![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb gehoord dat er een akkoord is met de cdv om in de federale kamer 1 fractie te vormen. Er zijn 2 opties denk ik : 2 onafhankelijke fracties in de kamer of 1 grotere fractie met cdv. Beide opties zullen wel hun voor en nadelen hebben neem ik aan. Maar welke van die twee opties zal nva nastreven en waarom ?
Moest er 1 grotere fractie met cdv gevormd worden , heeft dit geen risico's zoals daar zijn (financiele) afhankelijkheid van de cdv en verlies van eigen werkingsmiddelen ten voordele van 1 grotere pot voor het "vlaams kartel" ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 6 januari 2007 om 18:48. |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Wettelijk moeten we in één fractie, we kunnen niet anders als we op één lijst komen. Doch het akkoord dat we met cD&V sloten gaat ook over de de aparte N-VA werking (medewerkers, spreekrecht, vertegenwoordigingen, ...).
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Dus ... stel ik stem op nva en geef u mijn stem , als de regeringsonderhandelingen slecht verlopen in de zin dat de cdv niet veel vlaamse eisen doordrukt en de nva laat vallen en zonder nva in een Federale regering stapt omdat nva de zaken "te scherp zou formuleren" of zoiets ...
Zal de nva dan aan handen en voeten gebonden zijn in de kamer aan die werkingsmiddelen of kan de nva autonoom van die tsjeven blijven werken moest dat nodig zijn ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 januari 2007 om 19:33. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zorroaster : 8 januari 2007 om 16:01. |
|
![]() |