Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2022, 08:42   #81
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

De Franstalige Groenen vinden de inflatie blijkbaar nog niet hoog genoeg:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220605_96109365
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 09:14   #82
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De Franstalige Groenen vinden de inflatie blijkbaar nog niet hoog genoeg:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220605_96109365
Het hele regime, en alle regimes in de huidige wereldwijde centrale planning (dat dus tot op de grond vernietigd dient te worden), is Franstalig Groen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 15:56   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Alweer een index-aanpassing voor a) uitkeringen, b) ambtenaren en c) werknemers (voor hen op het ritme dat afgesproken is in hun sector).

Volgens mij een maand vroeger dan voorspeld werd.

Met een beetje chance (en tegenslag voor Vivaldi) komt de volgende ook een maand vroeger, en ontvangen we deze nog dit jaar in december.


Spilindex alweer overschreden door inflatie: uitkeringen en lonen overheidspersoneel stijgen met 2 procent

Citaat:
Volgende maand gaan de sociale uitkeringen en pensioenen met 2 procent omhoog. In september volgen ook de lonen van het overheidspersoneel. Dat komt omdat de spilindex nog maar eens overschreden is, door de hoge inflatie.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...yName=DM276317
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 14:19   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

En het houdt niet op, Vivaldi moet failliet:

Recordinflatie in België van 9,9 procent in tweede kwartaal
https://www.hln.be/binnenland/record...6e3ca692d12d59

Citaat:
De totale inflatie in België heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar door de buitengewone stijging van de energieprijzen een recordniveau bereikt. Dat meldt het Prijzenobservatorium van de FOD Economie.
JV 04-08-22, 08:28 Bron: BELGA

De inflatie kwam uit op gemiddeld 9,9 procent, of het hoogste niveau sinds het begin van de berekeningen volgens de Eurostat-methode in 1997.

Sinds de tweede helft van vorig jaar stijgt de totale inflatie in België elk kwartaal. Bijna twee derde van de totale inflatie in België is te wijten aan de energie-inflatie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 18:47   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En het houdt niet op, Vivaldi moet failliet:

Recordinflatie in België van 9,9 procent in tweede kwartaal
https://www.hln.be/binnenland/record...6e3ca692d12d59
Het leuke is natuurlijk dat hoe hoger de inflatie, hoe kleiner de schuldenlast van de regering in relatieve termen. En als dit dan nog gepaard gaat met lage intrestvoeten is het helemaal kassa, kassa voor de regering.
Een probleem voor hun zal er pas komen als de spaarders beginnen te mopperen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 19:03   #86
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het leuke is natuurlijk dat hoe hoger de inflatie, hoe kleiner de schuldenlast van de regering in relatieve termen. En als dit dan nog gepaard gaat met lage intrestvoeten is het helemaal kassa, kassa voor de regering.
Een probleem voor hun zal er pas komen als de spaarders beginnen te mopperen.
Dat is geen probleem he, dat was net het doel.
Ze manipuleren spaarrente ALTIJD onder inflatie %.
Er is maar één misschien-uitzondering geweest in de mij bekende geschiedenis, eind jaren zeventig, en heel kort, 20%. Het jaar erop kegelden de centrale planners dat in één keer terug naar onder de 10%.
Waar ging al die verdiende koopkracht verloren: de Vietnam oorlog, de maanlandingen, zo van die regime-fratsen. Uiteindelijk MOET iemand die betalen, en dat zijn steevast de eigenaars van bestaand geld. Ze produceerden een auto van X dollar en konden 1 terugkopen van X/6. Die overige 5/6 die gingen naar soldij, naar napalmbommen, huey helicopters, saturnus V raketten propaganda enz enz.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:24   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het leuke is natuurlijk dat hoe hoger de inflatie, hoe kleiner de schuldenlast van de regering in relatieve termen. En als dit dan nog gepaard gaat met lage intrestvoeten is het helemaal kassa, kassa voor de regering.
Een probleem voor hun zal er pas komen als de spaarders beginnen te mopperen.
Ik vermoed dat de kosten die de federale overheid op haar dak krijgt door die indexaanpassingen, veel hoger is dan de voordelen die ze uit de inflatie puurt.

De federale overheid staat in voor alle sociale uitkeringen. De legioenen ouderlingen, werklozen en langdurig zieken krijgen hun 2 procentjes keer op keer.
De regionale overheden hebben ook wel ambtenaren, maar hun aantal weegt niet op tegen de aantallen van de sociale uitkeringen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:16   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat de kosten die de federale overheid op haar dak krijgt door die indexaanpassingen, veel hoger is dan de voordelen die ze uit de inflatie puurt.

De federale overheid staat in voor alle sociale uitkeringen. De legioenen ouderlingen, werklozen en langdurig zieken krijgen hun 2 procentjes keer op keer.
De regionale overheden hebben ook wel ambtenaren, maar hun aantal weegt niet op tegen de aantallen van de sociale uitkeringen.
Er is wel een verschil tussen de invloed van de inflatie op het begrotingstekort enerzijds en de invloed van de inflatie op de bestaande schuld van de overheid anderzijds.
Maar toegegeven, het voordeel zal hier getemperd worden door een aantal nadelen, en kan doordat een aantal nadelen recurrent zijn, op lange termijn zelfs nadelig zijn.
Dit zal voor een aantal andere schuldenaars ook zo zijn (fabrieken met (veel) schuld die hun arbeiders meer zullen moeten gaan betalen, die nieuwe leningen aan een hogere intrest zullen moeten afsluiten...) maar voor andere schuldenaars zal het dan weer zuivere winst zijn (mensen die hun hypotheek afbetalen, die de waarde van hun eigendom door de inflatie zien stijgen...).
Maar geloof toch nooit, wat specifiek de overheid betreft, dat deze nu veel hinder ondervinden van de inflatie. Zoniet zou de ECB wel wat sneller en wat drastischer antiinflatiemaatregelen genomen hebben. De weerslag kan nog wel komen als men ten lange laatste de intresten gevoelig moet optrekken met een recessie tot gevolg.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 10:18   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is geen probleem he, dat was net het doel.
Ze manipuleren spaarrente ALTIJD onder inflatie %.
Er is maar één misschien-uitzondering geweest in de mij bekende geschiedenis, eind jaren zeventig, en heel kort, 20%. Het jaar erop kegelden de centrale planners dat in één keer terug naar onder de 10%.
Waar ging al die verdiende koopkracht verloren: de Vietnam oorlog, de maanlandingen, zo van die regime-fratsen. Uiteindelijk MOET iemand die betalen, en dat zijn steevast de eigenaars van bestaand geld. Ze produceerden een auto van X dollar en konden 1 terugkopen van X/6. Die overige 5/6 die gingen naar soldij, naar napalmbommen, huey helicopters, saturnus V raketten propaganda enz enz.
Hun doel was wel niet dat de spaarders zouden gaan mopperen, maar dat ze hun hand niet omdraaien om de spaarders te pluimen zal dan wel een feit zijn.
De spaarders moeten misschien ook eens een belangengroep oprichten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:44   #90
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Je moet dit op 1 van de Nazi sites eens lezen:
https://news.economie.fgov.be/217022...weede-kwartaal
Ze hebben het almaar over "door de inflatie".
Door wat stegen prijzen: door hun sancties, door hun geld bijmaken, door hun op kosten jagen van talloze bedrijven.
En "wegens" die inflatie nemen ze dan "maatregelen".
Alsof ze derden zijn die toekijken, ipv de daders.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 15:47   #91
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

De stijging van de gasprijzen (die overigens al ferm bezig was in het laatste kwartaal vorig jaar,nog voor de incidenten in een zeker Oost-Europees land) sijpelen door.......We vernemen van bedrijven (en pseudo-bedrijven als de NMBS) die produktielijnen stilleggen ,of luidkeels bij de staat komen bleiten (zoals de NMBS) omdat het geen zijn heeft te produceren aan die kosten,of nog minder zin heeft dan gewoonlijk te doen wat ze normaal doen (de NMBS)

Maar ook heel dichtbij zijn er gevolgen aan het doorsijpelen...

De bakkerij waar ik toch wel eens pleeg te gaan,en die eigenlijk prima draaide (wegens niet veel concurrenten) heeft besloten te stoppen.

De aanhoudende opeenvolging van de corona-zottigheid ,stijgende grondstof prijzen en het feit dat hun oven op gas gestookt is ,is er te veel aan..Het is inderdaad ,al is het maar om het reeds verworven kapitaal te beschermen,of de put niet dieper te graven,beter te stoppen.....

Er gaan er nog volgen,want dit is een sector die dat niet kan compenseren door gewoon de prijzen op te drijven,want dan gaat de omzet geheid naar OMLAAG.....

Ik kan me bijvoorbeeld voortstellen dat meer "gesettelde" bakkerijen veiligheidshalve (om zo min mogelijk kapitaal te verbranden) gewoon een tijdje niet meer gaan bakken en afwachten ....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2022 om 15:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 17:46   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Concreet nu: ga ik in september terug wat meer pensioen trekken? Of zal 't oktober zijn?

Ik vind het plezant omdat het het budget van de federale overheid helpt dieper en dieper te duwen,
en omdat ik een psychologisch grensje ga overschrijden ivm het bedrag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 augustus 2022 om 17:49.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 22:57   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Concreet nu: ga ik in september terug wat meer pensioen trekken? Of zal 't oktober zijn?

Ik vind het plezant omdat het het budget van de federale overheid helpt dieper en dieper te duwen,
en omdat ik een psychologisch grensje ga overschrijden ivm het bedrag.
Het is zo bepaald dat je opslag gaat krijgen. Het is ingecalculeerd.
Ik zie geen reden om daar wakker van te liggen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 00:04   #94
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Concreet nu: ga ik in september terug wat meer pensioen trekken? Of zal 't oktober zijn?

Ik vind het plezant omdat het het budget van de federale overheid helpt dieper en dieper te duwen,
en omdat ik een psychologisch grensje ga overschrijden ivm het bedrag.
Après nous, le déluge
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 11:45   #95
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hun doel was wel niet dat de spaarders zouden gaan mopperen, maar dat ze hun hand niet omdraaien om de spaarders te pluimen zal dan wel een feit zijn.
De spaarders moeten misschien ook eens een belangengroep oprichten.
Klein detail: die spaarders konden toen meer dan mopperen he: hun spaargeld in 1 keer cash gaan opeisen. En dan is de centrale planclub in 1 dag "ontdekt". Dat willen ze natuurlijk niet, en dus moesten ze rekening houden met dergelijk "gemopper".
Spaarders hoeven dus ook geen belangengroep op te richten he, gewoon hun geld, tis toch van hun he, legaal eigendom, af halen.
Dan kan de bank het ook niet meer uitlenen.
Dat is het doemscenario van centrale planning: de controle over geld kwijtraken. Spaarders die zo het risico van uitlenen en legaal ontnomen te kunnen worden, elimineren. Daarom dat ze de cash vorm van geld willen afpakken en al zeker het gebruik van cash als spaarvorm willen uitroeien tot de laatste Jood.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 11:49   #96
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De stijging van de gasprijzen (die overigens al ferm bezig was in het laatste kwartaal vorig jaar,nog voor de incidenten in een zeker Oost-Europees land)
Ja?
https://finviz.com/futures_charts.ashx?t=NG&p=m1
De piek van 2021 was 6. 2021 eindigde met 4.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 12:40   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Je gewone spaarboekje leeghalen als actiemiddel kost tegenwoordig niets.
Vroeger zou je nog je getrouwheidspremie kwijt gespeeld hebben.

Toch is dat niet zonder gevaar. Het is een groot risico.
Toch bij mij. Mijn heksie perfeksie zou op ideeën kunnen komen, om de lokale economie te steunen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 14:57   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Klein detail: die spaarders konden toen meer dan mopperen he: hun spaargeld in 1 keer cash gaan opeisen. En dan is de centrale planclub in 1 dag "ontdekt". Dat willen ze natuurlijk niet, en dus moesten ze rekening houden met dergelijk "gemopper".
Spaarders hoeven dus ook geen belangengroep op te richten he, gewoon hun geld, tis toch van hun he, legaal eigendom, af halen.
Dan kan de bank het ook niet meer uitlenen.
Dat is het doemscenario van centrale planning: de controle over geld kwijtraken. Spaarders die zo het risico van uitlenen en legaal ontnomen te kunnen worden, elimineren. Daarom dat ze de cash vorm van geld willen afpakken en al zeker het gebruik van cash als spaarvorm willen uitroeien tot de laatste Jood.
Als alle spaarders hun spaargeld in cash gaan omzetten, dan zal den ecb nogal moeten bijdrukken.
Dacht dat trouwens het chartaal geld nog maar enkele procenten van de totale geldhoeveelheid uitmaakt. Dus als iedereen zijn digitaal geld wil omzetten in chartaal geld...
Maar op één of misschien zelfs enkele kleinere banken die failliet zullen gaan, zal den ecb het wel rechttrekken (denk ik toch).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2022, 16:34   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Spaarcentjes cash afhalen is een irreële droom.
Hoeveel miserie hebben ze in Frankrijk al niet gehad met moslim-terroristen? En heeft het echt effect op de verkiezingsuitslagen?
De kiezer is redelijk amorf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be