Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2022, 17:31   #301
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We kunnen dus zeker zijn dat de samenwerking N-VA & VB niet gestoord zal worden door stoorzender De Wever.
"Wat baten kaars & bril, als den uil niet zienen wil"...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 17:32   #302
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Daarvoor is het dan ook een discussie-forum
Om persoonlijke ervaringen af te wegen aan andere persoonlijke beweringen
Oh.

Hm.

...
Oud 10 augustus 2022, 17:35   #303
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"Wat baten kaars & bril, als den uil niet zienen wil"...
Je schijnt te denken dat deze uitspraak:

Citaat:
géén samenwerking met Bruin, of hij stopt als partijvoorzitter.
Een samenwerking van VB en N-VA voor alle eeuwigheid uitsluit.
Oud 10 augustus 2022, 17:38   #304
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Als er drie gelijkwaardige kandidaten zijn, en er liegt eentje over zijn achtergrond
Wie zou u kiezen ?
Ik begrijp dat u dit denkt, maar afkomst zou geen criterium mogen zijn. En dat is het heel zeker wel bij De Lijn. Het formulier waarop we onze afkomst moesten invullen begon ook met: "Omdat diversiteit een meerwaarde is,..."

Of diversiteit nu een meerwaarde is of niet, is een mening die discutabel is. Dat is geen meetbaar feit. En wanneer men een mening doorvoert in zijn beleid, dan doet men aan politiek.

En dat zou niet mogen. Politieke meningen en afkomst mogen niet bepalend zijn voor het aanwerven van personeel bij de Vlaamse Overheid. Maar dat is heel zeker wel het geval. Misschien kunt u het eens navragen bij andere personeelsleden van bij de Lijn, die vind je zowat overal in Vlaanderen.
Miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 17:39   #305
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miesjel Bekijk bericht
Ik begrijp dat u dit denkt, maar afkomst zou geen criterium mogen zijn. En dat is het heel zeker wel bij De Lijn. Het formulier waarop we onze afkomst moesten invullen begon ook met: "Omdat diversiteit een meerwaarde is,..."

Of diversiteit nu een meerwaarde is of niet, is een mening die discutabel is. Dat is geen meetbaar feit. En wanneer men een mening doorvoert in zijn beleid, dan doet men aan politiek.

En dat zou niet mogen. Politieke meningen en afkomst mogen niet bepalend zijn voor het aanwerven van personeel bij de Vlaamse Overheid. Maar dat is heel zeker wel het geval. Misschien kunt u het eens navragen bij andere personeelsleden van bij de Lijn, die vind je zowat overal in Vlaanderen.
Liegen wel.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 17:44   #306
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Liegen wel.

Nogmaals ik begrijp dat u dit denkt. Maar al mijn collega's inclusief mijn chef, zien dat anders. Iedereen ziet mij als slachtoffer van positieve discriminatie en ik ook.
Oud 10 augustus 2022, 17:52   #307
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik begrijp dat u dit denkt. Maar al mijn collega's inclusief mijn chef, zien dat anders. Iedereen ziet mij als slachtoffer van positieve discriminatie en ik ook.
Op deze manier komen er dus totale fantasieën in omloop
Wie haalt het nu in zijn hoofd om anno 2020 naar de afkomst van iemand te vragen. Volgens de door u als anti racisme wet bestempelde anti discriminatiewet kan dat doodsimpel met 100% kans op succes aangeklaagd worden.

Wie haalt het in zijn hoofd de dwaasheid te begaan te liegen over zijn afkomst ?
En dat dan nog op basis van een fake fantasie verhaal over positieve discriminatie.

Sorry, u komt op mij over als een slachtoffer van uw eigen leugens. Niet van positieve discriminatie.
Of dit is gewoon een fake verhaaltje...

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 17:53.
Oud 10 augustus 2022, 17:53   #308
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij persoonlijk liever een politieke elite dan een hoopje racisten.

Ik zie niet echt iets fundamenteels veranderd in het politieke landschap.
Als we de CD&V stemmen gewoon hebben zien verschuiven naar de nieuwe tsjeven van de N-VA.
En deze N-VA onderschrijft tot hier toe het cordon. Geheel terecht.
VB en N-VA (twee rechtse én separatistische partijen!) zijn volgens de meest recente peilingen goed voor bijna 50% van de stemmen en u zegt dat er "niet echt iets fundamenteels veranderd" is in het politieke landschap? Serieus? Vlaanderen (en Nederland ook) is verrechtst, het politieke speelveld is gewijzigd. Hoog tijd om ook de spelregels aan te passen.....
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 17:56   #309
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
VB en N-VA (twee rechtse én separatistische partijen!) zijn volgens de meest recente peilingen goed voor bijna 50% van de stemmen en u zegt dat er "niet echt iets fundamenteels veranderd" is in het politieke landschap? Serieus? Vlaanderen (en Nederland ook) is verrechtst, het politieke speelveld is gewijzigd. Hoog tijd om ook de spelregels aan te passen.....
Neen er is niets fundamenteels veranderd.
Mocht dat zo wel zijn, dan zou de N-VA in Antwerpen waar ze al lang een meerderheid met het VB zouden kunnen vormen, dat dan ook doen.
U blijft maar op het VB hameren, maar dat is alvast tot dhr De Wever van het toneel verdwenen is geen relevante politieke factor in Vlaanderen of in België

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 17:56.
Oud 10 augustus 2022, 18:06   #310
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Diegenen die denken dat "het" onmogelijk is, moeten toch eens dringend uitleggen aan het Mateke dat zijn schrik op niks gebaseerd is.

Wel, jongens en meisjes, ik verzeker jullie: jullie schrik is wel degelijk gefundeerd.

Er is, ik herhaal, maar één voorwaarde nodig voor de nva, en dat is: het mag geen zelfmoordoperatie zijn. De uitslag van de verkiezingen, met andere woorden, moet overduidelijk zijn.
Tot zolang dat niet het geval is, passen wij onze strategie toe. Laat het VB maar zweeppartij zijn, en laat de nva maar beleidswillige partij zijn, en voor de rest hebben wij veel geduld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 18:08   #311
Miesjel
Burger

Standaard

Citaat:
Op deze manier komen er dus totale fantasieën in omloop
Wie haalt het nu in zijn hoofd om anno 2020 naar de afkomst van iemand te vragen. Volgens de door u als anti racisme wet bestempelde anti discriminatiewet kan dat doodsimpel met 100% kans op succes aangeklaagd worden.

Wie haalt het in zijn hoofd de dwaasheid te begaan te liegen over zijn afkomst ?
En dat dan nog op basis van een fake fantasie verhaal over positieve discriminatie.

Sorry, u komt op mij over als een slachtoffer van uw eigen leugens. Niet van positieve discriminatie.
Of dit is gewoon een fake verhaaltje...

Je mag van mij aannemen dat in de beleving van het personeel, ik (en ik ben vast niet alleen) weldegelijk een slachtoffer ben van positieve discriminatie. U kunt denken van niet of dat dit niet zo is, maar u kan ook denken dat vloeibaar water niet nat is, als je wil.

En over fantasie gesproken, denk ik niet dat er ook maar één bedrijf is die openlijk zal toegeven dat zij positief discrimineren. Ze hebben het eerder over dezelfde populatie op de werkvloer dan in de maatschappelijke omgeving uiteraard. Quota's dus.
Oud 10 augustus 2022, 18:29   #312
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB is niet veroordeeld door een rechtbank. De rechtbank ziet er trouwens geen reden toe.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20181018_03855454
Het komt nooit meer goed met het VB Xeno. Nooit meer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 18:30   #313
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht dat zo wel zijn, dan zou de N-VA in Antwerpen waar ze al lang een meerderheid met het VB zouden kunnen vormen, dat dan ook doen.
U blijft maar op het VB hameren, maar dat is alvast tot dhr De Wever van het toneel verdwenen is geen relevante politieke factor in Vlaanderen of in België
U houdt zich een beetje van de domme, Willem. Het politieke speelveld is veranderd omdat het electoraat is veranderd. De burger is verrechtst, en niet zo'n beetje ook. En gezien het feit dat de wil van het volk de bron van legitieme machtsuitoefening zou moeten zijn, zou het niet meer dan logisch zijn wanneer ook de politieke "norm" iets naar rechts verschoven zou worden. Kortom: het volk bepaalt, en niet de politiek correcte elite....

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 10 augustus 2022 om 18:31.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 18:32   #314
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het komt nooit meer goed met het VB Xeno. Nooit meer.
We zullen zien, zo hebben we iets te doen tot dat de SZ instort wegens onbetaalbaar.
Oud 10 augustus 2022, 19:01   #315
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schijnt te denken dat deze uitspraak:

Een samenwerking van VB en N-VA voor alle eeuwigheid uitsluit.
Zelfs de GL heeft niet het eeuwige leven.

Maar tenzij jij ervan uitgaat dat hij een mannelijke prostituee is die voor 5 of 10 euro te koop is, lijkt met dit toch wel echt een bijzonder stevige zekerheid.

Wat zijn opvolgers gaan doen als hij zijn mandaat neerlegt, wellicht ergens rond of na zijn 65jaar weet niemand.
Oud 10 augustus 2022, 19:13   #316
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze kleine maar zeeeeer ongemakkelijke waarheid is het onderwerp dat men in kringen van fantasten van de Forza Flandria uit alle macht probeert te negeren. The proof of the pudding is in the eating. En Bart weigert die vuiligheid te vreten. Hij weet waarom.

De volgelingen van TVG doen alsof ze het niet begrijpen.
Oud 10 augustus 2022, 19:18   #317
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Rousseau: “Als Vlaams Belang en PTB nog groter worden, komt einde van België dichterbij”
Is er in een andere stad ook een Mateke witte ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:22   #318
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Deze kleine maar zeeeeer ongemakkelijke waarheid is het onderwerp dat men in kringen van fantasten van de Forza Flandria uit alle macht probeert te negeren. The proof of the pudding is in the eating. En Bart weigert die vuiligheid te vreten. Hij weet waarom.

De volgelingen van TVG doen alsof ze het niet begrijpen.
Wordt dat niet ‘zich van den domme houden’ genoemd.
Antwerpen en dhr De Wever zijn voorkeur voor de plaatselijke coalitie is idd the inconvenient truth voor de utopia flamingantistania fantasten.

Tenzij N-VA onverwacht en verrassend laag scoort, zie ik bij dhr De Wever geen tekenen dat hij in de destruktieve anti-Vlaanderen onafhankelijkheidswaanzin van het VB gaat meestappen.

Oud 10 augustus 2022, 19:41   #319
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag van mij aannemen dat in de beleving van het personeel, ik (en ik ben vast niet alleen) weldegelijk een slachtoffer ben van positieve discriminatie. U kunt denken van niet of dat dit niet zo is, maar u kan ook denken dat vloeibaar water niet nat is, als je wil.

En over fantasie gesproken, denk ik niet dat er ook maar één bedrijf is die openlijk zal toegeven dat zij positief discrimineren. Ze hebben het eerder over dezelfde populatie op de werkvloer dan in de maatschappelijke omgeving uiteraard. Quota's dus.
Iedereen praat hier voor eigen rekening... Maar wat hebben wij eraan om naar een verhaal over een monumentale carrièreblunder & own-goal te luisteren, die je dan lardeert alsof het een fout van anderen is en er dan sympathie voor lijkt te willen sprokkelen ?

Leer er iets uit, en ga voort toch ?
Oud 10 augustus 2022, 19:44   #320
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diegenen die denken dat "het" onmogelijk is, moeten toch eens dringend uitleggen aan het Mateke dat zijn schrik op niks gebaseerd is.

Wel, jongens en meisjes, ik verzeker jullie: jullie schrik is wel degelijk gefundeerd.

Er is, ik herhaal, maar één voorwaarde nodig voor de nva, en dat is: het mag geen zelfmoordoperatie zijn. De uitslag van de verkiezingen, met andere woorden, moet overduidelijk zijn.
Tot zolang dat niet het geval is, passen wij onze strategie toe. Laat het VB maar zweeppartij zijn, en laat de nva maar beleidswillige partij zijn, en voor de rest hebben wij veel geduld.
Alleen een onverwacht en zeer lage score zou partij intern kunnen uitgelegd worden als een falen van dhr De Wever, eventueel misschien tot een stap opzij van hem kunnen leiden en een andere VB fiele richting binnen de nva aan de macht helpen

Als de nva ter plaatse trappelt of wint, zal dhr De Wever zichzelf zien als de leider van de brede rechtse volkspartij en gaan onderhandelen met de PS. Wat al een keer gelukt is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be