![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 29-07-2025 , Nederland , Apeldoorn:
2 Vrouwen 'stelen' bloemen van graf: 'Een misverstand' Misverstand , werkelijk ???? Die 2 hebben verdomd veel lef & geen greintje respekt voor de nabestaanden !! Mochten iemand bij hun zoiets doen , euh .... dan is het kot TE klein .... gegarandeerd !! https://www.youtube.com/watch?v=PAQ27-MRhnA https://npo.nl/npo3/bizar-twee-mosli..._POWN_20283647 Mijn vraag: Eenderwie grafschennis pleegt , is dit aanvaardbaar in onze Westerse samenleving ?? Welke ECHTE straf zou daar feitelijk op moeten staan ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : Gisteren om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Retour, met gans het gezin, naar zandbak van herkomst
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grafschennis is in mijn ogen een zware misdaad.
De de politie daar "poging tot diefstal" van maakt, begrijp ik niet. Als je een winkel buitengaat met een TV onder de arm, en de eigenaar houdt u tegen, dan heb je diefstal gepleegd en ben je op heterdaad betrapt. Zo is dat hier ook met de bloemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is te zeggen, na de begrafenis haalt het (kerkhof) personeel de bloemen en kransen weg en verkoopt ze in het zwart aan de begrafenisondernemer. Allerheiligen en Allerzielen zijn dan ook hoogdagen voor die mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij mag- MOET! - daar een héél zware straf op staan!
Geen compassie. Vuil, smerig crapul dat zoiets doet, BAH! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ne serieuze begrafenisondernemer doet niet mee aan zulke smerige praktijken! Die gaat echt zijn goede naam en faam niet op't spel zetten om zoiets te doen. Waar haalt ge uw uitspraken vandaan? Hebt ge daar een bron van? 't Is dat ik in mijn familie een begrafenisondernemer heb (al 30j +!) en dat ik van hem het hele reilen en zeilen ken van het begrafeniswereldje. Daar hoor echt geen weghalen en doorverkopen van bloemen en kransen bij! Die bewering komt echt van "horen zeggen". Net als de bewering dat bij een crematie de kist niet mee verbrand wordt. Dat is ook zo'n fabeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het personeel van de stad respecteert het graf, bloemen of kransen worden pas weggehaald als ze niet meer om aan te zien zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het zien gebeuren. Maar misschien vergis ik mij, misschien waren jullie erbij en ik niet. Maar ik denk het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan welke straf denk je? Je weet dat gevangenisstraf geen optie is, er staan nog vele duizenden op de wachtlijst.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n begrafenisondernemer zou daar toch snel mee ophouden als reservespeler zoiets zou zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook begrafenisondernemers zijn over het algemeen genomen geen achterlijke kwibuskes, dus die gaan dat ook niet doen terwijl er getuigen bij zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder bewijs en getuigen en een rechtszaak ga je daar niets tasten.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze mobile camera deed hier goed werk, op amper twee dagen kon men de daders klissen. Het mooie van facebook is dat het onmiddellijk rondgaat, waardoor we de mobile camera elders konden inzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het personeel de bloemen en kransen na de begrafenis weghaalt en in't zwart aan de begrafenisondernemer "verkoopt??"? Dat is pure onzin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo een doodskist tot bed omgebouwd voor een Goth, die na de klus wist te vertellen hoe ze aan die "echte, gebruikte kist" was geraakt. Voor medewerkers van een crematorium, waar in bepaalde gevallen er geen "afscheidsnemers" bij de oven kwamen, was het simpel genoeg.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |