![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Het vlaams Blok, hoe staat u er tegenover? | |||
Ze zijn mijn leidraad voor het leven |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,72% |
Ze verkondigen mijn politieke mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Ik zie er wel iets in |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Ze vallen mee, niet 100%, maar toch stem ik voor hen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,62% |
Er houdt mij iets tegen om er voor te kiezen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,17% |
Nee, niet echt mijn ding |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,62% |
Mijn politieke mening is het tegenovergestelde |
![]() ![]() ![]() |
14 | 24,14% |
They are full of shit! |
![]() ![]() ![]() |
20 | 34,48% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn vele meningen, geef nu eens de jouwe over het vlaams Blok.
Hoe bekijk je hen; met argwaan of vol vertouwen? => zie poll |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Full of shit natuurlijk!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Deze partij moet in Vlaanderen verboden worden.
Daarom hoop ik dat een rechtvaardige rechter deze partij(3 vzw's) binnenkort veroordeeld wegens racisme, en dat de partij die een groot gevaar betekend voor onze samenleving, onder zijn huidige naam niet meer mag deelnemen aan de verkiezingen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Deze poll is moeilijk, als ik mij momenteel moet baseren op wat ik erover weet (en dat is niet extreem (rechts) veel), dan is er iets wat mij tegenhoudt. Maar als ik ff nadenk, dan kom ik wel tot de conclusie dat zij bepaalde problemen wel duidelijk wensen aan te pakken, wat niet slecht is. De manier waarop en hoe zij het formuleren, zijn wel vaak te extreem. Wat mij hierin wel ergens hun nog een soort van twijfel geeft, is het feit dat ze oppositie voeren, zij moeten hun standpunten dus wel extremer formuleren om er iets van gedaan te krijgen.
Als jij geld wilt lenen ( 10.000 euro) vraag je ook wat meer, in de hoop het bedrag dat je wenst dan te krijgen (allé, ik doe da toch). Mss dat zij het zo ook doen. Ik zou ze graag zien deelnemen aan de regering en dan kan ik het verder bekijken.
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is iets dat erger is dan het Blok en dat is een samenleving waar een elite beslist welke partij mag bestaan en welke niet. Als er een partij verboden moet worden dan moet dat door een stemming in het Parlement gebeuren. Niet door een rechter. Jij keurt die praktijken vandaag goed omdat het toevallig overeenkomt met jouw persoonlijke overtuiging. Je beseft echter niet dat zo'n manier van handelen zich later tegen om het even wie kan keren. Als een rechter een partij mag verbieden op basis van een wet die speciaal tegen die partij gemaakt werd, dan kan in de toekomst een meerderheid om het ezven welke partij laten verbieden. Het Blok is een potentieel gevaar. De klassieke partijen zijn veel gevaarlijker want ze zijn nu aan de macht. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De politiek van de regeringspartijen heeft ertoe geleid dat bv in onze eigen 'tweetalige' hoofdstad er een 'Vlaamse' school is met 2 Nederlandstaligen op 285 leerlingen van 35 verschillende nationaliteiten. Je kunt raden wat het niveau is van die school. Je kunt ook raden wat met die afgestudeerden later gebeurt. Die school is geen uitzondering. Een hoge ambtenaar van justitie verklaarde onlangs dat 80% van de criminaliteit gepleegd wordt door allochtonen. De toestand is niet onder controle en verslecht.
Sommigen denken hier: het VB is full of shit. Dat mogen ze denken. Maar in alle ernst. De regeringspartijen zijn toch verantwoordelijk voor het gevoerde beleid en de resultaten. En die zijn beangstigend. Zie maar naar de toestand en de recente moord in die Nederlandse school. Of is dat ook de schuld van het VB? Zou het kunnen dat 'full of shit' ook geldt voor de regeringspartijen? |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar Lucske, ge moet zo kwaad niet zijn!!
ge kunt een ander optie dan 'full of shit' kiezen ook hoor. De poll is mi vrij neutraal. |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Het probleem met het Vlaams Blok is dat veel mensen een negatief idee hebben over de partij en niet eens de standpunten kennen, en dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Als je de immigratie in belgië bekijkt moet iedereen die een beetje gezond verstand heeft toch zien dat er iets misgelopen is. En ik denk dat door op het VB te stemmen je toch een duidelijk signaal kan geven, dat je het niet eens bent met de huidige gang van zaken. Wat niet wil zeggen dat ik niet akkoord ben met hun andere standpunten. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
kan het laten hoor, maar je nick baart me zorgen. zou je trots zijn op die 'betiteling'? |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het VB groepeert de misnoegden en eeuwige kankeraars en in die zin beantwoordt zo'n partij aan een zekere vraag op de markt.
Hun rol als zweeppartij is onmiskenbaar. Maar dat maakt van hen geen goede potentiële bestuurders. Integendeel. Veel diepgang is er niet. Rollen van de spieren en slogantaal. Absoluut af te raden als coalitiepartij. De groenen hebben het voorbeeld gegeven. Goed als zweeppartij, gebuisd als regeringspartij. |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() <<full of shit>>
SoLiDe is radicaal voor het Cordon Saniatir, stuur die ene CD&V en Ward Beysen maar direct naar het VB... |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |