![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#27561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens het regime wil ook de Krim heroveren. Ze willen helemaal geen toegevingen doen, aangemoedigd door het Westen. Daarom dat dit regime best verdwijnt. Zal op termijn ook gebeuren. In West- en Centraal-Oekraïne hebben ze sinds de onafhankelijkheid altijd op anti-Russen gestemd, en in Zuid- en Oost-Oekraïne altijd op pro-Russen.(en dat gaat eigenlijk al veel verder terug, tot de 19de eeuw). Veel is er niet veranderd. Je ziet ook dat de houding ten opzichte van de Russen heel anders is in beide streken. In Kiev en omstreken kregen ze molotow cocktails als verwelkoming, daarom ook dat ze de bevolking daar soms vijandig behandelden, in Oost- en Zuid-Oekraïne worden ze met open armen en Sovjet-vlaggen verwelkomd door de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me als Oekraïense soldaat minder zorgen maken in een militair kamp dan in een supermarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27564 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Neem nu die aanslag op dat warenhuis in Vinnitsa, ge weet wel, dat 'burgerlijk doel'. Wat denkt ge dat er in alle haast en spoed opgeraapt en verdoezeld moest worden in onderstaande link? Dat gaan toch geen goudklompkes of diamantjes zijn hé ![]() https://www.youtube.com/watch?v=MbTt4bcNdlI Hier hebt ge bijvoorbeeld een link waar men burgers en Tsjetsjeense soldaten aan het woord laat: https://www.youtube.com/watch?v=K8PwNQnhe-8&t=434s Dit fragment zal ook wel volledig gekleurd zijn, net als alle filmkes die van de Oekraëinse soldaten komen, maar als hier ook maar 10 % van waar is, is het toch duidelijk dat men zich van die verdragen langs beide kanten geen zak aantrekt, men als enige doel heeft om de vijand en zijn infrastructuur uit te schakelen en men gewoon schiet op waar men denkt dat dat zich bevindt. Dat men dan burgers als civiel schild gebruikt, of af en toe eens wapens opslaat in een winkelcentrum, of vergaderingen in een woonblok organiseert omdat men weet dat men daar niet op mag schieten vind ik juist logisch. Als de vijand er wel op schiet kunt ge juist comedia del arte spelen dat er civiele doelen geraakt werden en er burgers gedood werden. En in het beste geval vergist de vijand zich, wordt er een civiel doel geraakt waar dat dus niet het geval is en worden ze tot oorlogsmisdadiger gepromoveerd... Bij de haven van Odessa zal dat ook wel het geval geweest zijn. Eerst laat ge een verdrag tekenen om graan vanuit een haven te laten vertrekken met als doel een hongersnood in Afrika te voorkomen, en van zodra de tegenpartij dat ondertekend heeft, gaat ge daar natuurlijk wat militair materiaal ook zetten, dat mogen ze dan toch niet meer aanvallen ![]()
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 28 juli 2022 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27565 | ||||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://twitter.com/gerashchenko_en/...443317248?s=24 Probeer maar in het Westen eens iets te vinden dat nog maar in de buurt komt... Citaat:
Citaat:
Citaat:
De sancties raken inderdaad jammer genoeg Europese burgers, maar wat ik van de Russen hoor die hier wonen hebben ze dat er voor over. Het blijkt met de Russische economie ook heel wat minder goed te gaan dan ze beweren, wat ik van vrienden hoor in Rusland gaat het ook echt niet goed (de Roebel staat kunstmatig wel hoog maar prijzen van huishoudtoestellen zijn ondertussen bijvoorbeeld meer dan 3x zo hoog). Maar als jij alternatieven hebt om Rusland de gestolen / bezette gebieden terug te laten geven en hen alle schade te laten compenseren hoor ik ze graag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27566 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stalin offerde eigen volk op om de Duitsers te stoppen ; wij offeren Oekrainers op om de Russen te stoppen, dat is toch een gans verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat had ge dan aan Vladimir moeten zeggen (niet zeker of hij ging luisteren) want hij dacht van wel he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is omdat hij dan lik op stuk krijgt, en Moskou ook verglaasd zou worden. De strikt enige reden in deze wereld waarom men niet gewelddadig is, is omdat de kostprijs ervan groter is dan wat ge ermee kunt kopen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juli 2022 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kwiebus dacht dat hij het met zijn oude tanks ook kon. Dat is zo slecht gegaan, dat we in 't westen ondertussen van onze schrik bekomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Rusland motiveert: het recht op een invloedssfeer "(...)
![]() |
![]() |
#27571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch nogal wiedes. Waarom zouden wij toelaten dat de Russen een invloedsfeer zouden hebben ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag mag ondertussen gesteld worden of wij onze Europese Unie nog wel zelf aan het besturen zijn.
Sergei Glaziev formuleert het als volgt: "De rode draad in de geopolitiek van de VS en het VK is de drang om RuslandBRON 15 jul 2022 Probleem is natuurlijk dat het snode plannetje van de VS en het VK niet gaat lukken, en dan zit de EU, die meegaat / meegesleurd wordt / gedwongen wordt om mee te gaan / te dom is om te begrijpen dat de wereld verandert / te corrupt is / ... (vul zelf in), pas goed met de gebakken peren.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 juli 2022 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als troepen zich verschuilen in of de vijand beschieten van ziekenhuizen of scholen, en militair materieel opslaat in warenhuizen, zijn dit legitieme doelwitten. Overigens Oekraine beschiet ook zulke doelen, en de NAVO deed net hetzelfde in Servie. Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2022 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27576 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tommeke
Citaat:
Citaat:
Als je hetzelfde in Oekraine doet, is dat gegarandeerde zelfmoord. Citaat:
Goed, maar de VRT, BBC, etc. Worden betaald dooe de belastingbetaler zouden moeten objectief zijn. Citaat:
Wat vindt u bijvoorbeeld van dit? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De akkoorden van Boedapest waren een intentieverklaring hebben geen bindende kracht. De Minsk akkoorden wel. Wat is dan trouwens eigenlijk het probleem met wapens leveren aan Iran of Hezbollah die bedreigd worden door Israel? Waarom een wapen embargo tegen Iran? En waarom geen zware aanvalswapens leveren aan de Palestijnen die bedreigd en bezet worden door Israel? Waarom geen Palestijnen opleiden in de EU om beter Israelische militairen te kunnen doden? Voor je zegt whataboutism er zijn internationale verdragen en regels. Je kunt niet eisen dat een land gestraft wordt terwijl je er eelf voor zorgt dat een ander land dat ook die regels overtreedt niet gestraft wordt. Heeft dan niets meer re zien met internationale wetten als die "a la tete du client" toegepast worden. Justitie voor de ene maar niet voor de andere is geen justitie maar willekeur. De sancties raken inderdaad jammer genoeg Europese burgers, maar wat ik van de Russen hoor die hier wonen hebben ze dat er voor over. Het blijkt met de Russische economie ook heel wat minder goed te gaan dan ze beweren, wat ik van vrienden hoor in Rusland gaat het ook echt niet goed (de Roebel staat kunstmatig wel hoog maar prijzen van huishoudtoestellen zijn ondertussen bijvoorbeeld meer dan 3x zo hoog). Vooral Russen die banden.hebben met het Westen of producten uit het Westen nodig hebben zijn hard getroffen. Chinese huishoudtoestellen zijn niet duurder geworden, wel westerse merken. Ook hier schiet het Westen in eigen voet. De Europeanen worden nu volledig uit de Russische markt gedwongen en wie eenmaal de goedkopere Chinese alternatieven gewend is zal niet meer terugkeren. Citaat:
Dat moet niet perse. ik zou dat laten afhangen van de lokale bevolking in die febieden. Wat zij willen telt voor mij. Directe democratie, geen pseudo-democratie met pro-forma verkiezingen waaraan alleen pro-westerse partijen mogen deelnemen. Wanneer de NAVO alle schade in Libie, Servie, etc. Compenseert, de VS 100 biljoen uitkeert aan Irak, Libie, etc. dan kan er inderdaad sprake zijn van schadevergoeding door Rusland. Tot nu toe is dat niet opgenomen in het internationale rechtsstelsel of wordt het alleszins nooit in de praktijk toegepast. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Oekraiense leger zou trouwens ook schieten moesten de Russen er niet zitten, zoals ze trouwens al 8 jaar doen, maar dan op rebellen en burgers. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27577 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27578 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Slim argument, en ik vraag me af of "straks" niet al begonnen is.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#27579 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27580 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar, wat ik wel begrepen heb, is dat men in het “westen” op deze ogenblik miljarden euros aant besteden is om een bepaald verhaal te vertellen. (Herinner u het verhaal rond snotvalling 19, maar dit terzijde). Ik heb stellig de indruk dat vooral de russen zich van “ons verhaal” juist gene zak aantrekken. Tja, dan zullen we zien of het verhaal, of de tanks en kanonnen het winnen hé. Gij, en ik, weten onvoldoende om definitief te besluiten wie gaat winnen. Erw verwoordde het zéér treffend. Tussen blabla en boemboem, wie wint er?
![]() |