Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2022, 22:10   #221
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Quercus, ik heb hier door de jaren heen al minstens tien keer een link gegeven naar de tekst van de laatste formele (her)bevestiging van het cordon. Je weet even goed als ik en iedereen hier dat de partijleiders daarna geen verdere documenten daarover ondertekenden, maar gewoon het bestaande akkoord verder zijn blijven toepassen.

Dat document is trouwens niet eens de essentie : dat is gewoon de formalisering van een beslissing die onze volksvertegenwoordigers namen. En die is niet eens dwingend...

Als morgen een partij of een parlementslid zich daarvan wil distantiëren dan kan hij/zij dat per direct doen.

Ik kan enkel vaststellen dat géén enkele politicus in het VP daar enige aanzet toe geeft.

Of zie jij iets dat ik niet zie ?
Maar leg eens uit: Nederland heeft de PVV van Wilders, Duitsland de AfD, Frankrijk de Front National, Italië de Lega Nord, Oostenrijk de FPÖ en noem maar op. Die zijn qua ideologie toch redelijk gelijk aan het Vlaams Belang. Toch hebben de andere partijen in die landen geen schutkring rond die zeg maar extreemrechtse partijen gedaan. Sterker nog, in Oostenrijk heeft de FPÖ meegeregeerd, in Frankrijk is Marine Le Pen van de Front National tot in de tweede verkiezingsronde geraakt. Zijn die extreemrechtse partijen aldaar minder racistisch dan het Vlaams Belang? Er bestaan daar geen schutkringen, en toch zijn er nog geen massale racistische maatregelen gekomen, of razzia’s georganiseerd.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:00   #222
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
U bepaalt niet of iets wel of niet racistisch is. En de politiek bepaalt dit ook niet. Hier hebben we namelijk de rechter voor. En precies om deze reden is het uitsluiten van een politieke partij vanwege wel of niet racistische uitspraken ook regelrechte onzin. Mocht het VB zich als regeringspartij namelijk schuldig maken aan eventueel racisme, dan staat het een ieder vrij om naar de rechter te stappen. Kortom: dat hele cordon sanitaire van u is niet alleen ondemocratisch.... het is ook nog eens een makkelijk excuus voor de politieke elite om niet de strijd met het VB aan te hoeven gaan. Poetin-achtige toestanden zoals ik al zei....
Het VB is veroordeeld door een rechtbank, dus alles is dan oké ?

https://www.standaard.be/cnt/dmf09112004_005
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:13   #223
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw bewijsvoering bestaat uit aannames en vage vragen.

Erg overtuigend is dat niet.
U bent anders de man er niet naar om naar aanleiding van vage vragen en aannames op het toetsenbord te springen.

Het is duidelijk, ook op dit forum, dat het VB een attractor is voor racisten en fascisten.
Waarom zou dat dan zijn volgens u ?
En waarom is er dan om die reden geen racistisch fascistisch universum dat rond andere partijen zwermt ?
U weet ook wel dat wat u aannames noemt, gewoon de waarheid is. En dat vage vragen misschien ook wel heel ongemakkelijke vragen zijn.

So be it...

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:20   #224
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het is duidelijk dat onze Belgo-facysten schrik binnen te krijgen en niets anders meer kunnen dan VB- en N-VA-bashen.

geachte Belgo-facysten,
blijkt uit interne nota's van de VLD/Vooruit/Groen-studiediensten dat N-VA en VB een 50-55 % meerderheid halen (itt de 'peilingen' van de kranten) waardoor jullie alles uit de kast halen?
In plaats van fantomen te willen bashen, kunt u misschien mensen met een andere mening proberen overtuigen van het grote gelijk van uw politieke sjoe-sjoekes. U zou de grote eindeloze reeks rechtse en extreemrechtse verwezenlijkingen kunnen posten, en de grote enorme voordelen die de Vlaming en Vlaanderen hebben mogen genieten sinds de splitsing.

Ik wil een aanzetje geven.
Extreem rechts : nog niets maatschappelijk belang gehad. Dit in tegenstelling tot de andere extremisten van PVDA die toch geneeskunde voor het volk hebben opgestart dat gemaakt heeft dat u en ik nu maar alleen het remgeld direct moeten betalen bij een huisartsenbezoek....

Rechts...heeft al iets gedaan. Maar nog niets in het belang van de werkende Vlaming of de Vlaamse volksaard. De blunderboeken van de N-VA zijn meerdelig ecyclopedisch van vorm aan het worden.

En die splitsing...daar geven zelfz de rechtse splitsingsrakkertjes van toe dat deze tot een bijna totaal onwerkbare situatie heeft geleid en nog niets in het voordeel van de Vlaming of Vlaanderen heeft voortgebracht. Integendeel alles wat Vlaamse bevoegdheid is, zelfs de homogene, is aan het tenonder gaan na die idiote splitsing.

Tja, met zoveel om "fier" op te zijn begrijp ik dat rechtse splitingsrakkertjes zich moeten beperken tot een beetje fantoombashen.

Oud 10 augustus 2022, 06:28   #225
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het VB is veroordeeld door een rechtbank, dus alles is dan oké ?

https://www.standaard.be/cnt/dmf09112004_005
Hiermee bevestigt u precies mijn punt: niet u, of ik, of om het even welke politicus bepaalt wat wel of geen racisme is... dat bepaalt de rechter. Dat cordon sanitaire is dus, behalve dat het uiterst ondemocratisch is, volledig overbodig...
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:30   #226
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar leg eens uit: Nederland heeft de PVV van Wilders, Duitsland de AfD, Frankrijk de Front National, Italië de Lega Nord, Oostenrijk de FPÖ en noem maar op. Die zijn qua ideologie toch redelijk gelijk aan het Vlaams Belang. Toch hebben de andere partijen in die landen geen schutkring rond die zeg maar extreemrechtse partijen gedaan. Sterker nog, in Oostenrijk heeft de FPÖ meegeregeerd, in Frankrijk is Marine Le Pen van de Front National tot in de tweede verkiezingsronde geraakt. Zijn die extreemrechtse partijen aldaar minder racistisch dan het Vlaams Belang? Er bestaan daar geen schutkringen, en toch zijn er nog geen massale racistische maatregelen gekomen, of razzia’s georganiseerd.
Dat de Vlaamse partijen onderling een afspraak maakten die de partijen in het buitenland niet maakten wil gewoon zeggen dat ze een ander middel kozen om hun doel te bereiken.
In Nederland bestuurt men niet met extreem-rechts. Je verwijzing naar Frankrijk is fout in die zin dat ze daar (net zoals bij ons) verkiezingen meedoen en DUS verkozen parlementsleden hebben maar ook daar stopt het.
Wetgevende macht, parlement dus. Maar géén uitvoerende macht, regering dus.
Italië en Oostenrijk hebben het gedaan, extreem-rechts in een coalitie opnemen. Het is hun slecht bekomen...
Maar ook hier : dat die landen een andere keuze maken is helemaal geen reden dat ook wij die zouden MOETEN maken.
Je vergeet trouwens Griekenland, het land waar de Bruine Pest het hardste was uitgebroken (Gouden Dageraad, de dikke vrienden van het VB waar PhDW & zijn gevolg drie dagen zijn gaan gastspreker spelen). Quasi de hele top van die partij is veroordeeld en zit nu in jail.

Extreem-rechts is gevaarlijk, dat zou de geschiedenis ons nu toch écht al wel hebben moeten leren...

Dat extreem-rechts dat zelf systematisch probeert te ontkennen en minimaliseren, is futiel. Marine Le Pen is al jaar lang bezig haar partij (puur cosmetisch) van al te openlijk racisme te ontdoen. Ze is zelfs zover gegaan haar eigen vader uit de partij te zetten. 'Muilen trekken' is van alle tijden.
Even ongeloofwaardig als TVG die staat te meesmuilen dat zijn partij niet racistisch is. Met op tweede rij een grijnzende PhDW en Van Rooy die het tegendeel gestalte geven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:32   #227
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Hiermee bevestigt u precies mijn punt: niet u, of ik, of om het even welke politicus bepaalt wat wel of geen racisme is... dat bepaalt de rechter. Dat cordon sanitaire is dus, behalve dat het uiterst ondemocratisch is, volledig overbodig...
U trekt dus de totaal verkeerde conclusie
Het cordon is net daardoor, en omdat die partij ondanks de naamswijziging niets veranderd is, meer dan ooit een noodzaak om het racistisch sluipend gif uit het beleid weg te houden.

En wie aan het beleid deelneemt, dat bepalen u of ik niet. Dat bepalen de politici. Jammer voor sommigen...maar u zult er moeten mee leren leven.

Oud 10 augustus 2022, 06:36   #228
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen ik bepaal dat niet
Ik stel alleen vast, ook op dit forum, dat de meest gehaaide racisten VB aanhangers zijn.
Als die partij niet intrinsiek racisitisch is, waarom zwermen die racisten dan rond dat VB ?
Ik bepaal niets. En ik ben in die zin a-democratisch (niet anti) dat ik al lang niet meer ga stemmen.
Maar het Vb trekt racisten aan...waarom zou dat zijn ?
U en uw poilitiek correcte makkers hebben altijd de mond vol van wat er allemaal mis is in Rusland e.d. Maar dat er in België, in het huis van de democratie notabene, Poetin-achtige praktijken plaatsvinden is plots geen probleem. En dat puur en alleen omdat het hier een politieke stroming betreft die u niet aanstaat. Hypocrisie ten top....
Oud 10 augustus 2022, 06:37   #229
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U trekt dus de totaal verkeerde conclusie
Het cordon is net daardoor, en omdat die partij ondanks de naamswijziging niets veranderd is, meer dan ooit een noodzaak om het racistisch sluipend gif uit het beleid weg te houden.

En wie aan het beleid deelneemt, dat bepalen u of ik niet. Dat bepalen de politici. Jammer voor sommigen...maar u zult er moeten mee leren leven.
Dan heeft u niet goed begrepen wat (echte) democratie inhoudt...

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 10 augustus 2022 om 06:39.
Oud 10 augustus 2022, 06:46   #230
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U en uw poilitiek correcte makkers hebben altijd de mond vol van wat er allemaal mis is in Rusland e.d. Maar dat er in België, in het huis van de democratie notabene, Poetin-achtige praktijken plaatsvinden is plots geen probleem. En dat puur en alleen omdat het hier een politieke stroming betreft die u niet aanstaat. Hypocrisie ten top....
Wat een overtrokken kromme vergelijking !
Waar zouden er in België Poetin achtige praktijken plaats vinden ?

Dat het VB, als racistische-fascistische partij, niet aan het beleid mag deelnemen is juist om Poetin toestanden te voorkomen.

En neen extreem rechts staat mij niet aan. Maar laat u niet tegenhouden, bejubbel gerust de uitgebreide geneugten die de Vlaming en Vlaanderen al van extreem rechts mochten ondergaan.

Oud 10 augustus 2022, 06:48   #231
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Voor iemand die zichzelf daar buiten zet, die niet meer gaat stemmen hoeft dat ook niet echt.
Maar als democratie zou kunnen aanleiding geven tot een maatschappelijk gevaarlijk beleid zoals extreem rechts voorstaat, dan durf ik nog een standpunt in te nemen en er luidop voor pleiten de maatschappij tegen de zwakten van de democratie te beschermen.

Oud 10 augustus 2022, 06:52   #232
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
U bent anders de man er niet naar om naar aanleiding van vage vragen en aannames op het toetsenbord te springen.

Het is duidelijk, ook op dit forum, dat het VB een attractor is voor racisten en fascisten.
Waarom zou dat dan zijn volgens u ?
En waarom is er dan om die reden geen racistisch fascistisch universum dat rond andere partijen zwermt ?
U weet ook wel dat wat u aannames noemt, gewoon de waarheid is. En dat vage vragen misschien ook wel heel ongemakkelijke vragen zijn.

So be it...

Naar mijn mening, zit u vast in een cirkelredenering.

"Het Vlaams Belang is racistisch, want ze trekt racisten aan en omdat ze racisten aantrekt, is ze dus racistisch."

Dat is circulair denken en dus een drogredenering.

Mijn vraag aan u is de volgende:

Als u echt denkt en gelooft dat Het Vlaams Belang racistisch is en racisten aantrekt, zelfs op dit forum zoals u beweert,....

.... waarom dient u dan geen klacht in bij één van de vele meldpunten of bij UNIA zelve of zelfs bij het dichtstbijzijnde politiekantoor? Racisme is streng verboden in ons land. U strijdt al bijna twintig jaar op dit forum, zonder dat het iets uithaalt, dus waarom zou u niet eens iets doen, dat eigelijk veel meer uw burgerplicht is dan hier op dit forum staan schreeuwen dat het allemaal racisten zijn? U hoeft niet eens van achter uw computer te komen om dit te melden. Kijk maar: https://www.melding.unia.be/nl/meld-het

Ik begrijp dat niet.
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:56   #233
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miesjel Bekijk bericht
Naar mijn mening, zit u vast in een cirkelredenering.

"Het Vlaams Belang is racistisch, want ze trekt racisten aan en omdat ze racisten aantrekt, is ze dus racistisch."

Dat is circulair denken en dus een drogredenering.

Mijn vraag aan u is de volgende:

Als u echt denkt en gelooft dat Het Vlaams Belang racistisch is en racisten aantrekt, zelfs op dit forum zoals u beweert,....

.... waarom dient u dan geen klacht in bij één van de vele meldpunten of bij UNIA zelve of zelfs bij het dichtstbijzijnde politiekantoor? Racisme is streng verboden in ons land. U strijdt al bijna twintig jaar op dit forum, zonder dat het iets uithaalt, dus waarom zou u niet eens iets doen, dat eigelijk veel meer uw burgerplicht is dan hier op dit forum staan schreeuwen dat het allemaal racisten zijn? U hoeft niet eens van achter uw computer te komen om dit te melden. Kijk maar: https://www.melding.unia.be/nl/meld-het

Ik begrijp dat niet.
Ook u gaat dus weer een deel in mijn plaats bijfantaseren.
Ik heb niets meer en niets minder gezegd dat het VB inherent racistisch is en daarom racisten aantrekt. Ik stelde mij de vraag waarom racisten zich tot het Vb aangetrokken voelen indien deze partij niet racistisch is.

Anderen maakten daarvan dat ik "een bewijs" zou willen leveren hebben.
Het is gewoon een vaststelling.

Waarom zou ik klacht indienen ? Ik ben voor vrije meningsuiting en neem op dit forum steeds een standpunt in tegen censuur.

En over cirkelredeneringen gesproken...een aanhanger van een partij die van Unia af wil gaat zich beroepen dat er geen klachten zijn bij unia om het grote schone wit van die politieke sjoe sjoekes te bepleiten.
Nou moe over geschoten maar jammerlijk gemist gesproken....

