Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2022, 22:11   #141
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waarom komen er steeds meer Vlamingen in Wallonië wonen?
Vanwege de immobiliënprijzen uiteraard !

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 augustus 2022 om 22:14.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 00:00   #142
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom komen er steeds meer Vlamingen in Wallonië wonen?
Omdat Vlamingen gemakzuchtige mensen zijn. Wallonië vernederlandsen echter, te moeilijk voor hen. Pfff.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 00:17   #143
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Vanwege de immobiliënprijzen uiteraard !
Geld dus, daar gaat het bij de Vlamingen enkel over. The fucking money.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 00:19   #144
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij althans niet. Ik woon liever in Holland dan in Vlaanderen en dat kost extra moeite en is financieel zeker niet de voordeligste weg.

Dat centennationalisme, bah. Ik zie het eerder als 'angst voor ostracisme'.

Ik snap de Vlaamse mentaliteit niet echt en dus verwijder mezelf liever uit Vlaanderen bijgevolg.

Laatst gewijzigd door Weyland : 18 augustus 2022 om 00:21.
Oud 18 augustus 2022, 00:21   #145
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Mij althans niet. Ik woon liever in Holland dan in Vlaanderen en dat kost extra moeite en is financieel zeker niet de voordeligste weg.
Geld , daar gaat het de meeste Vlamingen over, een paar uitzonderingen nagelaten.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 00:24   #146
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geld , daar gaat het de meeste Vlamingen over, een paar uitzonderingen nagelaten.
Inderdaad. Jammer eigenlijk. En het is me niet ontgaan, Franstalige Belgen zijn op dit vlak over het algemeen wat relaxter. Heb genoeg Franstaligen gesproken die me het beste toewensen zonder rancune (niet van 'weeral ene minder').

Geld is leuk, tuurlijk, maar zeker niet alles. En ik denk ook echt dat men te veel bezig is met wat anderen denken. Men onderdrukt zichzelf om de groep niet te schofferen. Sinds ik verkast ben naar Nederland voel ik me vrijer, ook al heeft het me groeipijnen bezorgd in het begin.

Wat ik vooral geleerd heb: ik vind Zeeland en Holland leuke regio's, ook al willen anderen me wijsmaken dat daar kutvolk zou wonen. En de fout die een typische Vlaming zou maken hier is het zich aantrekken van wat anderen ervan zouden vinden. Sterker nog, ik vind de Randstad gewoon leuk. Vlamingen en Noord-Brabanders die er anders over denken ten spijt.

Ik voel me evenmin gediscrimineerd in Holland. Alsof ik veel beter klik met de mensen daar. Al heb ik alle begrip dat anderen er anders over denken.

Sterker, ik heb twee keer in Noord-Brabant gewerkt en haatte het er. En twee keer in Zuid-Holland en had (heb) het er naar mijn zin. Wil niks zeggen over Noord-Brabant, maar toch iets waarvan ik mijn conclusies dien te trekken.

"Onder de Moerdijk wonen de goei". Wel, ik heb respect voor mensen uit Vlaanderen en Noord-Brabant/Limburg, maar dat geldt zeker niet voor mij.

In Rotterdam werken en naar Zuid-Holland verhuizen was de beste beslissing in mijn leven en had het beter eerder gedaan. "Verhuis dan naar Holland" dat hebben velen me al decennialang gezegd, nochtans. Wellicht vraag ik over vijf jaar de Nederlandse nationaliteit aan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 18 augustus 2022 om 00:37.
Oud 18 augustus 2022, 04:34   #147
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Honni soit qui mal y pense:

Geen behoefte mezelf te overtuigen door er een allez-loeien-ja 'evangelie volgens mezelf' over neer te pennen hier.

Ik voel me goed waar ik beslis te leven. Punt.
Oud 18 augustus 2022, 08:18   #148
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Geen behoefte mezelf te overtuigen door er een allez-loeien-ja 'evangelie volgens mezelf' over neer te pennen hier.

Ik voel me goed waar ik beslis te leven. Punt.
Nou, we zijn verschillend. Ik weet ook niet veel op voorhand hoor. Dat heet niet 'mezelf overtuigen' hier.

Vlonderen een kans geven en er geen zin meer in hebben is het eerder.
Ik denk ook niet dat het puur centennationalisme is, daar zie ik echt eerder de verlegenheid in (centen is wat neutraalder en krijg je beter verkocht).

Laatste wat ik erover schrijf zenne.

Laatst gewijzigd door Weyland : 18 augustus 2022 om 08:48.
Oud 18 augustus 2022, 08:55   #149
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus enkel de Vlamingen zijn bezig met geld en de Walen niet ,volgens U?

En de Vlaamse transfers naar Wallo-Brux zijn geen geld volgens U?

Geld is de enige reden waarom de Walen zich nog steeds verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.

Het zijn de Walen die steeds maar bezig zijn om het Vlaamse transfergeld te kunnen blijven ontvangen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 18 augustus 2022 om 08:59.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 10:24   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En waarom trekken die Franstalige rustzoekers dan niet naar Wallonië, daar is nog meer natuur en meer rust.?

Omdat ze weten dat na 2024 Vlaanderen onafhankelijk zal worden en ze in Wallo-Brux dan hun pensioen niet meer zullen kunnen betalen.
De flauwe grap van de dag?

De manier hoe u de vraag stelt, is een "beleefde manier" om hen te zeggen : "U hebt niets in Vlaanderen te zoeken. Uw plaats is in Wallonië". Wel, neen, Kaproen. Ze komen naar Vlaanderen en als dit u niet bevalt, wel pech voor u. Reden genoeg om nog meer Franstaligen naar Grimbergen te sturen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 10:26   #151
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Om van die Brusselaars die Vlaanderen binnenvallen af te zijn ?
Maar Wallonië is nog voller Franstaligen.
Oud 18 augustus 2022, 10:41   #152
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je een huis wil aankopen dan gaat het uiteraard over geld. Mensen hebben nu eenmaal een budget en met dat budget maken ze dan een afweging. In grote delen van Wallonie heb je meer huis voor hetzelfde budget en die kiezen dan daarvoor. Nogal raar dat u dergelijke handelswijze ziet als iets typisch Vlaams. Ik zou denken dat mensen overal ter wereld een huis zoeken dat binnen hun budget past.

En trouwens, de Walen zijn ook uitsluitend bezig met geld. Geld is immers de enige bestaansreden van dit land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2022 om 10:42.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 10:46   #153
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus enkel de Vlamingen zijn bezig met geld en de Walen niet ,volgens U?

En de Vlaamse transfers naar Wallo-Brux zijn geen geld volgens U?

Geld is de enige reden waarom de Walen zich nog steeds verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.

Het zijn de Walen die steeds maar bezig zijn om het Vlaamse transfergeld te kunnen blijven ontvangen.
De Franstaligen zijn helemaal niet bezig met het Vlaams-Nationalisme en lachen er zelfs mee. Ik ken Franstaligen die in Vlaanderen wonen : ze voelen er zich prima.

En als u met hen over het Vlaams-Nationalisme spreekt, is het antwoord de volgende : "On s'en fout. Si une certaine Flandre en a marre des Francophones, c'est leur problème. Pas le nôtre." Er is een zeer duidelijke je-m'en-foutisme op dat gebied bij de Franstaligen.
Oud 18 augustus 2022, 10:52   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Franstaligen zijn helemaal niet bezig met het Vlaams-Nationalisme en lachen er zelfs mee. Ik ken Franstaligen die in Vlaanderen wonen : ze voelen er zich prima.
U hebt het hier dus over Vlamingen, niet over Walen. Wanneer gaat u dat eens begrijpen. Walen zijn trouwens erg veel bezig met Vlaams nationalisme. Ze doen er immers dagdagelijks alles aan om het te demoniseren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 11:05   #155
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je een huis wil aankopen dan gaat het uiteraard over geld. Mensen hebben nu eenmaal een budget en met dat budget maken ze dan een afweging. In grote delen van Wallonie heb je meer huis voor hetzelfde budget en die kiezen dan daarvoor. Nogal raar dat u dergelijke handelswijze ziet als iets typisch Vlaams. Ik zou denken dat mensen overal ter wereld een huis zoeken dat binnen hun budget past.

En trouwens, de Walen zijn ook uitsluitend bezig met geld. Geld is immers de enige bestaansreden van dit land.
Helemaal niet. Niet iedereen in dit land is bezig met het Vlaams-Nationalisme. Ik zou zelf durven zeggen dat het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux genomen wordt, door degenen die pro-België zijn. Het is zeer vaak als folklore beschouwd.
Oud 18 augustus 2022, 11:11   #156
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het hier dus over Vlamingen, niet over Walen. Wanneer gaat u dat eens begrijpen. Walen zijn trouwens erg veel bezig met Vlaams nationalisme. Ze doen er immers dagdagelijks alles aan om het te demoniseren.
Kan u lezen? Ik heb het over Franstaligen. Het feit dat zoveel Franstaligen naar Vlaanderen verhuizen, stoort in Vlaanderen. Wel, als dit u stoort, on s'en fout! Is het duidelijk? Wat u van de Franstaligen denkt, interesseert de Franstaligen helemaal niet. U bent toch MAAR een Vlaams-Nationalist in hun ogen.

Demoniseren? Ik zou eerder zeggen, ermee lachen, ja!
Oud 18 augustus 2022, 11:30   #157
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zal om twee redenen zo gebeuren.

1. Omdat de Fransman, zelfs als hij degelijk Engels kent, onverstaanbaar blijkt.
2. Omdat bepaalde mensen graag de Franse reet likken.
Engels is dan ook geen taal maar een Spraakgebrek....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 11:50   #158
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat we het ons realiseren dat onze taal aanleren aan vreemdelingen gewoon niet te doen is.
Een klein voorbeeld:
In Aalst ABN............................................. Hij lijkt sprekend op zij vader.
............Phonetisch ..................... ..'t Es zè voier gescheiten en gespagen

In Mechelen ABN ...................Als gij denkt dat de Paus aan u denkt, denk dan maar iets anders
........................................... As gaa paast dat de paas aan aa paast , paast dan mo gaa iet anders
Leg zoiets maar uit als leerkracht....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 12:08   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel juist.
Franstalige Belgen die in Vlaanderen wonen, zijn Vlamingen. Dat ze franstalig zijn speelt daarbij geen enkele rol.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 12:12   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik denk niet dat we het ons realiseren dat onze taal aanleren aan vreemdelingen gewoon niet te doen is.
Een klein voorbeeld:
In Aalst ABN............................................. Hij lijkt sprekend op zij vader.
............Phonetisch ..................... ..'t Es zè voier gescheiten en gespagen

In Mechelen ABN ...................Als gij denkt dat de Paus aan u denkt, denk dan maar iets anders
........................................... As gaa paast dat de paas aan aa paast , paast dan mo gaa iet anders
Leg zoiets maar uit als leerkracht....

Ik ken een tsjetsjeen gezin waarvan de vader in 6 maand meer dan behoorlijk nederlands sprak. Een syrische die nu na 4 maand al hele conversaties in het nederlands kan volgen, en behoorlijk repliceren. Tegen dat die haar cursus eindigt gaat ze perfect kunnen communiceren.

Het is een kwestie van inzet.

En dialect heeft daar geen kloten van de Schoof mee te maken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be