Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 18:23   #1
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard Van Brempt wil boete voor wie zijn plaats niet afstaat

Pff veel te warm om hier te surfen maar dit sloeg weer alles en is een topic waard, maar aangezien ik de krant alweer kwijt ben vat ik het even samen:

Van Brempt wil een boete opleggen aan al wie zijn plaats niet afstaat op de bus voor ouderen of personen met een handicap/zwangerschap.
De criteria voor wie in aanmerking komt om een plaatsje te bemachtigen moet nog uitgewerkt worden.
Bron HLN 19-07-06

-----
Een bedenking hierbij; gewone mensen die de bus nemen, betalen voor een zitje; maar moeten deze dus op straffe van een boete afgeven aan personen die in de meeste gevallen gratis met de bus meemogen.
Waarom zou je dan nog betalen als je je plaats toch moet afgeven? Men wil precies minder volk op het openbaar vervoer of wat is de bedoeling?
Ik denk dat het de warmte is die bij Van Brempt toegeslagen heeft

Laatst gewijzigd door Gorefest : 19 juli 2006 om 18:25.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 18:35   #2
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Pff veel te warm om hier te surfen maar dit sloeg weer alles en is een topic waard, maar aangezien ik de krant alweer kwijt ben vat ik het even samen:

Van Brempt wil een boete opleggen aan al wie zijn plaats niet afstaat op de bus voor ouderen of personen met een handicap/zwangerschap.
De criteria voor wie in aanmerking komt om een plaatsje te bemachtigen moet nog uitgewerkt worden.
Bron HLN 19-07-06

-----
Een bedenking hierbij; gewone mensen die de bus nemen, betalen voor een zitje; maar moeten deze dus op straffe van een boete afgeven aan personen die in de meeste gevallen gratis met de bus meemogen.
Waarom zou je dan nog betalen als je je plaats toch moet afgeven? Men wil precies minder volk op het openbaar vervoer of wat is de bedoeling?
Ik denk dat het de warmte is die bij Van Brempt toegeslagen heeft
Idd, te gek voor woorden gewoon. Wie komt er nu op zo'n belachelijk idee? Kunnen we voortaan ruzie gaan maken over wie zijn zitje aan wie moet afstaan. Waar ze zich toch mee bezig houden, hebben ze niets anders meer te doen?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 18:41   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Toch zou onze gemeenschap er niet op achteruit gaan,
indien iedereen wat meer oog voor de zwakkeren zou hebben...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 18:58   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Idd, te gek voor woorden gewoon. Wie komt er nu op zo'n belachelijk idee? Kunnen we voortaan ruzie gaan maken over wie zijn zitje aan wie moet afstaan. Waar ze zich toch mee bezig houden, hebben ze niets anders meer te doen?
De "sossen" van de SP.a kunnen blijkbaar niet heel hun dag vullen met het aanvallen van werklozen, armen, gepensioneerden en allochtonen dat er nog tijd over blijft om met dit soort "ideetjes" uit te pakken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:02   #5
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

politiestaat tot en met!
Bijna zo erg als het VB.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:07   #6
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

En van welke leeftijd begint de maatregel, wanneer ben je bejaard? Wanneer is iemand in die mate hulpbehoevend dat je je plaatje moet afstaan? dat moet blijkbaar nog allemaal vastgelegd worden. Moet je dan ook medisch gekeurd worden en een pasje krijgen om aan te tonen dat je recht hebt op een zitplaats? Een waanzinnige, triestige maatregel en bijna onuitvoerbaar. wat is het volgende: Een boete voor diegene die niet met twee woorden spreekt?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:16   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

De totale bij wet geregelde robottenstaat. Alles bij wet geregeld tot in de kleinste hoekjes. Straks komt de SP.a nog met gedragsregels voor op de wc.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:19   #8
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Als ze zorgen dat er genoeg bussen/trams rijden hoeven er geen mensen recht te staan.

Tenandere hoe zit het met kindjes die zich nog niet stevig genoeg kunnen vasthouden, misschien stelt de CD&V -gezinspartij dat wel voor als ammendement
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:20   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

te gek om los te lopen (dat krijg je van een hoofd dat blijkbaar los staat)!

Hoffelijkheid is inderdaad ver te zoeken tegenwoordig, maar BOETES opleggen omdat je je betaalde zitplaats niet wenst af te staan?

En aan wie? inderdaad! Identiteitscontrole alvorens recht te staan? Bewijs van invaliditeit? Hoeveel centimeter moet het (zwangere) buikje zijn voordat je een boete krijgt? Zijn dikke bierbuiken ook geldig?

Nog zo'n paar voorstellen en ik solliciteer ook voor minister!

nog vergeten! krijgen zwartrijders ook een boete als ze niet willen rechtstaan? of is dat te gevaarlijk wegens kans op hersenvliesbloeding?

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2006 om 19:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:28   #10
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
gewone mensen die de bus nemen, betalen voor een zitje; maar moeten deze dus op straffe van een boete afgeven aan personen die in de meeste gevallen gratis met de bus meemogen.
Waarom zou je dan nog betalen als je je plaats toch moet afgeven?
veel beter zou het zijn indien alle vlaamse leeuwkes de bus gewoon massaal zouden durven nemen zonder te betalen. Controleurs kunnen onmogelijk alle vlaamse leeuwkes een boete geven en de vlaams leeuwkes zouden dan gratis openbaar vervoer voor iedereen hebben verworven dankzij hun eigen assertiviteit en niet meer onderling hoeven te zagen wie er moet betalen en wie niet .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:34   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De totale bij wet geregelde robottenstaat. Alles bij wet geregeld tot in de kleinste hoekjes. Straks komt de SP.a nog met gedragsregels voor op de wc.

En dat is net het probleem. Ze doen niks anders dan de meest onnozele wetten stemmen om de 'brave burger' mee rond de oren te slaan, maar echte criminelen pakken ze niet aan.

Zou men niet beter eerst eens een poging doen om echte criminaliteit daadwerkelijk aan te pakken? Iets waar een drastische vereenvoudiging van het wetssysteem zeker zou toe kunnen bijdragen?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:42   #12
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Wetgeving is overdreven, desalnietemin vind ik vele reacties degoutant.
Waar maken jullie je eigenlijk zorgen over? Ge krijgt toch alleen maar een boete als ge nen asociale klootzak zijt (die niet wel rechtstaan voor een oudje of een zwangere vrouw)...

Laatst gewijzigd door Fonske : 19 juli 2006 om 19:42.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:46   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Wetgeving is overdreven, desalnietemin vind ik vele reacties degoutant.
Waar maken jullie je eigenlijk zorgen over? Ge krijgt toch alleen maar een boete als ge nen asociale klootzak zijt (die niet wel rechtstaan voor een oudje of een zwangere vrouw)...
Daar gaat het niet om. Ik sta ook mijn plaats af aan zwakkeren, de weinige keren dat ik het openbaar vervoer neem. Maar dit soort wetgeving is gewoon te zot voor woorden.

Weet je wat ? Misschien meteen een boete voor iedereen die niet naar 0110 komt. Dat zal ze leren, die onverdraagzame zakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:52   #14
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de weinige keren dat ik het openbaar vervoer neem. Maar dit soort wetgeving is gewoon te zot voor woorden.
Mischien is het zover gekomen dat het nodig is. Maar dat kan u niet weten natuurlijk, vermits u het opnbaar vervoer bijna nooit neemt.

Citaat:
Weet je wat ? Misschien meteen een boete voor iedereen die niet naar 0110 komt. Dat zal ze leren, die onverdraagzame zakken.
Zijn we nu niet een tikkeltje aan het overdrijven.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:09   #15
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

zaag, leuter, zwans en klaag...
heb medelijden met hen, heer. de arme verdoemden. laat hen hun zitje houden voor hun zachte gevoelige billekes. geef hen nog een zacht kussentje ook. de dutskes van fiere vlamingen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:14   #16
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De "sossen" van de SP.a kunnen blijkbaar niet heel hun dag vullen met het aanvallen van werklozen, armen, gepensioneerden en allochtonen dat er nog tijd over blijft om met dit soort "ideetjes" uit te pakken.
Het zou pas helemaal "af" zijn moest er ook een duidelijke rangorde worden opgesteld. Als de bejaardenbond afzakt naar 't stad en een zwangere vrouw stapt op de bus, wie moet er dan rechtstaan? Kathleentje, denk daar maar eens goed over na !!

8)
Oud 19 juli 2006, 20:17   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het zou pas helemaal "af" zijn moest er ook een duidelijke rangorde worden opgesteld. Als de bejaardenbond afzakt naar 't stad en een zwangere vrouw stapt op de bus, wie moet er dan rechtstaan? Kathleentje, denk daar maar eens goed over na !!

8)
Misschien denkt Van Brempt al aan haar "legacy".De eerste minister van openbaar vervoer die meer onzin verkocht dan vervoersbewijzen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 juli 2006 om 20:19.
Oud 19 juli 2006, 20:17   #18
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Zotten....
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 20:20   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

8)
Misschien moeten ze naast veiligheidspersoneel ook op iedere bus een advocaat plaatsen. Voor eventuele betwistingen.
Oud 19 juli 2006, 20:24   #20
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Ik moet eerlijk zeggen dat personen niet rap meer hun plaats afstaan voor bejaarden, zwangere vrouwen , .... . Maar om een boete te geven wanneer je dit niet doet. Waar zijn we mee bezig? Ik vind dat dit spontaan moet gebeuren en niet omdat je kan beboet worden.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 19 juli 2006 om 20:25.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be