![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Mister Proper is een Turk
Fazil Hammarat(79) is de Mister Proper van Beringen-Mijn: hij kreeg de milieuprijs van de stad Beringen omdat hij de omgeving van de moskee zo netjes houdt. De daaraan verbonden geldprijs schonk hij weg aan het goede doel: de moskeevereniging en het noodlijdende Pakistan. De omgeving van de moskee en de oude spoorwegbedding is het werkterrein van Fazil. Twee- tot driemaal per week verzamelt hij zwerfvuil. Vaak werkt hij vier tot zes uren per dag, soms met de hulp van zijn vrouw. ,,Als hij van Turkije komt, is het er soms erg vuil'', weet dochter Belgin, die optreedt als tolk. ,,Dan heeft hij twee tot drie weken werk om de rommel op te ruimen, met schop en kruiwagen. Pa sorteert alle afval. Hij brengt het met de hulp van familie of vrienden naar het containerpark of geeft een seintje aan de gemeente. Hij is nog nooit naar de dokter moeten gaan. Een Turks spreekwoord zegt: ,,IJzer dat werkt, roest niet.'' Gooi het voor mijn deur Vooral sinds Fazil in 1982 met pensioen ging, ruimt hij op. ,,Als jullie iets op straat gooien, gooi het dan voor mijn deur'', zegt hij tegen de buren. Mensen durven niets meer op straat gooien, ook de kinderen niet. Het zwerfvuil is sterk verminderd. Enkele wijkbewoners zijn mee beginnen opruimen. Als kinderen - wij zijn met acht - weten wij graag vooraf wanneer pa op bezoek komt. Mijn man begint al spontaan op te ruimen als vader op bezoek komt.'' Ook in de mijn van Beringen was Fazil een graag geziene gast omwille van zijn netheid: hij kreeg er zelfs een medaille voor. ,,Mijn vader bediende er de liften. Als er een panne was, stelden zijn collega's voor te schaften. Dan zei pa: ,,Wij kunnen beter wat opruimen.'' Na de nachtshift, als hij 's morgens thuis kwam, begon hij nog de afwas te doen. Bezoekers zeggen altijd: ,,Wat een proper huis hebben jullie.'' www.Gentenaar.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is leuk. Maar waarom kan hij (blijkbaar) nog altijd niet voldoende Nederlands?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() zielig als je over zoiets een thread moet starten..
I guess alles wat niet negatief is, en iets met turken te maken heeft, verdient een thread.. right "turk4ever" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Bedankt voor de tip. Ga ik voortaan geen Mr Proper meer kopen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Respect, zo ga ik mijn oude dagen ook slijten hoop ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Alé ja, ni rond ne moskee, maar de scheldedijken ofzo dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik woon alleen ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Op den duur uitgebeten handen
![]()
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Seg T4E, kan jij géén interessantere topics openen? Ik vond je vroeger cooler
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U weet [uit betrouwbare bron] dat hij geen NL spreekt en u vind dat NL spreken een fatsoenlijke bijdrage aan de cultuur is? Of u weet niet of hij NL spreekt, danwel Turks en neemt aanstoot aan het feit dat de heer regelmatig terug gaat naar zijn heimat? U zegt het maar..
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom probeer je te insinueren dat ik verderfelijk ben als ik vraag waarom hij (blijkbaar) nog steeds niet (voldoende) Nederlands kent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De overgrote meerderheid van de Vlamingen kan niet eens deftig Nederlands praten, laat staan schrijven.
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |