![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als wij alle godsdiensten die er in dit land zijn moeten gaan subsidiêren zou ik niet graag de rekening betalen!! De RKK is de godsdienst eigen is aan de Vlaamse cultuur, die mag van mijn part gesubsidieerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de islam is daarin natuurlijk geen plaats, en kan slechts getoleerd worden binnen een streng omschreven kader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Door te verhinderen dat de islamieten hun giftig geestelijk brood verspreiden, wordt hun verovering van Europa echter wél gedwarsboomd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Willen degenen die alsmaar "de vlaamse cultuur" als argument gebruiken daar eens mee ophouden, of klaarheid brengen in de term. Wij, die geen overgeromantiseerd beeld hebben van Vlaanderen, van haar cultuur en haar volk, wij zullen u dankbaar zijn. Linus
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Iemand die zelf toegeeft van géén cultuur te hebben zal zeker moeilijk begrijpen dat andere mensen dat wel hebben en er zeer tevreden mee zijn.
Dus, uitleggen wat een "cultuur" is zal wel nutteloos zijn. Vooral ook omdat er buiten Big Brother, de Flikken, Rock Torhout-Werchter, en danstempels niet véél cultuur meer te ontdekken valt. In andere landen is eigen cultuur wel nog volop aanwezig.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stort mijn bijdrage dan maar aan ons vorstenhuis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral, ik heb nergens beweert "géén cultuur te hebben". Als je onder cultuur verstaat alles wat door de mens is voortgebracht (in tegenstelling dan tot "natuur": datgene wat uit de natuur komt, zonder menselijke inbreng), dan heb ik wel wat met cultuur. Ik ben bijvoorbeeld nu bezig met een discussie over cultuur. Waar ik tegen reageer, is het geromantiseerde beeld van de "cultuur van een volk". In dit geval: het vlaamse volk. Het lijkt me oversimplistisch om te beweren dat er zoiets is als een "Vlaamse cultuur". Er is de taal, natuurlijk, maar dat is een mager argument. De taal die ik spreek, trekt waarschijnlijk meer op die die die de Nederlanders spreken, dan op de taal van de gemiddelde West-Vlaming. Heb ik dan meer met de "Nederlandse cultuur" dan met de Vlaamse? Een gemeenschappelijke geschiedenis dan? Akkoord, maar dat is maar een uiterst kleine factor in een veel breder geheel. Waar het om draait, me dunkt, is de cultuur van een individu. Superstaaf spreekt van zijn "persoonlijke cultuur". Die persoonlijke cultuur kan overeenstemmen met die van anderen, en dan kan je samen een clubje oprichten (voor Superstaaf bijvoorbeeld de "Aalsterse koninklijke vereniging van Voil Jeanetten" ![]() Groeten, Linus
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een Limburger en Vlaamsvoelend tot en mét. Toch heb ik met de RKK geen voeling. Met geen enkele godsdienst trouwens. Mijn verplichte bijdrage aan de sponsering van godsdiensten zou ik dus omgezet willen zien in een bijdrage die niet persé in godsdienstige zakken terechtkomt maar in de kas van organisaties die, bijvoorbeeld, aids willen bestrijden in ontwikkelingslanden.
En neen Staaf! Ook de koninklijke familie behoort niet tot de Vlaamse "cultuur". |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Och, ga dan maar eens in andere landen kijken om hun "cultuur" te ontdekken.
Dit hier uitleggen is te omvangrijk, terwijl buitenlandse culturen zeer duidelijk aanwezig zijn. Boeken zijn er genoeg en op TV ziet men genoeg beelden van de cultuur van bepaalde volkeren die nu nog bewaard is. Alleen, vermijd de grootsteden, want daar is verloederde moderne "cultuur" aanwezig.
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() [quote="Superstaaf®"]
Citaat:
RKK, humanisten, Islam, Protestanten. Ook het koningshuis??s.s
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Linus
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is een luidruchtig buurman.
Maar, in veel gevallen luiden de kerken hun klokken al niet meer 's nachts. Dus,waarom zou een Imaan geen 5keer per dag zijn ding mogen staan schreeuwen? Zolang hij zichzelf maar aan de regels van het land houd.(Nachtlawaai)
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op het eerste gezicht heb je me nu stevig in de tang. Hoewel. Het koningshuis legt ons geen morele wetten uit andere culturen en tijden op. Het is een eerder onschuldige hobby. Het meeste geld dat er aan besteed wordt, vloeit terug naar de liefhebbende onderdaden: hofpersoneel, hofleveranciers, artietsen, gehandicapten, ..................... Ook glossy papers verdienen er een mooie stuiver aan, en zelfs de ernstige pers pikt vlotjes een graantje mee bij schokkende gebeurtenissen zoals huwelijk, geboorte of sterfgeval ener vorstelijk personage.....................
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet je echter melden dat onze vorsten de bevolking geen overtuiging of levenswijze proberen op te dringen. Daarvoor zien ze ons te graag, en zijn ze teveel bekommerd om het lot van hun onderdanen! Probeer de monarchie liever te zien als een cultuuruiting die geld kost zoals een andere. Ik betaal b.v. óók mee voor het flikkencordon dat jou op het voetbalplein moet verhinderen om vandalisme en linke stoten te begaan, terwijl ik zelf nauwelijks of nooit een match bijwoon. ![]()
![]() |
![]() |