Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2022, 14:23   #28061
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard wanneer stelt putin een rookverbod bij wapendepots

het begint stilletjes aan een beetje hilarisch te worden dat russen aan de lopende band door sloridigheid met vuur hun eigen depots zo opblazen

https://tass.com/emergencies/1494023
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 14:54   #28062
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De wet is duidelijk en heb ik hierboven geparafraseerd. Russisch kan nog aangeleerd worden aan buitenlanders maar niet meer de taal van onderwijs zijn.
Je bewering was dat het verboden was om Russisch te onderwijzen, wat fout is. Je kan weldegelijk nog steeds Russisch leren - ook als Oekrainer. Er wordt geen verschil gemaakt tussen Russisch en andere talen.

Dat de taal van het hoger onderwijs nu verplicht Oekraiens is klopt - maar dat is een heel andere discussie en veel genuanceerder.

Citaat:
Dus net alsof buitenlanders hier wel Nederlands kunnen leren, maar geen enkele school nog Nederlandstalig mag zijn in Belgie.
Die vergelijking gaat helemaal niet op.

Citaat:
Zoals ik hierboven heb aangetoond zijn er talloze media verboden in Oekraine, waaronder ALLE Russischtalige.
Waar heb je dat aangetoond? Over welke concrete voorbeelden van TV kanalen heb je het?

Citaat:
Dat u dit zogezegd niet weet, maar wel alles weet over de door de Russische autoriteiten gesloten media, toont aan hoe gekleurd en selectief onze media zijn. Simpele zielen geloven het allemaal als zoete koek.
Een ad hominem en wat ongefundeerde aannames, sterke argumentatie.

"Onze media" rapporteerden wel degelijk ook over de ban op de Oekraiense TV-kanalen van Medvedchuk bijvoorbeeld - maar dat had uiteraard niets met het Russisch als taal te maken.
Oud 16 augustus 2022, 15:22   #28063
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je hebt een bron van die censuur want ik heb geen moeite om effe russische bronnen te zien ?????

en russische pers is vrijer dan westerse pers... kuch kuch, uw paddo's moet je wat lager doseren denk ik

https://eu.usatoday.com/story/news/p...ia/6947053001/
Ontken je dat RT, sputnik, etc. verboden werden in het Westen?
Weer een zeer objectieve bron daar die u citeert...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 15:26   #28064
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vraag u gewoon eens af hoe het komt dat jij zo vanalles mag fantaseren en ik vanalles mag tegenfantaseren zonder dat wij allebei naar het gevang moeten..

En vraag u in één zin ook af, waarom iedereen die putin een beetje openbaar tegenspreekt een gevangenis straf krijgt, en wij hier daarvoor geen straf krijgen zoals jij bvb ons westerse leiders tegenspreekt.?..

welk land is er dan vrijer???
of heb jij daar een andere definitie van vrijheid ?
Ik heb een vraag gesteld, u hebt die niet beantwoord.

Ik fantaseer niet ik heb hier de exacte wet weergegeven zoals die aangenomen werd door de Oekraiense regering.
Oud 16 augustus 2022, 19:03   #28065
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik fantaseer niet ik heb hier de exacte wet weergegeven zoals die aangenomen werd door de Oekraiense regering.
en je hebt ze niet begrepen. de wet draait om de bestuurstaal
zoals het chinees de bestuurstaal is in China.

nogmaals

toon aan dat Russisch verboden is in Oekraine
toon aan dat Pink floyd verboden is in Oekraine

2 van je huidige beweringen, dus enkel onzin dat je vandaag verzonnen hebt

+ uiteraard je idiotie rond amnesty
berichtgeving die je bevalt? amnesty is is de engelenwaarheid
berichtgeving die je niet bevalt? amnesty is propaganda, leugens, fake, Vs, imperialisme

dit is dus enkel jouw onzin vd afgelopen 12 tot 18u
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 19:38   #28066
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanop "plaatsen met militaire significantie" op de Krim worden toch weer verdere "ongelukken met sigaretten" gemeld de 16e augustus...

