![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je zou toch verwachten dat ze daar trots op zijn ? Hun militieleden van bv Voorpost dragen toch trots hun Rune tekens ? Ze grossieren toch nog altijd vol overtuiging met de collaboratievlag ? Ze verheerlijken toch misdadigers zoals Cyriel Verschaeve en Staf De Clercq ? Ze verbroederden toch met REX leider Degrelle toen die al vele jaren bij verstek veroordeeld was ? Of de verbroedering met de veroordeelde Gouden Dageraad partijtop waar het VB de centrale gastsprekers leverde op die hun congres ? En wat TVG onder de mat schoof omdat hij PhDW niet durft buiten te stampen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Volgens uw eigen theorie mogen wij u dus een extremist noemen en zelfs zonder enige wroeging cordoneren. En als je je eigen extremisme ontkent, dan ben je er zeker één, want dat is typerend voor extremisten, dat ze zich in een kramp werken, om toch maar te ontkennen dat ze het zijn. Op dat niveau ben jij nu bezig. Ik hoop voor jou dat je dit nooit moet overkomen voor je snapt hoe onzinnig dit is. Laatst gewijzigd door Miesjel : 14 augustus 2022 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom? Wat is het criterium? Nu weten we 't nog niet.
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, het is moeilijk om over een politiek probleem te spreken zonder te verwijzen naar de oorsprong nietwaar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De vraag is: Wanneer wordt een partij extremistisch in uw ogen. Wat moet ze daarvoor doen? Welke eigenschappen heeft een extremistische partij dat een niet-extremistische partij niet heeft. Wat precies maakt het verschil tussen een gewone en een extremistische partij? Zo moeilijk is die vraag toch niet? U begrijpt zelf toch wel de terminologie die u gebruikt? Wel stop dan met rond de pot te draaien en linkjes te geven die we maar eens zouden moeten lezen en geef een duidelijk antwoord als verklaring voor uw woordgebruik. Dank u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Grieken en het Vlaams Belang linken aan WOII is zuiver onversneden autisme. Zoek hulp.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit onophoudelijk gedaas en gedram over "extreem rechts" begint belachelijke proporties aan te nemen. Persoonlijk ben ik onversneden economisch rechts. Ik ben voor het vrije markt-systeem met een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis. Ik ben voor de individuele vrijheid inzake consumptieve bestedingen. Ik ben voorstander van vrijheid voor de particulier omtrent de bestemming van zijn spaarvermogen. De Vlaamse samenleving is evenzeer overwegend rechts georienteerd maar krijgt federaal niet het beleid dat zijn/haar voorkeur wegdraagt. Daarmee rekening gehouden gaat mijn politieke voorkeur uit naar N-VA.
Wat nu het Vlaams Belang betreft, is die partij "extreem" rechts? Hoegenaamd niet. Voor mij staat extreem rechts gelijk met terreur.We hebben in de vorige eeuw kunnen kennis maken met extreem rechts, namelijk tijdens de bezetting door de Nazi's. Sommigen "vergeten" dat vooraleer die hier binnenrolden ze reeds jaren ook in Duitsland hun tegenstanders terroriseerden Hetzelfde gold evenzeer voor de Italiaanse fascisten. Het Vlaams Belang is dan ook niet "extreem" rechts maar veeleer radicaal rechts. Wie komt beweren dat dit "hetzelfde" is kan blijkbaar niet nuanceren.
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mijn probleem niet dat jij de directe link tussen de historische voorganger VNV en de huidige ziekte (Vlaams Blok) niet wil zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wij zitten zo'n beetje op dezelfde lijn qua interpretatie over wat 'extreem' is, in toepassing op een politieke partij. Onze visie daarop is ook volledig in overeenstemming met de betekenis die diverse encyclopedieën aan het begrip 'extreem' geven. In de veronderstelling dat ook Pandareus graag goed begrepen zou willen worden, verwacht ik snel zijn visie zodat we inderdaad dit onophoudelijk gedaas en gedram over "extreem rechts" die belachelijke proporties begint aan te nemen, eindelijk achter ons kunnen laten. Ik zeg wel, in de veronderstelling dat,.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als het uw probleem niet is, trek het u dan ook niet aan en geef eens eindelijk antwoord op de gestelde vragen zodat we u kunnen begrijpen, zoals u graag begrepen zou willen worden. En begin nu aub niet weeral over iets anders. Dank u. Laatst gewijzigd door Miesjel : 14 augustus 2022 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer één van uw autistische dogma's, dat het VB de erfgenaam van het VNV zou zijn. Hoepel toch op met dat eeuwig getrol.
![]() |
#134 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Neen Quercus, we 'vergeten' dat helemaal niet... In tegendeel zelfs : het is de klassieke waarschuwing tegenover extreem-rechts omdat we vanuit de geschiedenis WETEN wat dat ongedierte ons brengt als ze aan de macht komen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 augustus 2022 om 19:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Klopt. Dan zijn ze gewoon radicaal.
![]() |
![]() |
#136 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat heb je goed begrepen. En vergeet het nu niet meer hé?! Het gebruik van geweld is het verschil tussen een radicale en een extreme partij. Volledig conform de betekenis die diverse encyclopedieën geven aan het begrip 'extreem'. Als je een radicale partij, die enkel democratische middelen aanwendt om hun visie er te kunnen doorkrijgen in beleid, al extreem noemt,.... ... hoe ga je dan partijen noemen die ook niet-democratische middelen zoals bijvoorbeeld geweld en terreur aanwenden om hun visie er te kunnen doorkrijgen in beleid, gaan noemen? Puur retorisch hoor, ik weet dat u netelige vragen niet beantwoordt. Tenminste zo blijkt uit deze en andere draden. Ik ben niet de enige die u blinde haat aanwrijft als oorzaak van uw dogmatisch denkkader. Misschien, heel misschien, kan het u tot redelijkheid brengen. Redelijkheid in de zin van; Zin voor rede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En net daardoor krijgen ze van verkiezing tot verkiezing steeds meer succes. En verschrompelen de trado's tot electorale nulliteiten.
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |