Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2003, 13:09   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Is het zo simpel allemaal ?

Mijn oudste zoon is een fervent Vlaams Blokker. En hij heeft inderdaad een hekel aan Marokkanen. Hij heeft in zijn jeugdjaren enkele traumatische ervaringen gehad met Marokkanen en vandaar een hekel gekregen aan die mensen. Criminele vreemdelingen moeten teruggestuurd worden van hem.

Kan men dan zeggen :

vlaams Blokker = racist. (punt)

of is het toch

Vlaams Blokker = racist ? (vraagteken)

Is het zo simpel ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:12   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

x = y is altijd simpel, en meestal ook simplistisch...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:33   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Je zou je ook kunnen afvragen : Is ijveren voor het behoud van je eigen cultuur racistisch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:37   #4
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Je zou je ook kunnen afvragen : Is ijveren voor het behoud van je eigen cultuur racistisch?
Nee, ijveren voor het behoud van je ras is racistisch.
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:39   #5
Tegendradigaard

Standaard

Ik verwijt mijn zoon trouwens niks. Als tegendradigaard vind ik het net leuk dat hij tegendraads is ten opzichte van mij. Ik zou het vreselijk vinden moesten mijn kinderen in mijn voetsporen treden.

Maar over het algemeen is het zo dat bij tegenstanders van het Vlaams Blok, en ik ga hier geen namen noemen, nogal de simplistische redenering gevolgd wordt van 'ne Vlaams Blokker = racist.(punt)'

Ne racist is dan iemand die zijn eigen ras (of soort) beter vindt dan de andere rassen. Wel ik denk dat dit simpel plaatje slechts zelden echt opgaat.

Vandaar dat ik meer ne mens van het vraagteken ben.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 30 december 2003, 13:39   #6
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz
Citaat:
Neen, een ander ras als minderwaardig bestempelen is racistisch.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:41   #7
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:

Als je ijvert voor het behoud van je ras doe je dat meestal voor een reden. Anders ben je immers gek Voor welke reden zou je ijveren voor het behoud van je ras behalve dat je vindt dat je ras beter is dan de andere rassen ?
Oud 30 december 2003, 13:42   #8
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

En bij het Vlaams Blok gaat het niet om ras, maar om cultuur, dus Vlaams Blok = niet racistisch PUNT
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:48   #9
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
En bij het Vlaams Blok gaat het niet om ras, maar om cultuur, dus Vlaams Blok = niet racistisch PUNT
Als het bij het Vlaams Blok inderdaad enkel over de cultuur gaat en niet over het ras heb je gelijk. Maar ik wacht op een bewijs hiervan. Kan iemand me een citaat of iets dergelijks geven waaruit blijkt dat het Vlaams Blok die indeling bewust maakt ?
Oud 30 december 2003, 13:49   #10
Tegendradigaard

Standaard

Mmm 'k weet niet dat als je ijvert voor je eigen volk, je dat doet omdat je andere volkeren minderwaardig vindt.
Mijn zoon is dus van de eigen volk eerst mening, maar zijnen besten vriend is iemand van een ander ras. Allez van een ander continent, of van een ander volk as ge wilt. Of is dat ook niet correct ?

Een van zijn grootste hobbys is boeken lezen over de holocaust trouwens. En dan leest hij correcte boeken. Ik zou, moest ik er iets over willen lezen, eerder iets negationistisch lezen (das meer tegendraads vandaar). Hij niet hij dus.

Hoe meer ik er over denk : het is dus niet zo simpel als sommigen wel zouden willen dat het is.

Oud 30 december 2003, 13:50   #11
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mmm 'k weet niet dat als je ijvert voor je eigen volk, je dat doet omdat je andere volkeren minderwaardig vindt.
Mijn zoon is dus van de eigen volk eerst mening, maar zijnen besten vriend is iemand van een ander ras. Allez van een ander continent, of van een ander volk as ge wilt. Of is dat ook niet correct ?

Een van zijn grootste hobbys is boeken lezen over de holocaust trouwens. En dan leest hij correcte boeken. Ik zou, moest ik er iets over willen lezen, eerder iets negationistisch lezen (das meer tegendraads vandaar). Hij niet hij dus.