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 06:57.
Oud 10 augustus 2022, 07:05   #234
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare uitspraak... in elke westerse democratie werkt het op vergelijkbare wijze. We moeten hier blijkbaar blijven en blijven herhalen dat de kiezer de wetgevende macht verkiest, niet de uitvoerende.
Wat is daar nu ZO moeilijk aan dat sommigen (velen...) dat blijven dooreen husselen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:18   #235
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare uitspraak... in elke westerse democratie werkt het op vergelijkbare wijze. We moeten hier blijkbaar blijven en blijven herhalen dat de kiezer de wetgevende macht verkiest, niet de uitvoerende.
Wat is daar nu ZO moeilijk aan dat sommigen (velen...) dat blijven dooreen husselen ?
Misschien omdat ge op partijpolitiek politbureau niveau afgesproken hebt, dat ge u eigenlijk van die verkiezingsuitslag nieks gaat aantrekken en dat dat ene groepje niet mag meespelen en ge u dus maar verenigd om op die manier 50 + 1 % te hebben om zo allemaal uw goestingske kunt blijven doen. Zonder u verder iets van het lot van de burger aan te trekken natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:25   #236
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Misschien omdat ge op partijpolitiek politbureau niveau afgesproken hebt, dat ge u eigenlijk van die verkiezingsuitslag nieks gaat aantrekken en dat dat ene groepje niet mag meespelen en ge u dus maar verenigd om op die manier 50 + 1 % te hebben om zo allemaal uw goestingske kunt blijven doen. Zonder u verder iets van het lot van de burger aan te trekken natuurlijk.
De verkiezingsuitslag wordt volledig gerespecteerd.
De VB verkozenen krijgen de hun toekomende plaats in de respectieve parlementen, raden van bestuur en andere politieke instellingen.

Alleen kan er blijkbaar op basis van hun inhoud, niet met hen bestuurd worden. Zoals ene zekere De Wever, die wel de verkiezingsuitslag wou reflecteren in een Vlaamse regering, moest vaststellen. Na de onderhandelingen is dhr De Wever's taal naar extreem rechts toe alleen maar negatief verscherpt.

Oud 10 augustus 2022, 07:31   #237
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Ook u gaat dus weer een deel in mijn plaats bijfantaseren.
Ik heb niets meer en niets minder gezegd dat het VB inherent racistisch is en daarom racisten aantrekt. Ik stelde mij de vraag waarom racisten zich tot het Vb aangetrokken voelen indien deze partij niet racistisch is.

Anderen maakten daarvan dat ik "een bewijs" zou willen leveren hebben.
Het is gewoon een vaststelling.
Het is gewoon een cirkelredenering. "Het Vlaams Belang is racistisch en trekt daarom racisten aan, want waarom zouden racisten zich aangetrokken voelen als Het Vlaams Belang niet racistisch is." Dat is een schoolvoorbeeld van circulair denken.

Citaat:
Waarom zou ik klacht indienen ?
Om dezelfde redenen waarom u tegen racisme bent. Zonder officiële klachten, kunnen racisten gewoon hun gang blijven gaan en hun ding blijven doen in onze samenleving. Dit kan toch uw bedoeling niet zijn? Er zijn nog vele andere redenen ook, maar deze lijkt mij nu het meest voor de hand liggend.

Het zou trouwens ook kunnen bewijzen dat u het inderdaad over "een vaststelling" heeft ipv over "een fantasie", die u "een vaststelling" noemt. Vind u zoiets niet belangrijk na bijna twintig jaar discuteren? Dat wat u zegt een juridisch bewezen feit zou kunnen zijn? Hoe zou dat toch komen, denk ik dan. Wie weet hoeveel je al hebt opgeofferd om uw tegenstrevers te overtuigen op dit forum, terwijl dit met een simpele klacht, zou kunnen geworden?

Citaat:
Ik ben voor vrije meningsuiting en neem op dit forum steeds een standpunt in tegen censuur.
Neen. U bent duidelijk tegen nazisme, fascisme, racisme, negationisme enz... En dat is maar goed ook. Als u voor vrije meningsuiting bent, zoals u zegt, dan moet u logischer wijze ook tegen deze ideologieën zijn die de vrijheid van mening willen beperken. Dus ook tegen racisme. Dat is geen kwestie van censuur, dat is een kwestie van het voorkomen dat er slachtoffers vallen door een verboden ideologie. Niet alleen het voorkomen van slachtoffers, maar ook in het belang van een coherente maatschappij.

Maar u doet het niet.

Zelfs niet na bijna twintig jaar debatteren.

Is het dan verwonderlijk dat mensen zoals ik menen dat u het heeft over uw fantasie ipv over onweerlegbare feiten?
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:32   #238
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het eerste is inderdaad een groteske idiotie, het tweede is gewoon een leugen.
Nu ja, als beweren dat het een leugen is, dat de core business van het VB, Belgie barst is, dan zal de discussie wel ten einde zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:35   #239
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik bepaal dat niet
Ik stel alleen vast, ook op dit forum, dat de meest gehaaide racisten VB aanhangers zijn.
Als die partij niet intrinsiek racisitisch is, waarom zwermen die racisten dan rond dat VB ?
Ik bepaal niets. En ik ben in die zin a-democratisch (niet anti) dat ik al lang niet meer ga stemmen.
Maar het Vb trekt racisten aan...waarom zou dat zijn ?
Och, sommigen trekken racisten aan, anderen dan weer laaggeschoolde migranten, en weer anderen zouden niets liever doen dan de grenzen volledig openstellen.
Vraag mij alleen wel af wat dat het grootste probleem is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:40   #240
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Om dezelfde redenen waarom u tegen racisme bent. Zonder officiële klachten, kunnen racisten gewoon hun gang blijven gaan en hun ding blijven doen in onze samenleving. Dit kan toch uw bedoeling niet zijn? Er zijn nog vele andere redenen ook, maar deze lijkt mij nu het meest voor de hand liggend.
Welke bedoeling dicht u mij dan toe ?

Ik kan in deze alleen zeggen dat men misschien wel het uiten van een mening kan verbieden, maar de mening blijft rustig aanwezig binnen het hoofd van de mensen.
Dus, neen, missionering is geen bedoeling van mij.

Citaat:
Het zou trouwens ook kunnen bewijzen dat u het inderdaad over "een vaststelling" heeft ipv over "een fantasie", die u "een vaststelling" noemt. Vind u zoiets niet belangrijk na bijna twintig jaar discuteren? Dat wat u zegt een juridisch bewezen feit zou kunnen zijn? Hoe zou dat toch komen, denk ik dan. Wie weet hoeveel je al hebt opgeofferd om uw tegenstrevers te overtuigen op dit forum, terwijl dit met een simpele klacht, zou kunnen geworden?
Djeez...tegenstrevers ? En dan nog overtuigen ook ?!
U denkt dus nog in de sfeer van "zieltjes redden" ?

Niemand is mijn tegenstrever. Wij leven allemaal in dezelfde maatschappij.
En opofferen ?
Het enige waar ik op politiek vlak, mocht dat al ter sprake komen buiten dit forum, enig vuur voor aan de dag leg is het niet meer gaan stemmen.

Citaat:
Neen. U bent duidelijk tegen nazisme, fascisme, racisme, negationisme enz... En dat is maar goed ook. Als u voor vrije meningsuiting bent, zoals u zegt, dan moet u logischer wijze ook tegen deze ideologieën zijn die de vrijheid van mening willen beperken. Dus ook tegen racisme. Dat is geen kwestie van censuur, dat is een kwestie van het voorkomen dat er slachtoffers vallen door een verboden ideologie. Niet alleen het voorkomen van slachtoffers, maar ook in het belang van een coherente maatschappij.

Maar u doet het niet.

Zelfs niet na bijna twintig jaar debatteren.
Praatjes vullen geen gaatjes.
Ik behandel in mij dagelijks leven iedereen gelijk en probeer mij persoonlijk te distancieren van alles wat racisme is of er naar ruikt.
Als anderen zich wel in de bedompte spruitjeslucht van het bekrompen racisme willen marineren, mogen ze van mij gerust hun mening zeggen. Of denkt u nu echt als we deze mensen hun mond verzegelen met waterafstotende ducktape, dat ze die mening dan niet meer hebben ?

Dat is het enige wat ik kan doen.
Ikzelf ben de enige persoon waar ik controle over heb.

Citaat:
Is het dan verwonderlijk dat mensen zoals ik menen dat u het heeft over uw fantasie ipv over onweerlegbare feiten?
Of dat verwonderlijk is, zal mij worst wezen.
Als u er zich over verwondert, ben ik blij voor u.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 07:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be