![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kanonnenvlees ...
Propaganda of realiteit ?? Titel: Oekraïners geven thee en eten aan Russische soldaat. Wanneer hij zijn moeder aan de lijn krijgt, breekt hij https://www.hln.be/buitenland/oekrai...-hij~a964ee87/ Het filmpje kan ik niet kopiëren ... Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zullen in Oekraïne ook mensen zijn die de Russen graag zien komen. Het zou er nog aan ontbreken.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is helemaal het verhaal niet... Die burgers zien helemaal niet graag de Russen komen. Ze vinden echter niet dat ze hun woede moeten bekoelen op quasi-kinderen van 18-19 jaar.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 3 maart 2022 om 13:26. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is wat u en de media er van maken. Propaganda draait langs beide kanten op volle toeren.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 maart 2022 om 13:36. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, geen kant heeft het alleenrecht en het IS uiteraard propaganda, alleen niet zeker van welke betrokken zijde het komt.
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De Russen behandelen hun POW's minder goed naar verluid. Wat je er kan van leren dat vele Oekraieners menselijk zijn, zelfs onder deze omstandigheden. Maar dat belet je blijkbaar niet om hen een lot toe te wensen erger dan de dood : russische bezetting. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn vader zei altijd dat je tijdens WO II beter af was in handen te vallen van de nazi's dan in de handen van de Russen. Nu zonder te willen veralgemenen heb ik Russische bevolking nu nooit echt lieve sympathieke mensen gevonden. Wat niet wil zeggen dat ook daar veel goede mensen zijn en ik geef toe dat onbekend ook meestal onbemind is. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat was de straf van Stalin voor russische soldaten die gevangengenomen werden, wat uiteraard een misdaad was. De overwinning of de dood waren de enige niet-misdadige opties. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 maart 2022 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb een paar keer Russische "jongelui" meegemaakt op vakantie, en dat waren meestal ronduit "onbehouwen bullebakken". En zeker als ze gedronken hadden, waren ze compleet onhandelbaar.
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mocht het waar zijn wat er in de clip te zien is lijkt mij dat op huidig ogenblik de beste optie om de oorlog in de kiem te smoren dat de militairen zelf de wapens neerleggen.
in de meeste gevallen zijn het de leiders die men moet aanpakken, niet de mensen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Propaganda of niet, zulke dingen gebeuren echt. Er worden krijgsgevangenen gemaakt. Ze zijn in beide gevallen bijzonder te beklagen. De Russen staan niet bekend om hun goede behandeling van krijgsgevangen. Omgekeerd is het zo dat in alle vorige oorlogen (Afghanistan, WOII) Russische soldaten die werden gevangengenomen door de vijand, werden uitgespuwd als verraders. Als ze terugkeerden wachtten hen zware straffen. Zeer velen zagen ook hun vaderland en familie nooit meer terug.
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
russische krijgsgevangenen werden naar de goelag gestuurd omdat zij het vaderland verraden hadden ( lees Psycho Stalin)
ik denk een duidelijk verschil tussen de troepen uit het noorden en de versterkte separatistische eenheden uit het oosten |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wilt dit zeggen dat alle Duitsers, Walen, Nederlanders, Vlamingen, ... bullebakken zijn? Nee natuurlijk niet. Het merendeel is zo niet. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom zouden ze dit trouwens filmen. Het is propaganda uit het kamp Oekraïne om de Russen te demotiveren. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 maart 2022 om 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik las eens dat soldaten in WO1 de opgelegde gevechten verzaakten om samen kerstmis te vieren met de vyand.
De rotte overheden moeten burgers meekrijgen om hun smerige oorlogen ea klooierij te realiseren, en als dat faalt is het probleem opgelost.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is helemaal niet slecht bekeken. Je ondergraaft er het officiële verhaal mee dat Oekraïne onder een gruwelijk bewind kreunt. Je brengt die boodschap recht bij de moeder van die soldaat, in de Russische samenleving.
|
|
|
#19 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Krijgsgevangenen moeten sowieso goed behandeld worden, in het andere geval zal de vijand zich liever doodvechten, aangezien hij weet dat hij slecht wordt behandeld, of dat de dood hem wacht. Vele strijdende partijen, lijken dat maar niet te begrijpen.
|
|
|