![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...zonder dat deze leidt tot erbarmelijke omstandigheden.
Citaat:
Het is zeker interessant als je hierdoor op termijn de populatiegroei mee kan terugdrijven (bij tenminste de mensen die in de steden leven). Het is één van de enigste haalbaren, menselijke en moreel aanvaardbare voorstellen hieromtrent die ik ooit heb gezien. De bevolking zou idealiter nog meer in steden moeten geconcentreerd worden denk ik, zo kan het omliggend gebied gebruikt worden voor industrie, landbouw en vooral natuur. Geen versnippering meer, maar een mooi georganiseerd landgebruik waarin alles een eigen plaats heeft.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 juni 2007 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen moeten juist weg uit de steden , zie wat er gebeurt met een opeengepakte bevolking zoals in China .... Massavervuiling , onhygienische toestanden en af en toe een epidemie .... Minder mensen , meer verspreiden , en minder nutteloos verbruik van grondstoffen en milieu ...
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik ben percies toch nog altijd voorstander van de natuurlijke loop der dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Probeer eens met 1,3 miljard Chinezen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de mensen houden dat tegen ... Honger in Afrika ??? Voedsel brengen , imo. een tegennatuurlijke handeling , Griepvirussen en vogelgriepjes en zo in Azie ???? Hetzelfde probleem ... De natuur decimeert ,de mens houd dat tegen ... ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 27 juni 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Het lost zichzelf wel op mettertijd - En de armste klassen eerst! Zij naar de Hoogste Rechter geleid - En voor ons alle dagen feest!
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Er hoeft ook niemand gedwongen te worden, het gaat gewoon om een beleid waarin je bepaalde klemtonen legt en bijgevolg bepaalde trends probeert uit te lokken, en andere probeert te ontmoedigen. Meer kan je als overheid niet doen, (zonder repressie uiteraard, maar de hele aarde is goddank geen dictatuur). Enfin, in dat artikel staat basically enkel hoe je via het beleid in steden ervoor kan zorgen dat je toekomstige armoede indijkt en zelfs voorkomt, door erop te anticiperen ipv achter de feiten aan te hollen wanneer deze al lang zijn geschied. Het is moeilijk om te begrijpen hoe iemand daar tegen kan zijn, zelfs als extreem liberalist.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 juni 2007 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Je kan niet alles hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Als het landverbruik nu net wel door één ding gekenmerkt is dan is het het gebrek aan organisatie en daaruit voortvloeiend het gebrek aan efficiëntie van de verdeling van goederen en diensten. Als alle uit de steden moeten en liefst niet mogen bouwen binnen een bepaalde afstand van mekaar (gesteld dat we daar allemaal de middelen voor zouden hebben) raad ik je aan om bv. het regenwoud zo snel mogelijk te laten verdwijnen, wil je toekomen met je grond. Deze mensen moeten dan ook allemaal zelfvoorzienend worden uiteraard, want begin maar eens een deftige goederen- en dienstenverspreiding te organiseren als iedereen in een andere uithoek woont. Wil je het hebben over nutteloosheid ...
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The most successful supporters of tyranny are without doubt those general declaimers who attribute the distresses of the poor, and almost all evils to which society is subject, to human institutions and the iniquity of governments.
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik in elk geval niet. Ik vind het niet leuk dat de staat daar nu voor zorgt. Nu ja, zorgt... Citaat:
![]() Maar ik vind uithoeken wel cool. Het woord en het begrip. Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van waar komt dat ??? Eeuwen lang kunnen ze daar perfect leven , nu niet meer ... Mischien komt dat wel doordat hun levenswijze zodanig veranderd is dat ze niet meer toekomen met wat de aarde daar voortbrengt ... Vroeger leefden ze daar op een heel andere manier , zonder dat ze een naar de blanken gerichte levenswijze aanleerden en gewoon werden .. De bosjesmannen die nog leven zoals eeuwen geleden hebben geen nood aan voedseldroppings ... Die zijn aangepast aan hun omgeving , niet aan een leefwereld aan de andere kant van de aarde ...
![]() |
![]() |
#16 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind toch dat ik mooie versjes maakte.
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Alle overheden voeren dus een dwang uit. ![]() Ik kan je vertellen dat 'de dwang' die dan uitgaat van economische producten vele malen sterker is. [quote]Wel, ik geloof niet dat armoede ingedijkt zal worden door iedereen op een hoopje te gooien in de steden. Citaat:
Het zal zeker altijd bestaan. Zelfs in een ideale wereld, omdat het relatief is.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Of ga je ervan uit dat een privé-firma dat doet? Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |