Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2022, 20:44   #27881
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Dat is nu het spelletje blijkbaar : met Pseudo-referendums, net als in Crimea en Donbas die regio's onafhankelijk maken en daarna stante pede deel maken van Rusland zodat ze onder de Russische nucleaire paraplu komen te liggen wat herverrovering een bijna onmogelijke opdracht maakt.

Het is voor Oekraiene van levensbelang om de regio Kherson en ook hopelijk Zaporizha terug te nemen voordat Rusland ze kan claimen als Russisch territorium.

Een smerig spelletje.
De Donbas zullen de Russen kost wat kost houden: daar is véél zware industrie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 05:20   #27882
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Het nuttige aan het aangename koppelen.
IK ben ondertussen al terug in Moldova waar ik Oekraiense vluchtelingen help door contacten te leggen met hulporganisaties. Belangrijk is ook om hun verhalen te horen die niet gehoord worden door de westerse propaganda. Het is ook mijn vakantie dus daarnaast genieten we van de natuur en doen we wat toeristische uitstappen. Samen met zoveel mogelijk Oekraieners om de monotome dagen wat te doorbreken. We huren dus busjes waar rond de 20 man in kan in gaan naar recreatiecentra, monasteries (de meeste Oekraieners net als Moldaven zijn orthodox), stranden (van rivieren) etc. Soms nodigen we ze al eens uit op restaurant is hier toch spotgoedkoop.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 05:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 05:38   #27883
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker ook de mening eens vragen van de mensen in de winkel Benya & Zubrik, in het centrum van Odesa, Katerynynska Ul. 7.

2 keer raden wie de dickhead in kwestie is?
Domme propaganda van regime aanhangers.
Het Westen steunt in Oekraine, net als in Ruanda, de Arabische wereld en tal van andere landen, een bloedig regime.
Zoals ik al zei de overgrote meerderheid met wie ik sprak in Odesa is hevig anti-regime en anti-westers, wat zich niet automatisch vertaalt in pro-Poetin zijn trouwens, het is geen zwart-wit verhaal.

Ook hier al met veel Oekraieners gesproken uit Zuid- en Oost- Oekraine en Kiev. Ze leven in aanvaardbare omstandigheden. Anders dan in Belgie geen politieke symbolen en geen Oekraiense vlaggen hier. Er wordt n8et openlijk over politiek gepraat. Je moet eerst voorzichtig polsen voor je erover begint. Zo n 80 % min of meer is anti-regime. De beschuldigingen van Amnesty International (zeer uitzonderlijk dat misdaden van Kiev in het Westen onderzocht worden, en AI werd al bedreigd door het regime in Kiev en ook in het Westen probeert de pers de voorzitter tot aftreden te dwingen) hoor je hier overal: de Oekrainers en vooral de nazi-milities verschuilen zich in scholen, hospitaals en bvb. Shopping centra en bestoken van daaruit de Russen. Een ander gevaar voor de burgers waar vazk naar verwezen word5 zijn Russische raketten dieuit de lucht gehaald worden door luchtafweer maar vervolgens op woonwijken terecht komen. Wie kritiek uit via internet of zelfs gewoon op steaat wordt opgepakt en naar het front, de vleesmolen, grstuurd. Soldaten moeten zelf beschermende kledij kopen zoals kogelvrije vesten zoniet worden ze zonder naar het front gestuurd. Ook de ouders worden aangesproken. Het blijft raden naar wat er met al die westerse miljarden aan steun is gebeurd. ZOONTJES van de elite moeten niet naar het front maar leiden een luxeleventje in het Westen.
Het opvangcentrum waar ik mij nu bevind noemt Ivancea u kunt het gerust opzoeken.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 05:40.
Oud 10 augustus 2022, 05:52   #27884
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik post niets op facebook want politiek wordt in het openbaar ten stelligste vermeden iedereen is bang.Er zijn ook veel mannen die niet naar het front willen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 05:54.
Oud 10 augustus 2022, 05:59   #27885
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Donbas zullen de Russen kost wat kost houden: daar is véél zware industrie.
Donbas wordt Russisch daar twijfelt geen enkele Oekrainer met wie ik sprak aan. Er bevinden zich hier geen Donbas inwoners, die zijn over het algemeen naar Rusland gevlucht.
Oud 10 augustus 2022, 06:02   #27886
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als hij zegt dat de aarde rond is dan geloof ik hem wel

1 vd hoofdargumenten van zowat alle poetinfans hier:"wij toeteren dat we er ooit al zijn geweest en weten at er speelt ". sorry, dat is een drogreden want momentel zitten heir tienduizenden oekraieners. Die zijn hier niet op vakantie

Hij zou ook kunnen stoppen met liegen en fantaseren
zijn intense aanwezigheid op dit forum is redelijk in tegenspraak met zijn verzinsels en fantasietjes

so? Ik zit met een oekraiens lief.
verzinsels of echt? op een forum vanalles verzinnen is makkelijk

Rusland valt Oekraïene aan, brandt steden plat, berooft, verkracht, ontvoert en executeert Oekraieners op bevel van een dictator. een dictator die zich baseert op onzin maar elke tegenstand heeft uitgeschakeld

dat men in Oekraine, zeker in steden aan het front, actief op zoek gaat naar collaborateurs spreekt voor zich.
jouw verhaal doet vooral aan een dictatuur denken, wat Oekraïne niet is
Denk ervan wat je wil.
Ik spendeer mn tijd hier niet op het forum zal ik wel doen als ik terugben.
In het kort wat blijkt uit al mijn gesprekken en ervaringen tot nu toe de laatste 9 dagen.
Oekraine is geen democratie maar een regime, dat vecht om te overleven.
De meeste Oekraieners die ik sprak zijn hevig anti-regime, anti-westers en anti-Maidan.
De meningen over de Russische militaire operatie onder Oekraieners met wie ik sprak zijn erg verdeeld. Anti-regime vertaalt zich niet automatisch naar pro-Russisch.

In Transdnistrie is zowat iedereen met wie ik sprak voor de Russische inval en ze zijn ervan overtuigd dat ze nog voor het einde van dit jaar "herenigd zullen worden met het moederland." Een West-Oekraiense kennis van mij reageerde daarop door te zeggen "ze moeten allemaql dood".

Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 06:12.
Oud 10 augustus 2022, 07:45   #27887
Homelander
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Westen steunt in Oekraine, net als in Ruanda, de Arabische wereld en tal van andere landen, een bloedig regime.
Zoals ik al zei de overgrote meerderheid met wie ik sprak in Odesa is hevig anti-regime en anti-westers, wat zich niet automatisch vertaalt in pro-Poetin zijn trouwens, het is geen zwart-wit verhaal.
Ik geloof er geen woord van.

Dat je in Odesa was (fijn dat je de Oekraiense naamgeving gebruikt overigens) is mogelijk zelfs fake.
Het is momenteel wel mogelijk om daar te geraken, via weg of spoor, maar verre van evident wegens de oorlogssituatie en ZEKER niet zonder gevaar, vanwege geregelde beschietingen door Rusland met kruisraketten. (Nu iets minder na de succesvolle aanval van Oekraiene op de luchthaven van Saky op Crimea)

Blijkbaar neem je het niet al te nauw met de waarheid of praat je enkel met mensen uit een bepaalde 'bubbel'.
In elk geval is je mening zo gekleurd anti-Oekraiens als maar mogelijk is.

