Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2022, 19:45   #321
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zelfs de GL heeft niet het eeuwige leven.

Maar tenzij jij ervan uitgaat dat hij een mannelijke prostituee is die voor 5 of 10 euro te koop is, lijkt met dit toch wel echt een bijzonder stevige zekerheid.

Wat zijn opvolgers gaan doen als hij zijn mandaat neerlegt, wellicht ergens rond of na zijn 65jaar weet niemand.
Ik ben benieuwd.

Denk je dat zijn confederale revolutie er komt trouwens, na de kiezing in 24?
Oud 10 augustus 2022, 19:47   #322
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen praat hier voor eigen rekening... Maar wat hebben wij eraan om naar een verhaal over een monumentale carrièreblunder & own-goal te luisteren, die je dan lardeert alsof het een fout van anderen is en er dan sympathie voor lijkt te willen sprokkelen ?

Leer er iets uit, en ga voort toch ?
Zo zitten rechtsen niet in elkaar
Alles wat ze tegenkomen, zelfs slachtoffer worden van de eigen leugens, is per definitie de fout van anderen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:48   #323
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zo zitten rechtsen niet in elkaar
Alles wat ze tegenkomen, zelfs slachtoffer worden van de eigen leugens, is per definitie de fout van anderen.
Veralgemeen anders wat.
Oud 10 augustus 2022, 19:48   #324
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diegenen die denken dat "het" onmogelijk is, moeten toch eens dringend uitleggen aan het Mateke dat zijn schrik op niks gebaseerd is.

Wel, jongens en meisjes, ik verzeker jullie: jullie schrik is wel degelijk gefundeerd.

Er is, ik herhaal, maar één voorwaarde nodig voor de nva, en dat is: het mag geen zelfmoordoperatie zijn. De uitslag van de verkiezingen, met andere woorden, moet overduidelijk zijn.
Tot zolang dat niet het geval is, passen wij onze strategie toe. Laat het VB maar zweeppartij zijn, en laat de nva maar beleidswillige partij zijn, en voor de rest hebben wij veel geduld.
Ondanks de grote sympathie, én het respect voor je monumentale/zeloterige inzet voor je partij denk ik toch dat ik ietsiepietsie meer vertrouwen mag hebben in de woorden van de Grote Leider, dan in jouw hersenspinsels hee Schoof...

En de GL is glashelder : die sluit elke samenwerking met die horde totaal uit.

Jij schrijft gewoon een ander en imaginair verhaal, en doet alsof dat iets met de plannen van de voorzitter-voor-het-leven zijn traject te maken heeft.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:48   #325
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben benieuwd.

Zit erin.
Hij heeft al een keer succesvol met de ps onderhandeld
Waarom geen tweede keer ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 augustus 2022 om 19:51.
Oud 10 augustus 2022, 19:50   #326
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Veralgemeen anders wat.
Zou het anders niet anekdotisch worden ?

Oud 10 augustus 2022, 19:52   #327
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd.

Not a chance. Nul komma nul. De Wever gaat in 2024 voluit gaan voor regeringsdeelname van zijn partij op federaal niveau, en zelfs het kleinste kind weet dat hij daarvoor de confederale retoriek terug in de valies gaat moeten steken. Anders is hij gewoon gangmaker voor een Vivaldi II zonder zijn partij.
Oud 10 augustus 2022, 19:55   #328
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voor België federaal werd zei men ook. "Nooit. België zal altijd unitair blijven, want het is onmogelijk anders gezien de kaarten."

Ik vind dat confederalisme ook een lege doos, echter. Gewoon niet willen erkennen dat het om de opheffing van België als land gaat. Beetje zoals bij de staatshervormingen. "Federale staat is een stap te ver, hoho, daar gaat dit ook niet om" Terwijl het er wel over ging, maar de brave makke Vlamingen durven gewoon niet vloeken in de kerk. Niet in staat de realiteit te aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 augustus 2022 om 19:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:03   #329
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Not a chance. Nul komma nul. De Wever gaat in 2024 voluit gaan voor regeringsdeelname van zijn partij op federaal niveau, en zelfs het kleinste kind weet dat hij daarvoor de confederale retoriek terug in de valies gaat moeten steken. Anders is hij gewoon gangmaker voor een Vivaldi II zonder zijn partij.
Gaat er een beetje van afhangen hoe het met ‘de anderen’ gesteld is.
Als cd&v en o-vld zo klein worden als de peilingen voorspellen dan zal Mateke zijn partij al moeten positief ontploffen om de nva buiten te houden
Nu gun ik dat Mateke wel, maar zie dat op dit moment nog niet gebeuren.
Groen zou ook wel eens kunnen passen voor Vivaldi II bij een electorale nederlaag
Ik denk wel dat men dhr De Wever toch wel een aantal communautaire borrelnootjes gaat toewerpen.

