![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen hun communisme, en Vlaanderen zijn kapitalisme. Iedereen content, en ieder zijn eigen boontjes doppen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 3 augustus 2022 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oosterweel, eerlijk gezegd, ze heeft de regels gevolgd he, en de boel dus terecht stil gelegd. Moesten ze maar in orde zijn met alles. Zonnepanelen, ... er was eens een omhooggevallen schepen uit Gent die haar ministerpost geerfd heeft van papa, ... de rest is geschiedenis. en ja die haar absolute miskleunen daar betalen we nog altijd voor, en dat zal ook nog even duren. Putten in de baan, ... ja voor elke meter put die ze hier moeten vullen omdat er hier nu eenmaal veel vrachtverkeer is, leggen ze in wallonie een autostrade aan voor de eekhoorns en everzwijnen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Herfederaliseren op de departement aangehaald in het artikel lijkt me geen slechte zaak. Zolang we maar niet teruggaan naar een wafelijzerpolitiek waardoor er bruggen gebouwd worden in niemandsland en dies meer.
Het artikel is jammerlijk genoeg ondersneeuwd door het gebruikelijke gewauwel van Willem. Hou je gewoon bij het artikel dat is veel straffer dan de onzin die jij allemaal neerpent. Splitsingswaanzin. Komaan zeg. Die splitsingen zijn nooit homogeen gebeurt, bij de laatste staatshervorming is er minder geld meegegaan en werden de deelstaten gedwongen om te besparen. Dan liggen leuteren dat de kwaliteit daalt is intellectueel oneerlijk. Overigens die mijns inziens slechte staatshervormingen zijn een gevolg van de vorige generatie politici die voor geen meter deugden. Martens, Eyskens, en ga zo maar door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende regering wordt misschien een vivaldi II. Herfederaliseren zal NIET in het evt. regeerakkoord staan. Zeker weten. Laatst gewijzigd door Boduo : 3 augustus 2022 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En terug totaal federaliseren, oke, maar dan zonder pariteiten, alarmbellen en dies meer. Zulke dingen verlammen een dynamisch beleid, de politiek is veeeeel te traag. Laatst gewijzigd door lancalot : 3 augustus 2022 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er graag op willen wijzen dat ik in de beginpost, en het aangehaalde opiniestuk, niet op onderwijs heb gefoccused maar op het totale falen van de splitsing op alle Vlaamse bevoegdheden.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal in het begin zegde Maggie Deblock: "Blijf in uw kot en ik méén het hé". Had de fed. regering toen ingegrepen(zoals in China) dan was heel anders uitgedraaid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams-Nationalisten denken echt dat Franstaligen aan de Kust of ergens anders in Vlaanderen scheef bekijken, iets zal veranderen.............terwijl dit natuurlijk helemaal niet het geval is. Ik ben zeer vaak aan de Kust : de Franstaligen die er zijn, zijn niet alleen toeristen. Naast die toeristen zijn er degenen die er een tweede residentieverblif hebben of die er wonen. En als men ze hoort zeggen : "Ik voel me prima hier", stellen zich de Vlaams-Nationalisten eerder die vraag : "Hoe kunnen Franstaligen zich prima in Vlaanderen voelen?". Het antwoord is duidelijk : "Uw ouderwets folklore interesseert ons helemaal niet". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
En daarom dat Dhr Jan Jambon zoveel kritiek kreeg binnen zijn eigen partij omdat hij slaafs de federale volgde Ik heb trouwens geen enkele lofrede gehoord over de Vlaamse regering die in die coronacrisis iets goeds zou gedaan hebben.... De coronacrisis en de falende aanpak ervan door de splitsing is het ultieme bewijs dat splitsen van bevoegdheden een falend concept is van een vorige generatie. We worden elke dag op de feiten gedrukt (de stilliggende OOsterweel waar ik voorbij rij) dat het gesplits ons niets politiefs heeft opgebracht. Het is naast de ongeremde economische groei een van de blunders van de vorige generatie waar wij nog veel werk aan gaan hebben om de strontzooi ervan op te kuisen.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dáár gaat het om. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde. Het huidige model kan niet werken, omdat er geen fiscale autonomie is, ... en dat weet ge ook maar al te goed. Vandaar dat wij rechtsen een volledige onafhankelijkheid worden zodat er een volledig eigen verantwoordelijk bestuur kan worden gevormd. Trouwens, realiseer u goed dat bij een onafhankelijkheid ook de kaarten volledig herschud worden, qua beleid en politieke partijen . Het politieke landschap zou er dus ineens heel anders kunnen uitzien. Dat wil niet zeggen dat de NVA of Vlaams Belang dan nog absolute winnaars zijn in zo een situatie, post onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
De slagzin van het splitserpopulisme. En als dat niet voldoende blijkt zullen ook de vreemde parasieten worden aangepakt En die linkse parasieten-hobby clubjes En de werkloze parasieten En euh euh euh... En dan de Limburg, en ....tot uiteindelijk de boerenkrijgstraat uit Latem wordt gezet wegens bevolkt met te weinig verdiende parasieten. en dan Tot het huis van de rijkste mens van Vlaanderen zal uitgeroepen worden tot de Vlaamse republiek met als koning de bewoner. Enkele rechtse kopstukken zullen wekelijks op audientie getollereerd worden.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat het een utopie is. Als Vivaldi II een realiteit wordt, is het best mogelijk dat ze herfederaliseren alles wat ze kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar gaan ze die 2/3 meerderheid halen ??
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Er zal, politiek struktureel niets veranderen. Er is daar geen enkele aanwijzing voor dat zoiets zich zou voltrekken. Ik denk dat wij bij de volgende verkiezingen, in de kieskring Vlaanderen de voltrekking van het herschudden van de politieke kaarten zullen meemaken. CD&V en O-VLD lijken totaal irrelevant te gaan worden. En ik hoop Groen ook. Deze stemmen zullen zich moeten herschikken. En dat allemaal binnen België...zonder het drama van een onafhankelijk Vlaanderen. Dus ook hier is die splitsing een nep-argument. Buiten een irrationeel blut un boden emo verhaaltje is er niets dat een Vlaamse afsplitsing rationeel kan ondersteuen. En dat "beter doen" al helemaal niet.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Op dezelfde plek als waar de splitsers hun 2/3de meerderheid gaan halen.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bekijk een franstallige niet bij default als slecht. ik weet dat er verschillen zijn en een franstallige die een beetje moeite doet in Vlaanderen om Nederlands te spreken zal door mij ook hartelijk onthaald worden. Ja als ik in Walonie ben, dan spreek ik ook Frans met die mensen, elementaire beleefdheid noemen ze dat. Behalve in Brussel daar moeten ze Nederlands kunnen. al is het voldoende om te zeggen dat ze het niet goed verstaan. Ik heb het hier ook niet over de inwonders als individueen maar over een politiek systeem dat zich sinds dag 1 van de onafhankelijkheid die vooral de walen wilden zich slecht heeft opgesteld t.o.v de Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |