![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die beslissen finaal met wie er een coalitie komt en met wie niet. En dan is het nogal wiedes dat zij een meerderheid vormen met partijen die ook democratisch zijn en niet met een racistenclub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik, Schoofzak, ben geen racist, maar ... als ze met hun gepimpte auto's door mijn wijk scheuren, dan stoort me dat. Ik, Schoofzak, ben geen racist, maar ... dat asielzoekers achterstallig kindergeld krijgen van bijna 100.000 euro, dan kookt mijn solidariteitsbloed. Ik, Schoofzak, ben geen racist, maar ... als sommige ocmw's weigeren om te checken of bewoners van sociale woningen geen eigendom hebben in hun thuisland, dan begrijp ik dat niet. ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nva is centrum-rechts, en het vb is voor bijvoorbeeld het sociaal beleid, bijna communistisch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 9 augustus 2022 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat iedereen die voor het Vlaams Belang stemt een racist is in de visie van Pandareus, bewijst dat hij/zij niet weet wat racisme is. Het is al even dwaas als de bewering dat iedereen die op Vooruit stemt, er geen probleem mee heeft om zich te laten financieren door wapenleveranciers. (Agusta affaire) Of: Als Pandareus zegt dat je een racist bent, is dat niet zo erg, vind ik. Van hem/haar raakt me dat niet zo veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ze dat al 30 jaar weglachen/ontkennen is het zonneklaar dat ze zich comfortabel voelen in die opgelegde oppositieplaats in het cordon. De conclusie ligt dan voor de hand dat zijn niet willen meeregeren. Mee willen regeren vergt het laten vallen van racisme als ideologie. Citaat:
Blij dat je toegeeft, dat ik niet anders kan dan voor het Vlaams Belang te stemmen als ik met mijn stem het signaal wil geven aan de regering, dat ik een veel strenger vreemdelingenbeleid zou willen. Het geef mij geen goed gevoel en daar is het mij ook niet om te doen. Het is mij te doen om een strenger vreemdelingenbeleid. Als men al op voorhand zegt, dat dit toch niks uithaalt, dat ik er toch niks mee zal bereiken, zoals jij ook doet, dan is dat voor mij een reden te meer om nooit te stemmen voor partijen die openlijk zeggen dat wat ik graag zou willen, er niet toe doet voor hen. Citaat:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...xewrA&usqp=CAU Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2022 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal waarschijnlijk een andere Geert Bourgeois zijn die het cordon herbevestigde vanuit de VU dan de Geert Bourgeois die het voortzette vanuit N-VA ? Was partijleider voor het leven Bart DW niet duidelijk genoeg toen hij elke samenwerking met die bende uitsloot, en er zelfs zijn eigen politiek lot aan heeft verbonden ? Was hij niet duidelijk toen hij enkele rebellen in 2005 die het toch wilden forceren uit de partij smeet ? Wat gaat men nog uitvinden ? Dat Vooruit het cordon niet ondertekende omdat ze toen nog SPA noemden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je lijkt te denken dat het VB zo een monumentale overwinning gaat boeken dat ze in hun eentje een regering gaan kunnen vormen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of het nu een blanke marginaal met een petje op zijn kop is met zijn gepimpte VW Golf of een marginale Brownie speelt daarbij geen rol. Citaat:
Citaat:
Maar ook hier weer : wat heeft dit met racisme te maken ? Of dat OCMW dat onderzoek doet naar Mohammed in Marokko of naar Slobodan in Servië speelt geen rol. Die laatste is even blank als jij of ik.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2022 om 15:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat N-VA- op voorwaarde dat ze federaal in het cordon blijven, en VB nog wel wat gaan groeien staat buiten kijf. Denk je misschien dat de kiezer Vivaldi positief gezind is?
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"eigen dop eerst" en "uw pensioen zit in de pocket van Mohammed" is géén links programma maar gewoon het kenmerkende racisme van een extreem-rechtse partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die beslissing die onze volksvertegenwoordigers in 1992 namen in het jaar 2022 nog steeds bestaat is gewoon het logisch gevolg van hun keuze en overtuiging die nog steeds dezelfde is. (logisch, aangezien het VB totaal niet evolueerde...) Tweede fout : geen enkele kiezer staat buitenspel, het VB krijgt haar zetelaantal volgens dezelfde methodiek als de andere partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of iemand dat fysiek ondertekende is dan ook volkomen bijkomstig. Die partij bewijst alle dagen dat zij met volle overtuiging het cordon genegen is. Net zoals de andere Vlaamse partijen trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als Het Vlaams Belang en sommigen van hun mandatarissen racistische daden stellen,... ... wie of wat houdt u of iemand anders dan tegen, om officieel klacht in te dienen, zodat zij ook vervolgd kunnen worden daarvoor. Bij mijn weten is racisme streng verboden in ons land. En naar mijn inzien, benoem jij zaken als 'racistisch' zonder dat deze dat zijn. Mijn redenen om voor Het Vlaams Belang te stemmen, maken van mij geen racist. Ga het maar vragen in het politiekantoor. Doe je burgerplicht, als je de ballen hebt, ipv op dit forum mensen valselijk te beschuldigen van criminele feiten. Wie denk je wel dat je bent? Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2022 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat niet over één persoon maar is generiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar als ik zeg dat de N-VA het protocol nooit ondertekende, moet jij niet doen alsof dan anders is. En dat heb je weldegelijk gedaan. Ik heb zo'n beetje mijn idee over mensen die hun gelijk willen halen met leugens, valse beschuldigingen en beledigingen. Wat is er mis met argumenteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U beschuldigt mij van strafbare criminele feiten zoals racisme er één is en als ik u daarop wijs, zegt u: "Rustig maar,..." Vind je nu zelf niet dat je over een lijn stapt? Zou u rustige blijven als men u in het openbaar van racisme beschuldigd op onjuiste gronden? Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |