatsen, zo'n nacht wil ik altijd vasthouden.
Maar die nachten ben ik "gekoppeld", ik wil altijd gekoppeld blijven. Altijd in bewuste vorm een extensie van mezelf meemaken.... OK geen lepels buigen, ik ben er wel uit wat ik ermee wil doen. Groeien, sneller groeien alleszins. En hiermee bedoel ik dan mijn relatie met het andere. Alles is zoals het moet zijn, maar ik zou toch graag op commando wanneer het mij uitkomt beroep doen op de ruimere kijk.
In die nachten kan ik alle onheil aan, maar 's anderdaags begint het leven weer zijn routine te lopen en kan ik dwalen in negativiteit en komen er stressconflicten boven. Ik heb die wel onder controle, niet daarvan, maar kan innerlijk zo negatief denken dan.
Ik weet dan wel als ik aan die nachten denk dat ik dat ergens kan plaatsen, maar het voelt niet zo aanwezig als die nacht dan, snap je?
Ik wil zulke aanwezigheid ten allen tijden ervaren, maar het is in mijn omgeving dat ik afdwaal ....

Ik wil zulke aanwezigheid ten allen tijden ervaren, maar het is in mijn omgeving dat ik afdwaal

Het is in jouw omgeving dat jij je gewaar wordt van de onzuiverheden binnen jezelf die jou beletten om constant in contact te zijn met die aanwezigheid, die je ten allen tijden wil ervaren.
Oud 6 april 2014, 19:27   #11
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ze al gezien en gevoeld. Op dit moment heb ik geen enkele andere verklaring buiten het feit dat ze bestaan. En velen met mij
https://www.youtube.com/watch?v=lyJnhRUymGY
Oud 6 april 2014, 19:29   #12
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=t_gPHqZKgas
Oud 6 april 2014, 19:36   #13
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ignoranus Bekijk bericht
Mag ik u erop wijzen dat u "after DMT" hebt weggelaten?
Als je LSD neemt of een ander hallucinogeen ziet iedereen 'entiteiten' of schoonmoeders.
Oei, neen, is in geen 1000 jaar te vergelijken met eender welk ander bewustzijnsveranderend middel. De entiteiten staan los van de trip, maar dat is onuitlegbaar
Oud 6 april 2014, 20:43   #14
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Ik heb ze al gezien en gevoeld. Op dit moment heb ik geen enkele andere verklaring buiten het feit dat ze bestaan. En velen met mij
https://www.youtube.com/watch?v=lyJnhRUymGY
Ja, maar hoe vasthouden zonder glazen pijpke... he???
We kunnen allemaal zoals Alice in Wonderland het konijnenhol in, maar hoe blijfde er in? Of hoe neem je iets tastbaar mee.
Oud 6 april 2014, 21:13   #15
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarvoor staat de T in DMT?

TRYPtamine
onze hersenen zitten vol met trYptamines, misleidende benaming dat wel
Oud 6 april 2014, 21:55   #16
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat u "after DMT" hebt weggelaten?
Als je LSD neemt of een ander hallucinogeen ziet iedereen 'entiteiten' of schoonmoeders.
Hoe weet jij dat ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 09:51   #17
Peche
Banneling

Standaard

Dieper over bicameral mind en audio hallucinaties en entiteiten.
https://www.youtube.com/watch?v=eWO4HmaX6iA

We are now ready for the contact.
Follow your instructions.
Oud 23 april 2014, 14:42   #18
Klein Licht
Minister-President

Standaard

BEWIJS
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 02:59   #19
Peche
Banneling

Standaard

Logged into hyperspace for once and for good...
Sorry dat ik zo veel uit mijn rol moest vallen om er uiteindelijk te komen. Ik hoop dat het voor de meeste meer lol dan serieus was?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be