Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2022, 17:17   #181
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Verhofstadt is de echte bedenker.
maw Panda zijn/haar idool.
Ik denk niet dat dit juist is...
Het klopt dat Verhofstadt vooraan stond in de strijd tegen het Blok. (iets waar ik als liberaal ook heel fier over ben) maar het cordon komt uit de koker van Geysels volgens mij.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 17:19   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik in ieder geval wel.

Sinds Vivaldi zie ik in mypension mijn te verwachten pensioen gestaag stijgen.
Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven.

Maar ter zake, ik heb de indruk, dat o.a. de werkende Vlaming toch niet geheel en al positief is voor Vivaldi.

Ik heb niet de indruk dat Alex en co het goed gaan doen in 24.
Oud 9 augustus 2022, 17:21   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk niet dat dit juist is...
Het klopt dat Verhofstadt vooraan stond in de strijd tegen het Blok. (iets waar ik als liberaal ook heel fier over ben) maar het cordon komt uit de koker van Geysels volgens mij.
Met Zwarte Zondag als resultaat.

Moet ik u nu echt vertellen dat zijn regeringsbeleid ronduit desastreus was en nog steeds is voor Belgie?
Oud 9 augustus 2022, 17:23   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U ontkracht dus uw eigen riedeltje van "ze zeggen allemaal dat ze geen racist zijn, maar dan volgt onmiddellijk een maar ..."

Ik zal het je zeggen: Vlaanderen telt hoogstens 2 procent racisten onder zijn bevolking. Ik denk niet dat je lager kan gaan, want er zijn nu eenmaal psychopaten in elke bevolkingsgroep.
Vlaanderen heeft niet meer of niet minder racisten onder zijn bevolking dan andere regio's of andere europese landen. Het enige verschil tussen Vlaanderen en Wallonië is dat Vlaanderen sinds PhDW-Vanhecke-Annemans de macht overnamen van die ouwe bompa Dillen in het VB dat er toen een partij kwam die structureel daarop geënt is. In Wallonië probeerde men het ook, met FN maar dat is mislukt. Daar is dus géén partijpolitieke vertegenwoordiging van het racisme, als ideologie.
Nederland heeft dat wel (Wilders, Baudet), Frankrijk ook (Le Pen, Zemour) Duitsland ook (AfD) enz enz.

Maar beweren dat er slechts 2% racisten zijn, slaagt echt nergens op...
Oud 9 augustus 2022, 17:26   #185
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is daar nu zo racistisch aan ?? Van de gemeente Anderlecht weet ik bijvoorbeeld dat 85% vd sociale woningen bewoond zijn door Noord-Afrikanen en negers. We moeten dat dus ok vinden, op gevaar van anders als racist te worden bestempeld ??? Hoepel toch op man, met uw achterlijk gezwam.
Elke burger die volgens de voor iedereen geldende criteria recht heeft op een sociale woning, zit daar terecht. Wat zijn huidskleur is interesseert me niet.

Als dat laatste begint mee te tellen, spreken we terecht over racisme.
Oud 9 augustus 2022, 17:39   #186
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miesjel Bekijk bericht
Zoals anders. U stapt naar de politie, en zegt dat je klacht wil indienen wegens het plegen van een misdrijf. Dat is niet alleen je recht, maar zelfs je burgerplicht.
U kan ook naar de site van UNIA gaan en daar aangifte doen van de overtreding. Naar het schijnt krijgen sommige mensen daar een soort van orgasme als zij het Vlaams Belang voor de rechter kunnen krijgen.

Ik hoop oprecht dat je het ook doet. En dat meen ik.

Misschien kun je ook eens vragen wat "laster" en "eerroof" is, in de juridische betekenis van het woord. Dan zullen ze je zeggen en uitleggen dat het ook gaat om het beschuldigen van mensen in het openbaar van strafbare feiten als racisme, zonder dat daar een wettelijke grond voor is. Dan weet je dat ook.
Ik denk dat je nogal licht gaat over de moeilijkheidsgraad om met succes een klacht in te dienen tegen een politieke partij...
Dit artikel vat het relatief goed samen. https://www.sampol.be/2004/02/het-vl...racisme-en-dan

In de praktijk is men nooit verder geraakt dan 3 VZW's rond het VB te laten veroordelen. PhDW heeft zijn fameuze Magnum Opus (70 puntenplan) wat aangepast zodat het niet meer botste met het EVRM en toen was de kous af.
Oud 9 augustus 2022, 17:44   #187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nochtans, nog niet zo vreselijk lang geleden schreef ook jij over een document dat door de partijvoorzitters werd ondertekend.

Het Nederlandse woord "Schutkring" is dus niet goed genoeg ter vervanging van een zoveelste gallicisme?
Vooruit, ik ga dan nu maar naar onze cuisine om mijn repas du soir te degusteren. Bon appétit!
Quercus, ik heb hier door de jaren heen al minstens tien keer een link gegeven naar de tekst van de laatste formele (her)bevestiging van het cordon. Je weet even goed als ik en iedereen hier dat de partijleiders daarna geen verdere documenten daarover ondertekenden, maar gewoon het bestaande akkoord verder zijn blijven toepassen.

Dat document is trouwens niet eens de essentie : dat is gewoon de formalisering van een beslissing die onze volksvertegenwoordigers namen. En die is niet eens dwingend...

Als morgen een partij of een parlementslid zich daarvan wil distantiëren dan kan hij/zij dat per direct doen.

Ik kan enkel vaststellen dat géén enkele politicus in het VP daar enige aanzet toe geeft.

Of zie jij iets dat ik niet zie ?
Oud 9 augustus 2022, 17:47   #188
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee fouten...

Dat die beslissing die onze volksvertegenwoordigers in 1992 namen in het jaar 2022 nog steeds bestaat is gewoon het logisch gevolg van hun keuze en overtuiging die nog steeds dezelfde is. (logisch, aangezien het VB totaal niet evolueerde...)

Tweede fout : geen enkele kiezer staat buitenspel, het VB krijgt haar zetelaantal volgens dezelfde methodiek als de andere partijen.
Logisch? Een partij 30 jaar lang buitensluiten omdat het partijprogramma u niet aanstaat? Staat dit de communisten van de PVDA ook te wachten wanneer ze de 20 zetels gaan overschrijden? Bepaald de politiek correcte elite dan ook dat ze niet langer mee mogen spelen? Ziet u nu niet in dat dit gewoon Poetin-achtige toestanden zijn? U bent een anti-democraat....

En ja, de kiezer staat buitenspel wanneer de partij waar hij/zij op gestemd heeft vleugellam wordt gemaakt. Hoe zou u het anders willen noemen?
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 17:47   #189
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nochtans, nog niet zo vreselijk lang geleden schreef ook jij over een document dat door de partijvoorzitters werd ondertekend.

Het Nederlandse woord "Schutkring" is dus niet goed genoeg ter vervanging van een zoveelste gallicisme?
Vooruit, ik ga dan nu maar naar onze cuisine om mijn repas du soir te degusteren. Bon appétit!
Als het gallicisme je stoort : voor mij zou sanitaire schutkring even goed zijn hoor dan cordon sanitaire.

Maar gewoon 'schutkring' is te zwak. Er moet misprijzen, walging, de wil om zich te distantiëren van iets dat 'stinkt' uit de terminologie blijken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2022 om 17:48.
Oud 9 augustus 2022, 17:59   #190
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zei: ...

.... en dit gaat niet over een partij, maar over mij.

Weet u niet meer wat u zegt?
Citaat:
Beweren dat men op het VB stemt maar géén racisme omarmt is zoals geloven in de onbevlekte ontvangenis.
Wat heb je juist niet begrepen in het gebruik van het woord : 'men' ?
Oud 9 augustus 2022, 18:02   #191
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je nogal licht gaat over de moeilijkheidsgraad om met succes een klacht in te dienen tegen een politieke partij...
Dit artikel vat het relatief goed samen. https://www.sampol.be/2004/02/het-vl...racisme-en-dan

In de praktijk is men nooit verder geraakt dan 3 VZW's rond het VB te laten veroordelen. PhDW heeft zijn fameuze Magnum Opus (70 puntenplan) wat aangepast zodat het niet meer botste met het EVRM en toen was de kous af.

Blij dat u het zelf zegt. Doch uw conclusie moet niet zijn dat het moeilijk is om met succes een klacht in te dienen want dat is dezelfde methode als voor om het even welk misdrijf. Uw conclusie moet zijn dat Het Vlaams Belang sinds de veroordelingen van de drie VZW's en hun naamsverandering, blijkbaar geen enkele keer nog de racismewet overtreden heeft en bijgevolg ook geen racistische partij is.

Weet u dat alles wat Het Vlaams Belang naar buiten brengt, zowel zaken, feiten of cijfermateriaal, eerst gecontroleerd wordt door de eigen inwendige juridische dienst? Daarna door de staatsveiligheid en UNIA. Daarna door de gevestigde pers en tegelijk door de juridische diensten van alle andere politieke partijen. Twijfelgevallen worden dubbel nagekeken door onze universiteiten in opdracht van de regering, binnen het kader van de Europese wetgeving. Zo graag zouden ze Het Vlaams Belang andermaal veroordeeld willen zien. Zo groot is de haat voor die partij, dat men daar zo veel geld, tijd en energie aan besteedt.

Maar dat betekent ook dat de zaken, feiten en cijfermateriaal dat Het Vlaams Belang naar buiten brengt, wellicht de meest betrouwbare zijn die men kan vinden in ons land. Elk nadeel heeft immers zijn voordeel.
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 18:07   #192
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Logisch? Een partij 30 jaar lang buitensluiten omdat het partijprogramma u niet aanstaat? Staat dit de communisten van de PVDA ook te wachten wanneer ze de 20 zetels gaan overschrijden? Bepaald de politiek correcte elite dan ook dat ze niet langer mee mogen spelen? Ziet u nu niet in dat dit gewoon Poetin-achtige toestanden zijn? U bent een anti-democraat....
De dag dat PVDA ook de racistische toer opgaat zal men hen in Wallonië ongetwijfeld behandelen zoals wij met ons Vlaams probleem hebben gedaan : het cordon in.
Op heden zie ik geen enkele indicatie dat dit nodig is, dus die vergelijking slaagt echt nergens op. Hun zetelaantal is -evident- irrelevant daarbij.

En ja, de kiezer staat buitenspel wanneer de partij waar hij/zij op gestemd heeft vleugellam wordt gemaakt. Hoe zou u het anders willen noemen?

Sinds wanneer kiest een kiezer dan voor iets anders dan voor zijn volksvertegenwoordiger ? PhDW & Company zit al sinds 1989 in het parlement. In het VP is hij trouwens degene met de tweede hoogste ancienniteit.
Oud 9 augustus 2022, 18:10   #193
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Wat heb je juist niet begrepen in het gebruik van het woord : 'men' ?

Ik heb het ten volle begrepen. Nu jij nog. Want als jij zegt dat 'men', dit is als 'men' dat doet en ik heb dat juist gedaan, dan is dat vrij persoonlijk.

Ik heb mijn redenen om voor Het Vlaams Belang te stemmen toegelicht. En dat heeft niks met racisme te maken. Ook niet als jij zegt dat:

Citaat:
Beweren dat men op het VB stemt maar géén racisme omarmt is zoals geloven in de onbevlekte ontvangenis.
Eerst ga je beweren dat het om de partij ging en nu ga je jezelf verschuilen achter semantiek om je beschuldiging te ontkennen. Blijkbaar durf je niet eens staan voor wat je gezegd hebt. En daarmee zeg je eigenlijk wel meer over jezelf dan over mij vind ik, want ik ben geen racist en ik durf wel staan voor wat ik zeg.

De vraag waarom je geen klacht indient, indien je overtuigd bent van het racisme van de partij of hun mandatarissen, laat je volledig aan je voorbijgaan. We weten beiden ook waarom. Maar jij krijgt het blijkbaar niet over je lippen of uit je pen. Uw mening over Het Vlaams Belang lijkt dan ook eerder dogmatisch van aard dan wel op feiten gebaseerd. Tenminste, zo kom je bij mij over en vast niet bij mij alleen.

Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 18:21.
Oud 9 augustus 2022, 18:12   #194
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat PVDA ook de racistische toer opgaat zal men hen in Wallonië ongetwijfeld behandelen zoals wij met ons Vlaams probleem hebben gedaan : het cordon in.
Op heden zie ik geen enkele indicatie dat dit nodig is, dus die vergelijking slaagt echt nergens op. Hun zetelaantal is -evident- irrelevant daarbij.

Sinds wanneer kiest een kiezer dan voor iets anders dan voor zijn volksvertegenwoordiger ? PhDW & Company zit al sinds 1989 in het parlement. In het VP is hij trouwens degene met de tweede hoogste ancienniteit.
Racistische toer op gaan ?? Dat vermeende "racisme" is er omdat de voorbije VEERTIG JAAR de bestuurspartijen hun job inzake migratie niet hebben gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 18:14   #195
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, dat is zoiets als :
"Beweren dat de core business van het VB niet Belgie barst is, staat gelijk met geloven in de onbevlekte ontvangenis"
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 18:20   #196
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij dat u het zelf zegt. Doch uw conclusie moet niet zijn dat het moeilijk is om met succes een klacht in te dienen want dat is dezelfde methode als voor om het even welk misdrijf. Uw conclusie moet zijn dat Het Vlaams Belang sinds de veroordelingen van de drie VZW's en hun naamsverandering, blijkbaar geen enkele keer nog de racismewet overtreden heeft en bijgevolg ook geen racistische partij is.
'moet' ? ?

Mag ik misschien zelf mijn eigen besluiten trekken, of ga je dat ook doen in mijn plaats ?

Citaat:
Weet u dat alles wat Het Vlaams Belang naar buiten brengt, zowel zaken, feiten of cijfermateriaal, eerst gecontroleerd wordt door de eigen inwendige juridische dienst? Daarna door de staatsveiligheid en UNIA. Daarna door de gevestigde pers en tegelijk door de juridische diensten van alle andere politieke partijen. Twijfelgevallen worden dubbel nagekeken door onze universiteiten in opdracht van de regering, binnen het kader van de Europese wetgeving. Zo graag zouden ze Het Vlaams Belang andermaal veroordeeld willen zien. Zo groot is de haat voor die partij, dat men daar zo veel geld, tijd en energie aan besteedt.
Voor iemand die enkele uren geleden nog zat te beweren dat hij/zij het gedachtegoed van het VB niet genegen was maar enkel interesse had in een strenger migratiebeleid als kiescriterium blijk je 'plots' de interne keuken van het Vlaams Blok wel heeeeeeeel goed te kennen.
Citaat:
Maar dat betekent ook dat de zaken, feiten en cijfermateriaal dat Het Vlaams Belang naar buiten brengt, wellicht de meest betrouwbare zijn die men kan vinden in ons land. Elk nadeel heeft immers zijn voordeel.
Heb je het over de posters met de opstijgende Boeing vol 'heimwee migranten' ?
Oud 9 augustus 2022, 18:27   #197
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Racistische toer op gaan ?? Dat vermeende "racisme" is er omdat de voorbije VEERTIG JAAR de bestuurspartijen hun job inzake migratie niet hebben gedaan.
Vermeend racisme.

Over een ander onderwerp zou ik dat grappig vinden Zipper.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 18:30   #198
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vermeend racisme.

Over een ander onderwerp zou ik dat grappig vinden Zipper.
Inderdaad, vermeend racisme. Er is niks racistisch aan het aankaarten van de gigantische overlast van Noord-Afrikanen en negers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 18:30   #199
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
'moet' ? ?

Mag ik misschien zelf mijn eigen besluiten trekken, of ga je dat ook doen in mijn plaats ?

Ach?! Vindt u het dan niet nodig om de juiste besluiten te trekken. Dan is het inderdaad 'mogen' ipv 'moeten'.

Citaat:
Voor iemand die enkele uren geleden nog zat te beweren dat hij/zij het gedachtegoed van het VB niet genegen was maar enkel interesse had in een strenger migratiebeleid als kiescriterium blijk je 'plots' de interne keuken van het Vlaams Blok wel heeeeeeeel goed te kennen.
Alsof het controleren van al wat Het Vlaams Belang naar buiten brengt een groot geheim zou zijn? Noem jij dat interne keuken? In noem dat viseren.

Citaat:
Heb je het over de posters met de opstijgende Boeing vol 'heimwee migranten' ?
Niet persé. We wachten trouwens nog altijd op antwoord op de vraag op welke grond dit racisme zou zijn met de regels die UNIA hanteert om van racisme te kunnen spreken. Hier nogmaals de link: https://www.unia.be/nl/discriminatiegronden/racisme

De vraag waarom je geen klacht indient, indien je overtuigd bent van het racisme van de partij of hun mandatarissen, laat je volledig aan je voorbijgaan. We weten beiden ook waarom. Maar jij krijgt het blijkbaar niet over je lippen of uit je pen. Uw mening over Het Vlaams Belang lijkt dan ook eerder dogmatisch van aard dan wel op feiten gebaseerd. Tenminste, zo kom je bij mij over. En vast niet bij mij alleen. Interesseert zelfs uw eigen geloofwaardigheid u dan niet dat je vragen die je zouden kunnen doen nadenken steevast negeert? En je zit hier al zes jaar?!

Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 18:37.
Oud 9 augustus 2022, 18:37   #200
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het ten volle begrepen. Nu jij nog. Want als jij zegt dat 'men', dit is als 'men' dat doet en ik heb dat juist gedaan, dan is dat vrij persoonlijk.
Veel algemener dan 'men' kan het niet worden... Eigenlijk probeer je iemand te dimmen en te laten zwijgen door te zeggen : 'ik neem dit persoonlijk op, boehoehoe...'.

Sorry hoor, zo werkt het niet in de volwassen wereld.

Citaat:
Ik heb mijn redenen om voor Het Vlaams Belang te stemmen toegelicht. En dat heeft niks met racisme te maken. Ook niet als jij zegt dat:
Wat jouw redenen zijn om voor de bruine partij te stemmen is jouw zaak.
Ik kan enkel vaststellen dat 95% van die partij rond racisme draait, met 5% contorno daar bovenop om als excuustruus te dienen. Zoals het jaarlijkse uitje naar d'Yserwaecke om daar effe de WO II nostalgici te plezieren, of 'Houzee' te gaan roepen op het zangfeest tussen de andere hoogbejaarden.

Oh ja, en een keer of 2 per jaar hebben ze het ook eens over onafhankelijkheid.

Jammer genoeg gaat het dan over onafhankelijkheid van Vlaanderen in de context van België en niet onafhankelijkheid van Vlaanderen ten aanzien van het VB.

Citaat:
Eerst ga je beweren dat het om de partij ging en nu ga je jezelf verschuilen achter semantiek om je beschuldiging te ontkennen. Blijkbaar durf je niet eens staan voor wat je gezegd hebt. En daarmee zeg je eigenlijk wel meer over jezelf dan over mij vind ik, want ik ben geen racist en ik durf wel staan voor wat ik zeg.
Stop ! stop ! Mijn gemoed raakt vol...

Citaat:
De vraag waarom je geen klacht indient, indien je overtuigd bent van het racisme van de partij of hun mandatarissen, laat je volledig aan je voorbijgaan.
Ik heb niet voor niets verwezen naar het Sampol artikel. Dat bevat alle technisch-juridische elementen die uitleggen dat klacht indienen tegenover een politieke partij binnen de vigerende wetgeving een quasi onmogelijke zaak is.

Citaat:
We weten beiden ook waarom. Maar jij krijgt het blijkbaar niet over je lippen of uit je pen. Uw mening over Het Vlaams Belang lijkt dan ook eerder dogmatisch van aard dan wel op feiten gebaseerd. Tenminste, zo kom je bij mij over en vast niet bij mij alleen.
Dogmatisch ? Neen... Principieel. Fascisme en racisme als ideologie bestrijden is 365 dagen per jaar belangrijk. De strijd tegen extreem-rechts stopt nooit, zal altijd bestaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be