Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 01:19   #1
Rode Bert
Vreemdeling

Standaard Wat gebeurt er hier???

Misschien is hetgeen ik nu pleeg te verkondigen niet echt geschikt voor fora zoals deze maar ik zou toch graag mijn verhaal eens doen…

Gisterochtend ging ik des nachts (of des ochtends, zo U wenst) naar het secreet, toen ik mijn moeder in tranen aantrof. Onze waakhond, een Boerboel van 6 jaar oud (eerder een jong-volwassen leeftijd voor honden van dit ras), bleek gestorven te zijn. Het was toen ongeveer 6.30 uur (’s nachts) toen mijn moeder me dit vertelde. Ik had de hond echter omstreeks 4 uur nog gezien in gezonde toestand, er scheelde echt niets mee. Natuurlijk kan een gezonde jonge hond altijd plotseling sterven, ik maakte me er niet druk over, zo’n dingen gebeuren nu eenmaal wanneer je de keuze maakt om een huisdier te houden. Ik heb mijn moeder nog even getroost tot ik ging slapen (ongeveer 8.00 uur).

Om ongeveer 12.00 uur werd ik door mijn moeder gewekt. Ze vertelde me dat ook de kippen (8 kippen en 4 hanen) verdwenen waren. Ik ging kijken in het kippenhok en inderdaad, slechts één kip zat er nog. De overige 7 kippen en 4 hanen leken wel verdampt. Geen pluim, geen spoortje bloed, niets was terug te vinden van deze dieren. Ook de eieren die ze gelegd hadden (mijn moeder had niet meteen de eieren geraapt) waren verdwenen. Niet stukgebeten ofzo, echt verdwenen. Van de 8 kippen en 4 hanen die we hadden zat er dus nog maar één in ons kippenhok... Geen spoor van de rest.

Mijn stiefvader is daarop naar de dierenarts gegaan om onze gestorven hond te laten onderzoeken. Volgens de dierenarts is het dier ofwel gestorven door teveel te eten (wat bijna echt niet kan, ’s nachts krijgen onze honden geen eten hoor) ofwel door een hartaanval, waarschijnlijk door ergens geschrokken voor te zijn. Wat me vooral stoort is dat we alles samen 5 honden hebben (enkel degene die los zat is gestorven) en er geen één van deze honden lawaai heeft gemaakt. Normaal is het een chaos van jewelste wanneer er nog maar iemand door het zandpadje komt gereden of mijn vriendin voor de poort staat (wij wonen helemaal “op den buiten”, ingesloten door maïsvelden.

Ik heb ondertussen in enkele lokale buurtcafé’s mijn verhaal verteld en blijkbaar wordt sinds enkele weken de hele buurt (in pakweg een straal van ongeveer -zo schat ik- 2 kilometer) door dit probleem geteisterd (kippen die verwijnen met eieren en al). Hetgeen zich bij mij afspeelde gebeurde binnen een tijdsspanne van maximum 3 uur.

Ik hoop van harte dat iemand mij enig inzicht kan verschaffen hieromtrent want bij ons weet niemand wat er eigenlijk gebeurt is. Wij overwegen klacht in te dienen tegen onbekenden (mijn stiefvader denkt dat de hond vergiftigd is en dat de kippen gestolen zijn, wat me nogal sterk lijkt aangezien dit onze andere honden zou moeten hebben gewekt en opgejut en het in onze buurt blijkbaar een echte plaag is).

Met vriendelijke groet en in de hoop iets meer te weten te komen.
Rode Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 01:24   #2
Rode Bert
Vreemdeling

Standaard

Ik ben trouwens van de Kempen, tussen Geel en Diest om precies te zijn (gemeente Laakdal), moest dit van enig nut zijn.
Oud 17 juli 2007, 01:29   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

De oplossing lijkt me nogal voor de hand liggend te zijn: je hond heeft de kippen opgegeten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 01:40   #4
Rode Bert
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De oplossing lijkt me nogal voor de hand liggend te zijn: je hond heeft de kippen opgegeten.
Uitgesloten. Poort van kippenhok was dicht, en zoals gezegd er is geen één restant van een kip teruggevonden (zelfs geen spatje bloed). We zijn trouwens met enkele buren door de velden getrokken in de hoop de kippen ergens (dood) terug te vinden maar dit zonder resultaat. Sinds enkele weken verdwijnen kippen trouwens met regelmaat in onze buurt (dat wist ik pas sinds vandaag), sinds een maand ofzo. Met eieren en al trouwens.

Zeer luguber maar ik ben zeker dat er een goede verklaring voor is, ik hoop ze alleen zo snel mogelijk te horen. Ik zal ook het Laatste Nieuws aanschrijven als deze trend zich blijft voortzetten, misschien krijgt dit dan wat aandacht ofzo want bepaalde factoren lijken niet echt te kloppen.
Oud 17 juli 2007, 02:10   #5
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Bert Bekijk bericht
Misschien is hetgeen ik nu pleeg te verkondigen niet echt geschikt voor fora zoals deze maar ik zou toch graag mijn verhaal eens doen…

Gisterochtend ging ik des nachts (of des ochtends, zo U wenst) naar het secreet, toen ik mijn moeder in tranen aantrof. Onze waakhond, een Boerboel van 6 jaar oud (eerder een jong-volwassen leeftijd voor honden van dit ras), bleek gestorven te zijn. Het was toen ongeveer 6.30 uur (’s nachts) toen mijn moeder me dit vertelde. Ik had de hond echter omstreeks 4 uur nog gezien in gezonde toestand, er scheelde echt niets mee. Natuurlijk kan een gezonde jonge hond altijd plotseling sterven, ik maakte me er niet druk over, zo’n dingen gebeuren nu eenmaal wanneer je de keuze maakt om een huisdier te houden. Ik heb mijn moeder nog even getroost tot ik ging slapen (ongeveer 8.00 uur).

Om ongeveer 12.00 uur werd ik door mijn moeder gewekt. Ze vertelde me dat ook de kippen (8 kippen en 4 hanen) verdwenen waren. Ik ging kijken in het kippenhok en inderdaad, slechts één kip zat er nog. De overige 7 kippen en 4 hanen leken wel verdampt. Geen pluim, geen spoortje bloed, niets was terug te vinden van deze dieren. Ook de eieren die ze gelegd hadden (mijn moeder had niet meteen de eieren geraapt) waren verdwenen. Niet stukgebeten ofzo, echt verdwenen. Van de 8 kippen en 4 hanen die we hadden zat er dus nog maar één in ons kippenhok... Geen spoor van de rest.

Mijn stiefvader is daarop naar de dierenarts gegaan om onze gestorven hond te laten onderzoeken. Volgens de dierenarts is het dier ofwel gestorven door teveel te eten (wat bijna echt niet kan, ’s nachts krijgen onze honden geen eten hoor) ofwel door een hartaanval, waarschijnlijk door ergens geschrokken voor te zijn. Wat me vooral stoort is dat we alles samen 5 honden hebben (enkel degene die los zat is gestorven) en er geen één van deze honden lawaai heeft gemaakt. Normaal is het een chaos van jewelste wanneer er nog maar iemand door het zandpadje komt gereden of mijn vriendin voor de poort staat (wij wonen helemaal “op den buiten”, ingesloten door maïsvelden.

Ik heb ondertussen in enkele lokale buurtcafé’s mijn verhaal verteld en blijkbaar wordt sinds enkele weken de hele buurt (in pakweg een straal van ongeveer -zo schat ik- 2 kilometer) door dit probleem geteisterd (kippen die verwijnen met eieren en al). Hetgeen zich bij mij afspeelde gebeurde binnen een tijdsspanne van maximum 3 uur.

Ik hoop van harte dat iemand mij enig inzicht kan verschaffen hieromtrent want bij ons weet niemand wat er eigenlijk gebeurt is. Wij overwegen klacht in te dienen tegen onbekenden (mijn stiefvader denkt dat de hond vergiftigd is en dat de kippen gestolen zijn, wat me nogal sterk lijkt aangezien dit onze andere honden zou moeten hebben gewekt en opgejut en het in onze buurt blijkbaar een echte plaag is).

Met vriendelijke groet en in de hoop iets meer te weten te komen.
Dank u ik slaap de rest van de nacht niet meer.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 02:13   #6
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik zie de verklaring ook niet, hoe zou die je hond kunnen gedood hebben (zonder dat je dierenarts dat ziet?).

Erg jammer voor die diertjes!

Citaat:
Dank u ik slaap de rest van de nacht niet meer.
Dit is toch niet grappig?
Oud 17 juli 2007, 02:14   #7
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik zie de verklaring ook niet, hoe zou die je hond kunnen gedood hebben (zonder dat je dierenarts dat ziet?).

Wrm denk je dat ik die extra grote smiley er heb gezet om mezelf wat minder bang te maken. (nu doe ik het weer)

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 17 juli 2007, 02:26   #8
Rode Bert
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

