![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt dat Verhofstadt vooraan stond in de strijd tegen het Blok. (iets waar ik als liberaal ook heel fier over ben) maar het cordon komt uit de koker van Geysels volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ter zake, ik heb de indruk, dat o.a. de werkende Vlaming toch niet geheel en al positief is voor Vivaldi. Ik heb niet de indruk dat Alex en co het goed gaan doen in 24.
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik u nu echt vertellen dat zijn regeringsbeleid ronduit desastreus was en nog steeds is voor Belgie?
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland heeft dat wel (Wilders, Baudet), Frankrijk ook (Le Pen, Zemour) Duitsland ook (AfD) enz enz. Maar beweren dat er slechts 2% racisten zijn, slaagt echt nergens op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat laatste begint mee te tellen, spreken we terecht over racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit artikel vat het relatief goed samen. https://www.sampol.be/2004/02/het-vl...racisme-en-dan In de praktijk is men nooit verder geraakt dan 3 VZW's rond het VB te laten veroordelen. PhDW heeft zijn fameuze Magnum Opus (70 puntenplan) wat aangepast zodat het niet meer botste met het EVRM en toen was de kous af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat document is trouwens niet eens de essentie : dat is gewoon de formalisering van een beslissing die onze volksvertegenwoordigers namen. En die is niet eens dwingend... Als morgen een partij of een parlementslid zich daarvan wil distantiëren dan kan hij/zij dat per direct doen. Ik kan enkel vaststellen dat géén enkele politicus in het VP daar enige aanzet toe geeft. Of zie jij iets dat ik niet zie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ja, de kiezer staat buitenspel wanneer de partij waar hij/zij op gestemd heeft vleugellam wordt gemaakt. Hoe zou u het anders willen noemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gewoon 'schutkring' is te zwak. Er moet misprijzen, walging, de wil om zich te distantiëren van iets dat 'stinkt' uit de terminologie blijken.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 augustus 2022 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Blij dat u het zelf zegt. Doch uw conclusie moet niet zijn dat het moeilijk is om met succes een klacht in te dienen want dat is dezelfde methode als voor om het even welk misdrijf. Uw conclusie moet zijn dat Het Vlaams Belang sinds de veroordelingen van de drie VZW's en hun naamsverandering, blijkbaar geen enkele keer nog de racismewet overtreden heeft en bijgevolg ook geen racistische partij is. Weet u dat alles wat Het Vlaams Belang naar buiten brengt, zowel zaken, feiten of cijfermateriaal, eerst gecontroleerd wordt door de eigen inwendige juridische dienst? Daarna door de staatsveiligheid en UNIA. Daarna door de gevestigde pers en tegelijk door de juridische diensten van alle andere politieke partijen. Twijfelgevallen worden dubbel nagekeken door onze universiteiten in opdracht van de regering, binnen het kader van de Europese wetgeving. Zo graag zouden ze Het Vlaams Belang andermaal veroordeeld willen zien. Zo groot is de haat voor die partij, dat men daar zo veel geld, tijd en energie aan besteedt. Maar dat betekent ook dat de zaken, feiten en cijfermateriaal dat Het Vlaams Belang naar buiten brengt, wellicht de meest betrouwbare zijn die men kan vinden in ons land. Elk nadeel heeft immers zijn voordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op heden zie ik geen enkele indicatie dat dit nodig is, dus die vergelijking slaagt echt nergens op. Hun zetelaantal is -evident- irrelevant daarbij. ![]() En ja, de kiezer staat buitenspel wanneer de partij waar hij/zij op gestemd heeft vleugellam wordt gemaakt. Hoe zou u het anders willen noemen? Sinds wanneer kiest een kiezer dan voor iets anders dan voor zijn volksvertegenwoordiger ? PhDW & Company zit al sinds 1989 in het parlement. In het VP is hij trouwens degene met de tweede hoogste ancienniteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb het ten volle begrepen. Nu jij nog. Want als jij zegt dat 'men', dit is als 'men' dat doet en ik heb dat juist gedaan, dan is dat vrij persoonlijk. Ik heb mijn redenen om voor Het Vlaams Belang te stemmen toegelicht. En dat heeft niks met racisme te maken. Ook niet als jij zegt dat: Citaat:
De vraag waarom je geen klacht indient, indien je overtuigd bent van het racisme van de partij of hun mandatarissen, laat je volledig aan je voorbijgaan. We weten beiden ook waarom. Maar jij krijgt het blijkbaar niet over je lippen of uit je pen. Uw mening over Het Vlaams Belang lijkt dan ook eerder dogmatisch van aard dan wel op feiten gebaseerd. Tenminste, zo kom je bij mij over en vast niet bij mij alleen. Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beweren dat men op het VB stemt maar géén racisme omarmt is zoals geloven in de onbevlekte ontvangenis.
************************************************** ************* Ja, dat is zoiets als : "Beweren dat de core business van het VB niet Belgie barst is, staat gelijk met geloven in de onbevlekte ontvangenis" |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mag ik misschien zelf mijn eigen besluiten trekken, of ga je dat ook doen in mijn plaats ? Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, vermeend racisme. Er is niks racistisch aan het aankaarten van de gigantische overlast van Noord-Afrikanen en negers.
![]() |
#199 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Ach?! Vindt u het dan niet nodig om de juiste besluiten te trekken. Dan is het inderdaad 'mogen' ipv 'moeten'. Citaat:
Citaat:
De vraag waarom je geen klacht indient, indien je overtuigd bent van het racisme van de partij of hun mandatarissen, laat je volledig aan je voorbijgaan. We weten beiden ook waarom. Maar jij krijgt het blijkbaar niet over je lippen of uit je pen. Uw mening over Het Vlaams Belang lijkt dan ook eerder dogmatisch van aard dan wel op feiten gebaseerd. Tenminste, zo kom je bij mij over. En vast niet bij mij alleen. Interesseert zelfs uw eigen geloofwaardigheid u dan niet dat je vragen die je zouden kunnen doen nadenken steevast negeert? En je zit hier al zes jaar?! Laatst gewijzigd door Miesjel : 9 augustus 2022 om 18:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, zo werkt het niet in de volwassen wereld. Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat 95% van die partij rond racisme draait, met 5% contorno daar bovenop om als excuustruus te dienen. Zoals het jaarlijkse uitje naar d'Yserwaecke om daar effe de WO II nostalgici te plezieren, of 'Houzee' te gaan roepen op het zangfeest tussen de andere hoogbejaarden. Oh ja, en een keer of 2 per jaar hebben ze het ook eens over onafhankelijkheid. Jammer genoeg gaat het dan over onafhankelijkheid van Vlaanderen in de context van België en niet onafhankelijkheid van Vlaanderen ten aanzien van het VB. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |