Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2022, 08:24   #27481
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De Russen zijn gerust bereid om lokale verkiezingen en referenda te laten organiseren door de VN of de OVSE, net zoals ze ook daartoe bereid waren in Donbas. (een van de onderdelen van de Minsk akkoorden). Je mag 2 keer raden wie dat niet ziet zitten?

Als het niet met de VN of OVSE is, dan maar zonder. Maar de referenda zullen ze komen. Uiteraard als de Russen die organiseren is de uitkomst een uitgemaakte zaak. Echter, dat de Russen wel en de Oekraïners niet bereid zijn lokale verkiezingen of referenda te laten organiseren door een van beide organisaties, zegt veel.
Trouwens in het door Kiev gecontroleerde deel van Donbass, in 2019, won niet Zelensky maar wel een Poetin-fan, Boyko. Sindsdien zit hij in de gevangenis natuurlijk, als hij nog leeft.
Zelensky beloofde de akkoorden van Minsk te respecteren, en op te komen voor de Russisch taligen, en voor zijn verkiezing hield hij de meeste toespraken in het Russisch erna enkel in het Oekraïens. De man had net voor de oorlog nog een populariteit van minder dan 15%. Maar daar had hij een oplossing voor: namelijk oppositiepartijen verbieden en oppositieleiders in de gevangenis gooien.

Nu schildert de westerse pers hem af als een held, maar in Oekraïne is zijn reputatie al lang ten onder gegaan aan allerlei corruptieschandalen. En heeft hij de oorlog werkelijk zo goed aangepakt? Toegegeven, hij kwam zeer geloofwaardig over in het Westen, "een goede acteur", zegt Poetin over Zelensky. Maar op een paar dagen tijd konden de Russen zonder tegenstand helemaal oprukken naar Kherson. Hoewel Zelensky al lang door de Amerikanen gewaarschuwd was over een op handen zijnde Russische invasie. Wat de westerse pers (behalve DW) er ook niet bij vertelt is dat heel wat van zijn entourage overliepen naar de Russen. Daarnaast de overgrote meerderheid van de burgemeesters en andere gezagsdragers in Zuid-Oekraïne.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 08:26   #27482
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ben je nu al tegen jezelf aan het discussiëren?
Ik wilde dit bijvoegen bij mijn oorspronkelijke tekst maar was te laat.
Oud 27 juli 2022, 08:34   #27483
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Ik wil dringend eens wat filmpjes zien waarin de russen door de "veroverde Oekraïners" worden uitgemaakt voor oorlogsmisdadigers. Je kan mij niet wijsmaken, als die filmpjes bestaan, dat we ze al niet te zien zouden gekregen hebben. Of is de censuur in rusland zo perfect dat de tegenstanders van putin de filmkes niet naar buiten krijgen?

Of BESTAAN die filmkes niet? Komaan, help me nu eens om de russen in een slecht daglicht te stellen he zeg!!

Filmkes waarin de russen helden worden genoemd zijn er blijkbaar in overvloed. Dat kunnen we toch niet hebben hé!!

https://www.ninefornews.nl/kijk-russ...ullie-gewacht/
Oud 27 juli 2022, 08:35   #27484
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel pech kan je ook hebben als rechtschapen buur? De Georgiërs en de Moldaviërs waren ook al niet vertrouwen waardoor Rusland met spijt in het hart gebied heeft moeten inpikken.
Georgië en Moldavië maakten deel uit van de Sovjet-Unie, en daarvoor van het Russische rijk. Ze werden onafhankelijk zonder dat een enkel schot gelost werd. Jammer genoeg waren ze zelf heel wat minder coulant dan de Russen: gebieden die zich op hun beurt onafhankelijk wilden verklaren, kregen te maken met militaire onderdrukking. Dus enter de Russische troepen, die deze Russisch talige gebieden beschermde tegen Georgische en Moldavische troepen, reeds vanaf begin jaren 90 dus lang voor Poetin. Heel recent nog hebben de Russen de Armeniërs van Nagorno Karabakh behoed voor een nieuwe genocide.

Amerikaanse troepen bevinden zich over heel de wereld, en heus niet om "etnische Amerikanen" te beschermen.

De Russen hebben het wazig fenomeen "Wagner" maar Russische troepen opereren enkel binnen de voormalige Sovjet-Unie.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juli 2022 om 08:36.
Oud 27 juli 2022, 08:38   #27485
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik wil dringend eens wat filmpjes zien waarin de russen door de "veroverde Oekraïners" worden uitgemaakt voor oorlogsmisdadigers. Je kan mij niet wijsmaken, als die filmpjes bestaan, dat we ze al niet te zien zouden gekregen hebben. Of is de censuur in rusland zo perfect dat de tegenstanders van putin de filmkes niet naar buiten krijgen?

Of BESTAAN die filmkes niet? Komaan, help me nu eens om de russen in een slecht daglicht te stellen he zeg!!

