Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2015, 16:08   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Over de islam...

Citaat:
Even nadenken,
De moeite waard om door te sturen
Boodschap van een Belgische advocaat (Meester Van Steenkiste)

Goedendag,

Zoals de volgende regels aantonen, werd ik gedwongen me bewust te worden van de extreme moeilijkheid het woord 'infidèle/ongelovige' te definiëren.
Kiezen tussen Allah of Christus, terwijl de Islam veruit de godsdienst is die het meest oprukt in ons land.

Vorige maand nam ik deel aan een jaarlijkse stage, noodzakelijk voor de hernieuwing van mijn veiligheidsaanstelling in de gevangenissen.
Tijdens de cursus was er een presentatie van 4 sprekers, die respectievelijk de katholieken, protestanten, joden en moslims vertegenwoordigden en hierbij de grondslagen van hun doctrine/leer uitlegden.
Het was met bijzondere aandacht dat ik de exposé van de Imam bijwoonde..

De presentatie van deze laatste, vergezeld van een video-projectie, was opmerkelijk. Na afloop van de presentaties was er mogelijkheid tot vragen stellen en toen ik aan de beurt kwam, vroeg ik: 'Ik verzoek u me te verbeteren als ik me vergis, maar ik dacht begrepen te hebben dat de meerderheid van de Imams en de religieuze autoriteiten de Jihad (heilige oorlog) verordend hadden tegen de ongelovigen van de hele wereld. En dat, bij het doden van een ongelovige (wat een verplichting is voor alle moslims) ze ervan verzekerd zijn naar het paradijs te zullen gaan. In dat geval, kunt u me de definitie geven van wat precies een ongelovige is?'

Zonder iets in te brengen tegen mijn interpretatie en zonder de minste aarzeling, antwoordde de Imam : 'Een niet-moslim!!'

Ik repliceerde : 'Sta me dan toe me ervan te verzekeren dat ik het goed begrepen heb: Het geheel van aanbidders/vereerders van Allah moet gehoorzamen aan het bevel om, al wie niet tot uw religie behoort, te doden, om zo hun plaats in het paradijs te verkrijgen, niet waar?'

Zijn gelaat dat tot nu toe zelfzekerheid en autoriteit uitstraalde, veranderde plots in dat van een jongetje dat betrapt was met zijn hand in de confituurpot !!!

'Dat is juist' mompelde hij.
Ik hernam: 'Goed, ik heb er wel veel moeite mee om me voor te stellen dat de Paus alle katholieken, of de dominee alle protestanten, zou aansporen om uw geloofsgenoten uit te roeien en zich zo van hun plaats in het paradijs te verzekeren.

De Imam was sprakeloos !!!
Ik vervolgde: 'Ik heb eveneens moeilijkheden om mezelf te beschouwen als uw vriend, vermits uzelf en uw confraters uw gelovigen aanzetten om me te kelen!'

Nog een andere vraag: 'Zou u ervoor kiezen Allah te volgen die u opdraagt me te vermoorden om zo het paradijs te mogen betreden, of Christus die me aanspoort u lief te hebben zodat ook ik toegang krijg tot het paradijs. Omdat hij wil dat ik er ben in uw gezelschap?' Men had een speld kunnen horen vallen, terwijl de Imam zweeg.

Onnodig te vermelden dat de organisators en promotors van het seminarie niet konden waarderen dat de minister van de islamitische cultuur zo behandeld werd en dat enkele waarheden omtrent geloofspunten van deze religie werden aan de kaak gesteld.

In de komende 30 jaar, zullen er genoeg moslimkiezers zijn in ons land om een regering naar hun keuze te installeren, met toepassing van de Sharia bij wijze van wet.
Ik vond dat alle inwoners van dit land op de hoogte gesteld moesten worden. Maar met het justitiesysteem en de liberale media is er geen enkele kans dat deze tekst breed verspreid zal worden, vandaar....

Met vriendelijke groet
Verhoene -Raoul
Tussen mijn e-mails opgedoken....
Sommigen zullen er direct een hoax in zien of van maken, maar is het tenslotte niet juist wat in die tekst staat???
En dergelijke adders zitten wij hier te kweken en op elkaar te stapelen. En miljoenen aan uit te geven om ze van alles te voorzien.
Terwijl zij ondertussen...
Leuk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 17:55   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Al een paar maand geleden ooit ergens gelezen. Maar ik dacht niet, en geloof ook niet, dat het van 'meester' Van Steenkiste kwam, maar ergens een Amerikaanse advocaat.

Maar dit terzijde, het is een heel tekenende tekst. En helaas maar al te waar.
Oud 18 april 2015, 01:16   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Sommigen zullen er direct een hoax in zien of van maken, maar is het tenslotte niet juist wat in die tekst staat???
En dergelijke adders zitten wij hier te kweken en op elkaar te stapelen. En miljoenen aan uit te geven om ze van alles te voorzien.
Leuk.
Het is meer dan juist wat in die tekst staat !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 12:29   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Is deze kettingmail hier niet al voorbijgekomen?

Het klinkt als behoorlijke onzin moet ik eerlijk zeggen. Tuurlijk, er zijn er zat die dit soort denkbeelden hebben, maar denk je echt dat deze situatie zich voor zou doen? Dat de slimme westerling die man met een paar scherpe vragen reduceert tot een zielig hoopje contradictie dat schoorvoetend en beschaamd toegeeft dat hij een massamoordenaar wil zijn en dan toch doorgaat met die boodschap verkondigen? Dit is het soort verhalen waar propaganda van gemaakt is. Zie je wel, ze weten dat ze de slechteriken zijn.

En daar komt nog bij dat er binnen twee posts al twee verschillende bronnen gegeven worden voor waar dit heus waar gebeurde verhaal vandaan zou komen. Dit heeft ongeveer de geloofwaardigheid van dat verhaal waarin die racistische Afrikaner en in nieuwere versies moslim die in het vliegtuig niet naast een neger wil zitten te kijk wordt gezet wanneer de neger een plaats in de business class krijgt aangeboden en het hele vliegtuig (want iedereen kan en wil natuurlijk goed volgen wat daar ergens op een paar stoeltjes gebeurd) in applaus uitbarst.

Oftewel: Source or it didn't happen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 april 2015 om 12:31.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 12:58   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In allerlei vormen, geuren en kleuren.
Citaat:
Het klinkt als behoorlijke onzin moet ik eerlijk zeggen.
Zoals het geloven in een almachtig onzichtbaar vriendje onzin is.

Citaat:
Tuurlijk, er zijn er zat die dit soort denkbeelden hebben,
Zoals dagdagelijks gedemonstreerd word.
Citaat:
maar denk je echt dat deze situatie zich voor zou doen?
Citaat:
Dat de slimme westerling die man met een paar scherpe vragen reduceert tot een zielig hoopje contradictie dat schoorvoetend en beschaamd toegeeft dat hij een massamoordenaar wil zijn en dan toch doorgaat met die boodschap verkondigen? Dit is het soort verhalen waar propaganda van gemaakt is.
Propaganda werkt beter als een kern van waarheid in zit.
Maar op kort bij huis te spelen. De schietpartij op de kerstmarkt in Luik.
Citaat:
Zie je wel, ze weten dat ze de slechteriken zijn.
Maar neen, ze weten dat ze de goeien zijn, maar dat de slechterikken in bepaalde gevallen elke excuus gebruiken om de gruwelijke waarheid onder de mat te vegen om de luxe van hun hypocrisie niet te moeten erkennen.
Je gaat je tegenstander toch niet wijzen op zijn fouten he...

Citaat:
Het dagdagelijke nieuws, de straten in migrantenwijken, de koran en de hadiths, wat moet je meer hebben
Oud 18 april 2015, 14:02   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het klinkt als behoorlijke onzin moet ik eerlijk zeggen. Tuurlijk, er zijn er zat die dit soort denkbeelden hebben, maar denk je echt dat deze situatie zich voor zou doen? Dat de slimme westerling die man met een paar scherpe vragen reduceert tot een zielig hoopje contradictie dat schoorvoetend en beschaamd toegeeft dat hij een massamoordenaar wil zijn en dan toch doorgaat met die boodschap verkondigen? Dit is het soort verhalen waar propaganda van gemaakt is. Zie je wel, ze weten dat ze de slechteriken zijn.

En daar komt nog bij dat er binnen twee posts al twee verschillende bronnen gegeven worden voor waar dit heus waar gebeurde verhaal vandaan zou komen. Dit heeft ongeveer de geloofwaardigheid van dat verhaal waarin die racistische Afrikaner en in nieuwere versies moslim die in het vliegtuig niet naast een neger wil zitten te kijk wordt gezet wanneer de neger een plaats in de business class krijgt aangeboden en het hele vliegtuig (want iedereen kan en wil natuurlijk goed volgen wat daar ergens op een paar stoeltjes gebeurd) in applaus uitbarst.

Meesterlijk! In de openingstekst wordt al aangegeven dat het mogelijk om een hoax gaat maar dat de inhoud meer dan waardevol is.
En dan hebt u zoveel regels nodig om vast te stellen dat het volgens u een hoax is?
Totaal aan de inhoud voorbijgaand?
U bent werkelijk een begrijpend lezer.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 14:11   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vraag was niet of deze mail al was voorgekomen maar of er een waarheidsgehalte in zit! Uiteraard moet jij dat ontkennen, maar er zijn er ook die die situatie erkennen.
En dat "bewijzen" hoeft niet meer dan bewijzen dat water nat is.
Er is niets aan de hand, we weten het...

Laatst gewijzigd door andev : 18 april 2015 om 14:12.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 19:08   #8
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen zullen er direct een hoax in zien of van maken,
Bijna zo goed als zeker een hoax. Een Iman zal in zo'n interreligieuze context en gans andere toon aanslaan. Hij zal de vreedzame verzen uit de Mekkaanse periode aanhalen zoals: “wie één mens doodt heeft de hele mensheid gedood” of 2:256:" In de godsdienst is geen dwang … " of 2:62 "Zij die geloven, de joden, de christenen, de sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en hebben zij niets te vrezen en zullen zij niet bedroefd zijn." Dit is allicht schijn want de latere oorlogszuchtige Medina teksten zijn superieur of vervangen het voorgaande. Zij maar zeker dat een Iman in zo'n context de schijn zal hooghouden.
Oud 18 april 2015, 19:39   #9
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Bijna zo goed als zeker een hoax. Een Iman zal in zo'n interreligieuze context en gans andere toon aanslaan. Hij zal de vreedzame verzen uit de Mekkaanse periode aanhalen zoals: “wie één mens doodt heeft de hele mensheid gedood” of 2:256:" In de godsdienst is geen dwang … " of 2:62 "Zij die geloven, de joden, de christenen, de sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en hebben zij niets te vrezen en zullen zij niet bedroefd zijn." Dit is allicht schijn want de latere oorlogszuchtige Medina teksten zijn superieur of vervangen het voorgaande. Zij maar zeker dat een Iman in zo'n context de schijn zal hooghouden.
Inderdaad. Dat de, zeg maar vigerende, latere teksten bol staan van moord en doodslag en de oudere daar aan ondergeschikt zijn is een gegeven dat de moslims steevast verzwijgen. Een passieve Taqqiyya als het ware...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 21:43   #10
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Een paar jaar geleden was ik op een bijeenkomst en daar werd gezegd:
"wie één mens doodt heeft de hele mensheid gedood”.
Toen ik daarop reageerde met "Ja, maar ik ben geen Jood" moest ik dat voor de aanwezigen uitleggen, die snapten het verband niet.
dat is:
Koran 5:32:
“Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch – werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.”

En 1400 jaar later roepen Mohammedanen nog steeds “khaybar, khaybar ya yahud, jaish muhammad saya’ud"

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 18 april 2015 om 21:46.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 23:14   #11
Hypatia
Burger

Standaard

Er zijn altijd personen die proberen een haatcampagne te veroorzaken.
Ik woon tussen de moslims. Voor mij zijn het buren zoals alle andere bewoners van de wijk. We leven in vrede en respecteren elkaar.
Het zijn mensen net als wij met dezelfde dagelijkse zorgen.
Kijk wat vandaag in Afghanistan gebeurde, gewone mensen die aanschuiven aan de bank om hun loon op te trekken, heel waarschijnlijk moslims worden door andere moslims (IS) op een barbaarse manier vermoord door een bomaanslag. 30 mensen gedood en een hoop zwaargekwetsten. Waar is het nog veilig. Smeerlappen kunnen overal zitten. En mensen die tweedracht zaaien zijn ook smeerlappen.
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 23:41   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ik woon tussen de moslims. Voor mij zijn het buren zoals alle andere bewoners van de wijk. We leven in vrede en respecteren elkaar.
Kijk wat vandaag in Afghanistan gebeurde, gewone mensen die aanschuiven aan de bank om hun loon op te trekken, heel waarschijnlijk moslims worden door andere moslims (IS) op een barbaarse manier vermoord door een bomaanslag. 30 mensen gedood en een hoop zwaargekwetsten. Waar is het nog veilig. Smeerlappen kunnen overal zitten. En mensen die tweedracht zaaien zijn ook smeerlappen.
Waarom bent u ziende blind? Waarom negeert het duidelijk teken dat dergelijke aanslagen niet een onaardig aantal keren te maken heeft met de... islam?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 23:47   #13
Hypatia
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom bent u ziende blind? Waarom negeert het duidelijk teken dat dergelijke aanslagen niet een onaardig aantal keren te maken heeft met de... islam?
Welke islam bedoelt u:
De islam die gruwelijk mensen vermoordt
of de islam die op een gruwelijk manier wordt vermoord?

Laatst gewijzigd door Hypatia : 18 april 2015 om 23:48.
Oud 18 april 2015, 23:51   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Yep, de ronselaars die mijn buurjongens verleiden tot een reisje Syrië bijvoorbeeld.
Citaat:
Ik woon tussen de moslims.
Ik woon tussen allochtonen. velen ervan gaan naar de moskee, waar ook die ronselaars aan de slag zijn.
Citaat:
Voor mij zijn het buren zoals alle andere bewoners van de wijk.
So? Burenruzies kunnen tot de gemeenste ruzies op deze wereld zijn.
Citaat:
We leven in vrede en respecteren elkaar.
Ik laat mijn buren met rust, en zolang zij hetzelfde doen, geen probleem.
Maar respecteren, wat is dat eigenlijk?
Citaat:
Dutroux is ook een mens. Laat die een vrouw neuken en de voldragen zwangerschap zal een levensvatbare en vruchbaar nageslacht opleveren.
Prik een gat in die crimineel, en die zijn bloed is even rood als dat van DiRupo.
Citaat:
Kijk wat vandaag in Afghanistan gebeurde, gewone mensen die aanschuiven aan de bank om hun loon op te trekken, heel waarschijnlijk moslims worden door andere moslims (IS) op een barbaarse manier vermoord door een bomaanslag. 30 mensen gedood en een hoop zwaargekwetsten. Waar is het nog veilig. Smeerlappen
Zelfs in luik, op een kerstmarkt kan zo'n smeerlap aan de slag gaan.
Citaat:
kunnen overal zitten. En mensen die tweedracht zaaien zijn ook smeerlappen.
Ik geef U gelijk. Mensen die enige religie verdedigen zijn die titel waard.
Oud 19 april 2015, 12:56   #15
Hypatia
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, de ronselaars die mijn buurjongens verleiden tot een reisje Syrië bijvoorbeeld.
Dat deden de RK priesters leraars hier bij ons ook en veel jongens gingen toen met de Duitsers mee vechten tegen het communisme aan het Russisch front.

Citaat:
Ik woon tussen allochtonen. velen ervan gaan naar de moskee, waar ook die ronselaars aan de slag zijn.
Zoals ik hierboven schreef, dat is eigen aan godsdiensten, gelukkig doet niet iedere gelovige eraan mee.

Citaat:
So? Burenruzies kunnen tot de gemeenste ruzies op deze wereld zijn.

Ik laat mijn buren met rust, en zolang zij hetzelfde doen, geen probleem.
Maar respecteren, wat is dat eigenlijk.
Als je je buren respecteert krijg je geen ruzie met ze.

Citaat:
Dutroux is ook een mens. Laat die een vrouw neuken en de voldragen zwangerschap zal een levensvatbare en vruchbaar nageslacht opleveren.
Prik een gat in die crimineel, en die zijn bloed is even rood als dat van DiRupo.
Denk je dat Dutroux die kans nog krijgt? Misschien is er nog een vrouw die verliefd op hem is, dat zou niet de eerste zijn. Over zijn nageslacht oordeel ik niet.

Citaat:
Zelfs in luik, op een kerstmarkt kan zo'n smeerlap aan de slag gaan.

Ik geef U gelijk. Mensen die enige religie verdedigen zijn die titel waard.
Ook mensen met een religie respecteer ik, maar smerige daden van eender wie, die niet.
Oud 19 april 2015, 20:34   #16
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil u graag geloven. Tenslotte woont u onder moslims. Tenminste daar ga ik van uit vermits u het zegt.

Alleen stel ik mij de vraag of, moesten de moslims het hier voor het zeggen hebben,er dan nog een forum zoals politics.be zou kunnen bestaan. Dáár gaat het om.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:44   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk.
https://www.google.be/search?q=Zoals...ta=&gws_rd=ssl

https://www.google.be/search?q=Vorig...&hl=nl&start=0

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:56   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke islam bedoelt u:
De islam van Mohammed, bijgenaamd de profeet. Ook deze Mohammed schuwde het wapen van het zwaard, de terreur, verkrachting en brandstichting niet.
Oud 19 april 2015, 21:00   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat deden de RK priesters leraars hier bij ons ook en veel jongens gingen toen met de Duitsers mee vechten tegen het communisme aan het Russisch front.
Een aantal priesters deden dat inderdaad. Alleen staat er nergens in het evangelie en in Jezus' verkondiging dat zoiets vanuit christelijk standpunt te rechtvaardigen valt.

Laat dat nu het verschil zijn bij de islam.
Oud 19 april 2015, 21:26   #20
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke islam bedoelt u:
De authentieke.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be