Hoe meer ik er over denk : het is dus niet zo simpel als sommigen wel zouden willen dat het is.
Welja, het 'volk' implicieert immers de cultuur en er is niks mis met het verkiezen van je eigen cultuur boven die van anderen.
Oud 30 december 2003, 13:51   #12
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als het bij het Vlaams Blok inderdaad enkel over de cultuur gaat en niet over het ras heb je gelijk. Maar ik wacht op een bewijs hiervan. Kan iemand me een citaat of iets dergelijks geven waaruit blijkt dat het Vlaams Blok die indeling bewust maakt ?
Als het Vlaams Blok het heeft over aanpassen, gaat dat over aanpassen van de cultuur en niet om hun huidskleur of dergelijke aan te passen hé.
Oud 30 december 2003, 13:54   #13
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als het Vlaams Blok het heeft over aanpassen, gaat dat over aanpassen van de cultuur en niet om hun huidskleur of dergelijke aan te passen hé.
Misschien moeten we eens definiëren wat onze cultuur nu juist inhoudt. Als we een degelijke definitie hebben kunnen we de immigranten misschien een document laten ondertekenen dat ze akkoord zijn met alle punten van onze cultuur
Oud 30 december 2003, 13:55   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
m.i. heeft het niet veel met minderwaardig te maken.

Als ik gedurende drie weken naar een ander land op verlof ga, maar dan toch wel heel blij ben dat ik terug naar mijn eigen vertrouwde thuis en land gaan terugkeren, vind ik dan die andere cultuur minderwaardig?
Ik heb er dan gewoon geen zin in om daar mijn hele leven te gaan wonen, noch om mijn leven ertussen te moeten doorbrengen.

Maar blijkbaar hebben die keuzevrijheid niet meer!
En daar moeten we dan nog om jubelen ook .?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 13:56   #15
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien moeten we eens definiëren wat onze cultuur nu juist inhoudt. Als we een degelijke definitie hebben kunnen we de immigranten misschien een document laten ondertekenen dat ze akkoord zijn met alle punten van onze cultuur
Wees gerust een migrant zal da niet ondertekenen, of misschien de minderheid, de overgrote meerderheid zou u da papierke nog liever laten opeten.
Oud 30 december 2003, 14:00   #16
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
m.i. heeft het niet veel met minderwaardig te maken.

Als ik gedurende drie weken naar een ander land op verlof ga, maar dan toch wel heel blij ben dat ik terug naar mijn eigen vertrouwde thuis en land gaan terugkeren, vind ik dan die andere cultuur minderwaardig?
Ik heb er dan gewoon geen zin in om daar mijn hele leven te gaan wonen, noch om mijn leven ertussen te moeten doorbrengen.

Maar blijkbaar hebben die keuzevrijheid niet meer!
En daar moeten we dan nog om jubelen ook .?
Als je hiermee bedoelt dat je het irritant vindt om in je eigen land tekenen van andere culturen tegen te komen ben je een beetje oubollig.

Als je hiermee bedoelt dat enkel die punten van een andere cultuur, die niet haaks zijn met de cultuur van je eigen land mogen voorkomen heb je een goed punt.
Oud 30 december 2003, 14:07   #17
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als je ijvert voor het behoud van je ras doe je dat meestal voor een reden. Anders ben je immers gek Voor welke reden zou je ijveren voor het behoud van je ras behalve dat je vindt dat je ras beter is dan de andere rassen ?
Omdat je je beter voelt in een omgeving, dan betekent dat niet dat je die andere omgeving als minderwaardig bestempelt. Misschien past ze niet bij "jou".
Oud 30 december 2003, 14:08   #18
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat je je beter voelt in een omgeving, dan betekent dat niet dat je die andere omgeving als minderwaardig bestempelt. Misschien past ze niet bij "jou".
Ik denk dat omgevingen meer te maken hebben met cultuur dan ras.
Oud 30 december 2003, 14:10   #19
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als er gesproken wordt over integratie (assimilatie zullen we er ook bijsleuren omdat dat toch naar boven zal komen), denk je dan dat het Vlaams Blok eist dat donkergetinte mensen zich een "Michael Jackson"-behandeling moeten laten aanmeten?
Oud 30 december 2003, 14:12   #20
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat omgevingen meer te maken hebben met cultuur dan ras.
Vervang "omgeving" door "ras".
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be