De vraag is niet onmiddelijk HOE, maar eerder WIE die hond zou gedood hebben? En dan 11 van de 12 kippen verdwenen??? Zonder één spoor achter te laten? Geen pluim, geen bloed, niets dat op een vos ofzo wijst (er zaten trouwens 5 honden op ons domein, en we hebben maar een middelgrote tuin + middelgroot kippenhok dus een vos zou normaal niet verder durven komen dan de honden. We hebben ook geen sporen van een dier gevonden in de buurt, toch niet van een "groot" dier dat een serieuze voetafdruk achterlaat. Overigens blijken er in een straal van enkele kilometeres (1 of 2, sinds een drietal weken) kippen met eieren en al te verdwijnen, zonder enig spoor na te laten. Dit is echter de eerste keer dat er een hond dood wordt teruggevonden naar mijn mening. Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar HLN.BE en ik hoop dat men tenminste in de regiokrant aandacht besteedt aan dit fenomeen want ik zit echt wel met een hele hoop vraagtekens.
Oud 17 juli 2007, 02:27   #9
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is niet onmiddelijk HOE, maar eerder WIE die hond zou gedood hebben? En dan 11 van de 12 kippen verdwenen??? Zonder één spoor achter te laten? Geen pluim, geen bloed, niets dat op een vos ofzo wijst (er zaten trouwens 5 honden op ons domein, en we hebben maar een middelgrote tuin + middelgroot kippenhok dus een vos zou normaal niet verder durven komen dan de honden. We hebben ook geen sporen van een dier gevonden in de buurt, toch niet van een "groot" dier dat een serieuze voetafdruk achterlaat. Overigens blijken er in een straal van enkele kilometeres (1 of 2, sinds een drietal weken) kippen met eieren en al te verdwijnen, zonder enig spoor na te laten. Dit is echter de eerste keer dat er een hond dood wordt teruggevonden naar mijn mening. Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar HLN.BE en ik hoop dat men tenminste in de regiokrant aandacht besteedt aan dit fenomeen want ik zit echt wel met een hele hoop vraagtekens.
Ik zou eigenlijk al de politie gebeld hebben.
Oud 17 juli 2007, 05:02   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij overwegen klacht in te dienen tegen onbekenden (mijn stiefvader denkt dat de hond vergiftigd is en dat de kippen gestolen zijn, wat me nogal sterk lijkt aangezien dit onze andere honden zou moeten hebben gewekt en opgejut en het in onze buurt blijkbaar een echte plaag is).
Vergiftiging lijkt mij ook de meest logsiche verklaring voor de dood van de hond.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 05:19   #11
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Vergiftiging lijkt mij ook de meest logsiche verklaring voor de dood van de hond.
Dit zijn paranormale wezens, aliens hoogswaarschijnlijk. De honden blaften niet dus...

Oud 17 juli 2007, 05:58   #12
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

De Wase Wolf is terug
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 06:58   #13
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
De Wase Wolf is terug
Neen, dat kan niet. Geen pluimen of bloed en geen sporen van geweld. Het kan niet anders dan een alien abduction zijn. Let's call Mulder and Scully(of was het Sculder en Mully?)!
Oud 17 juli 2007, 07:41   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Simpel, en geen alleenstaand geval.

Verschillende boeren in de buurt van mijn schoonmoeders verblijfplaats hebben soortgelijke gevallen gemeld. Ze halen geen van alleen de kranten.

Wat wel opvalt is dat er al verschillende Roemeense bendes zijn opgerold in haar omgeving....

Ik vermoed dat het hondje gewoon vergiftigd is met een stuk vlees over de omheining geworpen.
En nadat de zekerheid er was dat er geen kabaal kwam, de kippen snel en vakkundig in een transportmogelijkheid gepropt.
Oud 17 juli 2007, 07:50   #15
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Het heeft lang geduurd....
Oud 17 juli 2007, 08:28   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Elvis Peeters heeft daar een prachtig boekje over geschreven : 'De Ontelbaren' ...
als ik mij niet vergis won ie daar de libris literatuurprijs mee

echt de moeite !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 08:30   #17
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat wel opvalt is dat er al verschillende Roemeense bendes zijn opgerold in haar omgeving....

Ik vermoed dat het hondje gewoon vergiftigd is met een stuk vlees over de omheining geworpen.
En nadat de zekerheid er was dat er geen kabaal kwam, de kippen snel en vakkundig in een transportmogelijkheid gepropt.
Zouden die nu echt helemaal uit Roemenië komen om een paar kippen en een handvol eieren te stelen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 09:11   #18
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zouden die nu echt helemaal uit Roemenië komen om een paar kippen en een handvol eieren te stelen?

Pas op Kortaf..vorige week, ineens, plots, hadden onze kippen op een dag geen eieren meer...geen kapotte eierschaal, niets te vinden...
Heel raar...

*belt heel snel inspector Clouseau*
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:07   #19
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Er is geen ontkomen meer aan.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2j5e5bp.jpg‎
Bekeken: 198
Grootte:  41,5 KB
ID: 23185  

Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:19   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Pas op Kortaf..vorige week, ineens, plots, hadden onze kippen op een dag geen eieren meer...geen kapotte eierschaal, niets te vinden...
Heel raar...

*belt heel snel inspector Clouseau*
Clouseau is een watje. Bel deze:

(dan heb je er nog deftige muziek bij ook)

on-topic: ik heb toch ook het gevoel dat hier een dievenbende aan de slag is. Andromeda kan er grappig over doen, maar het is naar mijn aanvoelen zowat de enige plausibele verklaring. Het zou me sowieso niet verbazen gezien de laatste tijd hier en daar al een verkoolde roemeen is gevonden die in een hoogspanningscabine wat koper wou stelen of zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be