Laatst gewijzigd door Homelander : 10 augustus 2022 om 07:51.
Homelander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 09:49   #27888
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk ervan wat je wil.
doe ik ook
35 000 berichten op 20j tijd met een enorme focus, bijna autistisch, op communisme.
dan heb je geen tijd voor een gezond stabiel gezinsleven en al de onzin die je beweert/verzint

Citaat:
Ik spendeer mn tijd hier niet op het forum zal ik wel doen als ik terugben.
je bent niet eens weg. Geen zinnig mens komt op eht idee om naar 1 vd Oekraiense nooddorpen af te zakken om de mensen daar rond de oorlog te bevragen.
Jij toetert dat jij vrolijk naar Oekraïne afzakt om dit te doen.
je komt enkel ruslandfans tegen en blijkbaar niemand die familieleden aan eht front heeft, familie/vrienden verloren heeft, wiens familie volledig versplinterd is over heel europa (op de vlucht), wiens eigendommen zijn platgebombardeerd door de russen
...
beetje serieus blijven hé
mijn oekraiens lief en de anderen die ik zo leer kennen vertellen toch iets anders hoor. (of is het mijn fantasie)

Citaat:
De meeste Oekraieners die ik sprak zijn hevig anti-regime, anti-westers en anti-Maidan.
met je autistische focus op communism ga je natuurlik niets anders beweren. In de nooddorpen in Belgie zul jij makkelijk honderden oekraïeners vinden die voor zelensky ipv poetin gevlucht zijn. dat zul je toch vrolijk beweren/fantaseren

Ik denk er het mijne van

Laatst gewijzigd door 1207 : 10 augustus 2022 om 10:02.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 10:49   #27889
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
.
Een Nederlandse journaliste verklaarde ook dat nogal wat Oekraïners het Westen "anders" vinden.
Sedert hun onafhankelijkheid is er een "roofkapitalisme" in de plaats v.h. sovjetsysteem ontstaan. De arbeiders krijgen een laag loon en de pensioenen zijn ferm gedaald !
Er is nu ook werkloosheid. Vóór 1991 was er praktisch geen werkloosheid.
Oud 10 augustus 2022, 11:22   #27890
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een Nederlandse journaliste verklaarde ook dat nogal wat Oekraïners het Westen "anders" vinden.
Sedert hun onafhankelijkheid is er een "roofkapitalisme" in de plaats v.h. sovjetsysteem ontstaan. De arbeiders krijgen een laag loon en de pensioenen zijn ferm gedaald !
Er is nu ook werkloosheid. Vóór 1991 was er praktisch geen werkloosheid.
In communistische landen had iedereen een baan. Werkloosheid bestond daar niet. De sociale voorzieningen waren er heel uitgebreid. Men mocht er zelfs tijdens de werkuren gaan winkelen: bijvoorbeeld om tijdig het dagelijkse brood bij de bakker af te halen. Kwam men te laat, dan was er dikwijls geen brood meer. Maar alles was er perfect geregeld en gemeten. En niets ging verloren. Er werd ook streng gestraft bij vergrijpen. De straffen waren echter nuttig. Zo werd men vaak naar die gebieden gestuurd, die nog dienden ontwikkeld te worden.
Oud 10 augustus 2022, 11:29   #27891
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In communistische landen had iedereen een baan. Werkloosheid bestond daar niet. De sociale voorzieningen waren er heel uitgebreid. Men mocht er zelfs tijdens de werkuren gaan winkelen: bijvoorbeeld om tijdig het dagelijkse brood bij de bakker af te halen. Kwam men te laat, dan was er dikwijls geen brood meer. Maar alles was er perfect geregeld en gemeten. En niets ging verloren. Er werd ook streng gestraft bij vergrijpen. De straffen waren echter nuttig. Zo werd men vaak naar die gebieden gestuurd, die nog dienden ontwikkeld te worden.
De meeste Oekraïners hebben heimwee naar dat systeem.
Hier bij ons wordt er NIET streng gestraft bij vergrijpen.

Oud 10 augustus 2022, 12:24   #27892
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ook hier al met veel Oekraieners gesproken uit Zuid- en Oost- Oekraine en Kiev. Ze leven in aanvaardbare omstandigheden. Anders dan in Belgie geen politieke symbolen en geen Oekraiense vlaggen hier. Er wordt n8et openlijk over politiek gepraat. Je moet eerst voorzichtig polsen voor je erover begint. Zo n 80 % min of meer is anti-regime. De beschuldigingen van Amnesty International (zeer uitzonderlijk dat misdaden van Kiev in het Westen onderzocht worden, en AI werd al bedreigd door het regime in Kiev en ook in het Westen probeert de pers de voorzitter tot aftreden te dwingen) hoor je hier overal: de Oekrainers en vooral de nazi-milities verschuilen zich in scholen, hospitaals en bvb. Shopping centra en bestoken van daaruit de Russen. Een ander gevaar voor de burgers waar vazk naar verwezen word5 zijn Russische raketten dieuit de lucht gehaald worden door luchtafweer maar vervolgens op woonwijken terecht komen. Wie kritiek uit via internet of zelfs gewoon op steaat wordt opgepakt en naar het front, de vleesmolen, grstuurd. Soldaten moeten zelf beschermende kledij kopen zoals kogelvrije vesten zoniet worden ze zonder naar het front gestuurd. Ook de ouders worden aangesproken. Het blijft raden naar wat er met al die westerse miljarden aan steun is gebeurd. ZOONTJES van de elite moeten niet naar het front maar leiden een luxeleventje in het Westen.
Het opvangcentrum waar ik mij nu bevind noemt Ivancea u kunt het gerust opzoeken.
Het is toch Poetin /Rusland die de Oorlog in Syrië steunt
Het Westen heeft zich teruggetrokken uit de Arabische landen.
De vluchtelingen en migranten mogen nu naar Rusland gaan

Laatst gewijzigd door cato : 10 augustus 2022 om 12:25.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 12:26   #27893
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nuttige aan het aangename koppelen.
IK ben ondertussen al terug in Moldova waar ik Oekraiense vluchtelingen help door contacten te leggen met hulporganisaties. Belangrijk is ook om hun verhalen te horen die niet gehoord worden door de westerse propaganda. Het is ook mijn vakantie dus daarnaast genieten we van de natuur en doen we wat toeristische uitstappen. Samen met zoveel mogelijk Oekraieners om de monotome dagen wat te doorbreken. We huren dus busjes waar rond de 20 man in kan in gaan naar recreatiecentra, monasteries (de meeste Oekraieners net als Moldaven zijn orthodox), stranden (van rivieren) etc. Soms nodigen we ze al eens uit op restaurant is hier toch spotgoedkoop.
Monasteries.

Kloosters gelijk ze hier zeggen.

Net als Voltian twijfel ik wat aan de authenticiteit. Het zou kunnen dat je daar echt bent. Maar het is net zo goed mogelijk dat je dit allemaal schrijft vanuit een veranda in Erps-Kwerps.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 12:39   #27894
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant.

In dit kader:
“If we want to insist on the neoliberal way, we might as well declare Europe dead”
theeuropean.de
2 jun 2015
Oud 10 augustus 2022, 13:09   #27895
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mja
er is een reden dat die landen hun burgers opsluiten en economisch instorten
uiteraard ligt dit altijd aan iets/iemand anders
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 14:39   #27896
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zegt iemand die (naar eigen bewering) ambassadepersoneel niet kan met rust laten.
Vertegenwoordigers van een nationalistisch, imperialistisch regime die bovendien Nederland bedreigden met kernwapens.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 14:40   #27897
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Interessante ontwikkelingen in de Krim na de aanval op een luchtmachtbasis daar, in een gebied dat door velen veilig werd geacht. Russische burgers vluchten nu terug uit Krim naar Rusland.

