Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2022, 13:02   #241
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
(...)

Dus NEEN, die "evolutie" zal niet plaats vinden, dat zal mislukken, net zoals de vorige pogingen want langzaam dringt het wel door bij de massa dat alles om controle en macht draait en dat de geplande bedoeling van chippen een dictatuur is waarin zij de gestuurde slaven worden.
Langzaam (en inderdaad: spelenderwijs) raakt de massa steeds meer gevangen in het web van digitale technologieën en strenger wordende controlerende maatregelen onder het mom van veiligheid of verbetering van klimaat of .... Mensen gaan daar in mee, want vinden het enerzijds goed (ze zien heil in al die controle, hebben geen probleem met 'overal internet, camera's en...') en hebben anderzijds vaak geen keuze (vaccinaties gekoppeld aan de vrijheid op restaurant te gaan). Bovendien worden mensen als u en ik scheef bekeken en afgeschilderd als randgevallen van de samenleving.
Ik ben er niet zo van overtuigd dat die evolutie niet zal plaats vinden.. dat het nog een flinke tijd en verschillende pogingen zal duren, akkoord. Maar bedenk maar hoe vrijwillig nu iedereen al met een chipke rondloopt.. het is op zich niet eens nodig 't in te planten. Een wereld zonder smartphone is al niet meer denkbaar.. dat wil al wat zeggen, nee..? En ik droom misschien wat, maar een wereld zonder smartbrain is over tig jaar mogelijks ook niet meer ondenkbaar.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 13:07   #242
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom werken er zich dan zoveel in nesten? Alleenstaande moeders te over.
Of ze worden te pas en te onpas bij de grootouders gedropt want ze, de ouders, willen ook nog een leven.
Of ze hebben al een, met erfelijke ziekte en ze kweken lustig verder?
Noem mijn een gom, volgens mij wordt er onvoldoende nagedacht over het al dan niet voortplanten.
Je zou er beter eerst een examen voor moeten doen VOOR je u mag voortplanten.
Ik weet niet goed wat je bedoelt met 'gom', maar kan me vinden in het idee dat niet iedereen kinderen zou mogen hebben. Ondanks de kinderwens.
Ik moest ook een en ander aantonen toen ik een hondje wilde ophalen bij het asiel. Mensen die een kind willen adopteren moeten ook allerlei zaken bewijzen en begrijpen ook niet waarom zij wel onderzocht moeten worden of ze wel een goed ouder zouden zijn. Tja. 't Is een grote vrijheid om kindjes te mogen maken eh.. taboe om daar iets aan te willen veranderen. Wat ik ergens wel kan begrijpen, want wie zal wat bepalen..?

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 juli 2022 om 13:08.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 13:21   #243
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Grumpy old man
Oud 29 juli 2022, 11:35   #244
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik weet niet goed wat je bedoelt met 'gom', maar kan me vinden in het idee dat niet iedereen kinderen zou mogen hebben. Ondanks de kinderwens.
Ik moest ook een en ander aantonen toen ik een hondje wilde ophalen bij het asiel. Mensen die een kind willen adopteren moeten ook allerlei zaken bewijzen en begrijpen ook niet waarom zij wel onderzocht moeten worden of ze wel een goed ouder zouden zijn. Tja. 't Is een grote vrijheid om kindjes te mogen maken eh.. taboe om daar iets aan te willen veranderen. Wat ik ergens wel kan begrijpen, want wie zal wat bepalen..?
Tja, kijk hoe de Chinezen dit doen. Momenteel maximum drie kinderen als 'k mij niet vergis. Enkele jaren geleden maximum één.
Er wordt niet bepaald wie kinderen mag hebben.
Op zo'n systeem zit ik niet bepaald te wachten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 12:28   #245
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tja, kijk hoe de Chinezen dit doen. Momenteel maximum drie kinderen als 'k mij niet vergis. Enkele jaren geleden maximum één.
Er wordt niet bepaald wie kinderen mag hebben maar er wordt wel bepaald voor iedereen hoeveel kinderen dat mogen zijn.
De staat/politiek heeft zich daar niet mee te bemoeien, dat is schending van het privéleven van de burgers en individuele rechten.
Ze worden betaald om de maatschappij te besturen, niet om burgers onbevoegd te betuttelen.
Oud 29 juli 2022, 12:59   #246
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vrouwen hebben dat 100% in de hand of ze kinderen hebben of niet. Als ze er op de wereld zetten moeten ze er ook maar voor zorgen.
Pardon?
In sommige landen en/ of culturen hebben vrouwen niks te zeggen. Het wordt ze verboden om de pil te nemen.
Verboden door de man dus! Hoezo hebben die vrouwen zelf in de hand hoeveel kinderen ze hebben/ willen?

Tel daarbij al die vrouwen op die zwanger geworden zijn na een verkrachting....verschrikkelijk vind ik het!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 13:00   #247
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik herinner mij dat nog.
Ik vroeg me toen af: wat met meerlingen?
Oud 29 juli 2022, 13:41   #248
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik lach uiteraard ook niet met het verlies van een geliefde.
Het lachebekje sloeg op de humoristisch gevatte opmerking van reservespeler.

Ik heb me trouwens ook al afgevraagd of ik zo een verlies zou overleven. Daar is uiteraard geen antwoord op. Dat zijn zulke dingen die je enkel komt te weten als je ze meemaakt.. en dat wens ik mezelf (en bij uitbreiding: alle anderen) niet toe..

Wat mijn 'track & trace' opmerking betreft: ja, dat is zoals een gps-tracker die SDX haar kat meegeeft.. beeld je eens in dat elk kind daarmee rondloopt, een chip die gevolgd kan worden (al dan niet ingeplant, maar een implantaat is lastiger te verliezen dus verkiest de voorkeur ). Awel, met zo een systeem loopt geen enkel kind nog verloren op 't strand. Iedere ouder weet waar 't is.. de kans bestaat misschien wel dat ouders nog minder oog hebben voor hun kind, want technologie volgt het wel. Maar ook interessant aan dat idee: 't zal niet meer evident zijn een kind te ontvoeren.. En ja, moest het kind vergeten worden op de achterbank door de moeder, bestaat de kans dat de vader merkt op zijn track-app dat het kind niet op de juiste plaats zit..
Dat is er, zelfs met een bot mes, heel rap uitgesneden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 13:59   #249
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Pardon?
In sommige landen en/ of culturen hebben vrouwen niks te zeggen. Het wordt ze verboden om de pil te nemen.
Verboden door de man dus! Hoezo hebben die vrouwen zelf in de hand hoeveel kinderen ze hebben/ willen?

Tel daarbij al die vrouwen op die zwanger geworden zijn na een verkrachting....verschrikkelijk vind ik het!
In sommige landen?
We hebben het hier over ontwikkelde landen.

U wringt zich in alle bochten om toch maar gelijk te krijgen.

Ik zal uw empathie t.o.v. de vader, die door een onoplettendheid zijn kind verloor, nooit vergeten.
Als het aan u lag werd ie gekruisigd, want een ouder die een kind heeft zal ...

Ter herinnering

Citaat:
Mocht ik rechter zijn, ik zou die ouders die hun kind 'vergeten' zijn eens een half uurtje in een afgesloten wagen zetten in de volle zon.
Een half uurtje slechts he!
Veel minder lang dus als uuuuurenlang.
Zo kunnen ze eens ervaren hoe het voelt.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 juli 2022 om 14:01.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 13:59   #250
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Gewoon een sterke magnetische impuls en chips gaan kapot.
Oud 29 juli 2022, 14:08   #251
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In sommige landen?

Ik zal uw empathie t.o.v. de vader, die door een onoplettendheid zijn kind verloor, nooit vergeten.
Ook in ons land wordt vrouwen nog veel te vaak verboden om anticonceptie te gebruiken. In ons 'ontwikkeld' land dus. Door mannen.
Dit heeft niks met gelijk krijgen te maken; het is de realiteit.
Oud 29 juli 2022, 14:18   #252
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook in ons land wordt vrouwen nog veel te vaak verboden om anticonceptie te gebruiken. In ons 'ontwikkeld' land dus. Door mannen.
Of door hun vader... (hormonale anti conceptie zijn kankerverwekkend en veroorzaakte waarschijnlijk een golf aan lgbqt)

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juli 2022 om 14:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 14:25   #253
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In sommige landen?

Ter herinnering
Iedere ouder heeft een kind.
Oud 29 juli 2022, 14:28   #254
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In sommige landen?

Ter herinnering
Vergeten of niet goed gelezen dat ik over de moeders die hun kind vergaten evengoed mijn gedacht geschreven heb? En dat was niet malser dan tegenover de vader(s).
Oud 29 juli 2022, 15:12   #255
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeten of niet goed gelezen dat ik over de moeders die hun kind vergaten evengoed mijn gedacht geschreven heb? En dat was niet malser dan tegenover de vader(s).
Niet goed gelezen of niet begrepen dat het over je gebrek aan empathie gaat en niet over je hardvochtige gedacht over vader en/of moeder?
Oud 29 juli 2022, 17:21   #256
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet niets anders dan kronkelen.
Oud 29 juli 2022, 17:23   #257
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U oordeelt, en dat wordt u kwalijk genomen.
U oordeelt vanuit uw ivoren toren want u bent verheven, u zult zo'n foutjes (met zware gevolgen) nooit maken.
Oud 29 juli 2022, 17:23   #258
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Niet goed gelezen of niet begrepen dat het over je gebrek aan empathie gaat en niet over je hardvochtige gedacht over vader en/of moeder?
Inderdaad.
Oud 29 juli 2022, 17:59   #259
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U oordeelt, en dat wordt u kwalijk genomen.
U oordeelt vanuit uw ivoren toren want u bent verheven, u zult zo'n foutjes (met zware gevolgen) nooit maken.
Ik oordeel ook, ik heb ook geen empathie voor zulk volk dat, door eigen nalatigheid, omdat ze andere, belangrijke(r) dingen aan hun kop hebben dan hun bloedeigen kind, in 'n auto achterlaten om daar, in de hete zon, 'n gruwelijke dood te sterven.
Neem me dat maar kwalijk, ik lig er niet wakker van.
Je kind achterlaten/vergeten, zou ik iig geen "foutje" durven noemen.
Alsof je je jas ergens 'vergeten' bent.

Zoals ik eerder zei; ik neem mijn kat overal mee naartoe, heb hem nog nooit in die bijna 11 jaar dat ik 'm heb, ook maar ergens "vergeten".
En da's maar 'n kat.
Hoewel ik zielsveel van 'm hou, is 'n kat zelfs niet te vergelijken met je kind.

Nu, die vent zal de rest van z'n leven wel weten wat ie gedaan heeft, als ie volgend jaar al geen andere koter heeft.
Want lui die zo onachtzaam omgaan met hun eigen vlees & bloed, maken zich gewoon 'n nieuwe als ersatz.

Waar zit je in vredesnaam met je lompe, duffe kop dat je vergeet dat je kind in je auto zit?!?
Ik hoop dat z'n vrouw hem ook nog eens buitenschopt.

Voila!
Ik heb gezegd!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 18:45   #260
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik oordeel ook, ik heb ook geen empathie voor zulk volk dat, door eigen nalatigheid, omdat ze andere, belangrijke(r) dingen aan hun kop hebben dan hun bloedeigen kind, in 'n auto achterlaten om daar, in de hete zon, 'n gruwelijke dood te sterven.
Neem me dat maar kwalijk, ik lig er niet wakker van.
Je kind achterlaten/vergeten, zou ik iig geen "foutje" durven noemen.
Alsof je je jas ergens 'vergeten' bent.

Zoals ik eerder zei; ik neem mijn kat overal mee naartoe, heb hem nog nooit in die bijna 11 jaar dat ik 'm heb, ook maar ergens "vergeten".
En da's maar 'n kat.
Hoewel ik zielsveel van 'm hou, is 'n kat zelfs niet te vergelijken met je kind.

Nu, die vent zal de rest van z'n leven wel weten wat ie gedaan heeft, als ie volgend jaar al geen andere koter heeft.
Want lui die zo onachtzaam omgaan met hun eigen vlees & bloed, maken zich gewoon 'n nieuwe als ersatz.

Waar zit je in vredesnaam met je lompe, duffe kop dat je vergeet dat je kind in je auto zit?!?
Ik hoop dat z'n vrouw hem ook nog eens buitenschopt.

Voila!
Ik heb gezegd!
U bent blijkbaar in hetzelfde bedje ziek als NN.

Ik durf niet beweren dat ik mijn katten, mijn hond of zelfs mijn Kleinkinderen nooit zal vergeten in de auto.
Ik kan alleen maar hopen dat mij dit nooit zal overkomen, en ja, sinds we daar hier over bezig zijn, steek ik mijne GSM in de tas van het kleinkind als we ermee weg gaan.

Ik vind dat ik beter een automatisme kan inbouwen dan dat ik er van uitga dat mij dit nooit zal overkomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be