Voor de slechte verstaanders,er is binnen het territorium van de Republiek Oekraine,ongeacht of dit momenteel bezet is of niet,geen plaats meer waar Russische militairen ,hun aanhangers,en hun materieel,veilig zullen zijn.....

Dit is een verandering ten opzichte van nog geen twee weken geleden,de Krim leek wel onaantastbaar.....
In zekere zin wordt de lat gelijk gelegd...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 augustus 2022 om 19:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 20:19   #28067
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vanop "plaatsen met militaire significantie" op de Krim worden toch weer verdere "ongelukken met sigaretten" gemeld de 16e augustus...

Voor de slechte verstaanders,er is binnen het territorium van de Republiek Oekraine,ongeacht of dit momenteel bezet is of niet,geen plaats meer waar Russische militairen ,hun aanhangers,en hun materieel,veilig zullen zijn.....

Dit is een verandering ten opzichte van nog geen twee weken geleden,de Krim leek wel onaantastbaar.....
Twee zware aanslagen in minder dan één week, zeer ver achter de vijandelijke linies, dat is geen klein feitje meer.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 20:24   #28068
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Van alles kan gebeuren door goedmenende ignoramussen. Ik herinner me een terugvlucht van Mekka-pelgrims uit Pakistan, die in het vliegtuig op hun meegebrachte gasvuurhaard thee wensten te bereiden in het vliegtuig en brand veroorzaakten waardoor het toestel brandend neerstortte en alle rechtgelovige muslims per direct in het maagdenparadijs terecht kwamen.
Oud 16 augustus 2022, 20:46   #28069
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Twee zware aanslagen in minder dan één week, zeer ver achter de vijandelijke linies, dat is geen klein feitje meer.
Ik vrees dat Vlad zéér slechte nachten beleeft en met moeite zijn kleintje nog recht kan krijgen. Zijn "speciale operatie" draait uit op een katastrofe.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 09:34   #28070
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“De situatie in Oekraïne toont aan dat de VS proberen om dit conflict te rekken. En ze handelen op exact dezelfde manier in Azië, Afrika en Latijns-Amerika, waar ze ook conflicten uitlokken”, aldus Poetin.

“Het Amerikaanse avontuur met betrekking tot Taiwan is niet zomaar een uitstapje van een individuele onverantwoordelijke politica, maar maakt deel uit van een doelbewuste strategie om de situatie in de regio en de wereld te destabiliseren en chaos te veroorzaken”, voegde het staatshoofd daar nog aan toe. Poetin verwees daarmee naar het bezoek van de Amerikaanse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi aan Taiwan.

“Zorgvuldig voorbereide provocatie”
Volgens Poetin was het bezoek “een schaamteloze demonstratie van gebrek aan respect voor de soevereiniteit van andere landen en voor (Washington’s, red.) internationale verplichtingen”. “We beschouwen dit als een zorgvuldig voorbereide provocatie”, zei de president.
De Amerikanen hadden tot voor kort te maken met tegenstanders als Servie, Irak, Libie, Vietnam, Panama, Cuba, Iran, Nicaragua, etc.
Nu zoeken ze actief boel met China en Rusland, en dan nog beide tegelijk. Zij, en hun Europese slaven, zullen van een zeer koude (je mag dat in het geval van Duitsland, etc. letterlijk nemen) douche thuiskomen.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2022 om 09:43.
Oud 17 augustus 2022, 09:38   #28071
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vrees dat Vlad zéér slechte nachten beleeft en met moeite zijn kleintje nog recht kan krijgen. Zijn "speciale operatie" draait uit op een katastrofe.
Als je de westerse propaganda mag geloven wel ja.

Gelukkig heeft deze propaganda weinig te zien met de realiteit. Ik kom net terug uit Oekraine. Ik weet wel dat U oneindig veel wijzer en grijzer bent dan ik en dat Tomm dom is, maar wat ik daar en in Moldova hoorde spoort langs geen kanten met wat we hier te horen krijgen.

U woont in China moest u goed ingeburgerd zijn en dus vloeiend Chinees spreken hoeft u maar de Chinese media te volgen om een veel accurater beeld te krijgen van het conflict.
Oud 17 augustus 2022, 09:50   #28072
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en je hebt ze niet begrepen. de wet draait om de bestuurstaal
zoals het chinees de bestuurstaal is in China.

nogmaals

toon aan dat Russisch verboden is in Oekraine
toon aan dat Pink floyd verboden is in Oekraine

2 van je huidige beweringen, dus enkel onzin dat je vandaag verzonnen hebt

+ uiteraard je idiotie rond amnesty
berichtgeving die je bevalt? amnesty is is de engelenwaarheid
berichtgeving die je niet bevalt? amnesty is propaganda, leugens, fake, Vs, imperialisme

dit is dus enkel jouw onzin vd afgelopen 12 tot 18u
U hebt nog steeds niet op mijn vraag geantwoord. Zou u het aanvaarden dat Nederlands verboden zou worden als officiele taal en taal van onderwijs in Belgie?

Ik heb aangetpond dat leden van Pink Floyd op de zwarte lijst staan in Oekraine. Roger Waters IS Pink Floyd.

'Crimineel' Roger Waters op zwarte lijst gezet door Oekraïne vanwege Russische interviews

https://mobile.twitter.com/thomasmpk...636225?lang=bg

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2022 om 09:57.
Oud 17 augustus 2022, 10:35   #28073
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U hebt nog steeds niet op mijn vraag geantwoord. Zou u het aanvaarden dat Nederlands verboden zou worden als officiele taal en taal van onderwijs in Belgie?
uiteraard niet, maar je snapt het nog steeds niet.
Frans is niet de bestuurstaal in Vlaanderen, dat betekent niet dat Frans in Vlaanderen verboden is.
dat snap je natuurlijk niet in je slaapkamertje achter je computertje

Citaat:
Ik heb aangetpond dat leden van Pink Floyd op de zwarte lijst staan in Oekraine.Roger Waters IS Pink Floyd.
ze zijn blijkbaar ergens door iets/iemand jaren geleden op een lijst gezet
uw claim was dat ze verboden zijn door de oekraiense overheid.
maar die bewering ben je natuurlijk al lang vergeten
soit, dat vermeende verbod is natuurlijk een volmondige verklaring voor de Russische oorlogsmisdaden, dat spreekt voor zich

soit, door dat verbod kan het natuurlijk ook niet anders dan dat die Oekraïener, die aan dat lied meewerkte, nu ergens halfdood gefolterd ligt te creperen in een vergeetput in Kiev
of toch niet?
Oud 17 augustus 2022, 10:46   #28074
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb aangetpond dat leden van Pink Floyd op de zwarte lijst staan in Oekraine. Roger Waters IS Pink Floyd.

'Crimineel' Roger Waters op zwarte lijst gezet door Oekraïne vanwege Russische interviews

https://mobile.twitter.com/thomasmpk...636225?lang=bg
Roger Waters WAS Pink Floyd (tot 1985)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 augustus 2022 om 10:47.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 10:54   #28075
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard niet, maar je snapt het nog steeds niet.
Frans is niet de bestuurstaal in Vlaanderen, dat betekent niet dat Frans in Vlaanderen verboden is.
dat snap je natuurlijk niet in je slaapkamertje achter je computertje

ze zijn blijkbaar ergens door iets/iemand jaren geleden op een lijst gezet
uw claim was dat ze verboden zijn door de oekraiense overheid.
maar die bewering ben je natuurlijk al lang vergeten
soit, dat vermeende verbod is natuurlijk een volmondige verklaring voor de Russische oorlogsmisdaden, dat spreekt voor zich

soit, door dat verbod kan het natuurlijk ook niet anders dan dat die Oekraïener, die aan dat lied meewerkte, nu ergens halfdood gefolterd ligt te creperen in een vergeetput in Kiev
of toch niet?
De Russische oorlogsverklaring heeft veel redenen, maar de belangrijkste zijn toch de schending van de Minsk vredesakkoorden door Kiev, en de onderdrukking van de Russische minderheid. (40 % van de bevolking).