Niet vergeten dat Rusland in al die tijd dat het Krim bezet, systematisch loyalisten aan Oekraine deporteert en vervangt door etnische, loyale Russen (veelal bureaucraten). The Great Replacement zeg maar, maar dan echt. Zie o.a. Dit oud artikel: https://www.rferl.org/amp/russia-acc.../29262130.html

Maakt het allemaal nog wat moeilijker want die mensen hebben in 8j daar een leven opgebouwd, gebruik makend van geconfisqueerd huizen en bedrijven van Tartaren e.d.

Maakt niet uit wat er de komende 6maanden nog gebeurt, de Krim gaat voor vele jaren een oorzaak van conflict zijn.

Laatst gewijzigd door Voltian : 10 augustus 2022 om 14:40.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 16:21   #27898
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof er geen woord van.

Dat je in Odesa was (fijn dat je de Oekraiense naamgeving gebruikt overigens) is mogelijk zelfs fake.
Het is momenteel wel mogelijk om daar te geraken, via weg of spoor, maar verre van evident wegens de oorlogssituatie en ZEKER niet zonder gevaar, vanwege geregelde beschietingen door Rusland met kruisraketten. (Nu iets minder na de succesvolle aanval van Oekraiene op de luchthaven van Saky op Crimea)

Blijkbaar neem je het niet al te nauw met de waarheid of praat je enkel met mensen uit een bepaalde 'bubbel'.
In elk geval is je mening zo gekleurd anti-Oekraiens als maar mogelijk is.
Ceaucescu Tomm is de verpersoonlijking van het communistisch geloof. Dat geloof gaat voor hem gepaard met een vurig apostolaat en hij zal dit geloof uitdragen tot op zijn sterfbed. Ik denk dat het enige wat hij nog moet beslissen is of zijn stoffelijk overschot zal gewikkeld worden in de rode hamer-en-sikkel vlag dan wel in de vlag van de Russische Federatie.
Oud 10 augustus 2022, 16:29   #27899
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Interessante ontwikkelingen in de Krim na de aanval op een luchtmachtbasis daar, in een gebied dat door velen veilig werd geacht. Russische burgers vluchten nu terug uit Krim naar Rusland.

Niet vergeten dat Rusland in al die tijd dat het Krim bezet, systematisch loyalisten aan Oekraine deporteert en vervangt door etnische, loyale Russen (veelal bureaucraten). The Great Replacement zeg maar, maar dan echt. Zie o.a. Dit oud artikel: https://www.rferl.org/amp/russia-acc.../29262130.html

Maakt het allemaal nog wat moeilijker want die mensen hebben in 8j daar een leven opgebouwd, gebruik makend van geconfisqueerd huizen en bedrijven van Tartaren e.d.

Maakt niet uit wat er de komende 6maanden nog gebeurt, de Krim gaat voor vele jaren een oorzaak van conflict zijn.
Dat is gewoon een voortzetting van de deportaties en volksverhuizingen van de Sovjets. Nu gaan ze trouwens getrukeerde volks raadplegingen doen in de gebieden die ze bezetten of die mensen er voor stemmen om Rus te worden. Men kan de uitslag raden, eens zo ver gaan ze dan zeggen dat het Westen en Oekraïne Rusland aanvallen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 16:59   #27900
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Ter informatie.

In de Russische Federatie wordt de Duma momenteel als volgt bezet.

Er zijn 450 zetels.

324 zetels - Verenigd Rusland
057 zetels - Communistische Partij van de Russische Federatie
027 zetels - Rechtvaardig Rusland - Voor de Waarheid
021 zetels - Liberaal-Democratische Partij van Rusland
013 zetels - Nieuwe Mensen
001 zetels - Rodina
001 zetels - Partij voor Groei
001 zetels - Burgerplatform

BRON

De 57 zetels van de KP van de RF vertegenwoordigen 18,9% van de kiezers. De partij maakt geen deel uit van de regering.

Evolutie van de verkiezingsresultaten de laatste 20 jaar: LINK

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be