Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 20:35   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard Schutter Lokeren 'voelde zich bedreigd'

Citaat:
Schutter Lokeren 'voelde zich bedreigd'
Citaat:

De schutter die zaterdagnacht in Lokeren op een man van Marokkaanse komaf heeft geschoten, wordt voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Hij wordt verdacht van poging tot moord.
Het incident speelde zich af tussen 22.00 en 22.30 uur. De 36-jarige man uit de Voermanstraat opende het vuur op een groepje buren van Marokkaanse komaf, omdat hij zich bedreigd voelde. Een van hen kreeg twee kogels in de buik en werd in kritieke toestand afgevoerd naar het ziekenhuis.

De schutter legde eerder die dag klacht neer bij de politie, nadat hij in de buurt van zijn huis een groepje allochtonen had gezien die hij verdacht van dealen. Hij maakte een opmerking en werd naar eigen zeggen als antwoord dat hij zich niet moest bemoeien. De man voelde zich bedreigd en deed aangifte bij de politie. Na de aangifte zette de politie de man weer thuis af.

Pistool

Daarop ging hij wandelen met een pistool (kaliber 9 mm)op zak. De man is lid van een schietclub. Op de terugweg zag hij het groepje allochtonen opnieuw. Weer voelde de man zich bedreigd en hij opende het vuur op de groep.

'Hij vuurde gericht een zestal kogels af', zegt parketwoordvoerder Theo Byl. 'Een man kreeg er twee in de buikstreek.'

Geen racisme

De schutter deed het naar eigen zeggen niet uit racisme, maar wel omdat hij zich in het nauw gedreven voelde, aldus nog het parket.

Het slachtoffer vluchtte uiteindelijk een Marokkaans café in aan het Vrijheidsplein en kon naar het ziekenhuis worden gebracht.

Hij ligt nu in het Universitair Ziekenhuis in Gent. 'Zijn toestand is stabiel', aldus het parket, 'maar het levensgevaar is nog niet geweken'.

Eerder raakte bekend dat de man depressief was en een medische behandeling volgde.
En ik denken dat de media altijd racisme roepen als een autochtoon een allochtoon iets aan doet? En dat zeker voor verkiezingstijd...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 3 juni 2007 om 20:36.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 20:45   #2
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Van een zogenaamde hobby/sportschutter had ik wel wat meer verstand verwacht.
Weeral zeer negatief nieuws voor ons hobby/sportschutters.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 20:48   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Van een zogenaamde hobby/sportschutter had ik wel wat meer verstand verwacht.
Weeral zeer negatief nieuws voor ons hobby/sportschutters.
Mensen die kampen met een depressie zouden gewoon meer toezicht en hulp moeten krijgen. Zelfs die mensen in een wagen laten rijden kan al riskant zijn.
Oud 3 juni 2007, 21:02   #4
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat het moreel niet hoort en naar de norm toe afkeurend is maar ik heb ook al lang een depressie en denk ook soms zoals velen van "ach waarom niet" we doen gewoon Van Temsche na, al begrijp ik niet dat die man in Lokeren zichzelf niet van kant schoot. Nu zit hij waarschijnlijk levenslang achter de tralies waar hij niets aan heeft.
Vreemdelingen horen hier niet thuis, de mensen zijn het kotsbeu en dan is het normaal dat er af en toe eens ene doorflipt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 21:22   #5
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik weet dat het moreel niet hoort en naar de norm toe afkeurend is maar ik heb ook al lang een depressie en denk ook soms zoals velen van "ach waarom niet" we doen gewoon Van Temsche na, al begrijp ik niet dat die man in Lokeren zichzelf niet van kant schoot. Nu zit hij waarschijnlijk levenslang achter de tralies waar hij niets aan heeft.
Vreemdelingen horen hier niet thuis, de mensen zijn het kotsbeu en dan is het normaal dat er af en toe eens ene doorflipt.

Volgens sommigen horen extremisten (voornamelijk rechts-extremisten) hier ook niet thuis. Dan is het ook maar normaal dat we op VB'ers gaan schieten of zo?
Oud 3 juni 2007, 21:38   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ik heb pas gehoord van het schietincident via belgacom-tv (herhaling van het nieuws) wel zo dat de broer onmiddellijk racisme inriep... Die man van het opvangtehuis was pertinent overtuigd dat het zeker niet om racisme ging...

Wat ging er aan vooraf ? Het onderzoek zal het wel uitbrengen. De onderzoeksrechter heeft weer werk aan de winkel.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 21:49   #7
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ik heb pas gehoord van het schietincident via belgacom-tv (herhaling van het nieuws) wel zo dat de broer onmiddellijk racisme inriep... Die man van het opvangtehuis was pertinent overtuigd dat het zeker niet om racisme ging...

Wat ging er aan vooraf ? Het onderzoek zal het wel uitbrengen. De onderzoeksrechter heeft weer werk aan de winkel.

Mij ging het voornamelijk over mensen die hier pertinent liggen te beweren dat een autochtoon die een allochtoon iets aandoet een misdrijf is. Een misdrijf dat onmiddellijk door de media, zonder reden, als 'racisme' wordt bestempelt om het onmiddellijk politiek uit te buiten.

En nu,amper iets van die mediastorm of dat racisme te merken...
Oud 3 juni 2007, 21:52   #9
born2bewild
Banneling

Standaard

"zomaar"
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 21:55   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACIISSMEEEEEEEEEEEE!!!!!

En dat vlak voor de verkiezingen. Die kerel gaat hangen.
Oud 3 juni 2007, 21:56   #11
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACIISSMEEEEEEEEEEEE!!!!!

En dat vlak voor de verkiezingen. Die kerel gaat hangen.
Allez, beetje moeilijk om te lezen wat er in het artikel staat of op het nieuws gezegd wordt.
Racisme wordt, althans de media, niet als oorzaak aanzien.
Oud 3 juni 2007, 22:12   #12
PAJOT
Banneling

Standaard

Onverantwoord ! Wie op 6 gerichte kogels slechts 2 maal raakt zou geen wapenvergunning mogen bezitten !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 22:13   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Mischien hebben ze eindelijk geleerd om niet te snel dat woordje te roepen .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 22:15   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wat de schutter betreft , daar zal eerder een psychiater voor nodig zijn ... Niemand gaat een magazijn leegknallen om wat overlast of zo ... Dus , of die vent mankeert iets , of die vent is gewoon moegetergd.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 22:38   #15
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

een cowboy die met zijn wapen rondloopt en zich een beetje als john wayne gedraagt. serieuze hulp is nodig voor die mijnheer.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 00:31   #16
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, beetje moeilijk om te lezen wat er in het artikel staat of op het nieuws gezegd wordt.
Zeker?
In de herhaling van het nieuws zonet werd er mee geopend.

"Of racisme het motief is moet nog worden onderzocht".

En waarom?

Omdat de dader pertinent tegenspreekt dat het daarom gaat, en zijn werksfeer eveneens aangeeft dat de man, die verpleger is van opleiding, nooit een onderscheid maakte tussen allochtone of autochtone jongeren die hij begeleidde. Maar ze gaan het onderzoeken, tot op het bot. Wees daar maar gerust van. Je kan nooit weten dat hij thuis een boekenkast met vlaggetjes en wat boeken over WO II heeft staan. Humo gaat weer werk hebben. Feremans gaat weer de Humo moeten kopen om dan dit forum vol te schrijven met topics over de correlatie tussen het VB en deze man. En alles gaat zijn gewone gangetje.

Och ja, de broer van het slachtoffer beweert bovendien dat de man naar een andere, oudere Marokkaan "Zwarte aap" zou hebben geroepen, vooraleer hij ook op hem schoot. Dus toch racisme?

Of gewoon nen slimme allochtoon die de aandacht wil afleiden van hetgeen de man misschien echt over de rooie liet gaan?

Tja, onderzoek zal het uitwijzen. Tenzij de Humo eerder het raadsel zal oplossen.

Waar is Eric trouwens?
Zou hij aan het wachten zijn op de nieuwe Humo alvorens een mening naar voren te brengen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2007 om 00:35.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 01:44   #17
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens sommigen horen extremisten (voornamelijk rechts-extremisten) hier ook niet thuis. Dan is het ook maar normaal dat we op VB'ers gaan schieten of zo?
Als je er gewoon op los schiet zonder meer ben je gewoon een moordernaar en was dat blijkbaar je motief. Ik denk dat velen het eerder zien als: ik wil me van kant maken en wie sleur ik mee ? Of dat nu allochtonen, familie of je buren zijn doet op dat moment er niet toe.
Ik geef ze geen ongelijk want alleen sterven is volkomen nutteloos.
Voor iedere racist blijft Van Themsche een idool, hoe je het ook draait of keert...

Ik ben er zeker van dat Hans daaruit zijn inspiritatie haalt in zijn cel.
Hij deed het voor zijn vader die oostfronter en overtuigd racist was, Hans is opgevoed met die normen en waarden dat allochtonen de vijand waren, daarom zou het ergens begrijpbaar zijn moest hij hiervoor een strafvermindering krijgen.
Wat dat blank meisje betreft is het mij een totaal raadsel, volgens de ideologie van zijn vader was daar niets mis mee. Ik denk dat dat blank kindje een vergissing was, hij kon volgens mij niet zo goed schieten.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 01:50   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat niet elke Vb'er dit soort uitspraken ondersteunt...

Ach, het is niet hopen, het is weten. Sommige (de meeste?) Vb'ers zijn niet zoals de gekken die er op dit forum ronddwalen. En gelukkig maar.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 02:06   #19
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je er gewoon op los schiet zonder meer ben je gewoon een moordernaar en was dat blijkbaar je motief. Ik denk dat velen het eerder zien als: ik wil me van kant maken en wie sleur ik mee ? Of dat nu allochtonen, familie of je buren zijn doet op dat moment er niet toe.
Ik geef ze geen ongelijk want alleen sterven is volkomen nutteloos.
Voor iedere racist blijft Van Themsche een idool, hoe je het ook draait of keert...

Ik ben er zeker van dat Hans daaruit zijn inspiritatie haalt in zijn cel.
Hij deed het voor zijn vader die oostfronter en overtuigd racist was, Hans is opgevoed met die normen en waarden dat allochtonen de vijand waren, daarom zou het ergens begrijpbaar zijn moest hij hiervoor een strafvermindering krijgen.
Wat dat blank meisje betreft is het mij een totaal raadsel, volgens de ideologie van zijn vader was daar niets mis mee. Ik denk dat dat blank kindje een vergissing was, hij kon volgens mij niet zo goed schieten.

Vade van Themsche oostfronter? Zit je weeral leugens te verkondigen a la blokkwats.

Af en toe uw pillekes eens inslikken ipv uit te spuwen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 05:25   #20
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be