Om op dat laatste terug te komen, 40 % van de bevolking spreekt Russisch als moedertaal, en dat al generaties en eeuwen. Die mogen hun kinderen dus niet naar Russischtalige scholen sturen noch mogen ze tv kijken of kranten lezen in eigen taal.
Extrapoleer dat naar Belgie, en te vergelijken met het verbieden van franstalige of nederlandstalige scholen en media in heel Belgie. Zou dat een casus belli zijn? Een reden om de wapens op te nemen? Voor veel flaminganten of franstaligen in Belgie ongetwijfeld wel.

U spreekt over Vlaanderen, een deelstaat van Belgie. Volgens Minsk moesten de Russischtaligen ook hun eigen deelstaat krijgen, maar het regime weigerde Minsk, dat ze nochtans zelf ondertekenden, toe te passen.

Roger Waters werd in 2018 als een van de talloze artiesten in "het hart van de Europese democratie" op de zwarte lijst gezet in Oekraine, wat wil zeggen dat zijn muziek verboden is.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2022 om 10:55.
Oud 17 augustus 2022, 11:16   #28076
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Roger Waters werd in 2018 als een van de talloze artiesten in "het hart van de Europese democratie" op de zwarte lijst gezet in Oekraine, wat wil zeggen dat zijn muziek verboden is.
yep, en na de Russische inval maakt pink floyd verzetslliedjes met Oekraïense artiesten.
misschien is het toch beter om af en toe te zwijgen Tomm
Oud 17 augustus 2022, 13:45   #28077
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep, en na de Russische inval maakt pink floyd verzetslliedjes met Oekraïense artiesten.
misschien is het toch beter om af en toe te zwijgen Tomm
Zou jij misschien beter eens niet zwijgen?

Pink Floyd’s Waters backs Russia, calls Biden a ‘war criminal’ over Ukraine

https://thehill.com/blogs/in-the-kno...-over-ukraine/
Oud 17 augustus 2022, 13:56   #28078
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Complete onzin. Rusland heeft nooit ook maar 1 inspanning gedaan om de Minsk akkoorden te doen lukken, via de fake marionettenstaatjes LNR en DNR. Minsk was gewoon een Russisch afleidingsmanoeuvre en een zoveelste vorm van fake diplomatie, en Kiev heeft dat ook zo begrepen en geinterpreteerd. Correct natuurlijk.

De Russische minderheid werd NIET onderdrukt, de Oekraieners en Tataren in de Bezette gebieden zoals Crimea, DIE worden onderdrukt. Deportatie, mishandeling, marteling en moord door 'politie' zijn schering en inslag.

De Poetindoctrine die de Russen moet beschermien in het 'buitenland' is een farce, een artificieel middel om een een politiek doel te bereiken.

Poetin toont elke dag opnieuw dat Russische levens hem geen fluit kunnen schelen, hij stuurt duizenden naar hun dood in Oekraiene zonder verpinken .

Waar het echt om gaat is natuurlik : Koloniale Russische waanzin, de ambitie om Oekraiene te controleren en besturen en de waan van een Russisch Imperium te hebben en voor Poetin : de status te hebben van nieuwe Peter de Grote.

Hij heeft de status van een nieuwe Hitler verworven, valt dat even tegen.
Rusland KON de Minsk akkoorden niet laten lukken zolang het regime in Kiev zich niet hield aan het stappenplan, zorgvuldig uitgewerkt in een door alle partijen ondertekende verklaring. De wet die van Oekraïne een federale staat zou maken raakte nooit door het parlement. Die wet was die "sine qua non" van de verdere implimentatie. Echter ook de volgende stap, verkiezingen in Donbas onder leiding van de OVSE, erkend door Kiev, kwam er niet. Er werden verkiezingen georganiseerd, maar Kiev erkende die niet. Volgens Kiev, en volledig in tegenspraak met de Minsk akkoorden, hoorden separatisten thuis in de gevangenis en niet op stem formulieren. Ook wilden ze eerst een ban op Russische media in Donbas. De separatisten waren akkoord om toegang te geven tot Oekraïense media, maar voor Kiev was dat niet voldoende, ook de Russische media moest gebannen worden. Uiteraard gingen Moskou en de separatisten nooit in op die absurde eis van het regime in Kiev.

Er was vanaf het begin geen wil in Kiev om de akkoorden toe te passen, maar de echte doodsteek kwam er net een maand voor de Russische operatie.

In January 2022, Oleksiy Danilov, the secretary of Ukraine's National Security and Defense Council, said that "The fulfillment of the Minsk agreement means the country’s destruction. When they were signed under the Russian gun barrel — and the German and the French watched — it was already clear for all rational people that it’s impossible to implement those documents."[106]

https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements

Door de VREDESAKKOORDEN van Minsk openlijk af te vallen, verviel dus ook die VREDE. Ook dat lees je zelden of nooit in de westerse media.
Oud 17 augustus 2022, 14:16   #28079
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russische minderheid werd NIET onderdrukt, de Oekraieners en Tataren in de Bezette gebieden zoals Crimea, DIE worden onderdrukt. Deportatie, mishandeling, marteling en moord door 'politie' zijn schering en inslag.
De Tataren mogen sinds de Krim herenigd werd met Rusland opnieuw scholen oprichten waar in hun eigen taal onderwezen wordt. Rusland is een multinationaal land met tientallen officiële talen, waaronder het Krim-Tataars, het Bashkortisch (verwant aan het Volga-Tataars) en het Volga-Tataars.

In Oekraïne is er maar een officiële taal, hoewel zowat de helft van de Oekraïners die taal niet spreken. (een grappig voorval, misschien heb ik dit hier al verteld, enkele maanden geleden: een groep Oekraïners van Kharkov in de trein discussieert met een treinbegeleider tussen Gent en Brussel, het ging erover of ze met hun Oekraïens paspoort het recht hadden om in eerste klas te zitten. Die gebruikt google translate naar het Oekraïens, maar daar snapten die Oekraïners de ballen van, dus heb ik maar vertaald)
In Oekraïne is het verboden les te geven in een andere taal dan het Oekraïens. Waarom denk je dat je nergens in heel Hongarije of Roemenië ook maar een Oekraïense vlag zult zien? (Roemenen en Hongaren zijn minderheden in delen van West-Oekraïne, en worden net als alle minderheden onderdrukt sinds de ultra-nationalisten met steun van het Westen de macht grepen op Maidan. )

Mensen in het Westen worden bewust dom gehouden, velen denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt en dat ze alwetend zijn. Maar de meesten weten niets. En al zeker niets over de ex-Sovjet-Unie.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 augustus 2022 om 14:21.
Oud 17 augustus 2022, 14:16   #28080
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Complete onzin. Rusland heeft nooit ook maar 1 inspanning gedaan om de Minsk akkoorden te doen lukken, via de fake marionettenstaatjes LNR en DNR. Minsk was gewoon een Russisch afleidingsmanoeuvre en een zoveelste vorm van fake diplomatie, en Kiev heeft dat ook zo begrepen en geinterpreteerd. Correct natuurlijk.
...
Rusland had geen directe zeg in de Minsk akkoorden. Deze betroffen Oekraïne en de Donbas. Rusland heeft deze oblasten tot dit jaar steeds beschouwd als deel uitmakend van Oekraïne. De Minsk-akkoorden voorzagen in een deelstaat-status voor deze 2 oblasten, hetgeen door Kiev en deze toekomstige deelstaten diende op poten gesteld te worden. Kiev heeft vertikt dit te doen want een gesprek met de leidende politici van deze oblasten kon niet. Toen Oekraïne zich opmaakte om manu militari deze afvallige provincies te gaan aanvallen, heeft Rusland ze erkend als mini-republiekjes en is Oekraïne binnengevallen. Dit laatste gebeurde tevens in een geopolitieke situatie waarbij het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne gewraakt werd door Rusland. Dat laatste lijkt beduidend belangrijker te zijn dan de Donbas.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be