![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel iemand stopt alle dagen na vier flessen wijn, dan is hij geen alcoholist, want een alcoholist, die kan niet stoppen. Althans toch volgens uw systeem.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Of het moest zijn dat er per dag 250 keer gegeten wordt..... ![]() Geen enkele alcoholist stopt na 4 flessen wijn tenzij hij/zij/hét (we mogen niet gender-discrimineren, nietwaar?) dan zo strontzat is dat ie niet meer verder kan drinken. Mijn systeem? ![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn doorgaans vlugger zat dan mannen. Er zijn er die na twee glazen porto al met een dikke tong beginnen te spreken. Iemand die zat is is daarom nog geen alcoholist. Een alcoholist is iemand die om te beginnen alcohol nodig heeft om normaal te functioneren. Van iemand weet ik dat hij elke dag een bak bier drinkt. Je merkt het niet eens. Gewoonweg verslaafd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, worden ze dat gezwollen of zo? Neen, ze gaan open.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zit wel moeilijk ineen, met verslavingen.
Hoe moet je iemand noemen die het niet laten kan om toch vier of vijf glazen te drinken, als hij met de auto is? Ja, ik weet het, een sociale of een asociale drinker en bla bla ... maar is die dan verslaafd of niet. Maakt het eigenlijk wel uit hoe je hem of haar kan noemen, volgens jouw definitie of die van een ander?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja, de een kan er al beter tegen dan de ander, maar daar kan bij alcoholcontroles geen rekening mee gehouden worden. Alcohol zorgt nu eenmaal voor nogal wat verkeersdoden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat nergens dat nicotine niet verslavend is. Gedrag en een onweerstaanbare drang naar iets hebben zijnde verslaving is iets heel anders. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2022 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is de leugenaar ? Jij of de Dokters anesthesisten ??
Overmatige alcoholconsumptie heeft een nadelige invloed op de anesthesie. Het is raadzaam om twee weken voor de operatie alcohol te matigen en 12 uur voor de operatie helemaal geen alcohol te drinken https://www.alcoholinfo.nl/combinati...hol-en-narcose Hier ziekenhuis Limburg ZOL. Allemaal leugenaars die dokters ![]() ![]() Verder raden wij u ook aan om minstens 24 uur vóór de operatie geen alcohol en/of recreatieve drugs meer in te nemen, omdat deze een invloed kunnen hebben op de werking van de anesthesieproducten Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2022 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, iemand die zat is die is daarom nog geen alcoholist. Iemand die alle dagen alcohol drinkt dan weer wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige landen is wijn goedkoper dan Coca Cola. Een alcoholist is iemand die niet zonder alcohol kan, en er misschien aan ten onder gaat, of zijn/haar gezin of omgeving. Ik denk niet dat Fransen of Spanjaarden alcoholisten zijn omdat ze dagelijks hun glaasje(s) wijn drinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alcoholisme komt nogal veel voor bij ambtenaren.
En het ergst van al ze kunnen het niet als een werk gerelateerde handicap laten erkennen. Ziek melden tot in het oneindige lukt dan weer wel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 augustus 2022 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat ze nogal redelijk vroeg in de kantines zitten en daar overdreven lang blijven zitten.
Dat kan want in vele ministère is de baas al 6 jaar niet gezien. En pas op... Ze poepen daar in die bureaus ook nog eens he. Ik heb het hun al zien doen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 augustus 2022 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hersenexpert en topdokter Veerle Visser-Vandewalle https://www.demorgen.be/beter-leven/...doen~ba6a6a36/ Hoe schadelijk is alcohol voor het brein? Visser-Vandewalle: “Per glas alcohol vernietig je duizenden hersencellen. Gelukkig hebben we er heel veel, en we moeten ook de gunstige effecten van een glaasje in rekening brengen. We moeten niet als kluizenaars gaan leven, en vooral van het leven genieten. Maar overmatig alcoholgebruik leidt zonder twijfel tot een afname van het hersenweefsel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2022 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bon in die jaren waren ook de meeste bouwvakkers dronken na 11 uur net als de postbodes en de bankbedienden na de middagpauze. En naar het schijnt dronken de mensen in de middeleeuwen alleen maar bier en nooit water. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2022 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |