![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf09112004_005 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk, ook op dit forum, dat het VB een attractor is voor racisten en fascisten. Waarom zou dat dan zijn volgens u ? En waarom is er dan om die reden geen racistisch fascistisch universum dat rond andere partijen zwermt ? U weet ook wel dat wat u aannames noemt, gewoon de waarheid is. En dat vage vragen misschien ook wel heel ongemakkelijke vragen zijn. So be it...
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil een aanzetje geven. Extreem rechts : nog niets maatschappelijk belang gehad. Dit in tegenstelling tot de andere extremisten van PVDA die toch geneeskunde voor het volk hebben opgestart dat gemaakt heeft dat u en ik nu maar alleen het remgeld direct moeten betalen bij een huisartsenbezoek.... Rechts...heeft al iets gedaan. Maar nog niets in het belang van de werkende Vlaming of de Vlaamse volksaard. De blunderboeken van de N-VA zijn meerdelig ecyclopedisch van vorm aan het worden. En die splitsing...daar geven zelfz de rechtse splitsingsrakkertjes van toe dat deze tot een bijna totaal onwerkbare situatie heeft geleid en nog niets in het voordeel van de Vlaming of Vlaanderen heeft voortgebracht. Integendeel alles wat Vlaamse bevoegdheid is, zelfs de homogene, is aan het tenonder gaan na die idiote splitsing. Tja, met zoveel om "fier" op te zijn begrijp ik dat rechtse splitingsrakkertjes zich moeten beperken tot een beetje fantoombashen.
![]() |
![]() |
#225 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland bestuurt men niet met extreem-rechts. Je verwijzing naar Frankrijk is fout in die zin dat ze daar (net zoals bij ons) verkiezingen meedoen en DUS verkozen parlementsleden hebben maar ook daar stopt het. Wetgevende macht, parlement dus. Maar géén uitvoerende macht, regering dus. Italië en Oostenrijk hebben het gedaan, extreem-rechts in een coalitie opnemen. Het is hun slecht bekomen... Maar ook hier : dat die landen een andere keuze maken is helemaal geen reden dat ook wij die zouden MOETEN maken. Je vergeet trouwens Griekenland, het land waar de Bruine Pest het hardste was uitgebroken (Gouden Dageraad, de dikke vrienden van het VB waar PhDW & zijn gevolg drie dagen zijn gaan gastspreker spelen). Quasi de hele top van die partij is veroordeeld en zit nu in jail. Extreem-rechts is gevaarlijk, dat zou de geschiedenis ons nu toch écht al wel hebben moeten leren... Dat extreem-rechts dat zelf systematisch probeert te ontkennen en minimaliseren, is futiel. Marine Le Pen is al jaar lang bezig haar partij (puur cosmetisch) van al te openlijk racisme te ontdoen. Ze is zelfs zover gegaan haar eigen vader uit de partij te zetten. 'Muilen trekken' is van alle tijden. Even ongeloofwaardig als TVG die staat te meesmuilen dat zijn partij niet racistisch is. Met op tweede rij een grijnzende PhDW en Van Rooy die het tegendeel gestalte geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Het cordon is net daardoor, en omdat die partij ondanks de naamswijziging niets veranderd is, meer dan ooit een noodzaak om het racistisch sluipend gif uit het beleid weg te houden. En wie aan het beleid deelneemt, dat bepalen u of ik niet. Dat bepalen de politici. Jammer voor sommigen...maar u zult er moeten mee leren leven.
![]() |
![]() |
#228 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 10 augustus 2022 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
Waar zouden er in België Poetin achtige praktijken plaats vinden ? Dat het VB, als racistische-fascistische partij, niet aan het beleid mag deelnemen is juist om Poetin toestanden te voorkomen. En neen extreem rechts staat mij niet aan. Maar laat u niet tegenhouden, bejubbel gerust de uitgebreide geneugten die de Vlaming en Vlaanderen al van extreem rechts mochten ondergaan.
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Maar als democratie zou kunnen aanleiding geven tot een maatschappelijk gevaarlijk beleid zoals extreem rechts voorstaat, dan durf ik nog een standpunt in te nemen en er luidop voor pleiten de maatschappij tegen de zwakten van de democratie te beschermen.
