Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2004, 16:08   #1
Lama
Vreemdeling

Standaard Hoe kijken niet-gelovigen tegen plastische chirurgie aan?

Hoi allemaal,

Ik moet een onderzoekje voor levensbeschouwing houden met betrekking tot plastische chirurgie. Ik moet onderzoeken hoe niet-gelovigen tegen plastische chirurgie aankijken. Wellicht ben ik hier op de verkeerde forum, maar misschien zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden:

Hoe kijk je tegen plastische chirurgie aan?
Denk je dat godsdienst een keuze speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep?

Hartelijk bedankt

-xxx-
Lama
Lama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 17:25   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het gewoon een cosmetisch iets is, religieus of niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2004, 20:41   #3
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lama
Hoi allemaal,

Ik moet een onderzoekje voor levensbeschouwing houden met betrekking tot plastische chirurgie. Ik moet onderzoeken hoe niet-gelovigen tegen plastische chirurgie aankijken. Wellicht ben ik hier op de verkeerde forum, maar misschien zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden:

Hoe kijk je tegen plastische chirurgie aan?
Denk je dat godsdienst een keuze speelt bij het kiezen voor een plastische ingreep?

Hartelijk bedankt

-xxx-
Lama
Wilt u zeggen dat gelovigen gemakkelijker hun lot aanvaarden ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 08:45   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af wat er mis is met plastische chirurgie... Die hetze ertegen, is eerder een reactie dan gebaseerd op logica.
Er is niks mis met plastische chirurgie: mensen gebruiken make-up, knippen hun haar, hebben tatouages, kopen kleren van een bepaalde stijl... maar als ge iets laat corrigeren dan worde ineens als banaal gezien.
Ik vind het wel idioot dat mensen het laten doen voor een ander, eerder dan voor zichzelf.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2004, 12:45   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Volgens vele christenen mag plastische chirurgie niet, ze menen dat te kunnen afleiden uit de bijbel.
Oud 29 oktober 2004, 12:48   #6
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening: niets tegen plastische chirurgie. Als je iets wil veranderen, aan jezelf, wat kan ik daar tegen hebben.
Ik heb er wel twee bedenkingen bij:
1. Als je je slecht voelt, zal het niet opgelost zijn met enkel je uiterlijk te veranderen. Er moet innerlijk ook wat veranderen
2. Het schoonheidsideaal dat in onze cultuur leeft is té salient. Dat schoonheidsideaal voedt de behoefte aan plast. chirurgie, maar ook het tegenovergestelde is waar. Gevaar voor vicieuze cirkel.
Oud 29 oktober 2004, 15:53   #7
Lama
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Misschien wel, dat moet uit dit onderzoek blijken. Ik geloof wel in God, ben wel gedoopt, maar ga niet naar de kerk, maar bid wel tot God, maar ook niet iedere dag. Ben ik christen, dat weet ik niet. Zou ik een plastische ingreep laten doen. Nee, niet voor een grote borsten of om een kilo of wat vet weg te laten zuigen, als ik door een brand verminkt was, of onwijze flaporen had, misschien wel. Aanvaard ik zo mijn lot omdat ik geloof? Nee, volgens mij niet. Ik aanvaard mijn lot omdat ik me niet laat kleineren door de oppervlakkige maatschappij van tegenwoordig. Heb ik dat uit mijn 'geloof' gehaald? Nee, zouden mensen dat uit hun geloof kunnen halen? Ja ik denk het wel. Ik denk dat geloof je steun en troost biedt, en als dat helpt je lot te aanvaarden, kan ik dat alleen maar toejuichen toch?
Lama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 15:50   #8
thomas v
Vreemdeling

Standaard

Ik geloof dat we allemaal naar een ideaal beeld streven van onszelf. En dit beeld kan beïnvloed worden door je omgeving, geloof, gondsdienst, media enz. Nu we zullen dit nooit bereiken daarom is het ook ideaal. Maar ik geloof dat godsdienst wel een beeld geeft die ons oproept om te ontplooien en ons ook bewust maakt dat we steeds onderweg zijn naar dit beeld van onszelf zowel innerlijk als uiterlijk.
Maar is hiervoor plastische chirurgie hiervoor nodig? Mischien, mischien niet. Zal het ons gelukkiger maken of niet? Zal het ons echt dichter brengen bij het ideale? En is dit wel het ware ideale beeld? Gaat het de mensen rondom mij gelukkiger maken? En welke inbreng heeft mijn geloof tot mijn ideaal beeld?
thomas v is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be