Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2022, 09:05   #461
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Waterstof = nougabollen

Vertaling van link van post 450.
Citaat:
https://www.rechargenews.com/energy-...ts/2-1-1168221

'Hydrogen car sales almost doubled last year — after drivers were offered 50-65% discounts'

14 februari 2022
'Verkopen waterstofauto's vorig jaar bijna verdubbeld - nadat chauffeurs 50-65% korting kregen'

De wereldwijde vraag naar FCEV's steeg met 82% als gevolg van agressieve kortingen, zegt analist, maar het aantal verkochte auto's verbleekte in vergelijking met elektrische auto's.

Wilt u een gloednieuwe auto van $ 50.000 voor minder dan $ 18.000 - met 100.000 km gratis brandstof? Of een fabrieksverse saloon van $ 60.000 voor de halve prijs?

Wat als die voertuigen op waterstof zouden rijden? Zou je er nog een willen?

Volgens analist IDTechEx zag 2021 een stijging van 82% op jaarbasis in de verkoop van brandstofcel-elektrische voertuigen (FCEV). De wereldwijde verkoop van Toyota's Mirai steeg van 1.770 voertuigen in 2020 naar 5.918 in 2021, terwijl de vraag naar Hyundai's Nexo groeide van 6.781 in 2020 tot 9.620 vorig jaar.

“Op het eerste gezicht lijkt dit positief voor de brandstofcelindustrie. Maar als je de drijfveren voor deze groei nader bekijkt, laat het zien hoe ver Toyota, Hyundai en de regeringen die de uitrol van brandstofcelvoertuigen ondersteunen, moeten gaan om dit momentum op te bouwen", aldus IDTechEx in een verklaring.

"In Californië bijvoorbeeld was de [nieuwe, tweede generatie] Mirai naar verluidt beschikbaar met een korting van 65% op de catalogusprijs van meer dan $ 50.000. Met Toyota die een korting van $ 20.000 bood naast belastingvoordelen op federaal en staatsniveau van in totaal nog eens $ 12.5k, was de Mirai in 2021 beschikbaar in de VS voor een prikje van minder dan $ 18k.

"Om de deal nog aantrekkelijker te maken, bood Toyota ook een brandstofkrediet van $ 15k aan voor de eerste drie jaar van gebruik. Een auto van $ 50k voor minder dan $ 20k met 100.000 kilometer gratis brandstof is ongetwijfeld een aantrekkelijke deal. ”

Het is een soortgelijk verhaal voor Hyundai, voegt de in het VK gevestigde analist eraan toe, erop wijzend dat 88% van de vorig jaar verkochte Nexo-modellen zich in zijn thuisland Zuid-Korea bevond.

"Zuid-Koreaanse nationale en staatsstimulansen in 2021 betekenden dat de verkoop van elke $ 60k Nexo werd ondersteund met een subsidievoorziening van ongeveer $ 30k. Een aantrekkelijke korting van 50%”, legt IDTechEx uit. "Het is moeilijk voor te stellen hoe dergelijke steun levensvatbaar is voor een langere periode."

Hoewel een jaarlijkse omzetstijging van 82% indrukwekkend klinkt, werd het totaal van 15.538 FCEV-verkopen overschaduwd door de 4,6 miljoen elektrische voertuigen op batterijen (BEV's) die in 2021 wereldwijd werden verkocht, en 1,9 miljoen plug-in hybride EV's (volgens de EV -Volumes-database) - die een stijging van 108% vertegenwoordigde ten opzichte van de 3,1 miljoen EV's die in 2020 werden verkocht.

IDTechEx zegt dat het "hoofdprobleem" voor FCEV's niet de slechte infrastructuur voor het tanken van waterstof of brandstofceltechnologie is, maar de "hoge uitstoot en kosten van de waterstof zelf".

"Groene waterstof wordt nog niet in grote hoeveelheden geproduceerd en wanneer het wordt geproduceerd, is het relatief duur", zegt de analist, erop wijzend dat ongeveer 95% van alle H2 wordt gegenereerd uit onverminderde fossiele brandstoffen (dwz grijs).

“Toyota geeft de nieuwe Mirai een brandstofverbruik van 0,86 kg H2/100km, dus rijdend op grijze H2 stoot de Mirai ongeveer 94g CO2/km uit, terwijl de NEXO (1kg H2/100km) ongeveer 109g CO2/km uitstoot. Deze cijfers zijn slechts een marginale verbetering ten opzichte van de CO2-uitstoot van moderne verbrandingsmotoren... om echt 'groen' te zijn, hebben brandstofcelvoertuigen groene H2 nodig.

“Het is een moedige regering die zich inzet voor grote overheidsuitgaven om de aankoop van brandstofcelvoertuigen te ondersteunen met de belofte dat op een dag de brandstof beschikbaar zal zijn om ze emissiearm te maken... er zijn aanzienlijke productie- en distributie-uitdagingen die moeten worden overwonnen om H2 een kosteneffectieve emissievrije autobrandstof.”

De statistieken van IDTechEx zijn afkomstig uit het nieuwe rapport van 413 pagina's, Fuel Cell Electric Vehicles 2022-2042.

Recharge heeft uitgebreid geschreven over waarom brandstofcelauto's "dom" zijn - klik hier voor de volledige analyse.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2022 om 09:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 09:54   #462
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waterstof booming business.

Tankstations schieten als paddenstoelen uit de grond.

Ook total zal ze bij zijn laadpalen zetten.
Of in de plaats zetten.
https://www.waterstofnet.eu/nl/overz...ations-benelux
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 juli 2022 om 09:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 10:03   #463
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Overal fabrieken.

Amerikaans bedrijf pompt 300 miljoen euro in groene ...

https://www.waterstofnet.eu › nieuws
Colruyt en VoltH2 bouwen waterstoffabriek in Terneuzen

https://m.gva.be › cnt › dmf202110...
Ineos investeert 2 miljard euro in waterstof en bouwt nieuwe ...

https://m.gva.be › cnt › dmf202206...
Opelsite verwelkomt twee nieuwe fabrieken: bedrijven ...

https://www.made-in.be › zeebrugge...
Zeebrugge maakt werk van waterstoffabriek - Made in

https://www.change.inc › Energie
Een nieuwe techniek voor waterstof haalt miljoenen op ...


https://www.tno.nl › roadmaps › we...
Wereldprimeur: pilotfabriek groene waterstof op zee | TNO


https://www.hln.be › antwerpen › a...
Amerikanen pompen miljoenen in groenewaterstoffabriek op ...


Enz...
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 14:31   #464
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Doelen voor waterstof in het Klimaatakkoord
In het Klimaatakkoord staan doelstellingen over de inzet van waterstof. Bijvoorbeeld:

In 2025 kan er in Nederland ongeveer 75.000 ton waterstof geproduceerd worden uit water. Hiervoor is een elektrolysecapaciteit van 500 megawatt nodig. Dat is bijvoorbeeld genoeg om 600.000 waterstofauto’s een heel jaar te laten rijden. Het streven is om in 2025 ook 50 waterstoftankstations te hebben.
In 2030 is de elektrolyse-capaciteit minimaal 6 keer zo hoog, namelijk 3 ?* 4 gigawatt, en rijden er 300.000 auto’s op waterstof.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...meer-waterstof

In olland
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 15:15   #465
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Welk autobedrijf komt er het eerst in moeilijkheden?

Wat oude link, maar enkel Tesla heeft de minste kans om in de problemen te komen.

Bovendien heeft Tesla de afgelopen kwartaals (na deze link augustus 2021) nog meer cash en zijn schulden eerder verder afgebouwd, of het gewoon verder geinvesteerd in nieuwe EV- en batterij-fabrieken of het ganse hernieuwbaar plaatje. De oude fossielen zitten daar nog volop in herstructuering en kunnen amper hun kort-/lang-lopende schulden afbouwen, en slepen fossiele ballast met zich mee. Ook de plug-in hybrides brengen hun geen geld in de lade.

Wie het riskeert zijn gat extra te verbranden aan brandstofcelwagens doet maar. Ze waren veel eerder daar (einde 90ies) dan de moderne BEV (met Li-ion), en ze (Toyota, Hyundai) krijgen ze nog altijd niet aan de straatstenen kwijt (dat beetje toch), dus extra verliespost, want zelfs met 60% korting aangeboden en gratis tanken (vorige post).

Citaat:
https://www.nextbigfuture.com/2021/0...upt-first.html

Which Car Companies Will Go Bankrupt First?

August 25, 2021 by Brian Wang

Solvency is a concern for non-Tesla car companies. The Z-score formula for predicting bankruptcy was published in 1968 by Edward I. Altman, who was, at the time, an Assistant Professor of Finance at New York University. The formula may be used to predict the probability that a firm will go into bankruptcy within two years.

The Z-score has been found to correlate with bankruptcy 70-90% of the time. It has been shown that manufacturing companies that go bankrupt have bad Z-scores in the years prior to bankruptcy. However, the prediction that companies with bad z-scores will go bankrupt is less clear.

The vast majority of car makers other than Tesla and some Asian car makers have z-scores that are in the danger zone. Bailouts and bankruptcies are a regular occurrence.

VW, Ford and BMW are financially even weaker than Daimler and GM on the Z-score. Model Y going to 2 million per year by 2023 hurts BMW and VW a lot. If Ford spends a lot on F150 Lightning and sales decline after an initial surge, and next year Cybertruck starts to hurt ICE trucks while Ford gets more losses from ICE declines and Lightning losses. Many more car startups (Nikola and others) will implode.

Nextbigfuture prediction that BMW, VW and Ford will need big bailouts and restructuring support within 4 years.

Macroaxis does give probability of distress. The Probability of Bankruptcy SHOULD NOT be confused with the actual chance of a company to file for chapter 7, 11, 12, or 13 bankruptcy protection. Macroaxis simply defines Financial Distress as an operational condition where a company is having difficulty meeting its current financial obligations towards its creditors or delivering on the expectations of its investors. Macroaxis derives these conditions daily from both public financial statements as well as analysis of stock prices reacting to market conditions or economic downturns, including short-term and long-term historical volatility. Other factors taken into account include analysis of liquidity, revenue patterns, R&D expenses, and commitments, as well as public headlines and social sentiment.

Tesla less than 1% probability of distress within 2 years
Volkswagen has a 73% chance of financial distress within 2 years
Daimler 49% probability of distress within 2 years
Ford 49% probability of distress within 2 years
ford 48%, GM 38%, BMW 49%, Hyundai 44%, Honda 49%, Toyota 45%


Nissan, Renault are coming out of reorganizations.

Volkswagen ID4 and ID3 sales have been underwhelming in 2021. VW is missing its ID4 and ID3 sales targets.

The legacy car companies have weak balance sheets and must spend tens of billions of dollars to transition to electric vehicles over the next decade. It is not certain that they can master making compelling and competitive electric cars.

All car companies will have to get the supply chain for new batteries at very large scale.

Suppose the Ford F150 Lightning is a success. Current Ford plans are to be able to build about 160,000 per year in 2026. Ford is targeting annual production of more than 80,000 in 2024, up from its initial target of more than 40,000. Sales of the F-150 Lightning will start in spring 2022. They plan to build 15,000 electric trucks in 2022 and 55,000 in 2023. A second-generation F-150 Lightning is scheduled for late 2025. Ford hopes to build and sell 160,000 electric trucks a year.

The F150 Lightning has 120,000 reservations and the Tesla cybertruck has over 1.5 million reservations.

Here's a comparison of the relative financial strength of several major international automakers.
(higher is better)



History of Auto Bankruptcies and Bailouts

Bailouts, bankruptcies and government support is standard for the car industry. The bailouts and aid to corporations is happening now and has been happening a lot historically.

Chrysler and GM had bailouts from 2008-2014.

[...... veel lijstjes .... ]
Stellantis gaat wie weet zijn gat extra verbranden aan foolcellwagens., enkel Tesla zat toen al very safe.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2022 om 15:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 16:40   #466
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Stellantis zal zijn gat niet verbranden.

Momenteel wel wat te duur maar de subsidie kraan gaat volledig open.

Tegen 2030 verwacht men al 600.000 waterstofauto’s.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 juli 2022 om 16:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 20:02   #467
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De machina.

Waterstof wagen haalt 1000 km met 6 kilo waterstof. 72 euro.

Reeds 1000 pre orders.

https://topgear.nl/autonieuws/hopium...000-kilometer/

Filmpje
https://youtu.be/PUi162SWOhg
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juli 2022 om 20:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 21:04   #468
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De machina.

Waterstof wagen haalt 1000 km met 6 kilo waterstof. 72 euro.

Reeds 1000 pre orders.

https://topgear.nl/autonieuws/hopium...000-kilometer/

Filmpje
https://youtu.be/PUi162SWOhg
Mooie wagen, helaas hopeloos verkeerde brandstof.

En een hopeloze verspilling van zelfdzame grondstoffen en energie:
https://ptx-hub.org/a-critical-case-...s-perspective/

Om 1 kg waterstof te maken en op druk te zetten heb je 66 kWh electriciteit nodig, dus dat mooi karretje heeft er 396 kWh doorgejaagd op 1000 km volgens die propaganda.

Dan nemen we toch beter deze die er ~100 kWh doorjaagde op 1202 km, gemeten in de echte praktijk.

Pakweg 4 maal meer windmolens en zonneparken zetten. Goe bezig.

Reeds 1000 pre orders?
Dat vlot niet echt hé, al ~2 jaar geleden werd dat prototype aangekondigd:
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/p...k-1000-km.html

Hopium Machina: brandstofcel, 500 pk en 1000 km

GESCHREVEN DOOR FRÉDÉRIC KEVERS OP 01.10.2020

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 21:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 21:24   #469
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Rustig afwachten.
Laat iedereen zijn race maar rijden. Op 't einde zal de consument wel kiezen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 21:34   #470
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rustig afwachten.
Laat iedereen zijn race maar rijden. Op 't einde zal de consument wel kiezen.
De moderne FCEV (2008) waren er veel eerder dan de moderne BEV.
Meer floppen kan niet.

De consument heeft al gekozen.

Die wacht niet op het einde. lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 21:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 22:33   #471
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mooie wagen, helaas hopeloos verkeerde brandstof.

En een hopeloze verspilling van zelfdzame grondstoffen en energie:
https://ptx-hub.org/a-critical-case-...s-perspective/

Om 1 kg waterstof te maken en op druk te zetten heb je 66 kWh electriciteit nodig, dus dat mooi karretje heeft er 396 kWh doorgejaagd op 1000 km volgens die propaganda.

Dan nemen we toch beter deze die er ~100 kWh doorjaagde op 1202 km, gemeten in de echte praktijk.

Pakweg 4 maal meer windmolens en zonneparken zetten. Goe bezig.

Reeds 1000 pre orders?
Dat vlot niet echt hé, al ~2 jaar geleden werd dat prototype aangekondigd:

Ja maar ge tankt hem in een paar minuten en daar gaat het om.

Trouwens ik weet wel dat je daar veel elektriciteit voor nodig hebt, maar al wat je nutteloos aan het produceren bent op zonnige winderige dagen daar maak je waterstof mee en dan is het ook groen in elk geval veel groener dan uw in duitsland op bruinkool gestookte opgeladen tesla.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 22:35   #472
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De moderne FCEV (2008) waren er veel eerder dan de moderne BEV.
Meer floppen kan niet.

De consument heeft al gekozen.

Die wacht niet op het einde. lol.
De consument kan niet kiezen, want heeft nog niet alle opties.

Een paar jaar geleden heb ik mij bewust een benzine gekocht omdat dat toen voor mij de beste optie was. En omdat er nog geen waterstof betaalbaar voorhanden was en dan bedoel ik zowel het voertuig als de waterstof stations.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 02:39   #473
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.818
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waterstof zal pas "echt" haalbaar worden als men een energievriendelijke methode van opslag vind.

Want men kan wel lullen zoveel als we willen, maar de vinger in de zwerende wonde is en blijft "hoeveel echte energie is er gebruikt om een grootecovoetafdrukker blij te maken?"

Ja, we kunnen momenteel nog smossen met energie, want we kunnen nog zeer veel fossiel gebruiken, en de kilowatturen van hernieuwbaar (zonne/kernenergie in eerste, tweede en derdehandsvorm dus) groeien gestaag aan.
Maar uiteindelijk gaat de vraag zijn, is alle gezever en geknutsel en technologie in staat van meer energie te poduceren dan er nodig was om die capaciteit neer te zetten, in verhouding tot de vraag.

En daar gaat waterstof als energiedrager momenteel nog zwaar uit de bocht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:38   #474
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Verspilde energie?

Is dat zoiets als 1 kw opwekken in een centrale om dan 100 km verder 1 watt te krijgen?

het transport van energie gaat een flink deel verloren. De kosten hiervoor worden geraamd op 350 miljoen euro per jaar. Radar laat zien hoe huishoudens in Nederland hierdoor tientallen euro’s teveel betalen.

Maandag 15 november in Radar, 20.30 uur op Nederland
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2022 om 06:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 21:04   #475
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

EV wereld op instorten.
Grote beleggers dumpen hun aandelen.
BYD-aandelen kelderen door angst dat Berkshire Hathaway van Warren Buffett zijn positie in de Chinese EV-maker zou kunnen dumpen.

https://www.businessinsider.nl/byd-s...nese-ev-maker/

Heeft uiteraard te maken met de opkomst van waterstof. En synthetische brandstof.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 21:07   #476
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.818
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verspilde energie?

Is dat zoiets als 1 kw opwekken in een centrale om dan 100 km verder 1 watt te krijgen?
De wet van Ohm is wel beter begrepen dan deze onzin.

Citaat:
het transport van energie gaat een flink deel verloren. De kosten hiervoor worden geraamd op 350 miljoen euro per jaar. Radar laat zien hoe huishoudens in Nederland hierdoor tientallen euro’s teveel betalen.

Maandag 15 november in Radar, 20.30 uur op Nederland
U bedoeld dat een hoernalist een reportage brengt die u welgevallig is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 21:33   #477
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De wet van Ohm is wel beter begrepen dan deze onzin.



U bedoeld dat een hoernalist een reportage brengt die u welgevallig is.
Zoveel onzin is dat niet.
Jullie schrijven steeds opnieuw dat bij het maken van waterstof er een aanzienlijk verlies is. Wat waar is.

Maar bij transport van elektriciteit is dat er eveneens. Wat ook waar is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 21:39   #478
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.818
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zoveel onzin is dat niet.
Jullie schrijven steeds opnieuw dat bij het maken van waterstof er een aanzienlijk verlies is. Wat waar is.

Maar bij transport van elektriciteit is dat er eveneens. Wat ook waar is.
Grootordes van verlies....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2022, 09:02   #479
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.421
Standaard

Een filmpje over de zeer trage productie van een moderne brandstofcelwagen zoals een Toyota Mirai in 2020.

En alle zware "FCEV rommel" die nodig is.

Zeer veel handwerk:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=N-hY7J7DQoU

2020 Toyota Mirai - PRODUCTION (HYDROGEN Japan Car Factory)
Om duidelijk te maken dat FCEV echt een verloren zaak is en ze de wagens niet aan de straatstenen kwijtgeraken, ondanks monsterkortingen (post 461 is de realiteit in Californië)

Het is gewoon wat experimenteren wat ze nu al +30 jaar doen. De schijn wat hoog houden. Want er zijn er altijd nog die in sprookjes geloven. Politics.be toont dat aan.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2022 om 09:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2022, 09:22   #480
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De waterstofmarkt zou naar schatting momenteel $ 2,5 miljard groot zijn, maar zou volgens de voorspellingen in 2026 kunnen uitgroeien tot een markt van $ 13,8 miljard.
https://www.lynx.be › beurs-koersen
Waterstof aandelen: de


Anderzijds de stekker gaat er maximaal uit. Ook bij EV straks.
Eerste Vlaamse steden nemen noodmaatregelen om energie te besparen: niet alle kantoren verwarmen, straatlampen uit en frisser douchen en zwemmen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 juli 2022 om 09:25.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be