Filmkes waarin de russen helden worden genoemd zijn er blijkbaar in overvloed. Dat kunnen we toch niet hebben hé!!

Want als er geen filmkes van bestaan kan het niet gebeurd zijn.

Dat is Tomorrowland niet, Gunter.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 08:44   #27486
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dagelijks verschijnen er honderden. Ik heb een tijdje hier en daar zo'n filmpje op deze draag gepost. Maar er zijn er elke dag veel nieuwe.
In en rond Kiev waren ze heus niet populair. Maar alles wijst er op dat in Zuid-Oekraïne en de Donbas de grote meerderheid de Russen steunt. Om een voorbeeld te geven de overgrote meerderheid van de burgemeesters en gemeentelijke besturen werken nu samen met de Russen. De uitzonderingen trokken weg samen met de Oekraïense troepen en komen zeer uitgebreid aan bod in de Oekraïense en westerse media als "vertegenwoordigers van de bevolking in de bezette gebieden". Bijna altijd hebben ze een "geöekraïniseerde" naam en spreken enkel Oekraïens. In een streek waar meer dan 3 vierden enkel Russisch spreekt.
Oud 27 juli 2022, 08:49   #27487
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geloof meer in filmpjes gepost door gewone burgers, dan in de propaganda van Kiev. Je ziet onder andere dat Mariupol heropgebouwd wordt, dat de grote meerderheid er nog woont, en dat de overgrote meerderheid Kiev vervloeken.
Niet verwonderlijk, ook in 2014 al verzetten de inwoners zich op heldhaftige wijze tegen de troepen van het nieuwe regime.

https://www.youtube.com/watch?v=C5CaK2LbzH8
Oud 27 juli 2022, 09:39   #27488
gunter5148

Standaard

Citaat:

Dat is het hem net, het is wél tomorrowland. Iedereen heeft ne smartphone, als het ware vastgekleefd in z'n handen. Elk voorval, hoe triviaal ook, wordt gefilmd, in de hoop dat er iets ergs gebeurt, en dat je dan veel "likes" op social media krijgt. De nieuwe "drugs."
Dus, waar zijn die filmkes van die vermaledijde "slechte russen?"

Of geraken we echt niet verder dan wat false flags?

Komaan hé, build back better movies!
Oud 27 juli 2022, 09:50   #27489
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Dan ga je veel plezier hebben aan YouTube kanaal 1420, waar dagelijks gewone Russen vragen beantwoorden, vaak over de Oekraiense oorlog en hun kijk erop.

Jonge Russen zien heel vaak dwars door de allesverterende Kremlin-leugens en propaganda heen.
Er is dus nog hoop voor de toekomst.

Kanaal 1420 : https://www.youtube.com/c/1420channel

"Russians are terrorists now. Reactions." : https://www.youtube.com/watch?v=XEXk...iOJ3t&index=29

"Do Russians think Putin is a War Criminal" : https://www.youtube.com/watch?v=XwQg...iOJ3t&index=27
Tendentieuze BS, dat kanaal. Net eens een paar edito's bekeken.

Dat is geen "rapportage on the field."

Dat is een "journalist" die misleidende vragen stelt, aan passanten. Dit heeft NIETS met de situatie "on the ground" in Oekraïne te maken.

Is dit het beste wat je kan doen om de russen in een slecht daglicht te stellen?

Komaan he zeg, beter uw best doen hé.

"we" zijn niet alleen "de realiteit" aan het verliezen, maar ook "het narratief."

Je zal uit een andere vaatje moeten tappen als we "het narratief" terug willen winnen.

Hoe je de "realiteit" terug wil winnen, mhh, ik zou het niet weten.

Alle suggesties welkom.
Oud 27 juli 2022, 10:14   #27490
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het is een RUSSISCHE youtuber met enige bekendheid ondertussen die aan gewone Russische burgers in Moskou (meestal) vragen stelt over de actualiteit.

Simpeler en duidelijker dan dat kan het niet worden.

En de antwoorden zijn in elk geval interessant, ook al bevallen ze jou blijkbaar niet om een of andere reden.
Neen, het is de complete hypocrisie die me tegen de borst stoot. Zie eens hoe slecht wij zijn, en hoe heilig "de anderen" zijn.

Mocht je het niet weten, YOUTUBE is een quasi overheidsbedrijf, in handen van de vijand van de russen.

Nope, pakt geen verf. Gewoon wat edito's, maar geen enkel bewijs "on the ground."

Heb je geen goede bronnen over daadwerkelijk bewezen militaire achteruitgang van de russen?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 27 juli 2022 om 10:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 10:21   #27491
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ah, de boodschap bevalt niet en dus schiet je op de pianist : de youtuber in kwestie en het medium 'youtube'.

Oogkleppen van formaat, nu ja, jouw keuze natuurlijk.
Carry on.
Neen, ik heb het over de INHOUD van de filmkes. Edito's.

Ach laat maar. Die bewijzen van vermeende russische militaire achteruitgang ZIJN er gewoon niet....
Oud 27 juli 2022, 10:39   #27492
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach laat maar. Die bewijzen van vermeende russische militaire achteruitgang ZIJN er gewoon niet....
De inhoud van die filmpjes is inderdaad nul.
Oud 27 juli 2022, 10:42   #27493
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Her en der in Rusland zullen er jongeren en niet meer jongeren ondereen zitten te bespreken hoe ongeloofwaardig de officiële communicatie over het verloop van de oorlog is.

Ik denk dat die mensen het hoofd zouden schudden bij wat je allemaal zit te zeggen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 10:52   #27494
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

INHOUDELIJK
Ambassador reveals details of landmark Putin-Khamenei meeting
26 jul 2022
"(...)

In an interview with the website of Khamenei’s office, the Iranian Ambassador
(to Moscow) revealed details of the meeting between the Russian President
Vladimir Putin and Ali Khamenei, saying, “The Russian President informed the
Leader of the Islamic Revolution, Ali Khamenei, during their meeting in Tehran,
that several European leaders had said when they met with him that they
totally oppose NATO expansion eastward and (in particular) towards Russia.
However, when they (European leaders) were questioned about the reason
behind this expansion, they answered that it is an American demand.”

(...)"
Vertaling:
"(...)

In een interview met de website van Khamenei's kantoor onthulde de Iraanse
ambassadeur (aan Moskou) details over de ontmoeting tussen de Russische
President Vladimir Poetin en Ali Khamenei: "de Russische President
informeerde de Leider van de Islamitische Revolutie, Ali Khamenei, tijdens
hun ontmoeting in Teheran, dat verschillende Europese leiders tijdens een
gesprek met hem hedden gezegd dat ze zich volledig tegen de uitbreiding
van de NAVO naar het oosten en (in het bijzonder) naar Rusland verzetten.
Toen de (Europese leiders) echter werd gevraagd over de reden van deze
uitbreiding antwoordden ze dat het een Amerikaanse eis is.

(...)”
Onder vier ogen melden Europese leiders aan de Russische president wat ze echt denken van de expansie oostwaarts van NAVO.
Oud 27 juli 2022, 10:52   #27495
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Her en der in Rusland zullen er jongeren en niet meer jongeren ondereen zitten te bespreken hoe ongeloofwaardig de officiële communicatie over het verloop van de oorlog is.

Ik denk dat die mensen het hoofd zouden schudden bij wat je allemaal zit te zeggen.
Gelieve met bewijzen te komen. ECHTE bewijzen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juli 2022 om 10:53.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 10:53   #27496
gunter5148

Standaard

Citaat:

ook bij U enkel maar wat gelul.
Oud 27 juli 2022, 10:59   #27497
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Gelieve met bewijzen te komen. ECHTE bewijzen.
Jij vraagt naar 'echte' bewijzen terwijl je zelf verwijst naar verhaaltjes van een kwast zoals Ali Khamenei ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 11:03   #27498
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zou iemand dat doen, als je op voorhand weet dat het delen van zo’n filmpjes je toch niet van gedachten zal doen veranderen?

Het gebrek aan goede discussie hier, is mijn inziens omdat alle deelnemers in de discussie hier niet van gedachten veranderen, ongeacht welk argument/bewijs wordt aangevoerd. Het enige wat je kan doen, is wijzen op inconsistentie in argumentatie, maar dat ook enkel voor entertainment, vrees ik. Niemand gaat hier van gedachten veranderen, jij ook niet, dus waarom moeite doen?…
Oud 27 juli 2022, 11:06   #27499
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Nog eentje voor de mensen die wat verder willen kijken dan de voorgekauwde onzin van de propagandakanalen:

Ray McGovern: Historical Context for Conflicts in Ukraine
duurtijd: 1 uur en 4 minuten
11 jul 2022

Een gepensioneerde insider aan het woord.

CIA analist: LINK

Hoofd van de Rusland desk binnen de CIA, met dagelijkse briefings aan twee Amerikaanse presidenten van de jaren '70 tot de jaren '90.

McGovern studeerde Russische taal, literatuur en geschiedenis (Fordham University)
Oud 27 juli 2022, 11:09   #27500
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Waarom zou iemand dat doen, als je op voorhand weet dat het delen van zo’n filmpjes je toch niet van gedachten zal doen veranderen?

Het gebrek aan goede discussie hier, is mijn inziens omdat alle deelnemers in de discussie hier niet van gedachten veranderen, ongeacht welk argument/bewijs wordt aangevoerd. Het enige wat je kan doen, is wijzen op inconsistentie in argumentatie, maar dat ook enkel voor entertainment, vrees ik. Niemand gaat hier van gedachten veranderen, jij ook niet, dus waarom moeite doen?…
Citaat:
Het enige wat je kan doen, is wijzen op inconsistentie in argumentatie
Waar u tekortschiet.
Citaat:
inconsistentie
Incontinentie, dat bij overvloed.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juli 2022 om 11:13.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be