![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Laatst had ik met Dhr. Superstaaf een hoogst interessant gesprek ivm de waarheid. Ook in de Irak-oorlog komt 'de' waarheid in het gedrang. Hoe kan er men nu nog bepalen wat waarheid is en wat leugen? En is er wel zoiets als de waarheid? Is de waarheid een naakt feit? Is de waarheid steeds subjectief gekleurd?
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als ik mijn cursus historische kritiek mag geloven toch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is u bij voorbaat vergeven dat uw nadenken reeds van bij de aanvang van uw leven gestuurd en gekneed werd door anderen. Dus misschien geen discussie met voetnoten van prof x-y-z, maar ieder zijn eigen waarheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb ook filosofie als vak gehad op den academie. Direkt al die bullshit buitengegooid! Ik weiger een of andere salonredenaar zijn geschriften te bestuderen en erger nog; ze aan te hangen. Bah! Het staat hier wel goed om die en die pseudo te citeren of aan te halen, maareuh... staat dikwijls mijlenver van de realiteit. Dat redeneren een kunst is, is mooi. Het past in een museum dan. Zich een eigen levensvisie vormen nog mooier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ja oké, elk zijn levensvisie laten vormen maar hoe pas je de of een waarheid daar dan in???
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zal dan jouw waarheid worden, en die zal automatisch in je levensvisie passen. Als dan blijkt dat je nog extreem dit of dat bent is er altijd nog de zoo. Extremen zijn er voor de simpelen van geest. Mijn levensvisie is noch links noch rechts, noch religieus noch atheïstisch. Het is een mengeling van dingen die ik goede waarden vind. Moeilijk hoor, met een stembrief voor je neus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Versta me niet verkeerd.
Het kan nooit kwaad om andermans mening over bepaalde onderwerpen eens (met kritische blik) te lezen of met scherp oor te aanhoren. We moeten echter niet voetstoots aannemen dat iemand de waarheid (over de waarheid) in pacht heeft omdat hij een academische functie bekleedt. Ook moeten we de visie van een prof niet a priori verwerpen. Ze genieten in mijn ogen het voordeel van de twijfel boven mensen die niet een een eigen idee hebben. Een zeker denkvermogen kan hen niet ontzegd worden. Een mooie tekst werd hier i.v.m. 'de waarheid' reeds gepost door Jos Verhulst. Hij lijkt ietwat religieus geïnspireerd, en dan gaan mijn nekharen reeds overeind staan, maar het is een originele frisse en naar ik aanvoel persoonlijke kijk op het onderwerp. Misschien een goede katalysator tot eigen denkwerk. Ik "quote" hem even. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Het zou misschien makkelijker zijn als zo een bericht in STENO weergegeven werd ?
![]() ![]()
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is 't zo goed Tarzan? Stemt dit beter overeen met jouw begrippenwereld? Graag gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Om dit te begrijpen moet je op vele vlakken levenswijsheid hebben opgedaan mijns inziens. In mijn korte leven heb ik nog niet genoeg kennis opgedaan om dergelijke schrijfsels volledig naar waarde te kunnen schatten. Desalniettemin heb ik de moeite gedaan om het door te nemen. Wat ik wel weet is doorhet te lezen mijn levenswijsheid enkel maar kan groeien, want deze man weet te boeien!!!
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kon ik vermoeden dat 'de waarheid' niet echt de interesse opwekt bij deelnemers aan een politiek forum?
Of is iedereen hard aan het denken? ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pf ... De waarheid is dat de waarheid een opgeheven hand is! Het hangt ervan af of je langs voor staat (dan hebben de vingeren nagels begot) of langs achter (dan hebben de vingeren géén nagels begot!) en of je moeite wil doen om er eens rond te lopen. De waarheid is een consensus; zo niet is het maar een halve waarheid!
Lees een staaltje politieke waarheid: "De rooi zijn dieven" roept Gerolf. "Gij hebt gelijk" zegt het kornijn. "De rooi zijn géén dieven" roept het 'lijfke' "Gij hebt gelijk" zegt het kornijn. "Hoe" vraagt de kiezer "ze kunnen toch niet alle twéé gelijk hebben?" "tja" zegt het kornijn "gij hebt ook gelijk! en da's de waarheid ...
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Et moi, jé une tombage |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid wordt eveneens door boeren gemolken tot eigen profijt. De melk wordt, zoals de waarheid, vaak op flessen getrokken. Als een koe op je teen trapt, kwets dat evenzeer als de waarheid. En wat er vaak uit de koe komt, is even plat als sommige waarheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() De waarheid is dat geen liedje van Borsato?
Of toch dit: ![]() Is een mooie koe hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() De waarheid is hetgene boskabouters in je oor fluisteren nl. :
[size=1]'k hoop dat je niet zo onnozel bent geweest deze tekst te vergroten om hem te kunnen lezen[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |