Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 09:22   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard Racistische werkgever (of is het zijn hond?)

http://www.indymedia.be/files/vdab.gif

Citaat:
BRUSSEL -- “Mijn waakhond verdraagt geen mensen met een zwarte kleur.” Dat kreeg de werkzoekende lasser Peter A. te horen toen hij zich aanbood voor een sollicitatie bij smeedijzerij Rampelberg in Huizingen. De zaakvoerder schreef die reden zelfs op de brief van de VDAB. Ook aan de telefoon bevestigt hij zijn uitspraken.

Peter A. is een 53-jarige ex-werknemer van Decoma Belplas Huizingen, een toeleverancier van Volkswagen. Hij is lasser, wat een knelpuntberoep is en spreekt Nederlands, Frans en Engels. Op vraag van de VDAB diende hij zich op donderdag 7 juni aan bij smeedijzerij Rampelberg in Huizingen. Daar geraakte hij niet voorbij de ingangspoort. De zaakvoerder Bruno Rampelberg liet hem niet binnen omdat “zijn waakhond geen personen met een zwarte huidskleur verdraagt”. Peter is van Nigeriaanse origine.
Rampelberg schrijft dat ook zo op de brief van de VDAB. “Le chien ne supporte pas la personne. Risque de morsures. Voir couleur de peau.” Bruno Rampelberg zet er ook zijn handtekening bij. In een reactie aan Indymedia.be bevestigt Bruno Rampelberg de feiten. “Zodra die meneer hier aankwam, sprong mijn hond tegen het hekken op. Dat doet hij ook als er een zwarte passeert. Die meneer hoefde dus niet eens te bellen. Terwijl we met elkaar babbelden is mijn hond ook niet gestopt met blaffen. Mijn hond heeft wellicht ooit een trap gehad van een zwarte waardoor hij zo doet,” aldus Rampelberg.
Volgens Rampelberg levert dat geen problemen op met klanten. “Ik heb mijn eigen clienteel en daar zitten geen zwarten tussen.” Zou hij die hond dan niet beter wegdoen? “Bent u gek? Ik heb die hond al vijf jaar. Ik moet toch mijn hond niet wegdoen voor een sollicitant waarvan ik niet zeker ben dat hij een kans maakt om te blijven.”
“Een sterk staaltje van racisme,” reageert vakbondssecretaris Gui Heyrman van ABVV-metaal. “Een harde klap voor Peter. Hoewel hij een knelpuntberoep beheerst, werd hij eerder al afgewezen voor zijn leeftijd en nu dit.” Heyrman bekijkt samen met zijn vakbond welke stappen ze gaan ondernemen. “Allochtone sollicitanten werden vroeger al afgewezen omdat ze klanten zouden afschrikken. Nu is het al omdat de hond hen niet verdraagt,” aldus Heyrman.
Met welke flauwe redenen gaan ze nog aankomen om allochtonen werk te weigeren? En dan maar spreken over integratie... en over allochtonen die hier van ons komen profiteren... maar ze aan werk helpen? Ho maar!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:32   #2
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Wat een schande, iemand met eigen preferenties, bah!

Laatst gewijzigd door C uit W : 8 juni 2007 om 09:32.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:40   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.indymedia.be/files/vdab.gif

Met welke flauwe redenen gaan ze nog aankomen om allochtonen werk te weigeren? En dan maar spreken over integratie... en over allochtonen die hier van ons komen profiteren... maar ze aan werk helpen? Ho maar!
Honden hebben weldegelijk een voor of afkeur tegenover de huidskleur van bepaalde mensen.

Het kan toch niet dat een werkgever zijn hond moet gaan vermoorden omdat die een probleem heeft met zwarten?

Misschien kan Jozef De Witte, die hond even voor de rechtbank brengen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:40   #4
Tegendradigaard

Standaard

Afmaken die hond....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:41   #5
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Honden hebben weldegelijk een voor of afkeur tegenover de huidskleur van bepaalde mensen.

Het kan toch niet dat een werkgever zijn hond moet gaan vermoorden omdat die een probleem heeft met zwarten?

Die hond stemt zondag VB ....wedde
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:43   #6
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik wou schrijven: en nu is het wachten op de eersten die dit perfect normaal vinden, maar ik ben al te laat!

Het ergste is nog dat ze klakkeloos dat verhaaltje van die hond geloven...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:44   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat jij met je allochtonenfobie die werkgever gelijk geeft is niet verwonderlijk natuurlijk.
Dat die waakhond moet kunnen loslopen op de werkplaats tussen de lassers door, dat moet je mij toch eens uitleggen hoor. En een hond die zomaar zonder aanleiding zou bijten is een gevaarlijke hond. Die moet idd afgemaakt worden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 8 juni 2007, 09:44   #8
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is zoals je verhaaltje over katten die enkel overeenkomen als ze minstens één gemeenschappelijke kleur in hun vacht hebben zeker!
Oud 8 juni 2007, 09:46   #9
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Tsss...

Ze zijn zelfs te laf om uit te komen voor wat ze voelen tegenwoordig, precies. Niet dat ik met zulke ideeën te koop zou willen lopen als ze had. Ze zeggen namelijk nogal veel over je ... (kennis, of gebrek daaraan beter).

Edit:

Dit stukje:
Citaat:
“Zodra die meneer hier aankwam, sprong mijn hond tegen het hekken op. Dat doet hij ook als er een zwarte passeert. Die meneer hoefde dus niet eens te bellen. Terwijl we met elkaar babbelden is mijn hond ook niet gestopt met blaffen. Mijn hond heeft wellicht ooit een trap gehad van een zwarte waardoor hij zo doet,” aldus Rampelberg.
Is eigenlijk hilarisch.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 juni 2007 om 09:48.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:48   #10
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
dat is zoals je verhaaltje over katten die enkel overeenkomen als ze minstens één gemeenschappelijke kleur in hun vacht hebben zeker!
Waarom zou een hond niet bang kunnen zijn daarvan?

En als die vent nu eens liegt, waarom moet hij aanvaarden wie jij vindt dat hij moet aanvaarden?
Oud 8 juni 2007, 09:52   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht

En als die vent nu eens liegt, waarom moet hij aanvaarden wie jij vindt dat hij moet aanvaarden?
Ik wist niet dat huidskleur iets met vakbekwaamheid te maken had.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 8 juni 2007, 09:52   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen (en trouwens het kattenverhaal werd nog eens bevestigd, maar dat ter zijde).

Ooit was ik op verlof in de Bahama's en bij onze eerste dag op het strand kregen we van een amerikaanse toeriste een loslopende hond cado.... In ruil voor eten en een plaats in de schaduw van de parasol paste die op het gerief. Ik geloofde er niks van, maar het was nog waar ook. Alleen... hij blafte en grolde ENKEL tegen zwarten die naar zijn zin iets te dicht tegen onze parasol kwamen. Met blanken had hij geen enkel probleem.
We gingen naar het openbaar strand, terwijl toeristen normaal naar hotelstranden gingen, vermits er nogal wat gepikt werd op dat openbaar strand. Niet bij ons hoor, wij konden rustig gaan zwemmen en onze Vagebond lette op ons gerief.

Gelukkig as dat niet hier in België, hier ben je volgens de Edina's racist als je zo'n hond hebt nietwaar?

En voor zover ik me herinner: ook de hond van Boadiccea heeft een racistisch 'probleem' geloof ik.

Ik vermoed dat de Bahama Vagebond al zoveel keer geslagen of gestenigd werd door de plaatselijke zwarten dat hij zich racistisch begon op te stellen? Raar toch hé, zo'n beestjes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 juni 2007, 09:53   #13
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

het zou best kunnen dat die hond geen zwarten kan uitstaan. ik ben geen hond, dus ik kan het niet weten.
Maar loopt die hond dan heel de tijd los? loopt die dan ook gewoon zonder leiband door de werkpost? terwijl daar gelast wordt??

lijkt mij toch iets serieus mis met de arbeidsorganisatie.
Oud 8 juni 2007, 09:55   #14
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het niet kan, maar dat gebeurt niet vanzelf. Dat is dan aangeleerd. En dat gebeurt niet door één keer een trap te krijgen van een zwarte hé. Maar hier is het overduidelijk dat het om een excuus gaat om zijn eigen racisme te verdoezelen. Hij verraadt zichzelf door te zeggen: "Ik heb mijn eigen clienteel en daar zitten geen zwarten tussen".

Citaat:
Omdat je als werkgever potentiële werknemers moet beoordelen op hun capaciteiten en niet op vooroordelen. Voor een knelpuntberoep iemand weigeren met ervaring die dan ook nog eens drietalig is... En dan maar zagen dat ze te veel belastingen moeten betalen en dat werklozen strenger moeten worden aangepakt zeker!

Laatst gewijzigd door Edina : 8 juni 2007 om 09:57.
Oud 8 juni 2007, 09:55   #15
C uit W

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat huidskleur iets met vakbekwaamheid te maken had.
Zegt niemand, maar jij wil wel iemand dwingen om iemand te aanvaarden, wie heeft u dat recht gegeven?
Oud 8 juni 2007, 09:57   #16
C uit W

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het niet kan, maar dat gebeurt niet vanzelf. Dat is aangeleerd. En dat gebeurt niet door één keer een trap te krijgen van een zwarte hé.
Dikke zever, angs is niet noodzakelijk aangeleerd.

Citaat:
Omdat je als werkgever potentiële werknemers moet beoordelen op hun capaciteiten en niet op vooroordelen. Voor een knelpuntberoep iemand weigeren met ervaring die dan ook nog eens drietalig is... En dan maar zagen dat ze te veel belastingen moeten betalen en dat werklozen strenger moeten worden aangepakt zeker!
Tja, het is het bedrijf dat risico loopt om niet goed te draaien he.
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wie wie moet aannemen?
Oud 8 juni 2007, 09:57   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus volgens Edina moeten alle honden die een probleem hebben met mensen van een bepaalde huidskleur, liefst worden afgemaakt... want het is de schuld van de eigenaar ?

Oud 8 juni 2007, 09:58   #18
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Zegt niemand, maar jij wil wel iemand dwingen om iemand te aanvaarden, wie heeft u dat recht gegeven?
Liegen is beter hé?
Oud 8 juni 2007, 09:59   #19
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wil dat iedereen dezelfde kans krijgt om zichzelf te bewijzen ja.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 8 juni 2007, 10:02   #20
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen (en trouwens het kattenverhaal werd nog eens bevestigd, maar dat ter zijde).
Door wie werd je kattenverhaal bevestigd, Circe? Vraag degene die het bevestigde misschien eens een referentie naar een wetenschappelijk artikel daarover... Het is je reinste bullshit en dat je dat nog steeds voor waar aanneemt, zegt heel veel over jou!

Citaat:
Ooit was ik op verlof in de Bahama's en bij onze eerste dag op het strand kregen we van een amerikaanse toeriste een loslopende hond cado.... In ruil voor eten en een plaats in de schaduw van de parasol paste die op het gerief. Ik geloofde er niks van, maar het was nog waar ook. Alleen... hij blafte en grolde ENKEL tegen zwarten die naar zijn zin iets te dicht tegen onze parasol kwamen. Met blanken had hij geen enkel probleem.
We gingen naar het openbaar strand, terwijl toeristen normaal naar hotelstranden gingen, vermits er nogal wat gepikt werd op dat openbaar strand. Niet bij ons hoor, wij konden rustig gaan zwemmen en onze Vagebond lette op ons gerief.

Gelukkig as dat niet hier in België, hier ben je volgens de Edina's racist als je zo'n hond hebt nietwaar?
Aangeleerd.

Citaat:
En voor zover ik me herinner: ook de hond van Boadiccea heeft een racistisch 'probleem' geloof ik.
Hoe verwonderlijk!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be