![]() |
![]() |
#232 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening, zit u vast in een cirkelredenering. "Het Vlaams Belang is racistisch, want ze trekt racisten aan en omdat ze racisten aantrekt, is ze dus racistisch." Dat is circulair denken en dus een drogredenering. Mijn vraag aan u is de volgende: Als u echt denkt en gelooft dat Het Vlaams Belang racistisch is en racisten aantrekt, zelfs op dit forum zoals u beweert,.... .... waarom dient u dan geen klacht in bij één van de vele meldpunten of bij UNIA zelve of zelfs bij het dichtstbijzijnde politiekantoor? Racisme is streng verboden in ons land. U strijdt al bijna twintig jaar op dit forum, zonder dat het iets uithaalt, dus waarom zou u niet eens iets doen, dat eigelijk veel meer uw burgerplicht is dan hier op dit forum staan schreeuwen dat het allemaal racisten zijn? U hoeft niet eens van achter uw computer te komen om dit te melden. Kijk maar: https://www.melding.unia.be/nl/meld-het Ik begrijp dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb niets meer en niets minder gezegd dat het VB inherent racistisch is en daarom racisten aantrekt. Ik stelde mij de vraag waarom racisten zich tot het Vb aangetrokken voelen indien deze partij niet racistisch is. Anderen maakten daarvan dat ik "een bewijs" zou willen leveren hebben. Het is gewoon een vaststelling. Waarom zou ik klacht indienen ? Ik ben voor vrije meningsuiting en neem op dit forum steeds een standpunt in tegen censuur. En over cirkelredeneringen gesproken...een aanhanger van een partij die van Unia af wil gaat zich beroepen dat er geen klachten zijn bij unia om het grote schone wit van die politieke sjoe sjoekes te bepleiten. Nou moe over geschoten maar jammerlijk gemist gesproken....
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is daar nu ZO moeilijk aan dat sommigen (velen...) dat blijven dooreen husselen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
De VB verkozenen krijgen de hun toekomende plaats in de respectieve parlementen, raden van bestuur en andere politieke instellingen. Alleen kan er blijkbaar op basis van hun inhoud, niet met hen bestuurd worden. Zoals ene zekere De Wever, die wel de verkiezingsuitslag wou reflecteren in een Vlaamse regering, moest vaststellen. Na de onderhandelingen is dhr De Wever's taal naar extreem rechts toe alleen maar negatief verscherpt.
![]() |
![]() |
#237 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zou trouwens ook kunnen bewijzen dat u het inderdaad over "een vaststelling" heeft ipv over "een fantasie", die u "een vaststelling" noemt. Vind u zoiets niet belangrijk na bijna twintig jaar discuteren? Dat wat u zegt een juridisch bewezen feit zou kunnen zijn? Hoe zou dat toch komen, denk ik dan. Wie weet hoeveel je al hebt opgeofferd om uw tegenstrevers te overtuigen op dit forum, terwijl dit met een simpele klacht, zou kunnen geworden? Citaat:
Maar u doet het niet. Zelfs niet na bijna twintig jaar debatteren. Is het dan verwonderlijk dat mensen zoals ik menen dat u het heeft over uw fantasie ipv over onweerlegbare feiten? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag mij alleen wel af wat dat het grootste probleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik kan in deze alleen zeggen dat men misschien wel het uiten van een mening kan verbieden, maar de mening blijft rustig aanwezig binnen het hoofd van de mensen. Dus, neen, missionering is geen bedoeling van mij. Citaat:
U denkt dus nog in de sfeer van "zieltjes redden" ? Niemand is mijn tegenstrever. Wij leven allemaal in dezelfde maatschappij. En opofferen ? Het enige waar ik op politiek vlak, mocht dat al ter sprake komen buiten dit forum, enig vuur voor aan de dag leg is het niet meer gaan stemmen. Citaat:
Ik behandel in mij dagelijks leven iedereen gelijk en probeer mij persoonlijk te distancieren van alles wat racisme is of er naar ruikt. Als anderen zich wel in de bedompte spruitjeslucht van het bekrompen racisme willen marineren, mogen ze van mij gerust hun mening zeggen. Of denkt u nu echt als we deze mensen hun mond verzegelen met waterafstotende ducktape, dat ze die mening dan niet meer hebben ? Dat is het enige wat ik kan doen. Ikzelf ben de enige persoon waar ik controle over heb. Citaat:
Als u er zich over verwondert, ben ik blij voor u.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 07:46. |
||||
![]() |
![]() |