![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Een veelzeggend artikel. De auteur, Gunduz Aktan, is een Turks ex-diplomaat. De kritieken van Europa aan het adres van Turkije ivm met minderheden en de Armeense Genocide zijn o.a. volgens hem hersenspinsels waarmee Europa het schuldgevoel omtrent de Joodse Holocaust tempert.
Volgens Aktan waren en zijn Turkije en het Osmaanse Rijk een toonbeeld van multi-culturalisme en wordt het juist daarom door de gecomplexeerde Europeanen besmeurd. Ze zijn nog niet eens binnen en ze beginnen al met hun 'wij zijn perfect'-nationalistische flauwekul. Ik denk dat dit artikel toch aantoont dat de Turkse politieke cultuur nog mijlenver staat van wat er van een Europese staat verwacht wordt. Een compleet gebrek aan zelfkritiek en introspectie. Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Situatie van de Koerden wordt alleen maar beter, is het voldoende? Neen, ze mogen best evenveel rechten krijgen als de Turken. Maar die is ook niet perfect. Europa heeft wel enig complex tegenover Turken. Tot de regering Erdogan dacht iedereen van dat Turkije geen oplossing wilde op het eiland.Ook het schuld van Turken zelf, vind ik. Turkse diplomatie heeft net zoals economie vele crisissen meegemaakt. Maar niemand probeerde Turkije te verstaan. *Turkije was gewoon machteloos hoe de Turken in Bulgarije werden verplicht om Slavische namen te nemen. *Turkse diplomatie was machteloos tegen Armeense terreur die Turkse diplomaten maar slachtte.Turkije deed op politiek vlak alles om Frankrijk te overtuigen dat ze Armeense terreur moesten stoppen. Maar men kreeg van toenmalig president Giscard d'Estaingdit antwoord: de Armeniërs hebben in de tijd erge dinges meegemaakt; niemand kan hen kwalijk nemen. Totdat er Franse slachtoffers waren gevallen had Franse overheid tegen hen opgetreden. Organisatie die tientallen Turkse diplomaten vermoordde, werd beschermd door de Franse regering!!!!! *Hetzelfde geldt voor PKK. Sovjets, Duitsland en Frankrijk hebben hen jarenlang financierd. Turkse diplomatie was machteloos. Niemand kwam Turkije ter hulp. Griekse generalen lieten foto's trekken samen met Abdullah Öcalan. Ze leverden wapens + geld voor de terroristen. Met andere woorden Griekenalnd voerde oorlog tegen Turkije. Turkije had van teen tot kop recht om Griekenland te bombarderen. Maar terroristen zijn enkel terrorist als ze 'moslims' zijn of als ze zich niet hier in Europa afspelen. Wat in ons achtertuin zich afpseelt kunnen we alleen maar steunen; zolang ze ons niet storen, moeten we hen steunen was Europese politiek tegenover terreur. Turkije is gewoon te laf. Vergeldingsactie tegen Rusland is volop bezig. Tsjetsjenen worden gesteund door fundementalistische groeperingen. Turkse leger kan ze in paar secondjes ontmantelen. Maar doen ze neit ook terecht. Jarenlang hebben die PKK gesteund. Zelfs onderdak aan Apo gegeven. Als Turkije nu moslimfundemantalisten als Kaplan vrijlaat. Hun alle middelen ter beschikking stelt om Europa lastig te vallen. Als Turkije nu 'mosim' terreurgroepen financierd moet het ook begrijpelijk zijn. Maar nog werkt Turkije samen met Europese landen tegen het terreur die gevaar vormt voor Europa. Als het terreur is tegen de Turken zien de Turken geen samenwerking. Net zoals ik eerder zei, Turkije moet zich op Rusland (economisch), Iran (nucleair,militair, energie-contracten) en op Arabische landen richten. Pas op, ik zeg net dat Turkije zich moet isoleren. Op economisch vlak kunnen ze 100% samenwerken. Daar zie ik geen probleem. Speciale handelspartnerschap is genoeg. Maar op politiek vlak mag Europa op 0.01% steun van Turkije rekenen. Terreurgroepen als Al-Qaida,... moeten ook op zijn Frans gesteund worden. Ik met mijn magere diplomatische kennis, besef dat een toetreding van Turkije tot de EU onmogelijk is. Grieks-Cyprus die volwaardig lid is van EU kan 20 a 30 keer aan de woord komen. Dus die kunnen 20 a 30 keer Turkije dreigen met veto, telkens kunnen ze nieuwe stappen eisen. Met andere woorden die kunnen 'rulen', wat moet Turkije die alles doet om te bewijzen dat het modern en 'Europees', Westers & democratisch land wil zijn doen. Op alles wat de Grieken eisen ingaan? Never! Turkije moet EU vergeten volgens mij. Het zal misschien Turkije minder goed uitkomen maar EU zal dan ook veel verliezen. Maar soit doet er niet toe. Ik snap echt niet waarom. Economisch moeten ze open zijn. Maar op politieke vlak moeten ze zelfs met Israelieten samnewerken, met Amerikanen samenwerken maar met de Europeanen niet meer. Die zijn toch achterbaks. Laatst gewijzigd door JusticeLover : 2 januari 2005 om 02:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() En groot gelijk hemso
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Jongens toch, wat een paranoia. Iedereen wil het vel van het onschuldige en edele Turkije.
![]() In ieder geval, Q.E.D.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." Laatst gewijzigd door Joriske : 2 januari 2005 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over paranoia gesproken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zijn grondige argumenten voor hoor. De conclusie is dat turkije niet bij Europa hoort, schandalig dat deze vraag zich stelt onder druk van Bush, turken, islam enz Koerden blijven er nog gediscrimineerd worden ondanks de vorderingen. Wij (en ik spreek in naam van alle Europeanen) willen eerst resultaten zien dat inderdaad de mensenrechten gerespecteerd worden en dat inderdaad Turkije geen islamland is enzovoort enzovoort Ik zie echt niet in waarom een aziatisch land als turkije bij Europa hoort, ze passen zowel sociologisch noch cultureel gezien bij het Europa van nu. Deze tekst omgieten in slechts 2 woorden ? Het kan! ![]() Europa Europees! Meer informatie omtrent deze organisatie die niet-partijgebonden is (niemand durft echter samenwerken met Vlaams Belangers van deze organisatie, uit vrees voor stigmatisatie), is te vinden op: www.europa-europees.org |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede, ga eens zoeken naar uitspraken betreffende de mensenrechten van dat stuk fascist die jij hier vertegenwoordigd. Sjongejonge. Hoe hypocriet kan je zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() t'is al misère en ze zijn er nog nie bij
![]() zijn indien ze lid waren ![]() ![]() Die Turken doen da goed zelfs al zijn ze geen lid van de EU vind ik ![]() zo verder jongens. Of word lid van de UAE ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En nu nog alle moslims kunnen overtuigen,dat we niet gediend zijn met hun achterlijk geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben geene slimme.Maar wel iemand dat inziet,dat er met da geloof niet anders of miserie is.Weer eens een TURK die zijn vrouw afknald ,door dat belachelijk geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() beste sinan abi kun je effe komen en me helpen die rhafnar steek te zetten.thx alvast
|
![]() |
![]() |