Een as PS NVA lijkt mij een mogelijkheid na 2024.
Alle electorale rethoriek op dit moment ondersteund dat scenario.

Oud 10 augustus 2022, 20:05   #330
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Voor België federaal werd zei men ook. "Nooit. België zal altijd unitair blijven, want het is onmogelijk anders gezien de kaarten."

Ik vind dat confederalisme ook een lege doos, echter. Gewoon niet willen erkennen dat het om de opheffing van België als land gaat. Beetje zoals bij de staatshervormingen. "Federale staat is een stap te ver, hoho, daar gaat dit ook niet om" Terwijl het er wel over ging, maar de brave makke Vlamingen durven gewoon niet vloeken in de kerk. Niet in staat de realiteit te aanvaarden.
Dat is gewoon fout, wat je hier stelt... De federaal georganiseerde staat was wel degelijk de doelstelling, vanaf de tweede staatshervorming trouwens. De opheffing van de staat uiteraard niet, daar zou geen enkele partij aan meegewerkt hebben. Niet toen, niet nu.
Oud 10 augustus 2022, 20:07   #331
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat toch electorale gevolgen hebben om nog maar te zwijgen over de strijd binnen de N-VA.

Kan hij keer op keer een zak met lucht blijven verkopen op die partijcongressen?
Begrijp je de verwarring?
Je wil dat hij volledig mislukt en tegelijkertijd voor (semi) altijd voorzitter blijft.
Oud 10 augustus 2022, 20:17   #332
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Gaat er een beetje van afhangen hoe het met ‘de anderen’ gesteld is.
Als cd&v en o-vld zo klein worden als de peilingen voorspellen dan zal Mateke zijn partij al moeten positief ontploffen om de nva buiten te houden
Nu gun ik dat Mateke wel, maar zie dat op dit moment nog niet gebeuren.
Groen zou ook wel eens kunnen passen voor Vivaldi II bij een electorale nederlaag
Ik denk wel dat men dhr De Wever toch wel een aantal communautaire borrelnootjes gaat toewerpen.

Een as PS NVA lijkt mij een mogelijkheid na 2024.
Alle electorale rethoriek op dit moment ondersteund dat scenario.
Die as is zeker opnieuw in 2024 mogelijk. Maar net als in 2019 gaan de twee protagonisten snel met de voetjes terug op de aarde staan als ze zien dat ze alleen staan. Het is een dikke illusie dat Blauw, zeker met GLB, gaat willen meespelen in zo een destructief scenario waarbij zijn twee grootste antagonisten met alle winst weglopen en hij enkel met verlies achterblijft.

Magnette wil een machtsgreep over de zorgsector in franstalig België ten voordele van zijn partij, dat is een job-factory ten voordele van de eigen partij. De Wever wil een communautair succesje om zijn partij-achterban te plezieren. Hij en is daarom bereid van desnoods in zijn bloot gat over de markt van Brussel, al dansende voor Magnette, te lopen om dat te bekomen.

Maar waarom zouden zijn toekomstige coalitiegenoten (die hij nodig heeft aangezien PS + N-VA nooit een meerderheid gaan halen...) enige interesse hebben in die scabreuze plannen ?

Waarom zouden liberalen en tsjeven, of desnoods groen, enige interesse hebben in die verhalen ?
Oud 10 augustus 2022, 20:17   #333
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon fout, wat je hier stelt... De federaal georganiseerde staat was wel degelijk de doelstelling, vanaf de tweede staatshervorming trouwens. De opheffing van de staat uiteraard niet, daar zou geen enkele partij aan meegewerkt hebben. Niet toen, niet nu.
De opheffing v.d. staat: daar werken NVA & VB aan onder een of andere vorm van confederalisme.
Is dat nu nog niet duidelijk voor jou ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:19   #334
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat toch electorale gevolgen hebben om nog maar te zwijgen over de strijd binnen de N-VA.

Kan hij keer op keer een zak met lucht blijven verkopen op die partijcongressen?
Begrijp je de verwarring?
Je wil dat hij volledig mislukt en tegelijkertijd voor (semi) altijd voorzitter blijft.
Wel, het verleden is nooit een garantie voor de toekomst. Maar het is wel een betrouwbare indicator van wat kan volgen.

Bij de vorige (identieke) oefening was de stemming 2.497 pro, en 3 contra.

Volgens mij is dat redelijk duidelijk voor iedereen.
Oud 10 augustus 2022, 20:25   #335
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, het verleden is nooit een garantie voor de toekomst. Maar het is wel een betrouwbare indicator van wat kan volgen.

Bij de vorige (identieke) oefening was de stemming 2.497 pro, en 3 contra.

Volgens mij is dat redelijk duidelijk voor iedereen.
Was.

Was =|= blijft.

Om maar te zwijgen van de tien % stemmen die ze op die manier kwijtgeraakt zijn.

Ik geloof niet dat hij de totale nederlaag nog eens verkocht krijgt.
Oud 10 augustus 2022, 20:28   #336
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was.

Was =|= blijft.

Om maar te zwijgen van de tien % stemmen die ze op die manier kwijtgeraakt zijn.

In de achterban v.d. NVA zitten veel mensen die het gedachtengoed van het VB steunen.
Dat mag je niet onderschatteen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 16:17   #337
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke 2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 16:25   #338
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Was.

Was =|= blijft.

Dat geloof ik ook niet.
Mocht (totaal onverwacht en onvoorzien) N-VA nog eens een ferme -8% scoren de volgende verkiezingen zal het gemor over het falen van De Wever sterk genoeg worden om .....?
Ja wat ?
In een voor mij persoonlijk ideaal scenario wordt dhr De Wever dan ongeveer afgezet en nemen de VB-ofielen het over, met een leuke scheuring van de N-VA voor gevolg in laat ons voor het gemak zeggen 2 tien-percentertjes.

Dan mag het VB nog 30% halen...dan wordt het nog niets samen met die N-VA VB-o-fielen.
En de VB-o-foben zijn dan een klein partijtje

Kan het mooier ?
Rechts uitgeschakeld !

Maar voor alle goede begrip, ik verwacht dit dus niet ! Ik verwacht een N-VA PS as. Maar ben wel benieuwd aan wie ze die as gaan verkocht krijgen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 augustus 2022 om 16:26.
Oud 11 augustus 2022, 16:41   #339
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever is een politieker.
Het woord van een belzieke politieker geldt meestal max een week, en vaak slechts maar van 's middags tot de noen.

Nu is De Wever wel een speciale politieker. Zijn woord geldt langer. Veel langer.
Mits één democratische uitzondering: zich neerleggen bij de keuze van de kiezer.

Je kan het ook anders formuleren. De Wever zal geen Dweil gaan spelen. Hij gaat niet in zee met een panoplie van kleine partijtjes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 16:46   #340
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bart De Wever is een politieker.
Het woord van een belzieke politieker geldt meestal max een week, en vaak slechts maar van 's middags tot de noen.

Nu is De Wever wel een speciale politieker. Zijn woord geldt langer. Veel langer.
Mits één democratische uitzondering: zich neerleggen bij de keuze van de kiezer.

Je kan het ook anders formuleren. De Wever zal geen Dweil gaan spelen. Hij gaat niet in zee met een panoplie van kleine partijtjes.
Wat heeft hij dan in de Vlaamse gedaan ?
Drie electorale verliezers bij elkaar ! Keuze van de kiezer, mijn oor ja
En CD&V en O-VLD zijn in de federale een panoplie van kleine partijtje...in de Vlaamse zijn dat twee reuzepartijen zeker ?

En waarom zou een N-VAer dweil gaan spelen als er een partijlid ruggengraatloos weekdier als minister president en reizende dweil kan dienen ?

Komaan....
Voor iemand die beweerd de pensioenleeftijd voorbij te zijn is de blinde Wever-idolatrie niet alleen misplaatst (dat hoort bij normaal ontwikkelende tieners), het is meer dan ver het belachelijke voorbij.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 augustus 2022 om 16:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be